Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä teille, jotka lutraatte ihollenne korkean kertoimen aurinkovoiteita ympäri vuoden. Kesällä se on tarpeen, mutta talvella ja sisätiloissa altistus on niin minimaalinen, että voiteen haitat ylittävät hyödyt.
"Tuore tutkimus paljastaa, että aurinkovoiteiden kemikaaleista osa imeytyy verenkiertoon jo 24 tunnin käytön jälkeen.
Tutkijat Murali K. Matta, Robbert Zusterzeel ja Nageswara R. Pilli julkaisivat tutkimustulokset Yhdysvaltain lääketieteellisen yhdistyksen tuoreimmassa Journal of the American Medical Association (JAMA) -lehdessä. JAMA on viikoittain ilmestyvä vertaisarvioitu lääketieteen aikakauslehti.
Tuloksen herättämä huoli johtaa CNN:n mukaan todennäköisesti jatkotutkimuksiin.
Kuudesta paksumpaa aurinkorasvaa käyttäneestä viidellä oli tilastollisesti havaittava ekamsulin arvojen nousu veressään.
Kolmesta muusta kemikaalista oksibentsonin arvojen nousu veressä näkyi jo yhden päivän käytön jälkeen. Oksibentsonin imeytyminen näkyi veressä myös muita kolmea testattua kemikaalia monikymmenkertaisesti suurempina pitoisuuksina.
Tutkimuksen aurinkovoiteissa oli sellaisia kemikaaleja kuin avobentsoni, oksibentsoni, oktokryleeni ja ekamsuli. Näistä oksibentsoni ja oktokryleeni ovat kuuluneet yleisesti käytössä oleviin ultraviolettivalon suodattimiin.
Yhdysvaltain sairauksien valvonnasta ja ehkäisystä vastaavan viranomaisen, Centers for Disease Control and Preventionin eli CDCA:n, aiempien tutkimusten mukaan oksibentsonilla voisi olla yhteys murrosikäisten poikien testosteronitasojen laskuun tai jopa lasten syntymäpainon alentumiseen. Oktokryleenin on puolestaan todettu erittyneen jopa äidinmaitoon asti.
– Tutkimus on ilmestynyt arvovaltaisessa julkaisussa, syöpätautien erikoislääkäri, dosentti Meri-Sisko Vuoristo kertoo Ilta-Sanomille.
Vuoristo toimii Tampereen yliopistollinen sairaalan eli TAYS:n syöpätautien klinikalla.
Myös Vuoristo kehottaa silti suojautumaan auringolta, sillä palamista pitää välttää myös aikuisena. Hän ei ota kantaa suojavoiteissa olevien kemikaalien toksisuuteen eli myrkyllisyyteen.
– Tärkeää on, että tutkimuksen takia ei pidä jättää aurinkosuojavoiteita käyttämättä. Niitähän ei käytetä ympäri vuorokauden eikä ympäri vuoden, hän sanoo.
Joo minulle myös sanoi kun ihotautilääkäriltä kysyin tätä, kun muusta syystä kävin, että ei ole mitään tarvetta käyttää Suomen oloissa vuoden ympäri. Toukokuun alusta elokuun loppuun tärkeää käyttää ja muulloin vaan jos on tiedossa pidempi ulkoilu aurinkoiseen aikaan päivästä.
Minulle taas oma ihotautilääkärini sanoi että minun tulee käyttää spf30+ ympäri vuoden joka päivä.
Mieluummin olen runsaasti ulkona aikaa viettämässä erilaisin toimin kuin istun ikäni sisätiloissa miettimässä voiteita ja seerumeita. Voiteita on itsellänikin, mutta lähinnä mukavuuden takia. Ihoa kiristää ilman.
Vierailija kirjoitti:
minun ukko sanoi, että jos aletaan ryppyjä peittämään, joka vastaa kuulemma auton ruostevaurio kittausta, lähtee akka vaihtoon. olen 45v, ja ryppyjä alkaa kertymään jo aikalailla. ukko sanoi myös, että kun aletaan naamioitumaan, niin jonain päivänä se ei enää minua tunnista ja ajaa ulos talosta. ikääntykää luonnollisesti ja rauhassa. mummi-vainaa aina sanoi, että joka uurteessa ja rypyssä kulkee tarina elämästä. miksi sitä kukaan haluaisi elämänsä tarinaa verhota?
Tuommoista ukkoa en katselis päivääkään.
Geenit.
Itse poltan tupakkaa ja viisikymppisenäkään minulla ei ole juurikaan ryppyjä. Atoopikkona vielä.
Valohoidossa hoitaja ihmetteli ja kysyi, miten minulla ei ole ollenkaan ryppyjä, vaikka ikää jo on. Kysyi, mitä teen oikein iholleni.
Laita aurinkorasvaa niin pirusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide Spf 30 tai yli jokaisena vuoden päivänä. Se on tehokkain keino.
Suomessa? Älä nyt viitti.
Kyllä ne UV-säteet on myös ihan Suomessa vaikka ne eivät lämmittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman päivän vesipaasto koska se kuulemma poistaa vahingoittunutta DNA:ta ja muita aineita
Poistaa kuona-aineita ja turvotusta ja on ikivanha kikka kauneuden hoidossa!
Miten vesipaasto poistaa kehosta DNA:ta? Perustele.
Ei tarvitse muuta kun silitetyt petivaatteet. Katso vaikka ihmisten kasvoja ketkä ei ole pesun jälkeen silittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ai ihanaa etten ole ainoa :D
N27
Sama t. n25
-aurinkovoide
- hyvät aurinkolasit!!!
- siristelyn välttäminen
- riittävä voimakkuus silmälaseissa ettei tarvitse siristellä
- yöseerumi
- päivällä voide joka blokkaa ilmansaasteita jos kaupungissa. Ja ne aurinkolasit!
- kasvoja hoitaessa: ei ihon rytistelyä vaan kevyet liikkeet, hellä silmien lähellä
- kasvojooga : youtubessa Päivi Salmisella hyviä!
- tyyny/tyynyliina: sellaiset ettei poski ruttaannu ja iho veny tai mene ruttuun jos nukkuu kyljellään
Perussääntö: ettei kasvot tee toistuvasti ilmeitä, joiden uria ei halua siihen syntyvän, kuten just siristely. Voi opetella olemaan kurtistamatta otsaa.
Naururypyt sen sijaan on ihania kaikilla joten ei huolita niistä!
Kosteuta, älä venytä ihoa tai kohtele kovakouraisesti, juo vettä, vältä aurinkoa ja sokeria, nuku, liiku ja ulkoile tarpeeksi.
Suojaa ja kosteuta.
Älä röökaa äläkä ota aurinkoa.
Käy talven ja kesän jälkeen kosmetologilla puhdistuttamassa, kuorimassa ja hemmottelemassa ihoasi hehkuvaksi.
Loput on kiinni geeneistä.
1) Välttele aurinkoa. (Tätä pitäisi noudattaa mahdollisimman nuoresta iästä lähtien.)
2) Nuku paljon. Nukkuminen uudistaa soluja.
3) Välttele stressiä.
4) Muista nesteytys sisäisesti ja ulkoisesti. Kosteusvoide riittää.