*** KESÄKUINEN lumituisku ****
Kommentit (64)
Täällähän teitä tulevia kesämasuja sitten onkin :)
Soitin tänään itsellein neuvola aikaa ja sain sen jo parin viikon päähän.
Silloin vko:ja on vasta 7+4 eli aikas nopsaan?? Esikoista oottaessa eka käynti oli joskus vko:lla 10+ jotain... No mutta eniwei osaako kukaan suositella kättärin, naistenklinikan tai jorvin väliltä mitään??? Pitäisi ekaan neuvis kertaan mennes päättää missä aion sitten asioida!! Ja kaikki sairaalat vieraita....
jos kaikki menee toiveiden mukaan, saatetaan olla Naistenklinikalla samoihin aikoihin tositoimissa kera Rouvavauvan!
Toivotaan tosiaan, että kaikki menee hyvin - ehkä Naikkarilla sitten tavataan - hieman toisenlaisessa säässä kuin nyt! bd
Moiks kesäkuiset!
Varovasin mielin minäkin ilmoittaudun mukaan. Raskausviikot noin 6 tasan.
Laskurien mukaan laskettuaika 28. tai 29.6. (Voipi siis mennä heinäkuullekkin). Toista odottelen eka nyt 1v 3kk.
Täällä länsi rannikolla tuulee ja pyryttää lunta. Oli ihana käydä lenkillä, jouluista : )
Mulla oli eka neuvola eileen, koitettiin kuunnella sydänääniä, vielä ei kuulunu mitää, mut se doppleri kyllä " otti kii " pari lukemaa, toinen oli 136 ja toinen 127.. Vauvan syke?? Seuraavan neuvola-ajan sain jo kolmen viikon päähän.
Kovasti tulee tuntemuksia seurattua,pahoinvointia ei ole mut lievää väsymystä ja NÄLKÄ!!!
Huomenna ois ultra,johtuen lapsettomuushoidoista ja niihin käyttämistäni lääkkeistä. Ja on kiva nähä,kuin kohdus voidaan, mulla oli nimittäin km kesäkuussa.
Te joilla on entuudestaan lapsia, oliko mitää ongelmia tms? Mulla oli esikoisen odotus aikana raskaus diabetes (hoitui onneks ruokavaliolla) sekä loppuvaiheessa sain vielä riesaksi raskausmyrkytyksen, jouduin pariin otteeseen sairaalaankin. Mut nyt sanon moi!
vähän, jotta pysytään etusivulla=)
Olen pitänyt vähän taukoa kirjoittamisessa tähän pinoon, kun en oikein tiedä vielä putoanko listalta vai miten käy... Eli mun tilanne on aivan sama kuin GeddyLeellä, joten tiedän, miltä tuntuu :/
Kävin viime viikolla ultrassa ja viikkoja piti olla silloin kasassa 7+2, mutta lääkäri totesi viikkojen vastaavan 6+3. Ihan samat sanat kerrottiin mulle eli hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin tai sitten sikiö sammunut, kuten lääkäri asian ilmoitti.
Mitään vuotoa tosin ei ole ollut ja jotenkin tuntuu, että raskausoireet mm. pahoinvointi on nyt vasta alkanut pahentua. Mutta eipä tässä juuri uskalla mihinkään oireisiin enää luottaa, kunhan nyt odotan ensi tiistaina tulevaa uutta ultraa. Sitten pitäisi jo sykekin näkyä, jos kaikki ok. Vaikka väistämättä tässä on jo varauduttu pahimpaan :(
Mukavia odotuspäiviä kesäkuisille!
Chappi
vuodot jatkuu, lääkitys jäihin pariksi päiväksi. mä haluisin päästä ultraan kattomaan onko siellä mitään enää jäljellä. mut 17.päivä on lekuri, ehkä ne siellä kattoo. kaikki kohdunkaulaan kohdistuva rasitus on sitten kielletty;urheilu,kantelu,seksi.
mä kans (toivottavasti) menen naikkarille synnyttämään, olin siellä helmikuussa 06, ihan hyvät kokemukset jäi.
mun on pakko lähtee tytön kans nyt ulos, alkaa repiä tavaroita siihen malliin et pitää koti pelastaa ;)))
kuumetta rv 8+6
Hei, lunta on täällä Tampereellakin tullut enemmän kuin tarpeeksi ja toi esikoinen 1v9kk on ihan haltioissaan :-). Tuo ihana lumipyry kyllä piristää kun muuten mulla ei mee oikein hyvin. Olin nimittäin viime perjantain tiputuksessa sairaalassa. Oon oksentanut jo reilut 3 viikkoa ja viime viikolla en enää pystynyt syömään enkä juomaan juurikaan mitään. Suola-arvot oli ihan alarajoilla ja keittosuolaliuostahan ne sit laittoi litran tippumaan. Olin jo ihan väsyksissä ja heikossa kunnossa. Tiputus piristi kyllä jonkin verran - sain hieman voimia takaisin, mutta tähän pahoinvointiin se ei auttanut :-(.
Alan kyllä olla jo ihan riekaleina ja haluaisin niin palata normaaliin elämän rytmiin. Sairaslomalla oon ollu töistä jo kolmatta viikkoa. Synkimpinä hetkinä oon jopa toivonut, etten olisikaan raskaana, mutta onneksi on tuo esikoinen muistuttamassa miksi tässä kärsitään.
En jaksa nyt enempää. Halauksia ja voimia teille epävarmuudessa eläville!
-satu rv 8+4
onpa ikävää kuulla huonoista voinneista ja odotuksista. Kovasti jaksamista toivottelen minäkin Chappille, yhä GeddyLeelle ja muille epävarmuudessa eläville. Sekä satulle (Kiinan-Pöpö) - tässähän menee omat ajatukset oikeaan perspektiiviin. Itseä ihmetyttää kun ei vielä ole laatta lentänyt, ja sitä jotenkin odottaa ja jopa toivoo (?!). Pitää olla vain onnellinen niin kauan kuin pysyy jaloillaan ja ruoka viihtyy mahassa!
Eilen ja tänään on kyllä ollut jatkuva lievä kuvotuksen tunne, ja aivan kaikki ruoka ei maistu. Mutta iltaisin tulee järkyttävä sudennälkä, sellainen kurniva, minkä normaalisti kokee 10 tunnin reippaan ulkoilun jälkeen. Eilenkin oli pakko vielä iltamyöhällä syödä lämmin ruoka. Ja ruuan pitää olla ns. perinteistä kotiruokaa (makaronilaatikkoa, lihapullaa, muusia), normaali ruokavalio eli pasta, nuudelit ja vastaava ei kiinnosta yhtään. Onkohan raskaus herättänyt sisäisen rekkamieheni?
Nyt koitan jaksaa töitä. Tsemppiä kaikille odotuksen kärvistelyyn ja varsinkin ulkoiluun, mikäli olette pääkaupunkiseudulla. Ilma on ihan hirveä.
Vesikko 6+3
Jiihaa!! Täällä Tampereella on satanut eilisen ja tämän päivän aikana valehtelematta varmaan ainakin 40cm lunta. Ihan järjettömästi. Esikoisella oli 1v6kk neuvola tänään ja kylläpäs oli haasteellista lykkiä vaunujen kanssa tuolla auraamattomilla teillä menemään. Tyttö on ihan innoissaan ja ihmeissään. Oli vielä niin pieni viime talvena, että ei muista ja kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Voimia ja jaksamista epävarmuudesta ja vuoteluista kärsiville. Sekä pahoinvoinnin kourissa oleville. Kurjaa!!:(
Tessa75 (meniköhän oikein??) Kyseli aikaisemmista raskauksista ja että oliko mitään ihmeempää silloin. Mulla meni viime raskaus kyllä potiessa vaikka minkälaisia vaivoja. Ensin alkuraskaus pahoinvonnin takia sairaslomalla, tiputuksessa ja tarkkailussa, viikolta 22 asti jouduin sairaslomalle ja lepäilemään ennen aikaisten supistelujen takia ja kohdunsuulle tulleen fungelin (meniköhän oikein?) takia olin jatkuvaan tutkimuksissa. On sellainen pieni kohdunsuun aukeama vähän niin, kun silmänpako sukassa.(sori huvittava vertaus.)Leviää siis herkästi. Viikolta 36 aloitettiin ne verenohennus lääkkeet, jotka on tosin edessä nyttenkin ja eikä se varsinaisesti ole mikään vaiva vaan ennaltaehkäisy. Niin viimmeisenä vaan ei vähäisempinä raskaushormoonit laukaisi minulle basilaarimigreenin. Kohtaus alkoi aina puutumisella ja huonovointisuudella ja paheni täydelliseen kommunikaatio häiriöön eli en pystynyt puhumaan enkä kirjoittamaan mitään ja sen jälkeen tuli kova päänsärky. Aivan totaalisen kamalaa ja pelottavaa, mutta täysin vaaratonta. Joillekkin hormoonit vaikuttaa voimakkaammin ja minullekkin saatiin diaknoosi vasta synnytyksen jälkeen, kun päästiin tekemään enemmän tutkimuksia. (Pää kuvattiin milli milliltä ja neurologin tutkimuksia tehtiin useammat) Siellä oli pelkona taustalla, että koska minulla on tukos taipumusta niin aivoissa olisi joku tukos, joka aiheuttaa näitä ongelmia. Kyllä oli rankkaa ja pelottavaaa aikaa. Pienen lapsen tuoreena äitinä pelkäsin ihan kamalasti, että sieltä löytyy jotain hirveää ja tappavaa ja oli kyllä totaalinen helpotus, kun se olikin vain tuota basilaari migreeniä. Eli joo viime raskaus oli todella rankkaa aikaa ja tuntuu, että en oikein missään vaiheessa päässyt nauttimaan siitä. Ja olenkin nytten nauttinut kohtalaisen hyvästä olostani täysin rinnoin. Saa olla aika iso juttu ennen, kun hetkauttaa minua mihinkään suuntaan.
Sori tuli kamala novelli, mutta oli kyllä ihan terapeuttista laittaa mustaa valkoiselle. Koska kyllähän tuo viime raskaus kummittelee takaraivossa koko ajan, vaikka sitä yrittää olla ajattelmatta. Ja olisihan asiat voinut olla tottakai paljon huonomminkin.
Voikaa hyvin ja jaksamista.
Tuuli@ 8+4
Ps. Olisikohan liian aikaista laittaa ulkovalot parvekkeelle? On niin jouluinen ja talvinen fiilis.:)
on jo jouluvalot ulkona puussa. Ne on niin nätit tuolla pimeässä ja nyt lumisessa maisemassa eli ei muuta kuin ripustelemaan vaan Tuuli@=)
Voimia epävarmuudessa oleville ja pahoinvoinnista kärsiville!!
Senniina 5+4
Nyt on tosiaan ultrassa oltu.1 sikiö on,sydän sykki,mutta viikot ei täsmää.Mulla piti olla viikkoja tänää 7+4,mut ultran mukaan on 6+3.Lääkäri sanoi et ei nyt kauheasti tarvi huolestua mutta kolmen viikon päästä kummiskin uusinta ultra,et näkee onko vauva kasvanu vai mikä on tilanne.Helpotti kyl kun sydän sykki.
Mutta nyt iltapalalle!
Moikka!
-Tessa75-
alkuraskauden huoliin! Ja pahoittelut niille, joilla on mennyt raskaus kesken. ;(
Itse päätin eilen illalla aloittaa rasvailut, nimittäin toisessa rinnassa oli epämääräisiä punaisia läikkiä ja epäilen, olisiko ne raskausarpia. Teininä mulla on tullut raskausarpia, mutta ne eivät koskaan olleet punaisia, vaan suoraan sellaisia valkoisia. ??? Voiko arvet tosiaan tulla näin varhaisessa vaiheessa? :( Just yks niistä raskauden tuomista ulkonäköhaitoista, mitä mä en missään nimessä haluaisi. ;( :( Paino ei ole vielä tässä vaiheessa (7+1) onneksi noussut ja yritänkin olla tarkkana sen suhteen, rinnat ovat kyllä kasvaneet. Sentään tuo paino on asia, johon voi omilla valinnoillaan jonkin verran vaikuttaa. Mulla kun ei ole ollut tähän mennessä minkäänlaista pahoinvointia eikä mitään mielitekoja.
Tänään alkuraskauden ultra, kurkataan, onko navan takana elämää. Toivottavasti piristyn tästä.
Minä, joka olen aina pitänyt itseäni täysin kesä ihmisenä olen täällä ihan fiiliksissäni tästä valkeudesta ja talvisesta kauneudesta. Ihana aloittaa pikku hiljaa joulunkin valmistelut.:)
Senniina: Niiden valojen kanssa kävi eilen niin, että sain valot viriteltyä suurella vaivalla partsille ja kun pistin töpselin seinään niin ei ryökäleet toimineet. Kyllä otti päähän. Vaan itseäni saan syyttää, kun en älynnyt testata valoja ennen virittelyä.:)
Muuten ei kuulu mitään ihmeitä. Päätä on särkenyt eilisestä illasta asti. Ei paljoa aika vaimeasti onneksi. Kuvotus on säännöllisesti seurana, mutta sekään ei ole sellaista pahinta laatuaan.
Meinasin soitella tänään tuonne keskusäitiysneuvolaan ja varata np-ultraan ajan. Varmaankin ultra on vasta joulukuussa, mutta onpahan ainakin aika jo valmiina.
Eipähän tässä muuta, kun moi!
Tuuli@ 8+5
Ihana kun ei ole puoliksikaan niin oksettava olo kuin ekalta, mutta tää on kyllä rasittavaa kun kaapilla saa olla myötäänsä, eikä sieltä ikinä löydy sitä mitä tekis mieli syödä. mielihaluja on laidasta laitaan. väålilä tekee mieli keittoja toisinaan taas pitsaa. Hassunta on että nyt parina yönä 5-6 aikaan on alkanu haluttaan ihan hirveänä viiliä.:o) karkkia tai muuta makeaa en pysty edes ajattelemaan.
Onko kellän ollu inhottavaa pistävää kipua välillä alavatsalla...ja ehkä hiven menkkamaistakin? Ekalta ei ollut minkäänlaista. Ei kai ole huono merkki?
Joku puhui noista neuvola-ajoista täällöä eteläsuomessa. Itse en ole varannut aikaa koska luin netistä että todellakin suositellaan soittamista vasta viikolla 8. Nyt olisi se kasassa ja ajattelin soittaa. Toivottavasti saan sitten ajan. :o( Kumma homma kun harhaan johdetaan noissa suosituksissa.
Täällä näyttää moni käyneen alkuraskauden ultrassa, itse ajattelin mennä vasta sitten viikoilla 12-14.
Olo on kyllä ollut ihan hirmuisen saamaton. mieli tekis vaan istua ja olla.
Marikki 8+0
Tämähän alkaa vaikuttaa huolistuttavalta, kun kaikilla varhaisessa ultrassa kävijöillä ei vastaa ultraustulos laskettuja viikkoja. Tokkopa tässä itsekään uskaltaa mennä ensi viikolla. Kerrohan Rouvavauva sitten kuulumisesi myös. Koittakaa kestää kärvistelyn kourissa kaikki!
Vesikko 6+4
Enpä ole vielä jaksanu tänne kirjoitella mut jos nyt sitten kertoisin kuulumisia. Itselläni on kamalan huono olo ja pönttöäkin on tullut halailtua moneen otteeseen. mitään ruokaa ei tee mieli ja kuitenkin jotain pitäisi syödä ettei tulis huono olo.ei oikeen vielä osaa kunnolla iloita raskaudesta ku mieltä painaa toukokuussa rv 12 tapahtunu keskenmeno. mut mies jaksaa kannustaa et kyl nyt päästään loppuun asti ja siihen haluaisin itsekin uskoa. Toivotaan parasta ainakin. Eka neuvola on 7.11 sillon raskausviikkoja 7+3. Mut eipä tässä muuta taidan mennä pojan kanssa päiväunille.
nasu8 6+5
Moi kaikille!
Täälläkin raskaus on saanut aikaan saamattomuuden.. Tännekään en ole jaksanut kirjoitella vaikka melkein päivittäin käväisenkin kuulumisia lukemassa :(
Eli ensimmäistä odotellaan ja la näillä näkymin 10.6. Eka neuvola viikon päästä perjantaina, ja sitä vähän jo jännään. Miten teillä, onko mies ollut neuvolassa mukana? Meillä kun haluais olla, että tuntis olevansa mukana odotuksessa.. Kai sinne saa isukkikin tulla halutessaan mukaan?
Vesikko: Nauratti niin sinun ruokahimotukset, kun aivan kuin olisit minun suullani puhunut! =) Nälkä on koko ajan ja täälläkin pakko saada kotiruokaa, äsken just tein lihakeittoa (jota ei niin usein tule itse tehtyä).
Ja jano on myös kova, sekä kylmiminen ja väsy. Eli oireita riittää täällä yllin kyllin, ei kuitenkaan pahinvointia eikä kipuja vatsassa. Rinnat mulla on uhkeat muutenkin niin nyt tuntuu ettei pysty ilman liivejä olemaan hetkeäkään :( Ja varsinkin öisin pakottaa niin tuskaisesti.
Rouvavauva; miten ultrassa meni?
Hei kaikki kahvinjuojat, onko teille maistunut kahvi raskauduttuanne? Mulla kyllä alussa maistui ja hyvin, mutta nyt reilun viikon verran on jotenkin kuvottanut ajatuskin. Sekin varmaan väsyttää kun ei saa normaalia kofeiiniannostansa aamuisin ;) No ehkä parempi näin..
Kaikille kesäkuisille paljon voimia alkuraskauden ongelmiin ja itseni ainakin on täytynyt ihan muistutella että kuinka suuri lahja raskaus ja tuleva pienokainen on. Kun jonkin verran kerkesi yritystä jo olla takana.. Nyt taidan lähteä hieman ulkoilemaan, kun on tullut koneella istuttua koko päivä kouluhommia tehden.
Lumisin terkuin, kindness
Täällähän teitä tulevia kesämasuja sitten onkin :)
Toista ipanaista odotellaan ja tänään soitin itsellein neuvola aikaa ja sain sen jo parin vko:n päähän eli silloin ois vko:ja 7+4. Aika nopsaa??? Esikoisesta eka käynti oli viikoil 10 ja jotain... No eniwei onko täällä ketään kuka osaisi suositella kättärin, naistenklinikan tai jorvin väliltä mitään?? Pitäisi vaan ekaan neuvis kertaan mennes päättää missä sitten asioisin??