Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä tätä elämän tyhjyyttä enää...hirveä tilanne

Vierailija
19.09.2022 |

Joudun olemaan niin paljon yksin.
Lapsi lähti pois, lapsen isä ollut pois elämästämme kauan.
Käytännössä ketään en näe.
Vain vieraita ihmisiä kadulla.
Ei ole enää elämän tarkoitusta.
Tyhjyys ja tosi paha olo.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö seudulla ole mitään harrastustoimintaa?

Vierailija
2/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö seudulla ole mitään harrastustoimintaa?

Jos jaksaisin katsoa. Kaikki paikat tietysti täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi elämänvaihe on aina rankka. Anna itsellesi aikaa ja tee asioita joista nautit ja tuottavat iloa. Aika vie eteenpäin.

4/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti itsesi seurasta. Ihanaa kun ei ole pakko ihmisten pariin mennä.

Vierailija
5/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä on löytänyt elämälle sisältöä :3

Vierailija
6/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi elämänvaihe on aina rankka. Anna itsellesi aikaa ja tee asioita joista nautit ja tuottavat iloa. Aika vie eteenpäin.

Sellaista ei ole. Jos olisi ystäviä joiden seurassa olla, ei vaan näy missään.

Vierailija
7/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista ei ole. Jos olisi ystäviä joiden seurassa olla, ei vaan näy missään.

Harrasta jotain jossa on muitakin ihmisiä.  Käy kirjastossa tai elokuvissa.

Vierailija
8/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla itse aktiivinen eikä käpertyä itseensä. Ei kotoasi kukaan tule hakemaan. Voihan se olla että olet loppuelämän tuossa tilanteessa. Eipä se kai auta kuin hyväksyä sitten.

Vierailija
9/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes joku asia olisi hyvin.

Paha olo, yksinäisyys, ikävä lasta.

Pahaan oloon en saa apua.

Vierailija
10/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet vieraita ihmisiä kadulla. Niinkuin me kaikki. Ollaan enemmän tai vähemmän yksinäisiä. Otetaan elämä omiin käsiin ja sanotaan vastaantulevalle  - hei - ja sitten muutakin jos siltä tuntuu ja näyttää.

Vierailija
11/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ruikuta. Elämä on nenän edessä. Mene vaikka luontoon kävelemään ja soita lapsellesi tai ota kuvapuhelu hänelle.

Vierailija
12/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuppas tai käy makuulle ja anna tyhjyyden täyttää olemuksesi täysin.

Tyhjyys ei ole paha asia, vaikka pahalta tuntuukin, ei sitä tarvitse paeta.

Kun pystyt kohtaaman täydelisesti tyhjyyden tulet huomaamaan, että se on kadonnut ja tilalle on virrannut jotain sanoinkuvaamattoman mahtavaa jota et ole ennen tiennyt olevankaan.

En sano mitä se on, sinun täytyy ottaa itse se selville.

Vierailija
13/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta uraa luomaan. Katsot aikuisopistot alueeltasi ja lähdet uusille poluille.

Vierailija
14/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on tämä yksinäisyyden ja pahan olon yhdistelmä.

Paha olo ilmenee myös kipeässä kropassa, jos näin ei olisi, kaikki olisi helpompaa.

Vierailija
15/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys. Haluatteko muutosta? Suurin osa haluaa vain ainoastaan valittaa. Välillä vituttaa mua tuo ainainen valitus.

Vierailija
16/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muutosta todellakin, mitään ei tapahdu.

Sille että olen kipeä, ei voi mitään kun apua ei saa.

Vierailija
17/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sun pitäisi etsiä elämään sisältöä ja tarkoitusta muusta kuin toisista ihmisistä? Itse olen koko aikuisikäni ollut yksin, enkä koe elämää tyhjäksi ollenkaan. Työ on kiinnostavaa ja vaativaa, lisäksi aina kun siltä tuntuu otan jonkun harrastuksen jota harrastan sen aikaa kun huvittaa, sitten seuraava. Nyt opiskelen Italian kieltä työväenopiston kurssilla ja itsekseni opettelen piirtämään paremmin. Katselen myös paljon suoratoistopalveluiden sarjoja ja pelaan tietokoneella, nautin pelaamisesta paljon. Keräilen luonnonkasveja ja sieniä myöskin kun sellaiseen sopiva vuodenaika on. Välillä jotain matkoja vaikka, joita suunnitellessa meneekin mukavasti aikaa. 

En myöskään rajoita mitään tekemistä ulos, koska olen sinkku. Esim. käyn elokuvissa, paremmissa ravintoloissa yms. yksin. Hämmästyin kun hiljattain kuulin että jotkut kokee, että kaikki nämä, ja jopa matkat ja omistusasunnon hankinta (tai ainakin ok-talon) on kiinni siitä, että pitäisi ensin olla parisuhde. No ei ole ihme että on tylsää ja pitkästyttävää kun juuri mitään ei voi tehdä muka yksin.

18/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin. Se auttaa.

Vierailija
19/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sun pitäisi etsiä elämään sisältöä ja tarkoitusta muusta kuin toisista ihmisistä? Itse olen koko aikuisikäni ollut yksin, enkä koe elämää tyhjäksi ollenkaan. Työ on kiinnostavaa ja vaativaa, lisäksi aina kun siltä tuntuu otan jonkun harrastuksen jota harrastan sen aikaa kun huvittaa, sitten seuraava. Nyt opiskelen Italian kieltä työväenopiston kurssilla ja itsekseni opettelen piirtämään paremmin. Katselen myös paljon suoratoistopalveluiden sarjoja ja pelaan tietokoneella, nautin pelaamisesta paljon. Keräilen luonnonkasveja ja sieniä myöskin kun sellaiseen sopiva vuodenaika on. Välillä jotain matkoja vaikka, joita suunnitellessa meneekin mukavasti aikaa. 

En myöskään rajoita mitään tekemistä ulos, koska olen sinkku. Esim. käyn elokuvissa, paremmissa ravintoloissa yms. yksin. Hämmästyin kun hiljattain kuulin että jotkut kokee, että kaikki nämä, ja jopa matkat ja omistusasunnon hankinta (tai ainakin ok-talon) on kiinni siitä, että pitäisi ensin olla parisuhde. No ei ole ihme että on tylsää ja pitkästyttävää kun juuri mitään ei voi tehdä muka yksin.

Ei voi verrata noin vain. Asuitko lapsesi kanssa yli 20 vuotta ja sitten se lähti pois?

Sen päälle tämä fyysinen ja psyykkinen paha olo josta ei selviä.

Vierailija
20/27 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi verrata noin vain. Asuitko lapsesi kanssa yli 20 vuotta ja sitten se lähti pois?

Sen päälle tämä fyysinen ja psyykkinen paha olo josta ei selviä.

En, en ole koskaan saanut miestä enkä lapsia. Mutta joo totta on, että uusi vaihe varmasti vaatii totuttelua alkuun, minä taas olen tässä jo kohta kolme vuosikymmentä totutellut ja sopeutunut. Oletko yrittänyt hakea apua pahaan oloon, että jos se on esim. ihan kliinistä masennusta, joka olisi hoidettavissa?