Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤SYYSKEIJUJEN VIIKKO 44¤

30.10.2006 |

Tässä tälle viikolle uusi pino!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisa: Täälläkin vähän samaa vikaa tuon Onnin kanssa, ettei viihdy päiväunillaan omassa pinniksessään, eikä varsinkaan kauaa sitterissä, eikä ainakaan lattialla! et ihan näin aamut ja päivät menee sen kanssa sylitellen vaan kun aina syliin nukahtaa ja parhaiten tietysti se tissi suussa..sit ei röyhtäse kun nukahtaa siihen tisulle..sit välil äitille tuleekin tosi huono omatunto..kun sit tulee vähänpäästä kovat puklut taikka herää siihen kun röyhtäyttää paljon. Mä aloitin toisapvänä nuo cuplaton tipat..en tiä onko ollu viel vaikutusta..mut tuskimpa vielä näin aikaisin edes..mutta kakka on ollu kyl löysempää..

Onnilla siis vatsa väänteitä vaan..punnaa jonkun 4 isoo kakkaa päivän aikana ja yleensä sit kestää välillä tosiaan tuntejakin, että saa kaiken pihalle..inhottavaa, kun tähän väänteisiin ei tahdo auttaa hänelle kun kova sylittely ja sitten se tissi..ja kun syö tissistä lisää maitoo, niin alkaahan se taas vääntää....mutta kova on kaverilla myös temperamentti, ja välillä oonki miettinyt että hoidanko lastani ihan väärin...kun kauhee huuto aina kuuluu heti, ei millään malta odotella yhtään..eikä yleensä silleen kitise/ähise, vaan tulee ihan heti kovaa huutoo..!

Noh kaikki aikanaan ja tottahan se sattuu jos massua vääntää.Mä todellakin toivon että nuista tipoista ois onnille isoa apua!

Meillä valvoskellaan yleensä nää aamut/pvät läpeensä tosi pienillä päikkäreillä, tunnin parin unet on ihan luksusta! mutta öisin oni nukkuu onneksi tosi hyvin:) Paitsi viimeyönä, kun raasu kakkas tossa puoli neljän syötön yhteydessä isot kakat ja nehän meni sitten pitkin selkää ihan ohi vaipasta:( pakkohan poju oli pestä ja vaihtaa kuiviin..eikä enää tahtonutkaan tietenkään nukahtaa...valvoi aamu kuuteen...jee e! Nyt myöskin sai väännettyä kakat ja nukahti sen sileän tien tuonne meitin sänkyyn..toivottavasti nukuskelee jonnin aikaa vielä..

Onni nukkuu hyvin vaunuissa, niin jos ne ovat liikkeessä =) ei auta partsilla nukuttaa päivisin, hän saattaa ottaa vaan puolen tunnin/tunnin tirsat siellä..(tuntikin on luksusta!)Lisäksi hän nukkuu hyvin aina autossa ja turvakaukalossa:) Tänään mä lähden vaikka väkisin tuonne ulos vaunutteleen, nyt kun on saatu ne kauheet lumikasat sileiksi, niin pääseekin liikkumaan! vähän huono omatunto taas siitäkin, kun eip oo tullut liikuttuu juur lainkaan..

KILOISTA JA RASKAUSARVISTA: Kikoja multa karisi jo heti sairaalassa paljon pois..lähti siin ekojen pvien aikana se 10-12 kiloo pois:Deli sama määrä mitä tuli raskausaikanakin!

Mut viel on ylimäärästä se 5-10 kiloo ja omiin farkkuihin pitäs laihutella se 2-3kiloo ni ois hyvät...inhaa kun ei oo housuja..tääl kotona vaan verkkarit on pop!

Raskausarvista sen verran et niitä mulle ei tullut mahaan juur lainkaan, enkä ees rasvaa oo käyttänyt..muutamia tuli lonkkiin, ne leviskin mulla eniten raskaudessa..:( ja sit muutama tuli just kans reisiin ja TISSEIHIN...voi elämä!

Mä taidanki ny lopetella taas, hitsi ku tuppaa tuleen näistä mun texteistä aina romaaneja...

Manta ja Onni poju 1kk 1pvä :D

Vierailija
22/38 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua huomata kuinka erilaisia nämä kaikki päivät ovatkaan pienen ihmisen kanssa..

just kun pääsin sanomasta, ettei meil nukuta lainkaan näin aamuisin/pvisin niin onni vetelee jo toista tuntia unia ja ähisee ihanasti unissaan :) hassua kun on alkanut ääntelemään :)

Ihana auringon paiste, oikeen raikas hyvä talvi ilma! me lähdetään kyl ulos heti kun on syöty seuraavalla kerralla!

Ihanan aurinkoista talvipäivää kaikille!

Manta ja Onni 1kk 1 pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä keli edelleen ulkona! Kaksi päivää on satanut lunta taivaan täydeltä ja sitä on jo nyt enemmän kuin viime talvena yhteensä! Ei sitä enää saa edes kolattua mihinkään kun sitä on niin paljon! Jatkuvasti autoja on jumissa lumikinoksissa, ihmiset kävelevät sitten siellä autotiellä, kun aurat eivät yksinkertaisesti ehdi jalkakäytäviä auraamaan. En muista vastaavaa myräkkää koko 28-vuotisen elämäntaipaleeni ajalta! Ei kiva, ei ollenkaan!

Miuta jotenkii ärsyttää tulevat ristiäisetkin tosi kovasti. Kamala miettiminen, et mitä tarjoaisi, kun suvussa on keliaakikkoja, laktoosivammaisia, diabeetikkoja, kala- ja pähkinäallergikkoja, niin ja hedelmä! Voi kökön kökkö! Ja tosta gluteenittomasta leivonnaispuolesta kokemusta on just tasan yhdestä kääretortusta, ja nyt sitten pitäs yrittää tehdä kaikki mahollinen niistä. Tai eihän se pakko olisi, mut kuitenki. Huoh, kolme päivää ja olisi urakka ohi.

Nyt kupponen kuumaa ja hetki lepoa sohvalla.

Niina ja poitsu

Vierailija
24/38 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain meiltäkin! :)

Onpas todella talvinen keli ulkona. Lunta tupruttaa sen minkä ehtii. Oikea tuiskutus on parhaillaan käynnissä. En laittanut tyttöäkään ulos nukkumaan vaunuihin, kun niin kamala tuuli on. Meillä ei oikein ole mitään kunnon tuulen suojaa, joten nukkukoot tänään sisällä.

Ja hyvin on neitiä nukuttanutkin. Meinaan meillä vähän on ollut huono nukkuja vaunuissa, saattaa olla että unet kestävät puoli tuntia tai sitten neiti saattaa vetäistä parinkin tunnin päikkärit. Mutta mikään monien tuntien nukkuja tämä tyttö ei ole, toisin kuin isoveljensä aikanaan. Hän saattoi nukkua useita tunteja vaunussa. Sen takia onkin itsellä ollut vähän opettelemista ettei pystykään aloittamaan suursiivousta neidin nukkuessa.

Yöt meillä sitten nukutaankin pitkillä väleillä. Neiti nukahtaa yöunilleen joskus klo 23 jälkeen ja saattaa nukkua jonnekin viiteen. Sitten tankataan molempia tissejä ja unia jatketaan noin kahdeksaan. Siinä taas vähän tankkaillaan ja unet jatkuvat noin kymmeneen. Siitä alkaa neidin päivä. Jos esikoinen on hoidossa olen itsekin usein nukkunut tytön kanssa pitkään mutta jos poika on kotona, täytyy hänen kanssaan nousta touhuilemaan jo kahdeksan aikaan. Olenkin miettinyt että pitäiskö tyttöä herätellä useammin yöllä syömään mutta toisaalta hän syö päivällä sitten useammin. Ja neuvolastakin asiaa kysäisin, niin tädin mukaan ei tarvitse herätellä. Tyttö tissitteleekin usein iltaisin ennen nukahtamistaan noin tunnin verran, joten siinä varmaan tankkaa sen verran että unta riittää pitkälle aamuyöhön.

Meilläkin viime viikolla itkeskeltiin masuvaivoja. Muutamana päivänä en muuta tehnytkään kuin kannoin neitiä päivät pitkät mutta onneksi kipristely rauhouttui yöksi, sain siinä edes levätä. Päikkäreitäkin tyttö nukkui kantoliinassa sen minkä aikaa nyt nukkui. Kävin apteekista sekä relatippoja että cuplatonia ja nyt neiti on jo oikein hyvän tuulinen ja masukivut ovat helpottaneet. Varasin kuitenkin ensi maanantaiksi aikaa vyöhyketerapiaan, jos se veisi loputkin kipristykset mennessään.

PULAUTTELU: Meillä tyttö pulautteli juuri viime viikolla todella paljon ja pulautusta saattoi tulla vaikka tuli hyväkin röyhtäys syönnin jälkeen. Nyt tuo pulauttelukin on vähentynyt relatippojen ja cuplatonin aloituksen jälkeen.

KILOT: Niitä riittää vielä. Mulla on sellaiset 7 kg " omaan painoon" vielä mutta jälkitarkastuksen jälkeen ajattelin antaa niillekin kyytiä. Tarkastus on 21.11. Sinne asti olen antanut itselleni luvan olla kiloja miettimättä mutta sitten pitää kyllä alkaa tapahtua. :) Vaunulenkeillä olen toki nytkin käynyt, jos en päivittäin niin lähes joka päivä kuitenkin.

Mutta nyt täytyy lopetella kun typy vielä nukkuu. Ehdin vähän aikaa surfata ennen kuin neiti herää. Mukavaa loppu viikkoa ja hyviä vointeja kaikille! :)

T: Anmari ja Nuppu huomenna 6vkoa

Vierailija
25/38 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään Onnin kanssa huuli- ja suulakihalkiokeskuksessa ensikäynnillä, tapaamassa mm korvalääkäriä ja leikkaavaa kirurgia. Näillä näkymin Onni leikataan 4kk ikäisenä, samalla kertaa sekä huuli- että pehmeä suulaki ja myös korvat putkitetaan, koska pojalla on liimakorva (yleinen halkiovauvoilla). Ihan mukava käynti kaikenkaikkiaan ja olo on luottavainen tulevan suhteen.

Kävimme myös neuvolassa, Onni oli siellä kovin itkuinen kun oltiin jo oltu pitkä päivä liikenteessä. Nopeasti vaan mitattiin ja th antoi minulle kotipalvelun numerot, jos kaipaan apua tähän härdelliin ja aika paljon puhuttiin muutenkin minun jaksamisestani jne. Mutta siis ne Onnin mitat: paino 4650g ja pituus 56,5cm.

MASUVAIVAT on täälläkin riesana, nyt korvikkeelle siirryttyä entistä enemmän. Viime yö meni hyvin, yhdellä syötöllä ja ilman itkuja, mutta sitä edelliset oli ihan kamalia, Onni parka kiljui ja huusi mahaansa aina syötön jälkeen 1-1,5 ja helpotti vasta kun sai prutkuteltua liiat ilmat pois! Samaa oli eilisiltakin, ihan kauheaa katsoa kun toinen itkee ja huutaa, eikä mitään voi tehdä. Jotenkin en koe että tuosta Cuplatonista olisi kauheana apua.

Meidän Onni on muuten hyvin tyytyväinen vauva ja nukkuu päivisinkin vaunuissa pitkiä pätkiä, yöllä omassa pinnasängyssä jos sinne laitetaan, mutta nyt masuvaivojen takia on ollut kärttyinen, nukkunut huonosti ja paljon olen joutunut sylissä kantamaan... liinassa ei viihdy ollenkaan. Koen kyllä tällä hetkellä arjen aika rankaksi, vaikka yritän jaksaa uskoa, että ajan kanssa helpottaa. Ehkä voisi tuota kotipalvelua varata kun sellainen mahdollisuus on.

Että tälläistä täällä

Mayella ja Onni *huomenna 5vkoa*

Vierailija
26/38 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä päivät sujuvat mukavasti ja tyttö on pääasiassa tyytyväinen tapaus, eikä juurikaan itkeskele. Kitinää kyllä kuulemme iltaisin ja illat monesti venyvätkin pitkiksi. Nyt talviaikaan siirryttyä olemme päässeet jo ennen puolta yötä nukkumaan muutamana iltana, mutta monesti on valvottu yhteen, joskus ylikin. En sitten tiedä, onko se maha, joka pitää hereillä. Todennäköisesti. Vähän kipristää, mutta ei kamalan paljoa. Kaipa juuri sen verran, ettei uni pääse tulemaan. Cuplatonista en ole huomannut olevan apua... Eikä kapaloon kääriminen auta yöuniin, tyttö vaan hermostuu.

Mutta otsikon asiaa:

MITEN SAISI NUHAN PARANNETTUA? Meidän neiti sai ensimmäisen nuhansa reilu kolmeviikkoisena eli pari viikkoa sitten. Nyt luulin jo nuhan helpottaneen, mutta viime yönä meni taas viimeiset tunnit rohistessa ja nytkin pikkuneiti nukkuu tässä kantoliinassa ja hengitys rohisee koko ajan. Neiti on tänään ollut myös huomattavasti tavallista kitisevämpi. Yleensä päivisin ei tosiaan muuta tee kuin hymyilee ja nukkuu, mutta tänään on saanut kanniskella. Mikä avuksi? Luulen kitinän johtuvan tukkoisuudesta. Olemme kyllä käyttäneet keittosuolaa ja imeneet räkää nuhapumpulla, mutta näistäkin on vain väliaikainen apu. Miten saisi nuhan parannettua? Tuntuu, että tämä ei ikinä lopu, kun tosiaan jo terveen oloinen neiti alkoi taas rohista...

Hansuli ja pikkuneiti (kuusi viikkoa lauantaina, nimen saa isänpäivänä)

Vierailija
27/38 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansuli: ompa kurjaa jos pikku neidillä on pitittynyt nuha. Pitäsköhän kysästä sit neuvolasta? mekin luultiin että onnilla oli nuha, kun rohisi niin ja nenänniistäjällä otettiin myös jotain kuivunutta tuolta nenusta pois..neuvolassa käydessä terkka totesi, että ei ole nuhaa, vaan vauvat rohisee, kun niillä on sitä maitoa tuolla jossain hengitysteissä..Onni siis rohisee vieläkin..mutta luin että jossain vaiheessa se rohina sitten loppuu, oisko taas sit viimestään siinä 3kk ikäisenä.

Mayella: mukavaa kuulla että teidän pikku onni pääsee 4kk ikäisenä sinne leikkaukseen. ja mukava että sillä se liimakorvaisuuskin sitten korjataan, ei tarvitse kärsiä korvakipuilusta pienen ihmisen :)

MEILLÄ CUPLATONIT OVAT AUTTANEET!!!Siis ollut ihan mieletöntä nyt parisen pvää:)))

Onni on kuin aurinko ja nukkuu päikkäreitä ja yöt hyvin :) masua ei enää huudella yhtään ja nytkin hän nukahti sitteriiiin!!!!olen niin Onnellinen!!eilenkin käytiin pitkällä vaunuttelulenkillä ja se taisi piristää kummasti äitin pääkoppaa ;)

Vierailija
28/38 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Ajattelin nyt itsekkin kirjoitella tänne kun on kerrankin sellainen tilanne että molemmat muksut nukkuu yhtäaikaa.. ihmeellistä.

Meillä nuorempi sai ensimmäisen räkä tautinsä 6 viikkoa vanhana ja sitten sitä jouduttiin vuorokaudeksi sairaalaan imuille. Räkäisyys vaan jatkui ja olin jo ihan ihmeissäni että voiko tämän ikäinen sitten olla allerginen esim koiralle niin kuinka ollakkaan huomasin tossa kaksi viikoa sitten että neiti sai ensimmäisen hampaansa joka sitten aiheutti tätä rohinaa. Kyllä oli neuvolan tätikin ihmeissään kun vauva saa 2kk:n ikäisenä jo hampaan. No nyt meillä odotellaan toisen hampaan puhkeamista.

Tyttö kasvaa tosi hyvin ja viimeksi nauvolassa käydessä painoa oli 5470 ja pitutta 55,2cm.

Ristiäisetkin on jo pidetty aikoja sitten ja nmeksi tuki Ronja Jennie Alexandra.

Täytyy kyllä todeta että odotan sitä aikaa kun molemmat lapset nukkuvat koko yön putkeen. Nuorimmainen heräilee yöstä riippuen 1-2 kertaa yössä syömään ja esikoinen kun on aamunvirkku (murr) niin herää viimeistään puoli seiska aina aamuisin joten nuo yöunet tahtovat jäädä täälläkin vähiin.

Miten muilla on tissimaitoa riittänyt?

Meillä tissimaidosta jouduttiin luopumaan kuukauden iässä kun alkoi vauvalla ei tissi maito kestänyt sisällä vaan kaikki tuli aina puklina ulos, joten siirryimme nanniin joka on kestänyt hyvin sisällä ja puklimisetkin on vähissä.

Mutta nyt hetkeksi lepäämään ennekuin nuohooja tulee.

Ocu sekä tytöt 1,6v ja 2kk 2viikkoa.

Vierailija
29/38 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jotain muistaisi kommentoida!

MAYELLA: Ehdottomasti käytä hyväksesi kotipalvelua. Ei ole kenenkään etu uhrautua yksin kaikkeen väsymyksen ohella. Sen kirkkaampaa kruunua kellekään jaeta! Voi kun miullekin ois tuommoista tarjottu/ehdotettu, kun olin ihan tööt masuvaivojen huudoista keskimmäisen vauva-aikana..

NUHA: Meidänkin typyllä ollut noin pariviikkoisesta lähtien. Vaikea sanoa, onko se nyt ihan perusnuhaa vai tuota pikkuvauvan tukkoisuutta. Välillä kun nenästä tulee ihan limaa ja toisinaan sit maitoa. Mutta isosiskollakin on räkätauti.

MAHAVAIVAT ovat piinanneet tämän viikkoa vauvaa. Tiistai-iltana oli hiljaista, yleensä huuto alkaa heti viiden jälkeen illalla. Semmoinen roikotusasento kelpaa kannettaessa, liina ei auta. Ajattelin huvikseni kokeilla olla kahvitta, tuskinpa siinä nyt perimmäinen syy on, mutta testataan nyt. Kauheasti en kyllä sitä juo, 2-3 mukillista (no liekö sit paljon?)..

Ähinä alkaa, hyvä aika lopetella jutut.. Viikonloppua!

-piias- ja Ilona pian 6vk

Vierailija
30/38 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Onnillakin nuha. :((

Tai mahtanut sit olla jo kauankin aikaa..:( mut luotin niin neuvolan tätsyn sanaan siitä rohinasta, et ois vaan sitä maitoa..mut kyl äidin vaistot sanoi et jotain muuta on kyllä ku pelkästään maitoo joka tuol rohisee, koska cuplatonit auttoivat pahempiin vatsanväänteisiin, niin hokasin jottei onni voi niitä enää huudella ja tulihan sieltä nenusta sitten limaa ulos kun niistäjällä otettiin jne...

soittelin jo tuonne lastenpolille ja kyselin neuvoja.Kyl siel olikii asiantunteva sairaanhoitsu puhelimen toisessa päässä:)

sanoi että on virus todennäköisesti ja just sitä duhaa, mitä on kuulemma nyt hirmuisesti vastasyntyneissä liikenteessä ja käski olla ihan syyttelemättä itteensä asiasta.

nenätipat otettiin heti käyttöön ja johan on onni ollut rauhallinen kaveri taas. nukkunut ja syönyt. Onneksi ei ole kuumetta, ei ainakaan vielä(koputtaa puuta)..ihmettelinkin että mikäs tuo ihmeellinen " kitinä" onkaan, kun ei normaalisti valveilla kokoaikaa ole nuin onneton. On niin vaikeaa katsella kun pientä ihmistä vääntää, sattuu tai ei saa kunnolla henkee nuhan takia:( onneksi tipat auttoi heti ja lima tuli ulos..hoitoa jatkamme siis!

eilen olin jo ihan vaipua epätoivoon kun onni itkeskeli ja oli levoton päivä kahdesta saakka, kun heräsi vaunuista päikkäreiltään..Meitin iskä kun joutui töiden päälle vielä muihin hommiin, niin meinasi usko jo loppua tältä mammalta, kun yksin kanniskelin onnia kahdesta ilta seittemään..onneksi syy löytyi ja apua siihen saatiin!

inhaa, kun onnilla on kuukauden ikäisenä jo ehtinyt olemaan silmätulehdus, nuha ja nuita " koliikki oireita" ...en voi kuin toivoa että onni paranisi pian ja vatsan väänteetkin ois kokonaan historiaa! olisi ihanaa päästä normaaliin vauva rytmiin eikä kokoajan tarttis olla huolissaan ja ressata kaikella itseään ja pistää ihan piippuun itsensä..onneksi onni nukkuu hyvin yöt, niin se auttaa mua jaksamaan pvät paremmin..

tosta kahvinjuonnista vielä, en mä usko et vaikuttas parit kupit kahvii päivässä, mä ainakin juon sen verran:) ja luin hyvän tarinan netistä ettei äitin tartte luopuu ihan kaikesta omista tavoistaan vaikka imettää lastaan, on siltikin ihan hyvä äiti ja äidillä pitää olla omia juttujaan..siinä oli myös tarinaa muutamasta saunakaljasta ja tupakasta.

ajattelin et kylhän ne ennenvanhaankin joivat aina pannu kaupalla sitä kahvettaan ja äijät veti tupakkaa/piippua sisätiloissa vaikka talossa ois ollukin sen kymmenen vauvaa/lasta/imeväistä...et tuskimpa parit kahvikipolliset päivässä haittaa.

Manta ja Onni 1kk 4pvää

Vierailija
31/38 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten täällä...

käytin Joonaksen eilen päivystyksessä ja kuinka ollakkaan hänellä on silmätulehdus,joihin on nyt tipat sekä flunssa. Eli suolatipat ja niistäjä täälläkin ahkerassa käytössä! Kuumetta pojalla ei onneksi ole, se vielä puuttuisikin. Itse näyttäydyin samalla reissulla lääkärille ja olinkin saanut flunssasta jälkitautina poskiontelon tulehduksen...ei kiva.

Lapset odottavat kovasti joulua =) pitkä odotus taitaa olla vielä edessä... Postilaatikkoon on tipahtanut viikon sisällä 3 eri lelulehteä ja sieltä ollaan haluttu yhtä sun toista. Mies tuossa laskeskeli, että poikien haluamiset tulis maksamaan yhteensä reilun tonnin!! huhhuh, no onneksi sen joulupukin pussiin ei mahdu kuin muutama paketti ;D

Mitähän sitä keksis isänpäiväksi? oiskohan selän-ja jalkojen hieronta ja rasvaus jotain?

Meikäläisen pitäis myös keksiä jokin liikuntalaji, jolla sais tämän kropan taas normaaliksi. Lihaskunto on ihan retuperällä, olen huomannut...mitään aerobickiä en lääkärin mukaan sai kovasti tehdä, vaikka siitä tykkäisinkin. Mulla kun todettiin raskauden loppumetreillä tuo MC-sairaus =/ Uintikin voisi olla hyvä ja kokonaisvaltainen harjoitus!

Mutta nyt iltapalalle ja teeveetä tuijottamaan.

*tiitiäinen ja ipanat 4v. 2,5v. ja 6vko*

Vierailija
32/38 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oli pakko tulla tännekkin ihmettelemään, että kuinka meidän poika nukkui viime yön! Heräs vaan kerran syömään! Tosin silloinkin oli niin tukkeessa ettei syömisestä tahtonut tulla mitään :/

Hui miten kylmä ulkona näyttää mittarin mukaan olevan.. -15!

Mutta nyt tuli kakkonen pyytämään aamupalaa ja pinniksestäkin kuuluu röhkimistä ;)

*tiitiäinen*

Vierailija
33/38 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas oli pino kasvanut sitten viime käynnin :) en ole pariin kolmeen päivään edes ennättäny lukemaan pinoa, on ollu kaikenlaista touhua. Eilinenkin meni siivotessa, Iina nukkua posotteli 5tuntia vaunuissa, kerkesin pestä saunankin siivousinnoissani. melkein jo pelotti että menkatko on taas alkamassa vai mikä ihme sai moisen vimman aikaseks. Ilmeisesti ihana raikas urinkoinen pakkaspäivä vaan, onneks!

Onpa tosiaankin aika nuhasta sakkia, meillä meni se nuha ihan säikähdyksellä ohi, ei se sit tullukkaan, vaikka pari päivä tukkosia oltiinkin. Ja se silmätulehduskin oli loppujen lopuks kyynelkanavan pienuutta, joka meni ohi kun painelin sitä silmäkulmaa pari-kolme päivää. Ihmetyttää vaan kun käytin sillon lekurissa kun se silmä rähmi ja vetisti ja saatiin se tippakuuri joka ei auttanu yhtään mitään. Että semmonen lääkäri...

Mulla olis ensi viikolla se jälkitarkastus (ja pahkeinen vielä samalle lekurille, joka määräs nuo silmätipat :( en välittäs tyypistä) eikä edelleenkään mitään ajatusta siitä, mitä ehkäsyä sitä pyytäs. Ja mietityttää tuo alaosaston tilanne muutenkin...miehän kirjotin joskus että sieltä " lörpöttää" jotakin ja olen olevinaan tehny lantionpohjajumppaa, mutta tuntuu että lihakset on niin hiton heikkona etten saa oikein kunnolla tehtyä. Mietin vaan että kuun se lekuri on just tuollanen -ja katsoo mieluummin pöydän alle kuin silmiin- niin osaakohan se edes kertoa, mikä sieltä lörpöttää..Kun olis vara mennä yksityiselle niin jättäsin treffit väliin tuon miehen kanssa.

Jaha, Iina ei jaksa enää " leikkiä" . Tavotelee jo kummasti roikkuvia leluja ja potkii ja sytkyää :)

Minjuska ja Iina kohta 2kk

Vierailija
34/38 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pötköllä on jo lyhyen elämänsä toinen nuha. Suolatipat on käytössä aina aamuyöllä, kun tukkoisuus tuntuu pahenevan eikä vauva oikein pysty tissiäkään syömään. Hirveä huuto aina, kun töräytän nenänniistimellä :D Mut sitten heti rauhoittuu ja ruokailu voi jatkua.

Jopas jotkut syyskeijut kukkuvat pitkälle iltaan! Meidän Lassi menee jo klo 18-19 iltaunille ja jos hänen antaa rauhassa nukahtaa, uni on niin syvää, ettei herää vaikka vaihtaisi vaipat ja siirtää omaan sänkyyn. Yöllä tissitellään kolme-neljä kertaa ja alkais tälle mammalle jo pitemmät unipätkät maistua! Aamulla aikaisin Lassilla on sellainen vajaan tunnin jutteluhetki, jolloin tuijotellaan yövaloa ja höpistään. :) Isännän kanssa vain jatketaan unia ja annetaan vauvelin höpsiä; jossain vaiheessa aina havahdun ja huomaan vauvan nukahtaneen väliimme -> yövalo pois ja jatketaan kaikki unia. Odotellaan sitä maagista 3 kuukauden ikää, jolloin voi alkaa hiukan siirtää myöhemmäksi tuota vauvan iltaunille menoa. Toisaalta on ihanaa, kun molemmat lapset ovat yöunilla klo 20 mennessä ja saadaan miehen kanssa pari tuntia ihan omaa aikaa!

Meillä on sujunut ihan kivasti. Ristiäiset oli lauantaina ja tunnelma oli tosi mukava. Lassi oli esimerkillinen juhlakalu, söi ja nukkui vaan! Isovelikin on taas löytänyt oman paikkansa ja roolinsa eikä enää turhista möksötä. :)

TULEVASTA HOITOPAIKASTA: Pitäis varmaan alkaa jo miettiä pojille hoitopaikkaa. Olen aikeissa palata työelämään syyskuussa ja nythän voisi jo hyvissä ajoin varata lapsille hoitopaikan. Millä perusteella valitsette päiväkodin vai onko ollut mahdollisuutta edes valita? Meillä ois lähistöllä kaksi päiväkotia, liikunta- ja taidepainotteinen. Taidepainotteinen ois lähempänä, mutta liikuntapainotteinen ehkä miellyttäisi enemmän. Hitsi miten hankala päätös.. pitäisi varmaan mennä paikan päälle tutustumaan molempiin. Olemme miettineet joko päiväkotia tai perhepäivähoitajaa meille kotiin yhdessä tuttavaperheen kanssa, mutta mistä luotettavan perhepäivähoitajan löytäisi? Hjälppp!

Lunta tosiaan piisaa ja esikoinen 1v5kk on ihan tohkeissaan :D Lapsen kautta sitä näimmä löytää itsestäänkin lapsenhenkisyyttä lumiukkojen tekoon.. Meillä oli oikein lumirieha pojan ja mummun kanssa.

Mukavaa isänpäivän odotusta! Onko lahjat jo mietitty? :)

Ulpunen + pojat 1v5kk & 2kk

Vierailija
35/38 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa taas oikein urakalla ja meilläkin -kuten joku muukin jo kirjoitti - esikoispoitsu on aivan haltioissaan lumesta. Kolailee ja lapioi pihaa innoissaan ja mikäs sen mukavampaa puuhaa onkaan kuin lumileikit. :) Iltaisin poika onkin käynyt nukkumaan ilman mitään venkoiluja, kun niin on ollut väsynyt päivän touhuista.

Nuppu-neidilläkin elämä on alkanut ilkeiden vatsanväänteiden jälkeen helpottaa. Jo viime viikko oli parempi kuin edellinen mutta nyt esim. kakkakin irtoaa jo helpommin aiemman naamapunaisena äkistämisen jälkeen. Tänään käytiin neidin kans ekaa kertaa vyöhyketerapiassa ja kylläpä oli ihana täti siellä hoitamassa pientä. :) Niin ihanasti osasi käsitellä vauvaa, että olin todella hyvillä mielin että tuli sinne mentyä. Täti paineli sitten typyä jalkapohjista ja kyllä neiti aikamoisia parahduksia päästikin kun täti paineli " suolenalueelta" . Kuulema ärtymystä siellä on ja sen kyllä huomasikin. Heti kun oltiin pois " suolenalueelta" Nuppu vain tyynenä katseli ympärilleen. Saatiin vielä kolme aikaa sinne ja joitakin vinkkejä miten kotona voidaan masuväänteitä helpottaa. Perjantaina mennään uudestaan.

CUPLATON: Meilläkin se on auttanut huomattavasti. Niiden aloituksen jälkeen Nupun masuvaivat helpottivat huomattavasti ja toivotaan nyt, että auttaa tuo vyöhyketerapiakin vieden loputkin pahimmat väänteet mennessään. Yöthän meillä ovat sujuneet hyvin, vaan päivät ovat olleet niitä itkuisia. Edelleenkin Nuppu nukkuu klo 23 -> noin viiteen, jolloin syö ja siitä taas nukkuu aamuun noin 8 asti. Siinä mielessä en valita, kun yöt sujuvat tuolla yhdellä syömisellä ainakin toistaiseksi. Tosin ei päivätkään enää ole kovinkaan itkuisia mutta päiväunet ovat todella katkonaisia kun Nuppu heräilee masukipuihin. Saattaa alkaa itkemään vaunussa ja kun nostaa ylös, röyhtäisee ison röyhtäyksen mutta ei välttämättä enää nukahda sitten uudestaan. Ei kivaa rumbaa ollenkaan. Sitten kiukututtaa kun väsyttää.

NUHANENÄT: Kurjaa kun pienet ovat nuhassa. Meilläkin sitä kesti sen pari viikkoa ja keittosuolatipat ja niistäjä olivat ahkerassa käytössä. Onneksi se tällä erää on taakse jäänyttä elämää eikä toivottavasti ihan heti takaisin tulekaan. Voimia nyt kaikille nuhanenien äideille ja pikaista paranemista vauvoille!

Mayella: Hyvältä kuulostavat Onnin suunnitelmat. Ja minäkin kannustan sinua nauttimaan tarjotuista palveluista. :) Varmasti tulee ihan tarpeeseen.

Meillä tämä viikko onkin sitten yhtä hulinaa. Lauantaina on Nupun kastejuhla ja hän saa virallisen nimensä. Nuppu olkoon ihana lempinimi. :)

Mutta nyt kellahdan hetkeksi sohvalle, kun molemmat muksut vielä nukkuvat. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

T: Anmari ja Nuppu 6vko3pvä

Vierailija
36/38 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tilanteet vauvaperheessä tosiaan muuttuu hetkessä laidasta toiseen. Viimeksi kirjoitin torstaina omasta väsymyksestä ja Onnin masuvaivoista ja yöhuudoista, nyt tilanne on se, että poika nukkuu öisin klo 21/22-6/7 välisen ajan kahdella syötöllä, masuvaivat helpottivat (hyvin vähäistä kitinää silloin tällöin) ja ÄITI VOI LOISTAVASTI kun ei ole enää niin väsynyt! Ehdin jo lopettaa cuplatoninkin kun en kokenut että se auttaa eli ainakaan siitä ei siis ole kyse. Mietin, että Onni on saannut viimeisen kerran äidimaitoa torstaiaamuna, voisiko tosiaan oma maitoni ollakin vastakipujen syy kaikesta huolimatta? Pakkasessa sitä vielä on, mutta halusin ihan tarkoituksella testata kuinka sujuu kun syö pelkkää korviketta.

Kiitos muuten zempauksesta, jos tilanne tästä vielä kääntyy toiseen suuntaan niin samantien soitan kotipalveluun, nyt sille ei tarvetta olekaan...

NUHANENÄ asuu meilläkin, mutta ihmeen vähän se poikaa haittaa. Halkion takia nenä on hieman vinossa ja toinen sierain toista suurempi, joten Onni saa sen kautta hengitettyä nuhasta huolimatta paremmin kuin muuten saisi. Keittosuolaliosta välillä tipautan nenuun röörejä avaamaan ja sillä pärjätään ja poika sitten pärskii pahimmat räät pois.

ANMARI toivottavasti vyöhyketerapia tepsii, meillä keskimmäiselle se toi avun koliikkihuutoihin ja ehdin jo Onnillekin harkita kun nuo kauheat öiset masuvaivat viime viikolla vaivasivat. Meille vyöhyketerapeutti suositteli myös kamomillateetä (sekä äidille että vauvalle! koska se rauhoittaa vatsaa) itse sitä join, mutten uskaltanut lapselle antaa. Lisäksi aikoinana jätin mm ruisleivän, teen, suklaan jne pois ja kaikki tämä varmasti vaikutti, keskimmäisellä koliikki hellitti 7vkon iässä.

NIMIJUHLAA vietimme mekin sunnuntaina monen muun tapaan, samalla juhlimme 4 vuotiasta isoveljeä. Onnin nimeksi tuli Elias Onni Anttoni. Edelleen kutsun häntä Onniksi, emme vielä ole varmoja kumpi tulee kutsumanimeksi.

Mayella ja Onni 5,5viikkoa

Vierailija
37/38 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayella: Ihana nimi Onnille =)

Anmari: Hyvä kun vyöhyketerapia tepsii! Pitäs itsekin koklata.

meillä kans masuvaivat vähän vähentyneet ja jätin myös cuplatonit pois.

Onnin nuhakin alkaa helpottaa, mutta aamuisin aina viideltä heräillään kakan vääntöön ja siihen kun on röörit tukossa..yleensä saan aamuisin hyvin vedettyä niistäjällä limat veks ja päivä alkaa paremmin:) niin ja onni on nyt nukkunut hienosti kaiken päivää ja ruoka maistuu myös:)

Mä unohdin parina pvänä antaa d tippoja...johan helppas vattanväänteet..nyt tarvii hakee jekovitteja, ku nuo devitolit on ihan pyllystä:( huono on omatunto kun en oo muistanu antaa ja nyt en edes tahtois antaa tippoja, kun vauva on kuin aurinko! onko muilla samoin, et nuo d-vitamiinit saa kauheita väänteitä aikaan ja onko kukaan joka ois ne lopettanut? ja vasta joskus 3kk iässä jatkanut? tai muita kokemuksia kaivataan!!tiiän et niit pitäs vaan antaa....:(

Eilen oltiin neuvolassa, onni on nyt 6vkoa nuori ja painaa 4065g, pituutta oli 52,5cm, ja pipa 37,5cm. Hyvin kasvaa rintamaidolla. Onnihan oli 2920g kun syntyi :D neuvolassa onnia kehuttiin ja oli minimies niin kilttiä poikaa että:) meillä oli myös neuvolalääkärikin, joka kehui myös onnin kehitystä!Nyt on alkanut muutamia hormoni nyppyjä tulemaan, kun ristiäiset lähestyy..

Onni jo kovasti ääntelee ja päästelee hassuja huuto ääniä välillä unissaan. Hän myös on alkanut vastaamaan hymyyn ja kääntyilemään. Sylittely on edelleen ihanaa,kun kaikki valot ja varjot ja äitin katse kiinnostaa. Etenkin keittiön isoa tummaa lamppua on mukava tuijotella kun istuu sitterissä pöydällä, niinku nytkin :D hän on myös alkanut viihtymään ihan yksinkin ja nukahtamaan ilman tissiä.Niin ja syyhän on siinä, ettei enää masua väännä..ÄitiKIN on ollut tyytyväinen ja onnellinen:)

Nyt kakkavaipan vaihtoon, tulikin isot plörinät, joita onni väänsikin muutaman tunnin...:D

Manta ja Onni Boy 6vkoa

Vierailija
38/38 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät vähän sekasin..