Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen suuresti miksi ihmiset eivät enää sitoudu ja mene naimisiin?!?

Vierailija
18.09.2022 |

Muukin syy kuin en halua. Naimisiin meneminen on ollut elämäni paras päätös ja liitto on onnellinen. Ei ole mitään järkeä olla sitoutumatta tai elää lainsuojattomana susiparina!

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa onnellisesti kohta kymmenen vuotta ensimmäisestä parisuhteestani ja totean, että avioliittolotossa kävi erinomainen tuuri. Amen.

Vierailija
22/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen suuresti miten kukaan jaksaa olla saman kumppanin kanssa vuosia tai jopa vuosikymmeniä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on viisastuneet ja tajunneet, ettei avioliitto tuo mitään lisäarvoa muuta kuin mahdollisen leskeneläkkeen. Muut puolet onkin sitten haittapuolia. Rakkaus on ilman nimiä papereilla ja kahletta sormessakin.

Päinvastoin, avioliiton hyödyt ovat kiistattomat naisille mutta myös koko yhteiskunnalle. Toki naiset on saatu aivopestyä ajattelemaan toisin, ihan niin kuin naiset on saatu uskomaan, että seksin myyminen voimauttaa ja vapauttaa ja on feminismin todellisin muoto.

Vierailija
24/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutuminen ei vaadi avioliittoa.

Vierailija
25/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vähääkään lukenut tätä palstaa niin tiedät että kummatkin osapuolet eli miehet ja naiset ovat yleensä pelkkää p*skaa sisältä. Olen sodassa itseni kanssa ja tällä hetkellä en pysty sotimaan muiden puolesta.

Suosittelen terapiaa sulle.

Miksi?

Vierailija
26/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parisuhteeseen pystyy sitoutumaan ilman avioliittoakin. Se on jokaisen oma valinta.

Vierailija
27/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitoutua voi myös menemättä naimisiin. Vanhanaikaista ajatella, että vain naimisiinmeno osoittaisi sitoutumista kumppaniin.

Naimisiinmenoa kuitenkin tarvitaan, jos haluaa sitoutua muttei pysty siihen ilman juridista pakkoa.

Vierailija
28/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on viisastuneet ja tajunneet, ettei avioliitto tuo mitään lisäarvoa muuta kuin mahdollisen leskeneläkkeen. Muut puolet onkin sitten haittapuolia. Rakkaus on ilman nimiä papereilla ja kahletta sormessakin.

Veroja menee vähemmän, jos on naimisissa kuin olisi vain testamentti. Meillä myös työnantaja maksaa leskelle korvauksia. Me mentiin naimisiin ihan vain taloudellisista syistä. Ei se elämä muuten muuttunut mitenkään. 

Mä olen menemättä mm. taloudellisista syistä. Aviopuolisoilla on toisiinsa elatusvelvollisuus. En saisi tukia, vaan miehen pitäisi kustantaa mun asuminen. Monessa muussakin tilanteessa avioparilla jää tuet saamatta.

Vierailija
29/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä rakentamaan yhteistä pesää jonkun kanssa jos 10 vuoden päästä tulee ero ja se toinen osapuoli vie puolet vaikka on itse tuonut pesään vain 20%.

Ja ennenkuin joku taas sanoo sen standardivastauksen, ettei sitä voi etukäteen tietää niin sen voi tietää etukäteen varmasti ettei näin tapahdu kun ei mene ollenkaan sellaiseen hölmöilyyn.

Vierailija
30/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutua voi myös menemättä naimisiin. Vanhanaikaista ajatella, että vain naimisiinmeno osoittaisi sitoutumista kumppaniin.

Ei se ole mitään sitoutumista. Kuvasta puuttuu vaan äpärälapset. Hyi helvetti.

Siirry jo tälle vuosisadalle. Nuo asenteet ovat arkaaisia.

Vierailija
31/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin yhden syyn olevan oikean kumppanin löytämisen vaikeus. Ei haluta sitoutua kehen tahansa mikä sinällään on järkevää. Avoliittolaisia en tunne enkä susipareja.

Vierailija
32/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen suuresti miten kukaan jaksaa olla saman kumppanin kanssa vuosia tai jopa vuosikymmeniä?

Ei jaksakaan. Puolet eroaa ja toinen puoli ei pysty syystä tai toisesta. Sitten sitä toista myrkytetään jopa muiden ihmisten avulla kun ei vaan voi poistua tilanteesta.

Vierailija
33/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ole vielä löytänyt mitään hyvää, edes taloudellista, syytä, miksi menisimme mieheni kanssa naimisiin. Olemme olleet yhdessä kohta 18v, yhteinen asunto ja kolme lasta.

En ole vielä ymmärtänyt, miksi meidän tulisi mennä naimisiin.

Vierailija
34/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteeseen pystyy sitoutumaan ilman avioliittoakin. Se on jokaisen oma valinta.

Parisuhteessa ei ole lakia suojana, joten se ei ole virallista sitoutumista vaan aikuisteinien pelleilyä. Ha!

Vierailija
35/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei ulkopuolisille kuulu, meneekö pariskunta naimisiin vai ei. Ei se yhteiselo käytännössä muutu yhtään miksikään oli aviopari tai ei.

Minä menin naimisiin sekä rakkaudesta, että byrokratiallisista syistä. Aviomieheni on ulkomaalainen ja asumme hänen kotimaassaan. Avioliiton kautta olen oikeutettu puolisoviisumiin, jossa ei ole samanlaisia rajoituksia kuin nykyisessä työviisumissani. Lisäksi jos vaikka muutamme Suomeen, on puolisoni helppo hakea pysyvää oleskelulupaa avioliiton perusteella.

Rakastamme toisiamme, mutta arkemme on edelleen täysin samanlaista kuin ennen naimisiin menoa.

Vierailija
36/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä naimisiin jos löytäisin vaimon jostain. Toistaiseksi naiskokemukset elämässäni ovat pyöreä nolla.

M38

Vierailija
37/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei ole lakia suojana, joten se ei ole virallista sitoutumista vaan aikuisteinien pelleilyä. Ha!

Provohan tämä selkeästi on, mutta miksi sitoutumisen tulisi olla virallista? Ketä varten?

Miksi lakia tarvitaan suojaamaan parisuhdetta?

Mitä sillä suojataan? Eikö nyt jo rikoslaki suojaa ihmisoikeuksia?

Vierailija
38/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme vaimon kanssa naimisiin heinäkuussa ja ensitreffeiltä saakka molemmille oli selvää että menemme naimisiin vuoden päästä esitapaamisesta. Emme halua erota ja teemme kovasti töitä suhteemme eteen. Lapsia emme tahdo. M35

Vierailija
39/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ilman avioliittoa joutuu sitoutumaan itse eikä lain avulla.

Vierailija
40/188 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme kertakäyttökulttuurin aikaa, myös ihmissuhteissa. Tosin kestävästä kehityksestä puhuminen on muotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi