Auto parkkiin loman ajaksi helsinki
Olisin tiedustellut onko jollain suositella hotellia missä voisi viettää yhden yön ennen aamun lentoa helsinki-vantaalta, jättää maksusta auton kahdeksi viikoksi hotellin parkkipaikalle? Aikaisesta aamupalasta plussaa.
Kommentit (43)
Kivempi lähteä kotimatkalle kun jätätte auton terminaalin viereiseen parkkiin, trust me. Ja yövytte lähtiessä lentokentällä olevassa hotellissa, ei tarvitse varata aikaa mihinkään bussikuljetukseen. Voitte myös jättää paksut ulkotakit ja kengät autoon mikäli olette lähdössä lämpöiseen maahan.
I
matkailija kirjoitti:
En tietenkään tarkoittanut ilmaiseksi, vaan maksusta. Useimmissa ei ole mainintaa sivuilla että on tälläinen mahdollisuus maksusta jättää auto parkkiin. Yhden löysin missä oli mahdollista 15vrk jättää auto parkkiin oli Holiday inn helsinki, joten onko muita vaihtoehtoja?..ja kyllä yritin googlettaa..
Eikö kuitenkin olisi fiksumpaa ajaa sillä autolla itse kentälle? Ja jättää auto sellaiseen parkkihallin josta on lyhyt kävely terminaaliin? Noista voi ostaa etukäteen sen paikan niin on varmasti tilaa. Ja hintakin on vähän halvempi. Lisäksi jätämme talvella talvitakit yms autoon. Siitä lähimmästä hallista on tosi lyhyt matka. Hotellien parkit ei ole halpoja ja minibussi voi myös maksaa joten rahassa ei eroja tule.
Mä kanssa ehdotan lentokenttähotellia terminaalissa ja auto viereen terminaalin pitkäaikaisparkkiin.
Googlea pysäköinti Helsingin lentokentällä. Sieltä pääsee valitsemaan parkkialueen, ja varaamaan sen jo etukäteen ( eli maksamaan).
Jumboon voi jättää auton loman ajaksi. Siellä on parkkialue varattu loma-autoille. Itse pitää vaan etsiä, miten se homma toimi, en muista. Mut rekkari ilmotetaan, ettei tuu sakkoa.
Meillä oli auto Jumbossa kanssa viimeksi se oli hyvä systeemi ja ihan edullinen. Minibussi vie kentälle
Vierailija kirjoitti:
Jumboon voi jättää auton loman ajaksi. Siellä on parkkialue varattu loma-autoille. Itse pitää vaan etsiä, miten se homma toimi, en muista. Mut rekkari ilmotetaan, ettei tuu sakkoa.
Millä siirryitte Jumbosta kentälle?
Olette yön Flamincossa ja Jumbossa toimii maksullinen pitkäaikais parkkeeraus johon sisältyy kuljetus kentälle ja takas. Kyyti tulee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mahdollista viedä autoa jollekin muulle parkkialueelle ja mennä siitä taksilla hotelliin?
Tai ehkä toisinpäin. Yö hotellilla ja sieltä autolla pitkäaikaisparkkiin, josta on kuljetus kentälle ja takaisin autolle loman jälkeen. Tosin voi olla kiire aamulla jos kone lähtee aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbon lentoparkkiin kuuluu kuljetus kentälle ja takaisin. Tai halvempi vaihtoehto on luottaa bussiyhteyksiin, mutta sitä en suosittele.
Miksi sillä autolla ei voi ajaa kentän parkkiin? Kännikö?
Mun mielestä Skyline Airport, entinen Bonus Inn, ilmainen parkki ja lentokenttäkuljetus.
Flamingo ja auto jumbon goparking?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti pysty yhteenkään lentokentän lähellä olevaan hotelliin jättämään autoa ilmaiseksi siksi aikaa, kun ei ole itse enää hotellin asiakas. Mitä ap oikein kuvittelee?
Pitkäaikaispysäköintiin on olemassa kyllä alueita, joista on bussikuljetus lentokentälle. Eivät nämäkään mitään ilmaisia ole, mutta ne ovat edullisempia kuin ne lentokentän luona olevat pysäköintialueet.
Lukutaidossa vikaa?
"...jättää maksusta auton kahdeksi viikoksi hotellin parkkipaikalle? "
Olen eri kuin tuon kirjoittaja, mutta ei varmaankaan vikaa ole lukutaidossa, huolimattomuutta kuitenkin, kuten minullakin. Luin että "maksutta jättää...", ja varmaan siksi, kun ihmettelen vähän ap:n tiedustelua jättää johonkin hotellille auto, kun sen saa sinne lentokentän lähelle aidatulle alueelle jätettyä maksusta!
Me jätimme keväällä auton kahdeksi viikoksi pitkäaikaisparkkiin. Tämä parkki oli kaikkein lähimpänä lentokenttää. En muista nimeä. Meidät vietiin muutamassa minuutissa matkalaukkujen kanssa kentälle ja palatessa soitimme heidän antamaansa numeroon ja bikkubussi haki meidät sovitusta paikasta. Hyvä paketti, kaikki toimi eikä tarvinnut odotella ja maksoi 60€. Meillä olisi mennyt kotoa taksilla edestakaisin paljon enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti pysty yhteenkään lentokentän lähellä olevaan hotelliin jättämään autoa ilmaiseksi siksi aikaa, kun ei ole itse enää hotellin asiakas. Mitä ap oikein kuvittelee?
Pitkäaikaispysäköintiin on olemassa kyllä alueita, joista on bussikuljetus lentokentälle. Eivät nämäkään mitään ilmaisia ole, mutta ne ovat edullisempia kuin ne lentokentän luona olevat pysäköintialueet.
Tarkistin tuonjutun, ja tosiaan Skyline tarjoaa ilmaisen pysäköinnin ja kuljetukse, joskus bonus innin aikaan ollaan käytetty tuota. Nykyään viedään auto jumbon goparkingiin.
Myös Pilotissa ilmainen parkki viikoksi.
Hauskaa kun raivona kaikki huutaa että missään ei ole ainakaan ilmaista parkkia.
Flypark on hyvä ja suhteellisen edullinen vaihtoehto parkkeerata auto loman ajaksi lentokentälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidossa vikaa?
"...jättää maksusta auton kahdeksi viikoksi hotellin parkkipaikalle? "
Jos maksusta haluat jättää niin muistaakseni ainakin Holiday Inn ja Scandic siitä maksun ottavat. Mä taas olen suosinut Skyline Airport hotellia, ent. Bonus Inn, jossa on ilmainen pysäköinti ja lentokenttäkuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ilmotat mistä asti ja minne asti auto on parkissa, monelta pitää olla kentällä, tulee sieltä Jumbon parkkihallista autokuljetus kentälle. Pari vuotta sitten aamu viideltä siellä odotti kymmeniä ihmisiä kuljetusta kentälle ja sieltä tuli tarvittava määrä autoja hakemaan. Sit takas tullessa ilmotetaan millon kone saapuu kentälle, siellä on pysäkki missä odotetaan takas kuljetusta parkkihalliin.
Katsot sopivan hotellin ja soitat, että voiko jättää ja mitä maksaa.
Rahalla homma onnistuu. Tarvittaessa isket pätäkkää pöytään ja varaat hotellista huoneen kahdeksi viikoksi ja parkkipaikka on ilmainen.