Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin toimii ystävä, tuntuu tosi kamalalta

Vierailija
18.09.2022 |

Koen päivittäin voimakkauta traumaoireita enkä pääse näistä yli noin vain.
Eilen oireilin hiukan ja ystäväni esti sen tehokkaasti.
Tunnelma olisi mennyt kuulemma pilalle.
No, ei se olisi kestänyt kuin pari kolme minuuttia jos olisin saanut oireilla sitä mikä olisi ollut tulossa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää korkeammalle niin ylitys helpottuu.

Vierailija
2/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vain hyvä, ettei oireita tullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut asian ystävällesi? Entä onko hän jo aiemmin tuonut esiin samansuuntaisia ajatuksia oireistasi? Sinuna selvittäisin, kokeeko ystävä oireesi (joita et tässä kuvaillut lainkaan) jotenkin ahdistaviksi, epämukavaksi ihan syystä vai onko hänellä muuten vain tarve rajoittaa käyttäytymistäsi. Jos traumaoireesi ovat hyvin näkyviä/kuuluvia, ystävä ei ehkä tiedä miten päin olisi ja voiko auttaa jotenkin. Keskustelu aiheesta voisi valaista molempien ajatuksia ja tuntoja toiselle.

Tästä jäi myös epäselväksi, miten ystäväsi esti oireet? Monesti trauma voi oireilla niin vahvasti, ettei niitä oireita etenkään ulkopuolinen pysty kontrolloimaan, kun ei välttämättä oireileva itsekään. Jokin kertomuksessa ei täsmää tai ehkä jätit jotain kertomatta?

Vierailija
4/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräistä. Älä ole ystävän seurassa, jos ei toimi niin kuin sinä haluat.

Vierailija
5/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nii-in! Luulisi, että tuossapa vasta hyvä ystävä, kun estää oireet...?

Ehkei ap:n kannata pitää ystäviä, jotka pitävät oireet poissa...?

Onhan päivänselvää, että vain ap:n tunnelmilla on väliä.

Vierailija
6/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut asian ystävällesi? Entä onko hän jo aiemmin tuonut esiin samansuuntaisia ajatuksia oireistasi? Sinuna selvittäisin, kokeeko ystävä oireesi (joita et tässä kuvaillut lainkaan) jotenkin ahdistaviksi, epämukavaksi ihan syystä vai onko hänellä muuten vain tarve rajoittaa käyttäytymistäsi. Jos traumaoireesi ovat hyvin näkyviä/kuuluvia, ystävä ei ehkä tiedä miten päin olisi ja voiko auttaa jotenkin. Keskustelu aiheesta voisi valaista molempien ajatuksia ja tuntoja toiselle.

Tästä jäi myös epäselväksi, miten ystäväsi esti oireet? Monesti trauma voi oireilla niin vahvasti, ettei niitä oireita etenkään ulkopuolinen pysty kontrolloimaan, kun ei välttämättä oireileva itsekään. Jokin kertomuksessa ei täsmää tai ehkä jätit jotain kertomatta?

Sanoi ettei saa tunnelma muuttua, kaikki pitää olla hyvää.

Kyseessä oli lievä oireilu.

Vierailija
7/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat traumaoireet? Johtuuko vain siitä että on mt-potilas?

Vierailija
8/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hakeen lääkkees! Heti paikalla. 

Vierailija
9/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hakeen lääkkees! Heti paikalla. 

Sammoo mieltääääää HOIIII

Vierailija
10/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa tyyppi! Ota lääkkeesi ennen lähtöä tapaamiseen tai peruskoulun se!

Vierailija
11/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ne suuremmat ongelmat sitten on jos ei kestä sitä että hoidat itsesi kasaan. Kannattaa ottaa etäisyyttä jos ystävyydessänne ei ole tilaa olla oma itsensä.

Vierailija
12/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi ettei saa tunnelma muuttua, kaikki pitää olla hyvää.

Kyseessä oli lievä oireilu.

Hänellä on heikko itsesäätely ja sairaalloinen kontrolloinnin tarve. Läheisriippuvainen ehkäpä koska kaikkien pitää olla helppoja jotta hän voi hyvin.

Vierailija
13/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireesi olisivat olleet tai millaisia ne yleensä ovat?

Vierailija
14/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä tulee ja menee. Ehkä ystäväsi on itse ahdistunut sinunn? Kukaan eitoisten ongelmia ahdistuksia loputtomin jaksa kantaa on Fakta. Itse olin se nainen jolle kasattiin muiden ogelmat ystävyden nimissä.Otin oman elämäni haltuun ja jätin ne ongelma ihmiset takseeni,vaikka olivat vuosi kymeni oleet elämä.Mutta lähestyivät vain kun ongelmia, traumoja tai rahattomus, eivät heidän hyvinä päivinä muistanet minua!.. Voin Todella Hyvin Nykyisin ,ilman sylisyden tuntoa!Sillähän ihmisiä sidotaan syyllistämällä herkän ihmisen mieltä ja pidetään roska autona.

Vierailija
15/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa! Hirveetä!

Päivittäiset oireilut astetty.

Minä niin sympatiseeraan sinua raukkaa 😂

Vierailija
16/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et halua että joku pystyy estämään oireesi? Itselläni on paha ahtaanpaikan kammo ja olisin vain iloinen jos joku saisi sen katoamaan silloin kun se iskee. Mutta tietysti jos haluat että saat oireilla rauhassa kerrot sen ystäville ja joille se on liian vaikeaa katsoa sivusta niin voivat otta etäisyyttä.

Vierailija
17/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis? Tuohan kuulostaa hyvältä ystävältä. Itse olen iloinen jos joku saa oireiluni estettyä.

Vierailija
18/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan.

Vierailija
19/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis? Tuohan kuulostaa hyvältä ystävältä. Itse olen iloinen jos joku saa oireiluni estettyä.

Niin, tämä vaan jatkuu ikuisesti.

Vierailija
20/25 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiset oireet kun niitä ei tule jos kielletään pilaamasta tunnelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi