Mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi keskiarvo ja mihin ammattiin päädyit?
Kommentit (594)
Lukuaineiden vai kaikkien aineiden keskiarvo? Eikös sillä lukuaineiden keskiarvolla haettu yhteishaussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,8, opettaja yläkoulussa ja olen supertyytyväinen. Tein työuraa yksityisellä yli 10 vuotta, mutta pienellä opintojen täydentämisellä sain opettajan kelpoisuuden. Tää on se mun juttu. Rahassa hävisin, mutta ketä kiinnostaa. Teen työtä, jolla on merkitystä ja tykkään teineistä ihan mahdottomasti. Entinen työni oli täysin merkityksetöntä ja epäkiinnostavaa. Lisäksi palkka tuntui tulevan tyhjästä, kun nyt ei hävetä palkkapäivänä.
Vaihdoin myös useamman vuoden muualla työskentelyn jälkeen kouluun töihin.
En ymmärrä valittavia opettajiakollegoita, jotka valittaa kiirettä ja painetta. Toisaalla kun on ollut töissä, oli saanut joka vuosi olla tehostamistoimien kohteena, YT-kierroksilla lähti vähiten tuottavat mäkeen, säästötoimia jne. Ja kaikki jonkin kasvottoman organisaation ja työpaikan säilyttämisen eteen. Koulussa näkee koko ajan ne, minkä takia töitä tekee, ja vaikkei se palkka nyt niin iso ole, kyllä sillä pärjää ja tosiaan tuntee ansainneensa sen :).
T. Kirjoittaja tuolta edellisiltä alasivuilta.
Tuo YT-rumba on kyllä masentavaa. Olen ollut parin eri teollisuusfirman palveluksessa, tuotekehityspuolella, ja lukuisat YT:t on tullut nähtyä. Nyt olen toisella alalla, enkä toivottavasti koskaan enää teollisuudessa.
8,2 tms en muista enää mikä, joku 8 kuitenkin.
Pitkäaikaistyötön mt-ongalmallinen
Vierailija kirjoitti:
9,6. Sama keskiarvo myös lukiosta. Olen tutkija biolääketieteellisellä alalla. Kohta dosentti.
Onnea desantin arvosta. Siihen on saanut jo julkaista!
9.2, lähihoitaja nykyään. 2 AMK-tutkintoa ja johtotason töitä ennen lähäriopintoja ja -uraa. Paska palkka, mutta työt päättyy kun työvuoro päättyy.
Keskiarvo 8,6. Turvallisuusasiantuntija.
8.3
Ei mitään, olen ollut sairas lähes koko aikuisikäni.
9,6 lukion matematiikan opettaja
9.6. Koulutus TkT, ja nykyään ammattikirjailija.
9,4 6ällän yö.Ei työtä.Koulutus yliopisto.Paikkakunnlla "aukeaa ",55v.välein siivoustyö..tuuraus.Näin meillä Suomessa.
Biootti kirjoitti:
9,4 6ällän yö.Ei työtä.Koulutus yliopisto.Paikkakunnlla "aukeaa ",55v.välein siivoustyö..tuuraus.Näin meillä Suomessa.
Just. Ei kuuden ällän ylioppilas kirjoita tuollaista suomen kieltä
9 pilkku jotain, en muista tarkalleen. Museoalan amanuenssi tuli.
5,7. Pääsin lukioon koulun historian alimmalla keskiarvolla, lukion päästötodistuksessa 6,7.
Tuli mm asiantuntija ja myyntijohtaja. Älyssä ei ollutkaan vikaa vaikka opettajat niin luuli:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,8, opettaja yläkoulussa ja olen supertyytyväinen. Tein työuraa yksityisellä yli 10 vuotta, mutta pienellä opintojen täydentämisellä sain opettajan kelpoisuuden. Tää on se mun juttu. Rahassa hävisin, mutta ketä kiinnostaa. Teen työtä, jolla on merkitystä ja tykkään teineistä ihan mahdottomasti. Entinen työni oli täysin merkityksetöntä ja epäkiinnostavaa. Lisäksi palkka tuntui tulevan tyhjästä, kun nyt ei hävetä palkkapäivänä.
Vaihdoin myös useamman vuoden muualla työskentelyn jälkeen kouluun töihin.
En ymmärrä valittavia opettajiakollegoita, jotka valittaa kiirettä ja painetta. Toisaalla kun on ollut töissä, oli saanut joka vuosi olla tehostamistoimien kohteena, YT-kierroksilla lähti vähiten tuottavat mäkeen, säästötoimia jne. Ja kaikki jonkin kasvottoman organisaation ja työpaikan säilyttämisen eteen. Koulussa näkee koko ajan ne, minkä takia töitä tekee, ja vaikkei se palkka nyt niin iso ole, kyllä sillä pärjää ja tosiaan tuntee ansainneensa sen :).
T. Kirjoittaja tuolta edellisiltä alasivuilta.
Tuo YT-rumba on kyllä masentavaa. Olen ollut parin eri teollisuusfirman palveluksessa, tuotekehityspuolella, ja lukuisat YT:t on tullut nähtyä. Nyt olen toisella alalla, enkä toivottavasti koskaan enää teollisuudessa.
Jatkan.
Kyllä.
YT-neuvottelut murskasi meidänkin ex-työyhteisön ilmapiirin.
Joitain tehtäviä hoiti ennen neljä, parin YT-kierroksen jälkeen enää yksi henkilö. Kierros kierrokselta porukka väheni ja YTn ollessa käynnissä porukat alkoi kyräillä ja kytätä toisiaan. Ilmapiiri meni ihan pashaksi.
Säästyin ekalla kierroksella potkuilta, mutta sitten tein oman ratkaisun ja lähdin tosiaan opetusalalle. En ole katunut.
9,6. Sama keskiarvo myös lukiosta. Olen tutkija biolääketieteellisellä alalla. Kohta dosentti.