Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi keskiarvo ja mihin ammattiin päädyit?

Vierailija
17.09.2022 |

?

Kommentit (594)

Vierailija
41/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi poika tuskaili ysillä ammatinvalintaa, pääsi vajaan seiskan keskiarvolla opiskelemaan tietotekniikkaa, jossa viihtyy ja pärjää. Nuorempi taas reilun ysin keskiarvolla aikoo hakea keväällä kokiksi?!??!

Että ei se päättötodistuksen keskiarvo korreloi tulevaa ansiota lainkaan.

Nyt kannattaa vähän haastatella miksi lapsi tahtoisi kokiksi. Se ei ole hyvän ruuan syömistä ja tv-kokkailua, vaan tosi raskasta duunia tylsiin aikoihin, hyvin pienellä palkalla.

Vähintäänkin kannattaa ammattilukio ottaa, että saa lukio-opintojakin käytyä.

Tie jatko-opintoihin on kuitenkin auki sekä amiksesta että lukiosta.

Vierailija
42/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.8 ja ammattikoulun kautta Asentaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista keskiarvoani, ei ollut missään vaiheessa merkittävä asia minulle. Varmaan 8-9välillä, kuten kaikki oppiaineiden arvosanat.

Sosiaaliohjaaja minusta tuli, monen mutkan kautta. (välissä nuoruuden uhma iski päälle vasta 18v iässä kiltin teini-iän jälkeen, ja tuli vähän takapakkia..)

Vierailija
44/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.5 ja DI

Vierailija
45/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kouluaikoinani ei vielä ollut peruskoulua, mutta keskikoulun päättötodistuksen keskiarvo oli jotain vähän yli 8. Insinööri minusta lopulta tuli.

Vierailija
46/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.5 Pätkätyöläis-FM: välillä oman alan töitä, välillä duunarina muissa hommissa, välillä työttömänä. 

Vierailija
47/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7,62 Aseseppä

Minkälaista on asesepän työ?

7,62 on siellä tärkeä tieto. Millintarkkaa hommaa.

Vierailija
48/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,2.  Pitkäaikaistyötön. Työskentelin kyllä koodarina, mutta en ole enää aikoihin kelvannut työnantajille.

Vierailija
49/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,1. Graafinen suunnittelija.

Vierailija
50/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,1. Olen VTM (pääaine sosiaalityö). Työskentelen tällä hetkellä henkilöstöpäällikkönä.

Vierailija
51/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kieltämättä ihan tarkalleen muista, mutta jotain yli 11 se oli, ja yli 12:kin varmaan.

Mitään minusta tullut ei, koska olin jo kaikkia teitä muita huomattavan paljon parempi, ja tulen aina olemaan. Miksikö, siksi kun ymmärrän teidän aleemuuden tunteenne kaikkinee, ja ohjaan teitä aina ja aina parempaan ... :D

Vierailija
52/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,2. Sosionomi, pian sosiaalityöntekijä.

Vierailija
53/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,9. Ohjelmistokehittäjä

Vierailija
54/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 9,2. Eri ammattien kautta päädyin koneistajaksi. Elämänkokemusta, enkä päivääkään työttömänä.

Ystävälläni 9,8, hän tällä hetkellä dosentti....

Vierailija
55/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi poika tuskaili ysillä ammatinvalintaa, pääsi vajaan seiskan keskiarvolla opiskelemaan tietotekniikkaa, jossa viihtyy ja pärjää. Nuorempi taas reilun ysin keskiarvolla aikoo hakea keväällä kokiksi?!??!

Että ei se päättötodistuksen keskiarvo korreloi tulevaa ansiota lainkaan.

Jep. Suosittelisin nuoremman kuitenkin vielä harkitsevan tarkkaan.

T. Kokki 9,3

Vierailija
56/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kieltämättä ihan tarkalleen muista, mutta jotain yli 11 se oli, ja yli 12:kin varmaan.

Mitään minusta tullut ei, koska olin jo kaikkia teitä muita huomattavan paljon parempi, ja tulen aina olemaan. Miksikö, siksi kun ymmärrän teidän aleemuuden tunteenne kaikkinee, ja ohjaan teitä aina ja aina parempaan ... :D

'

Kiitos mestari, että suot meillekin pari lausetta. Tulet aina olemaan paras.

Vierailija
57/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7,62 Aseseppä

Minkälaista on asesepän työ?

7,62 on siellä tärkeä tieto. Millintarkkaa hommaa.

Millintarkkuus on vielä höveliä 😁

Meillä millin sadasosan sisään koneistetaan...

T.55

Vierailija
58/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9,8, opettaja yläkoulussa ja olen supertyytyväinen. Tein työuraa yksityisellä yli 10 vuotta, mutta pienellä opintojen täydentämisellä sain opettajan kelpoisuuden. Tää on se mun juttu. Rahassa hävisin, mutta ketä kiinnostaa. Teen työtä, jolla on merkitystä ja tykkään teineistä ihan mahdottomasti. Entinen työni oli täysin merkityksetöntä ja epäkiinnostavaa. Lisäksi palkka tuntui tulevan tyhjästä, kun  nyt ei hävetä palkkapäivänä.

Vaihdoin myös useamman vuoden muualla työskentelyn jälkeen kouluun töihin.

En ymmärrä valittavia opettajiakollegoita, jotka valittaa kiirettä ja painetta. Toisaalla kun on ollut töissä, oli saanut joka vuosi olla tehostamistoimien kohteena, YT-kierroksilla lähti vähiten tuottavat mäkeen, säästötoimia jne. Ja kaikki jonkin kasvottoman organisaation ja työpaikan säilyttämisen eteen. Koulussa näkee koko ajan ne, minkä takia töitä tekee, ja vaikkei se palkka nyt niin iso ole, kyllä sillä pärjää ja tosiaan tuntee ansainneensa sen :).

T. Kirjoittaja tuolta edellisiltä alasivuilta.

Vierailija
59/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,8 terveydenhoitaja

Vierailija
60/594 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulua en käynyt vaan oppikoulua. Viiden luokan jälkeen keskiarvo oli tasan 9 ja kaikki numerot liikuntaa ja kotitaloutta myöten olivat 9. Psykiatri minusta tuli ja dosentti olen.