Saako 10-vuotias poika olla uimahallissa naisten puolella?
Eikö yleinen ohjeistus ole, että kouluikäiset tytöt naisten puolelle ja pojat miesten puolelle?
Oltiin uimahallissa ja ihmettelin, kun tyttäreni ei uskaltanut riisuutua ja puki uikkarin vessassa. Pois lähtiessä tyttö seisoi suihkussa uikkari päällä pitkään. Sitten kuiskasi: äiti, toi poika oli meiän rinnakkaisluokkalainen. Eli siis 4.luokkalainen poika oli äitinsä kanssa naistenpuolella. Pojan 15-vuotias isoveli oli myös uimahallissa ja ilmeisesti miesten puolella, joten ihmettelen miksei 10-vuotias voinut mennä isoveljensä kanssa miesten puolelle.
Mitään valvontaa tuolla ei ole. Mietin vain olisinko voinut tehdä valituksen. Minulle sillä ei ole väliä, mutta ymmärrän että tytärtäni nolotti.
Kommentit (110)
Mun tyttöni ei varmaan suostuisi enää käymään uimahallissa, jos noin kävisi. On herkkä näissä asoissa eikä mielellään riisu edes samaa sukupuolta olevien koulukavereiden kanssa samassa tilassa. On vuoden nuorempi kuin Ap:n lapsi.
Itse olisin käynyt varmaan sanomassa heti uimahallin henkilökunnalle. Jos olisin tiennyt lapsen äidin ennestään, olisin voinut käydä juttelemassa myös tälle. Onhan se sille pojallekin noloa, kun joku koulukaveri näkee ja mahdollisesti puhuu koulussa. Tuon ikäiset osaa kyllä olla aika julmia.
Kerran naisten puolella oli musta poika. En tiedä ikää, mutta penis oli huomattavasti isompi kuin miehelläni. Olihan se vähän oudon tuntuista.
Vierailija kirjoitti:
Mua sitten ärsyttää kun erityislasten äidit ovat vaatimassa koko maailmalta erityiskohtelua, koska heillä on erityislapsi. Sanoinko jo erityislapsi. Ei muuta maailmaa kiinnosga lapsesi diagnoosi. Silti vastakkaisen sukupuolen pukkareihin ei viedä yli 7- vuotiaita lapsia. Vaikka miten vedotaan oikeuksiin. Entäs muiden ihmisten oikeudet?
Varsinkin kun kaiken maailman rajattomat lapset ovat erityislapsia.
Ei kiinnosta, ei tipu sympatiaa.
Säännöt ovat mielestäni hyvin yksiselitteiset ja helppo ymmärtää. Yli 7-vuotiaat menevät omille puolilleen.
Jos ei onnistu, niin oma perhepukukoppi (näitä on varattavissa jossain uimahalleissa), mies/naiskaveri mukaan joka voi viedä lapsen omalle puolelleen tai sitten mennään kotiin kasvamaan.
Niin vanhanaikaista ja loukkaavaa lokeroida ihmisiä sukupuolen mukaan. Miksi emme voisi käyttää kaikki samaa pukuhuonetta
Sairasta on myös se että siivooja nainen menee pervoileen miesten puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kerran naisten puolella oli musta poika. En tiedä ikää, mutta penis oli huomattavasti isompi kuin miehelläni. Olihan se vähän oudon tuntuista.
Taisit kiimautua
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttöni ei varmaan suostuisi enää käymään uimahallissa, jos noin kävisi. On herkkä näissä asoissa eikä mielellään riisu edes samaa sukupuolta olevien koulukavereiden kanssa samassa tilassa. On vuoden nuorempi kuin Ap:n lapsi.
Itse olisin käynyt varmaan sanomassa heti uimahallin henkilökunnalle. Jos olisin tiennyt lapsen äidin ennestään, olisin voinut käydä juttelemassa myös tälle. Onhan se sille pojallekin noloa, kun joku koulukaveri näkee ja mahdollisesti puhuu koulussa. Tuon ikäiset osaa kyllä olla aika julmia.
Kyllä, juuri näin. Meidän tyttömme eivät myöskään olisi enää jalallakaan astuneet uimahalliin tällaisen episodin jälkeen jos saman ikäisiä poikia tai vielä pahempi, poikia samasta koulusta, olisi ollut naisten suihkutiloissa. Nyt on väärin, että säännöistä piittaamattomat vanhemmat vievät omaa itsekkyyttään uimahallinautinnon muilta lapsilta sen takia, että oma lapsi liian kehittymätön toimiakseen itsekseen omalla hänelle kuuluvalla puolellaan.
Christiiina kirjoitti:
Mites sitten, jos vaikka joku mies haluaisi viedä oman esim. 17-vuotiaan downinsyndrooma tyttärensä kylpylään, eikä se lapsi pärjää yksinään naisten puolella, miten silloin tulee menetellä?
Vie tytön miesten puolelle.
Tuon ikäisellä pojulla saattaa jo olla vipinää nakissa, jos näkee uhkeat lollot suihkuvaahdossa ja karvakolmion pesua ja suihkuttelua...hmmm...
Yksikään 10v poika ei tule naisten puolelle oma-aloitteisesti Kysy keneltä vain 10veeltä kadulla, johan ne naurais jo pelkälle kysymykselle..
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisellä pojulla saattaa jo olla vipinää nakissa, jos näkee uhkeat lollot suihkuvaahdossa ja karvakolmion pesua ja suihkuttelua...hmmm...
Niin, kyllä se voi jotain tuon ikäisiä poikia jo kiinnostaa ja hämmentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit kiimautua
Tarkoitin että on vaikea rentoutua, kun hyvin varustettu poika katselee.
Mihin tämä 7v raja perustuu? Miksi se sukupuoli on niin tärkeä juttu myös lapsilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs naispuoliset työntekijät, jotka ramppaavat miesten tiloissa tuon tuosta hoitelemassa jotain asioitansa?
Miespuolisia työntekijöitä ei yksinkertisesti ole tarjolla. Pitäisikö ne miesten pesu- ja pukuhuoneet ja vessat jättää huoltamatta.
Älä selitä. Kyllä tasan tarkkaan on jokaisessa käytössäni uimahallissa ollut myös miespuolisia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit kiimautua
Tarkoitin että on vaikea rentoutua, kun hyvin varustettu poika katselee.
Mulle on siis usein käynyt näin. Käyn Itiksen uimahallissa ja olen sopeutunut tilanteeseen. Mulla on auttanut se, että sheivaan kaiken. Silloin tulee itsevarmempi olo ja pystyy nauttimaan siitä kun katsellaan.
Veljeni on lievästi kehitysvammainen. Hän 25 vuotias. Saako hän tulla kanssani naisten puolelle uimahallissa? Tähän saakka on tullut. Välillä tullut katseita muilta.
Ihan samalla tavalla voisi olla kysymys, että "voiko 10-vuptias tyttö olla miesten puolella uimahallissa?" ( tai kylpylässä)
Kerran olin Flamingo -kylpylässä ja siellä naisten pukkarissa oli yksin pieni tyttö, ehkä 6-7-vuotias, joka kysyi minulta neuvoa, että miten pukukaapit ovi suljetaan. Hän kertoi olevansa kylpylässä isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on lievästi kehitysvammainen. Hän 25 vuotias. Saako hän tulla kanssani naisten puolelle uimahallissa? Tähän saakka on tullut. Välillä tullut katseita muilta.
Mun mielestä ei saa tulla.
Eikö teillä tosiaan ole ketään miespuolista sukulaista, joka voisi lähteä hänen seuraksi uimahalliin? Tai sitten vaan etkö voisi palkata jonkun miespuolisen avustajan.
No siis joo. Kun puhutaan lähtökohtaisesti naispuolisille varatuista pukutiloista, niin kyllä tyttöjen (ja naisten) eli ensisijaisen käyttäjäryhmän tunteet ovat etusijalla.