Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 10-vuotias poika olla uimahallissa naisten puolella?

Vierailija
17.09.2022 |

Eikö yleinen ohjeistus ole, että kouluikäiset tytöt naisten puolelle ja pojat miesten puolelle?

Oltiin uimahallissa ja ihmettelin, kun tyttäreni ei uskaltanut riisuutua ja puki uikkarin vessassa. Pois lähtiessä tyttö seisoi suihkussa uikkari päällä pitkään. Sitten kuiskasi: äiti, toi poika oli meiän rinnakkaisluokkalainen. Eli siis 4.luokkalainen poika oli äitinsä kanssa naistenpuolella. Pojan 15-vuotias isoveli oli myös uimahallissa ja ilmeisesti miesten puolella, joten ihmettelen miksei 10-vuotias voinut mennä isoveljensä kanssa miesten puolelle.

Mitään valvontaa tuolla ei ole. Mietin vain olisinko voinut tehdä valituksen. Minulle sillä ei ole väliä, mutta ymmärrän että tytärtäni nolotti.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin naistenpuolella isoäitinni aikana vielä 8 vuotiaana. *Olin silloin jo pitkä ja iso. No koko kylä tiesi kuka ja mikä olen.

Vierailija
42/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 8v pojan yksinhuoltajaäiti ja aloitimme uimahallissa toimimisen opettelun aika nuorena, koska tiesin että tulee aika kun hän joutuu menemään toisen puolen puku- ja pesutiloihin. On sujunut hyvin. Jos menemme uuteen halliin ja lapsi on kovin huolissaan siitä miten vieraissa tiloissa pärjää ja osaako mennä (osa halleista on lapsen kannalta valtavia sokkeloita kun pitää yksin mennä ekaa kertaa) olen kysynyt heti mennessä tiskillä että voisiko joku ystävällisesti opastaa lapsen oikeaan paikkaan. Joka kerta on onnistunut ja seuraavalla kerralla lapsi on osannut mennä itse. Apua saa kun pyytää, ei se mikään viidakko ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyttö voi nauraa koulussa "leevi" oli naistenpuolella haahaaaaaa

No ei kukaan tyttö mulle sanonut. Minun seksuaalisuuteni alkoi herätä aika myöhään. Asiat oli neutraaleja aikas pitkään ennenkuin tytöt opettivat.

Vierailija
44/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei kenenkään sukupuolta ei saa olettaa, eli jos kyseinen henkilö oli naisten puolella, niin se johtui luultavasti siitä, että hän tuntee olevansa tyttö, vaikka näyttää pojalta.

Vierailija
45/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihe saakka saa mennä vastakkaisen sukupuolen tiloihin, kunnes häpykarvat alkaa kasvaa.

Vierailija
46/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs naispuoliset työntekijät, jotka ramppaavat miesten tiloissa tuon tuosta hoitelemassa jotain asioitansa?

Miespuolisia työntekijöitä ei yksinkertisesti ole tarjolla. Pitäisikö ne miesten pesu- ja pukuhuoneet ja vessat jättää huoltamatta.

Vierailija
47/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se seksuaalisuus on niin ylikorostettua*? Ei minulla jokahetki päässä pyöri ajkatus vaikka näkisin alastoman naisen. Aika usein se on se nainen  joka kääntää sen on-off kytkimeni päälle jos olen muissa maailmoissa.

Vierailija
48/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus noita isoja lapsia näkee vastakkaisen sukupuolen pesutiloissa. Varmaan heillä on omat syynsä, ja tilanne on epäilemättä nolo heillekin.

En oikein ymmärrä, mitä hyötyä siitä valituksesta olisi, tuskin sillä lapsen pesu ja poistuminen nopeutuu.

Ei ole sellaista syytä olemassa, että kouluikäinen lapsi menee toisen sukupuolen pukuhuoneeseen ja pesutiloihin.

Jos hommat ei vielä yksin omalla puolellaan onnistu tai ole saman sukupuolen edustajaa viemään lasta uimahalliin, niin sitten pidetään vuosi pari taukoa ja jatketaan uimahallissa käyntiä sitten kun se onnistuu.

Ei poikkeuksia. 

Vierailija
49/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihe saakka saa mennä vastakkaisen sukupuolen tiloihin, kunnes häpykarvat alkaa kasvaa.

Neanderthalilaisilla ne karvat lähtivät rehottamaan aika myöhään eli tuolla määritelmällä tulee rähäkkä- olisi tullut.

Vierailija
50/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Miksi se seksuaalisuus on niin ylikorostettua*? Ei minulla jokahetki päässä pyöri ajkatus vaikka näkisin alastoman naisen. Aika usein se on se nainen  joka kääntää sen on-off kytkimeni päälle jos olen muissa maailmoissa.

Niin, että voisit ihan hyvin mennä uimahallissa naisten puolella. Koska sinua se ei häiritsisi.

Vierailija
51/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin kerran ottamaan sisaruksen 8-vuotiaan erityislapsen naisten puolelle ja jo se oli erittäin nihkeää, poika hieman tuijotti jotain naista siellä. Ei kiitos kouluikäisiä poikia naisten puolelle.

Kyllä lapsi saa olla naistenpuolella, jos juuri sillä hetkellä tuntee olevansa tyttö.

t. järkevä vihreä

Vierailija
52/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus noita isoja lapsia näkee vastakkaisen sukupuolen pesutiloissa. Varmaan heillä on omat syynsä, ja tilanne on epäilemättä nolo heillekin.

En oikein ymmärrä, mitä hyötyä siitä valituksesta olisi, tuskin sillä lapsen pesu ja poistuminen nopeutuu.

Ei ole sellaista syytä olemassa, että kouluikäinen lapsi menee toisen sukupuolen pukuhuoneeseen ja pesutiloihin.

Jos hommat ei vielä yksin omalla puolellaan onnistu tai ole saman sukupuolen edustajaa viemään lasta uimahalliin, niin sitten pidetään vuosi pari taukoa ja jatketaan uimahallissa käyntiä sitten kun se onnistuu.

Ei poikkeuksia. 

Entäs, jos juuri tuota sukupuolta monista eri sukupuolista ei satu vain olemaan paikalla?

Vierailija
53/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 8v pojan yksinhuoltajaäiti ja aloitimme uimahallissa toimimisen opettelun aika nuorena, koska tiesin että tulee aika kun hän joutuu menemään toisen puolen puku- ja pesutiloihin. On sujunut hyvin. Jos menemme uuteen halliin ja lapsi on kovin huolissaan siitä miten vieraissa tiloissa pärjää ja osaako mennä (osa halleista on lapsen kannalta valtavia sokkeloita kun pitää yksin mennä ekaa kertaa) olen kysynyt heti mennessä tiskillä että voisiko joku ystävällisesti opastaa lapsen oikeaan paikkaan. Joka kerta on onnistunut ja seuraavalla kerralla lapsi on osannut mennä itse. Apua saa kun pyytää, ei se mikään viidakko ole.

Ihanan reipas poika sinulla. Minusta tämä on lapsellekin hyvä kokemus ja tuo itsevarmuutta kun osaa näin toimia uusissa paikoissa. Isojen poikien juttuja mennä yksin miesten puolelle kuten miehet tekee, ja äidin kuitenkin tapaa sitten heti altaiden puolella.

Vierailija
54/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kukin kuuluu värkkiensä mukaan oikealle puolelle kouluiässä ja jos ei onnistu niin pyydetään seuraa, apua tai varaustila. Täälläkin on tiukka rajaus ja poitsu meni yksin koululaisena. Nää lähihallit olivat valmiiksi tuttuja joten pärjäsi niissä vaikkei osannut lukea vielä ja sai apua tarvittaessa. Yhtälailla kun autan tarvittaessa naistenpuolella yksin olevaa tyttöä. Altaaseen poika ei saanut mennä yksin ja odotti kiltisti sovitussa paikassa minua. Sitten onnistui vieraammassakin paikassa kun oppi lukemaan. Ja seurasi miten muut tekivät. Kyllä minäkin kerran mietin hallin saunassa kun joku mamma toi mukanaan kaksi ehkä 10-11v poikaa jotka eivät suostuneet olemaan housuitta vaikka mamma käski. Vaikuttivat ihan normaaleilta ja häpeileviltä liian isoilta naisten puolelle oli miten oli.

Vierailija
55/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poikkeuksia. 

Entäs, jos juuri tuota sukupuolta monista eri sukupuolista ei satu vain olemaan paikalla?

Ai niinku jos ei ole yksisarvisinterpanhuilusukupuoliselle lapselle  yksisarvisinterpanhuilusukupuolisista kaveria yksisarvisinterpanhuilusukupuolisten pukuhuone- ja suihkutiloihin? Sitten täytyy odotella, että lapsi osaa mennä yksin yksisarvisinterpanhuilusukupuolisten pukuhuone- ja suihkutiloihin.  

Vierailija
56/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi laukkasi naisten pukuhuoneessa ja suihkutiloissa yläkouluikäinen, kotimaiseen vähemmistöön kuuluva poika. Meni siis alkasalueelta useamman kerran naisten tiloihin hengailemaan. Kävin sanomassa uimavalbojallr ja tuli kyllä samantien poistamaan pojan.

Aika veijareita nuo saamelaiset.

Vierailija
57/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toisinaan vienyt 14-vuotiaan tyttäreni naisten puolelle, eikä häntä ole sieltä poistettu. Minut sensijaan on käsketty siirtymään miesten puolelle joka ikinen kerta. Ota tästä nyt sitten selvää.

0/5

Vierailija
58/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei sikäli koske itseäni, että poikani ovat käyneet jo pieninä uimassa pääsääntöisesti isänsä kanssa, ja kouluikäisinä heitä ei olisi millään ilveellä saanut pakotettua naisten pesutiloihin.

Ymmärrän kuitenkin, ettei kaikille asia ole yhtä yksinkertainen. On yksinhuoltajia, on erityislapsia, on lapsia, jotka kuusivuotiaana ovat kahdeksanvuotiaan kokoisia.

Toivoisin, että näissä keskusteluissa muistettaisiin, että ne pojatkin ovat ensi sijassa lapsia, suojeltavia ja autettavia. Eivät mitään kiiluvasilmäisiä tirkistelijöitä.

Miten nämä syyt ovat sellaisia, että tyttöjen pitäisi luovuttaa pukuhuone- ja pesutilansa poikien käyttöön? Koska eivät tytöt halua enää tietyssä iässä olla alasti poikien edessä ja heillä on siihen täysi oikeus, joten he eivät sitten ilmeisesti voi silloin käyttää uimahallia, kun nämä yksinhuoltajien pojat ovat äitinsä kanssa uimassa. Ymmärrät varmaan itsekin, ettei tuo olisi kovin reilua. Kyseessä kun on kaikesta huolimatta naisten puoli.

Vierailija
59/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko aikuinen siivoojanainen mennä miesten puolelle pukuhuoneeseen ja suihkutiloihin?

miehet kirkuvat iiik ja kiipeävät penkin päälle pakoon ja hädissään peittävät käsillä rintakarvojaan.

Ihan yhtälailla kuin siivojamiehet naisten puolelle. Siivojamiehestä oli varoituslappu, että näitä tiloja siivoaa miespuoleinen siivooja. Ihan kunnallisesta uimahallista oli kyse.

Vierailija
60/110 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se " tää ei oo kiva" alkujutun pariskunta enää oo mukana ?

Jorma on laihtunut paljon. 

Jostain näitä saa veivattavina. Suosittelen Bosniaa.