Saako 10-vuotias poika olla uimahallissa naisten puolella?
Eikö yleinen ohjeistus ole, että kouluikäiset tytöt naisten puolelle ja pojat miesten puolelle?
Oltiin uimahallissa ja ihmettelin, kun tyttäreni ei uskaltanut riisuutua ja puki uikkarin vessassa. Pois lähtiessä tyttö seisoi suihkussa uikkari päällä pitkään. Sitten kuiskasi: äiti, toi poika oli meiän rinnakkaisluokkalainen. Eli siis 4.luokkalainen poika oli äitinsä kanssa naistenpuolella. Pojan 15-vuotias isoveli oli myös uimahallissa ja ilmeisesti miesten puolella, joten ihmettelen miksei 10-vuotias voinut mennä isoveljensä kanssa miesten puolelle.
Mitään valvontaa tuolla ei ole. Mietin vain olisinko voinut tehdä valituksen. Minulle sillä ei ole väliä, mutta ymmärrän että tytärtäni nolotti.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Neanderthalensis kirjoitti:
Miksi se seksuaalisuus on niin ylikorostettua*? Ei minulla jokahetki päässä pyöri ajkatus vaikka näkisin alastoman naisen. Aika usein se on se nainen joka kääntää sen on-off kytkimeni päälle jos olen muissa maailmoissa.
Niin, että voisit ihan hyvin mennä uimahallissa naisten puolella. Koska sinua se ei häiritsisi.
Kyllä voisin, mutta MUITA voisi häiritä. Miiksi ajattelet niin yksikantaisesti? Olemme yhteisö emmekä yksilöitä.
--------------------
Ja komentisi haisee porvoolta
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo! Nyt ei ole enää sukupuolia
Keksitte 70-luvun uudelleen hippiaateineen. Hyvä hyvä mummit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs naispuoliset työntekijät, jotka ramppaavat miesten tiloissa tuon tuosta hoitelemassa jotain asioitansa?
Miespuolisia työntekijöitä ei yksinkertisesti ole tarjolla. Pitäisikö ne miesten pesu- ja pukuhuoneet ja vessat jättää huoltamatta.
Ne huolletaan silloin kun uimahalli menee kiinni. Uimahallin aukiollessa miesten tiloihin ei ole naisilla mitään asiaa. Jos näkisin niin nostaisin sellaisen metelin että sen tietäis kaikki.
Suomalaisilla on tässä asiassa jännä ristiriita. Monet toitottavat että alastomuudessa ja alasti saunomisesta ei ole mitään seksuaalista ja jos näin ajattelee niin on estoinen ja jotenkin häiriintynyt. Tässä uimahalliasiassa taas lähes kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä että ei ole ok 10-vuotiaan olla naisten puolella.
Itsekin olen sitä mieltä että ei ole ok tuon ikäisen pojan olla naisten puolella. Ja sen myös sitä mieltä että seksuaalisuus ei saunassa mihinkään katoa ja ei ole outoa, että ajatus vastakkaisen sukupuolen kanssa alasti saunominen ei tunnu hyvältä (jos on esim varattu itse tai kumppani tai ei vaan halua esitellä alastonta vartaloa vastakkaiselle sukupuolelle saunassa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi laukkasi naisten pukuhuoneessa ja suihkutiloissa yläkouluikäinen, kotimaiseen vähemmistöön kuuluva poika. Meni siis alkasalueelta useamman kerran naisten tiloihin hengailemaan. Kävin sanomassa uimavalbojallr ja tuli kyllä samantien poistamaan pojan.
Aika veijareita nuo saamelaiset.
Vai olisiko ollut Johan-Christian Persson von Ylletröja.
Tietysti saa. Eihän sitä edes nykyään tiedä onko kyseessä tyttö vai poika.
Itte en olis ekaluokkalaisena edes suostunut menemään naisten puolelle vaikka äiti olis koittanut viedä.
Christiiina kirjoitti:
Mites sitten, jos vaikka joku mies haluaisi viedä oman esim. 17-vuotiaan downinsyndrooma tyttärensä kylpylään, eikä se lapsi pärjää yksinään naisten puolella, miten silloin tulee menetellä?
No sitten se vammainen ei mene sinne kylpylään jos ei pärjää siellä. En minäkään lähde hirvimetsälle koska en osaa metsästää.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on tässä asiassa jännä ristiriita. Monet toitottavat että alastomuudessa ja alasti saunomisesta ei ole mitään seksuaalista ja jos näin ajattelee niin on estoinen ja jotenkin häiriintynyt. Tässä uimahalliasiassa taas lähes kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä että ei ole ok 10-vuotiaan olla naisten puolella.
Itsekin olen sitä mieltä että ei ole ok tuon ikäisen pojan olla naisten puolella. Ja sen myös sitä mieltä että seksuaalisuus ei saunassa mihinkään katoa ja ei ole outoa, että ajatus vastakkaisen sukupuolen kanssa alasti saunominen ei tunnu hyvältä (jos on esim varattu itse tai kumppani tai ei vaan halua esitellä alastonta vartaloa vastakkaiselle sukupuolelle saunassa)
Ei tämä seksuaalinen ongelma olekaan, tai kyse kenenkään estoisuudesta tai häiriintyneisyydestä.
Aikuisia naisia nyt tuskin haittaa olla samoissa pesutiloissa 10-vuotiaan pojan naskalin kanssa, kiusallista se on ehkä ainoastaan siinä vaiheessa, jos pojat alkavat näkyvästi tuijotella ja hihitellä erilaisille naisvartaloille.
Mutta tärkein porukka tässä ovat tytöt ja heidän uimahallissakäynti rauhansa. Tytöille on äärettömän epämukavaa, jos poika samalta luokalta tulee samoihin pesutiloihin tai puperteetti-ikäinen tyttö kohtaa suihkutiloissa pikkuveljensä kaverin. Jokaisen tytön täytyy saada valita missä ja kenen edessä esiintyy alasti.
Ei voi kun ihmetellä että kuka haluaa muutenkaan uimahallissa käydä. Ihanaa siellä uiskennella toisten hiessä ja eritteissä, hyi helvata. Lisäksi energiakriisin aikana noiden lämmittäminen on ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä seksuaalinen ongelma olekaan, tai kyse kenenkään estoisuudesta tai häiriintyneisyydestä.
Aikuisia naisia nyt tuskin haittaa olla samoissa pesutiloissa 10-vuotiaan pojan naskalin kanssa, kiusallista se on ehkä ainoastaan siinä vaiheessa, jos pojat alkavat näkyvästi tuijotella ja hihitellä erilaisille naisvartaloille.
Mutta tärkein porukka tässä ovat tytöt ja heidän uimahallissakäynti rauhansa. Tytöille on äärettömän epämukavaa, jos poika samalta luokalta tulee samoihin pesutiloihin tai puperteetti-ikäinen tyttö kohtaa suihkutiloissa pikkuveljensä kaverin. Jokaisen tytön täytyy saada valita missä ja kenen edessä esiintyy alasti.
Joo, ja poikiahan ei voi hävettää. Aina tytöt ja tyttöjen tunteet ovat tärkeimpiä, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjataan nyt vielä, että jokaisen ihmisen täytyy saada valita missä ja kenen edessä esiintyy alasti. Jos se on epämukavaa, se ei ole oikein. Kun uimahalleissa on miesten ja naisten puoli niin noudatetaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa olla. Voi tehdä valituksen.
Totta kai saa olla. Lapsen sukupuolta ei voi päätellä siitä, mitä jalkojen välissä on, eikä se myöskään kuulu ulkopuolisille.
Mua sitten ärsyttää kun erityislasten äidit ovat vaatimassa koko maailmalta erityiskohtelua, koska heillä on erityislapsi. Sanoinko jo erityislapsi. Ei muuta maailmaa kiinnosga lapsesi diagnoosi. Silti vastakkaisen sukupuolen pukkareihin ei viedä yli 7- vuotiaita lapsia. Vaikka miten vedotaan oikeuksiin. Entäs muiden ihmisten oikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja poikiahan ei voi hävettää. Aina tytöt ja tyttöjen tunteet ovat tärkeimpiä, huoh.
No luulis niitä poikiakin hävettävän. Pitäisi jo sen verran olla kouluikäisellä pojalla rohkeutta, että menee miesten puolelle eikä ujella äidin helmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miljoonas aloitus aiheesta. Puusilmä-ap, käytä googlea.
Ja sinä luet kaikki miljoonat?
Miksi avaat aloituksen joka mielestäsi on turha. Nostat vain aloitusta ja muutkin sen huomaavat. Tiedätkös, olet ääliö.
Useimmista uimahalleista löytyy kyllä muitakin pesutiloja kuin ne suuret naisten ja miesten puku- ja peseytimistilat. Niitä pitää vain osata kysyä, jos on erityislapsi, joka ei pärjää ikäisensä tapaan. Normaalit pärjäävät kyllä kouluikäisenä itsekseenkin, kun on opetuttu pienempänä, miten toimia.