Olen jo 39v ja minulla on rahaa säästössä vain 42.000e
Kommentit (51)
On ihan normaali. Oot ihan tavallinen , keski-ikäinen. Ehdit vielä kartuttaa tota samanlaisella summalla. Huoli pois.
Paljonko mielestäsi sulla pitäisi olla?
Monella perheellisellä saman ikäisellä EI todellakaan ole tuollaisia säästöjä.
Aloituksesi numero 54325 samasta asiasta. Voisitko lukea edellisten ketjujen vastaukset ensin?
Sanosin, että sullla on huomattavasti enemmän säästössä kuin monella muulla 40+ vuotiaalla.
Jos elämäsi päätarkoitus on kerätä itsellesi mahdollisimman paljon rahaa säästöön, et ole elämässäsi kovin hyvin onnistunut. Mutta toisaalta et ole täysin epäonnistunutkaan.
Tavallista on myös se ettei ole lainkaan varallisuutta, ja sekin että kaikki varallisuus on asunnossa mutta sitä vastaan on paljon velkaa. Ja sekin on tavallista että 39v iässä on vaikkapa 100t varallisuutta. Eli joo, ihan tavallinen tilanne.
Mihin aiot rahasi käyttää? Vai onko tavoitteenasi kerätä mahdollisimman suuri potti perinnönjakoon?
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaali. Oot ihan tavallinen , keski-ikäinen. Ehdit vielä kartuttaa tota samanlaisella summalla. Huoli pois.
Kaukana tavallisesta, jos on noin paljon säästössä.
Olen jo 25 ja säästöjä on vasta pari miljoonaa. Olenko epäonnistunut?
Itsellä about samat, ja omaa asuntoa makselen parhaillaan. Kohta 37v.
Muistatko että olet tätä toistellut jo useasti? Ota yhteyttä terveydenhoitoon alkavan muistisairauden toteamiseksi, apua on saatavilla. Mitä nopeammin sairaus todetaan ja saadaan lääkitys ja mahdolliset tukitoimet kuntoon, sitä useampia hyviä vuosia voi vielä olla ja saatat selvitä itsenäisesti asuenkin vielä pitkään.
Mulla on vain 29 000 e ja olen jo 49-vuotias. Ja seuraavana vuotena en pysty säästämään penniäkään.
Mun mielestä ihan ok. Mun ikätovereilla on säästöjä satoja tuhansia joten aina välillä iskee itselle epätoivo. Varsinkin nyt kun kaikki on noussut hitosti ja joudun auttamaan mm vanhaa sukulaistani sähkölaskuissa.
Paljon sulla ap on palkka? Paljonko nettopalkka? Missä ajassa olet tuon säästänyt?
Mun mielestä ihan hyvä jos olet keskituloinen tai pienipalkkainen. Mutta jos tulot ovat 5000 e/kk niin tuo on aika huono ja jos olet työelämässä 10-12 vuotta.
Riippuu vähän tulotasostasi onko tuo hyvä vai vai huono.
En osaa sanoa mutta sinä et ole normaali kun täällä jauhat päivästä toiseen näitä aloituksia.