Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan täällä ostanut Jamie Oliverin 'One' keittokirjaa, tai harrastanut yhden astian kokkailua?

Vierailija
17.09.2022 |

Ideana siis se, että koko ateria (liha, kasvikset ja lisukkeet) tehdään samalla yhdessä astiassa, pannussa, kattilassa, tai vuuassa. Se yksinkertaistaa ja virtaviivaistaa ruuanlaiton ja vähentää syntyvän tiskin määrää.

Näitä yhden pannun kirjoja on muitakin ja kaiketi se on jo jonkin aikaa ollut suosittu juttu maailmalla. Suomeksi ei taida vielä olla näitä keittokirjoja? Joku vegaaninen on tulossa, mutta onko muita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppup. Eikö kukaan? Veikkaan, että tämä on seuraava ruokatrendi, josta iltisten toimittajat kirjoittelee.

Vierailija
2/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään suuri kokkaustrendien seuraaja, mutta ainakin mun hyllystä löytyy Julia Tuvessonin Vuokaruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään suuri kokkaustrendien seuraaja, mutta ainakin mun hyllystä löytyy Julia Tuvessonin Vuokaruoka.

Se on ilmeisesti uunissa valmistettaviin ruokiin keskittynyt? Minua kiinnostaisi enemmän yhdellä pannulla tehtävät, esim. pannupastat ja lasagne. Olen huomannut, että kun laittaa vain itselleen jossain vaiheessa kynnys monimutkaisiin ja paljon sotkua aiheuttaviin kokkailuihin nousee eikä aina vaan jaksa. Silti olisi kiva syödä ihan kunnon kotiruokaa eikä mitään eineksiä.

Vierailija
4/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään uusi trendi ole. Esim. riisi-kasvis-kanapeti on vuosikausia vanha juttu. 

e

Vierailija
5/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ilmeisesti uunissa valmistettaviin ruokiin keskittynyt? Minua kiinnostaisi enemmän yhdellä pannulla tehtävät, esim. pannupastat ja lasagne. Olen huomannut, että kun laittaa vain itselleen jossain vaiheessa kynnys monimutkaisiin ja paljon sotkua aiheuttaviin kokkailuihin nousee eikä aina vaan jaksa. Silti olisi kiva syödä ihan kunnon kotiruokaa eikä mitään eineksiä.

Okei, pahoittelut vastauksestani. Kokeile vaikka curryja ja risottoja. 

4

Vierailija
6/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mikään uusi trendi ole. Esim. riisi-kasvis-kanapeti on vuosikausia vanha juttu. 

e

Siis tämä kirja. Ehkä tuosta hahmottuu parhaiten, mistä on kyse? Siinä on reseptejä tehtäväksi niin pannulla, kattilassa kuin uunissakin. Idea kaikissa, että tarvitsee vain yhden astian koko ruuan valmistukseen. Säästyy energiaa ja tiskiä.

https://www.jamieoliver.com/recipes/category/course/one-pan-recipes/

Vierailija
7/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla esim "yhden pannun ruoka" löytyy vaikka mitä reseptejä, eikä tarvitse ostaa mitään kirjoja. Oletan, että Oliverkin käyttää kuitenkin veitsiä, leikkuulautoja, lastoja yms. eikä pelkkää pannua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi