18v eka auto, vakuutus 2800€/vuosi! Ns. koko kasko. Audi vm 2018
Mitä ihmettä!! Ymmärrän, ettei bonuksia ole kertynyt. Omavastuut 200€. Tuulilasivakuutus lisänä.
En ihmettele, että vanhempien kautta näitä kierrätetään.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa vakuutuksiin, pitää vaihtaa halvempaan autoon. Ehkä teinillekin tekee hyvää huomata, ettei kaikkea voi saada vaan täytyy elää oman tulotason mukaan.
Tuo varojen vähyys ei ole enåån tulevaisuudessa mikään häpeå kun entistä,useampi on rahaton kunkaikesta nyhdetään maksimaalisesti. Tulee pää vedättäjien kåteen jossakin kohtaa
Siis vähintään 15-20k euron Audiin oli varaa, muttei enää vakuutuksiin. Just. Ja jos uutena ostitte aikanaan, 40-50 k eur vähintään.
Minulla on omavastuu 600 euroa.
Vakuutuksen hinta putoaa kun omavastuuta nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton tehot ja vakuutuksen ottajan sukupuoli ja ikä vaikuttaa syystä.
Auton merkki, malli, tehot vaikuttavat kyllä. Vakuutuksenottajan ikä, asuinpaikka vaikuttavat, mutta ei enää sukupuoli, se vaikutti ennen, mutta tasa-arvo ja niin poispäin.
Eikä? Tätäkinkö menty tasapäistämään? Mun mielestä sille on ihan selkeä näyttö, miksi nuorilla miehillä pitäisi olla suuremmat maksut🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ihmettele, että vanhempien kautta näitä kierrätetään."
Harvoin tämmöistä olen kuullut. Eihän sitä bonuksia kerry jos vakuutus on vanhempien nimellä.
Ei, mutta riittää maksukyky nuorella.
Vaikka kaikki lapsensa laskut saa maksaa vanhemmat ihan verovapaasti, kunhan suorittavat maksutapahtuman itse ilman että lapsella on mahdollisuutta päästä rahoihin käsiksi missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ihmettele, että vanhempien kautta näitä kierrätetään."
Harvoin tämmöistä olen kuullut. Eihän sitä bonuksia kerry jos vakuutus on vanhempien nimellä.
Ei, mutta riittää maksukyky nuorella.
Vaikka kaikki lapsensa laskut saa maksaa vanhemmat ihan verovapaasti, kunhan suorittavat maksutapahtuman itse ilman että lapsella on mahdollisuutta päästä rahoihin käsiksi missään vaiheessa.
Siis ilman että niistä menisi lahjaveroa.
Audihan on mielenvikaisten suosituin automerkki, en ihmettele ollenkaan miksi kalliit vakuutukset.
Tuossa vuoden kun seurasin liikenteen hulluimpia kuskeja niin top3 oli Audeja.
30k€ auto. Turvallinen, joutuu ajamaan paljon opiskelujen vuoksi. Silti yllätti. Tuloja on, mutta opintoihin menee aikaa. Tottakai autamme. Outoa vaan, että turvaton pieni vanha kottero olisi parempi hinnan puolesta.
Ns. koko kasko🤣🤣🤣🤣🤣 et ole sanaa TÄYSKASKO kuullut?! 🤦🏻
Mistä v.....sta tulee muuten sana kasko????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton merkki, malli, tehot vaikuttavat kyllä. Vakuutuksenottajan ikä, asuinpaikka vaikuttavat, mutta ei enää sukupuoli, se vaikutti ennen, mutta tasa-arvo ja niin poispäin.
Eikä? Tätäkinkö menty tasapäistämään? Mun mielestä sille on ihan selkeä näyttö, miksi nuorilla miehillä pitäisi olla suuremmat maksut🤔
Kyllä, näin on tehty. Sukupuoli ei saa vaikuttaa hinnoitteluun. Luonnollisesti se aikoinaan, kun uudistus tuli, tarkoitti sitä, että nuorten miesten vakuutusmaksut pysyivät ennallaan, nuorten naisten vakuutusmaksut nousivat miesten tasolle, ei suinkaan otettu keskiarvoa näistä vaihtoehdoista 🙄
No takseissa taitaa olla 3,5-7k€ vakuutus vuodessa riippuen suharin iästä. Ei taida yberistit tätäkään maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Audihan on mielenvikaisten suosituin automerkki, en ihmettele ollenkaan miksi kalliit vakuutukset.
Tuossa vuoden kun seurasin liikenteen hulluimpia kuskeja niin top3 oli Audeja.
Audi, Bemari ja Mersu ovat köyhien pellejen merkkejä. Viimeisillä (ja ainoilla) rahoilla ostetaan premium-merkin automobiili, koska pitää näyttää rIkKaAlTa ja tyhmiä kun ovat, luulevat auton merkin viestivän siitä. Katsokaa huviksenne ulosmitattuja automobiileja, siellä on nämä kolme merkkiä selkeästi enemmistönä 🤣
Vierailija kirjoitti:
No takseissa taitaa olla 3,5-7k€ vakuutus vuodessa riippuen suharin iästä. Ei taida yberistit tätäkään maksaa.
Yritysvakuutusten hintoja tuskin tarvitsee sekoittaa yksityishenkilöiden hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa autoa jos ei ole varaa vakuutukseen.
Kaupunkilaisten ongelma. Meillä maaseudulla ei oo kenelläkään muita vakuutuksia kuin seisonta vakuutus autossa. Omakin autoni on katsastettu joskus ennen 2010 vuotta viimeks. Ei poliiseja ei maksuja.
eikö apn perhe osaa lukea vai kusettaako teini jos hän audillaan vammauttaa jonkun on vakuutuksen ottaja eläkkeen maksu velvollinen maksu joka myös periytyy nyky teinille lukekaa vakuutus ehdot eri juttu jos auto olisi yrityksen nimissä. luulitteko olevanne todella viisaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa autoa jos ei ole varaa vakuutukseen.
Kaupunkilaisten ongelma. Meillä maaseudulla ei oo kenelläkään muita vakuutuksia kuin seisonta vakuutus autossa. Omakin autoni on katsastettu joskus ennen 2010 vuotta viimeks. Ei poliiseja ei maksuja.
Mikäs siinä sitten, maksat varmaan mielelläsi kaiken moninkertaisesti kun kateellinen naapuri saa asiasta vihiä ja narauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli vaikuttaa edelleenkin. Nuorten miesten autovakuutukset on kalliimpia ja ihan syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 40v ja auto on mieheni nimissä. Tissieni takia vakuutus olisi minulle kalliimpi.
Johtuu siitä, että ikäisesi tissilliset lainaavat autojaan enemmän nuorille kuljettajille, kuin pallilliset.
Ainakin joissakin vakuutusyhtiöissä on mahdollisuus saada alennusta vakuutukseen, jos sovitaan, että vakuutus ei ole voimassa, jos autoa ajaa alle 25v. Eli käytännössä auton omistajalla ei ole lupaa antaa autoaan lainaan nuorelle kuskille. Jos lähipiirissäsi ei ole nuoria kuskeja, joille oikeasti haluaisit ja/tai olisi pakottava tarve lainata autoasi, tällainen rajaus kannattaa hyödyntää.
Vakuutuksia kannattaa myös kilpailuttaa. Minulla lähti 60% autovakuutuksen hinnasta pois, kun vaihdoin yhtiötä. Tämä siis johtui siitä, että aikaisempi vakuutusyhtiö tuijotti vain sitä, että minulla ei ole aikaisemmin ollut autovakuutuksia omissa nimissäni. Toinen vakuutusyhtiö taas otti huomioon se, tosiasian, ett olin ajanut muiden ihmisten autoilla n. 30 vuotta ennen kuin ostin oman auton.
Että 2018 vuosimallin ensiautoon oli kyllä varaa, mutta vakuutuksiin ei? Just.
Vuositulot lähes 100k ja autoni on vm 12 Citroen C3. Pakkoko se on hankkia 18v lapselle ökyauto?