18v eka auto, vakuutus 2800€/vuosi! Ns. koko kasko. Audi vm 2018
Mitä ihmettä!! Ymmärrän, ettei bonuksia ole kertynyt. Omavastuut 200€. Tuulilasivakuutus lisänä.
En ihmettele, että vanhempien kautta näitä kierrätetään.
Kommentit (76)
Itse olen 40v ja auto on mieheni nimissä. Tissieni takia vakuutus olisi minulle kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 40v ja auto on mieheni nimissä. Tissieni takia vakuutus olisi minulle kalliimpi.
Pyydä alennusta, kun airbagit omasta takaa.
Omassa nuoruudessa ei ollut näin pahoja hintoja. Automerkki oli kyllä perinteinen Ford.
"En ihmettele, että vanhempien kautta näitä kierrätetään."
Harvoin tämmöistä olen kuullut. Eihän sitä bonuksia kerry jos vakuutus on vanhempien nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tämmöistä olen kuullut. Eihän sitä bonuksia kerry jos vakuutus on vanhempien nimellä.
Ei, mutta riittää maksukyky nuorella.
Oikeasti? Pari vuotta sitten otin vakuutuksen täyskaskolla ja ilman bonuksia hinta oli 680e/v.
Auton tehot ja vakuutuksen ottajan sukupuoli ja ikä vaikuttaa syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kuva tisseistä kiinnostaisi, ilmeisen isot, jos lisää onnettomuus riskiä.
Jos ei ole varaa vakuutuksiin, pitää vaihtaa halvempaan autoon. Ehkä teinillekin tekee hyvää huomata, ettei kaikkea voi saada vaan täytyy elää oman tulotason mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Omassa nuoruudessa ei ollut näin pahoja hintoja. Automerkki oli kyllä perinteinen Ford.
Oli noin kymmenen vuotta sitten jo 1400 ford Mondeon liikennevakuutus ifissä. Pohjantähdestä sai silloin våhän alle tuhannella eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Auton tehot ja vakuutuksen ottajan sukupuoli ja ikä vaikuttaa syystä.
Auton merkki, malli, tehot vaikuttavat kyllä. Vakuutuksenottajan ikä, asuinpaikka vaikuttavat, mutta ei enää sukupuoli, se vaikutti ennen, mutta tasa-arvo ja niin poispäin.
Liikennevakuutus, pakollinen eli lakisääteinen kannattaa kilpailluttaa. Lähtöbonus lienee joissain yhtiössä 20 %, niitä miinusbonuksia ei enää ole.
Jotkut yhtiöt myöntää kaskoon (joka on ns vapaaehtoinen vakuutus) täydet bonukset.
Sitten tämä tissirouva, tehkääpä muutus autoon. Rouva voisi olla OMISTAJA (edellyttäen, ettei rahoitusyhtiö). Sitten talon herra olisi HALTIJA. Nyt on nimittäin niin, että myös kakkosautoon saa ns. kahden auton bonukset, myös liikennevakuutukseen. Edellytys sama haltija.
Rouva saisi edelleen olla auton omistaja.
Nämä on tosi vaikeita asioita selittää, mutta googlettamallakin löytää paljon.
Parasta olisi ottaa yhteyttä omasn yhtiöön.
Ei kannata ostaa autoa jos ei ole varaa vakuutukseen.
Kilpailuttakaa vakuutuksenne.
Auto- ja moottoripyörävakuutuksissa suuria eroja eri vakuutusyhtiöissä.
Vakuutusyhtiöiden nettilaskureita hyväksikäyttäen säästö voi olla merkittävä.
Nuorena, ilman vakuutushistoriaa, ei yleensä kannata hankkia autoa, ennen kuin laskee sen vakuutushinnan netissä ja mitä halvempi ritsa sen halvempi vakuutus ja sellaiseen kaskot ja tuulilasivakuutukset ovat turhia.
Mieluummin tonnin auto kolarin sattuessa paaliin ja uutta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Omassa nuoruudessasi ei ollut näin paljon ihmisiä.
Tuunattu amishvolvo kovalla poppikoneella on oiva valinta nuorelle. Joku -87, -88. Ei paha hinta, pystyy maksaan vakuutukset ton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on myös se maaginen alle 24 vuoden ikäisen lisä joka poistuu välittömästi samana vuorokautena kun täytät 24 vuotta.
Älä ikinä osta audia tai BMW. Nuoret vaan kuvittelee että se on hienoa. Paskoja kaikki.
Minulla 30 vuotta vanhassa corollassa 150 euroa vuosi. Uudehkot autot tulee kalliiksi.
Joo, meilläkin 18v:n auton omistaa tytön isä. Tosin enimmäkseen siitä syystä, että jos olisi ostanut auton tytön nimiin, se olisi mennyt lahjaveron piiriin.