mitä ruokia voi tehdä valmiiksi pakkaseen?
Kertokaapa tyhmälle, mitkkä ruoat ovat sellaisia joita voi tehdä pakkaseen valmiiksi ja sieltä sitten pikkuhiljaa lämmitellä. Joittenkin ruokien maku ja koostumus ainakin kärsii pakastamisesta. Kiitoksia!
Kommentit (3)
Eikö esim. makaroonilaatikko kärsi pakastamisesta? Entäs vaikkapa kinkkukiusaus? Minä olen pakastanut just erilaisia kastikkeita, mutta nyt ajattelin että olis kiva jos pakkasesta löytyis kokonaan valmiita vaihtoehtoja, kuten laatikkoruoat.
Minä olen kyllä pakastanut. Yleensä teenkin kerralla ison satsin laatikoita, joista vain yksi jääkaappiin, loput pakkaseen. Jotkut väittää kyllä perunan muuttuvan pakastaessa, mutta en itse huomaa mitään. Kokeile ihmeessä, jos itsestäsi maksu/rakenne muuttuvat huonoksi niin älä pakasta toiste sitä :)
Lähes kaikesta tekemästäni ruuasta pistän osan pakkaseen. Ainoa, jonka olen huomannut menevän kyllä pilalle pakastaessa on kesäkeitto, eli olisiko sitten täysin maitoon perustuvat ruuat epäsopivia pakastettavaksi?
Meillä pakastimesta nytkin löytyy paria eri laatikkoruokaa, jauhelihakastiketta, pataa ja pastaa.