Löytyykö muita ruokavaliolla diabeteksen remissioon saaneita?
Itse sain asian hoidettua muutamassa kuukaudessa VHH-ruokavaliolla ja liikunnalla. Nyt testien mukaan diabetes on poissa ja lääkitys lopetettiin.
Kommentit (135)
Voisiko vaikka aloittaja kertoa mitä syö.
Diabeetikon todellakin kannattaa aloittaa ketogeeninen dieetti, koska vaikka lääkitys onkin kehittynyt, niin pitkällä aikavälillä kyseisen sairauden aiheuttamat komplikaatiot voivat olla todella inhottavia ja aina lääkityksellä ei niitä kyetä estämään, jos ravinto on mitä sattuu. Kakkostyypin diabetes voi jopa parantua ketogeenisella dieetillä, koska se hoitaa solujen insuliiniresistenssiä eli herkistää solujen reaktiivisuutta insuliiniin laskiessaan kehon sokerirasitusta ja jos sen aloittaa riittävän varhain, niin keho voi vielä korjata syntyneitä vaurioita.
Tarkoitat 2 tyyppiä.
Kyllä sen saa remissioon. Mieheni pudotti vhh:lla 4 kuukaudessa 17 kiloa ja on nyt ollut kunnossa vuosikausia. Verenpainelääkkeetkin jäi pois
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vaikka aloittaja kertoa mitä syö.
Kehitin oman coctailin monista jutuista. Wildfitista otin muutamien ruoka-aineiden poisjättämisen muutamaksi viikoksi. 15:8 dietistä otin ruokailuajat ja VHH-dietistä peruslähtökohdat aterioiden kasaamiseen.
- AP
Pärjääkö 1 tyypin diabeetikko Ketoneilla jos insuliini ei estä niiden tuloa jos insuliia ei tule yhtään?
Eikö tästä asiasta ollut ylellä ohjelmakin tässä syksyn aikana?
En muista nimee vaan nyt just.
Joku varmaan muistaa ja linkittää?
Ja diabetespolin hoitajat jankuttavat edelleen, että hiilihydraatteja pitää syödä vähintään 150 g päivässä. Hiilihydraattia pitää saada tasaisesti päivän aikana. Leipää pitää syödä. Kyllä tätä lääkitystä voidaan vielä lisätä ja tarpeen mukaan insuliinipistokset sitten. Huh hei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä asiasta ollut ylellä ohjelmakin tässä syksyn aikana?
En muista nimee vaan nyt just.
Joku varmaan muistaa ja linkittää?
Olen sellaisen ohjelman nähnyt, jonka nimi oli joten näin: "Väärin parannettu"
Vierailija kirjoitti:
Ja diabetespolin hoitajat jankuttavat edelleen, että hiilihydraatteja pitää syödä vähintään 150 g päivässä. Hiilihydraattia pitää saada tasaisesti päivän aikana. Leipää pitää syödä. Kyllä tätä lääkitystä voidaan vielä lisätä ja tarpeen mukaan insuliinipistokset sitten. Huh hei.
Niiden on ohjeistettava virallisten suositusten mukaan. Ei mitään väliä, onko se hyväksi sairauden hoidossa.
Käypähoitosuosituksistakaan ei saa poiketa.
Mulla oli raskausajan diabetes, joka pysyi aisoissa vhh-ruokavaliolla. Diabetesohjaaja kovasti suositteli insuliinin piikittämistä, ettei tarvitse kieltäytyä herkuista.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennapa vähän! Kyseessä on siis tyypin 2 diabetes, eikö niin? Senhän voi jopa estää terveillä elintavoilla, ei kannata päästää tilannetta niin pahaksi, että diabetes puhkeaa. Normaali syöminen, liikunta ja painon kurissapito riittää, ei tarvita mitään erityisiä VHH-dieettejä.
Mikähän se "normaali" sitten on?
Diabeteksen voi tosiaan estää terveillä elintavoilla, siihen kuuluu sopiva ravinto ja liikunta. Vhh-ruokavalio on juurikin diabekseen sopiva ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden on ohjeistettava virallisten suositusten mukaan. Ei mitään väliä, onko se hyväksi sairauden hoidossa.
Mä oon käynyt erinomaisen ravitsemusterapeutin juttusilla. Ei muuten ollut käypähoitosuositukset käytössä, vaan räätälöi jokaisen tarpeiden mukaan sen ruokavalion.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli raskausajan diabetes, joka pysyi aisoissa vhh-ruokavaliolla. Diabetesohjaaja kovasti suositteli insuliinin piikittämistä, ettei tarvitse kieltäytyä herkuista.
Jopa diabetesliitto suosittelee kolmea sokeriherkkuannosta päivässä diabeetikoille. Sitten vain lisää insuliinia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käynyt erinomaisen ravitsemusterapeutin juttusilla. Ei muuten ollut käypähoitosuositukset käytössä, vaan räätälöi jokaisen tarpeiden mukaan sen ruokavalion.
Sulla kävi tuuri, hän on asiakkaan puolella. Harvinainen poikkeus.
Dm kakkosen sain remissioon jo kymmenisen vuotta sitten. Monta muutakin hyvää muutosta tuli terveyteeni. Olen nykyään lääkkeetön. Ja noudatan edelleen runsasrasvaista vähähiilarista, enkä koe tarpeelliseksi muuttaa sitä runsashiilariseksi vähärasvaiseksi, mitä diabeetikoille yleensä tyrkytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan se hyväksi nimenomaan sairauden hoidossa. Sairautta hoidetaan, vaikka pitäisi pyrkiä terveyteen.
Aamulla syöty kaurapuuro on se ratkaisu koko kakkostyypin diabetekseen. Näin annetaan ymmärtää.
Itse sain diagnoosin kesäkuussa. Olen alipainoinen, laihdutus ei tule kysymykseenkään. Tosin painoa on pudonnut ja lääkkeistä ei juurikaan kahden kuukauden jälkeen ole ollut apua.
Kaurapuuro ei uppoa. Eikä makeiset, limsat. Ruokahalu on mennyt muutenkin.
Hedelmät menee myös huonosti. Raakoja vihanneksia pystyn syömään.
Tosi hyvä dokkari, kiitos ap!
Muakin kiinnostaa