Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö muita ruokavaliolla diabeteksen remissioon saaneita?

Vierailija
16.09.2022 |

Itse sain asian hoidettua muutamassa kuukaudessa VHH-ruokavaliolla ja liikunnalla. Nyt testien mukaan diabetes on poissa ja lääkitys lopetettiin.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ruokavaliota olette käyttäneet?

Muakin kiinnostaa 

Vierailija
22/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaikka aloittaja kertoa mitä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikon todellakin kannattaa aloittaa ketogeeninen dieetti, koska vaikka lääkitys onkin kehittynyt, niin pitkällä aikavälillä kyseisen sairauden aiheuttamat komplikaatiot voivat olla todella inhottavia ja aina lääkityksellä ei niitä kyetä estämään, jos ravinto on mitä sattuu. Kakkostyypin diabetes voi jopa parantua ketogeenisella dieetillä, koska se hoitaa solujen insuliiniresistenssiä eli herkistää solujen reaktiivisuutta insuliiniin laskiessaan kehon sokerirasitusta ja jos sen aloittaa riittävän varhain, niin keho voi vielä korjata syntyneitä vaurioita. 

Vierailija
24/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen useimmille riittää.

Vierailija
25/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat 2 tyyppiä.

Kyllä sen saa remissioon. Mieheni pudotti vhh:lla 4 kuukaudessa 17 kiloa ja on nyt ollut kunnossa vuosikausia. Verenpainelääkkeetkin jäi pois

Vierailija
26/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vaikka aloittaja kertoa mitä syö.

Kehitin oman coctailin monista jutuista. Wildfitista otin muutamien ruoka-aineiden poisjättämisen muutamaksi viikoksi. 15:8 dietistä otin ruokailuajat ja VHH-dietistä peruslähtökohdat aterioiden kasaamiseen. 

- AP

Vierailija
27/135 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö 1 tyypin diabeetikko Ketoneilla  jos insuliini ei estä niiden tuloa jos insuliia ei tule yhtään?

Vierailija
28/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pitää kokeilla

Vierailija
29/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä asiasta ollut ylellä ohjelmakin tässä syksyn aikana?

En muista nimee vaan nyt just. 

Joku varmaan muistaa ja linkittää?

Vierailija
30/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja diabetespolin hoitajat jankuttavat edelleen, että hiilihydraatteja pitää syödä vähintään 150 g päivässä. Hiilihydraattia pitää saada tasaisesti päivän aikana. Leipää pitää syödä. Kyllä tätä lääkitystä voidaan vielä lisätä ja tarpeen mukaan insuliinipistokset sitten. Huh hei.

Vierailija
31/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä asiasta ollut ylellä ohjelmakin tässä syksyn aikana?

En muista nimee vaan nyt just. 

Joku varmaan muistaa ja linkittää?

Olen sellaisen ohjelman nähnyt, jonka nimi oli joten näin: "Väärin parannettu"

Vierailija
32/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja diabetespolin hoitajat jankuttavat edelleen, että hiilihydraatteja pitää syödä vähintään 150 g päivässä. Hiilihydraattia pitää saada tasaisesti päivän aikana. Leipää pitää syödä. Kyllä tätä lääkitystä voidaan vielä lisätä ja tarpeen mukaan insuliinipistokset sitten. Huh hei.

Niiden on ohjeistettava virallisten suositusten mukaan. Ei mitään väliä, onko se hyväksi sairauden hoidossa.

Käypähoitosuosituksistakaan ei saa poiketa.

Vierailija
33/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskausajan diabetes, joka pysyi aisoissa vhh-ruokavaliolla. Diabetesohjaaja kovasti suositteli insuliinin piikittämistä, ettei tarvitse kieltäytyä herkuista.

Vierailija
34/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennapa vähän! Kyseessä on siis tyypin 2 diabetes, eikö niin? Senhän voi jopa estää terveillä elintavoilla, ei kannata päästää tilannetta niin pahaksi, että diabetes puhkeaa. Normaali syöminen, liikunta ja painon kurissapito riittää, ei tarvita mitään erityisiä VHH-dieettejä.

Mikähän se "normaali" sitten on?

Diabeteksen voi tosiaan estää terveillä elintavoilla, siihen kuuluu sopiva ravinto ja liikunta. Vhh-ruokavalio on juurikin diabekseen sopiva ruokavalio.

Vierailija
35/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden on ohjeistettava virallisten suositusten mukaan. Ei mitään väliä, onko se hyväksi sairauden hoidossa.

Mä oon käynyt erinomaisen ravitsemusterapeutin juttusilla. Ei muuten ollut käypähoitosuositukset käytössä, vaan räätälöi jokaisen tarpeiden mukaan sen ruokavalion.

Vierailija
36/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli raskausajan diabetes, joka pysyi aisoissa vhh-ruokavaliolla. Diabetesohjaaja kovasti suositteli insuliinin piikittämistä, ettei tarvitse kieltäytyä herkuista.

Jopa diabetesliitto suosittelee kolmea sokeriherkkuannosta päivässä diabeetikoille. Sitten vain lisää insuliinia :)

Vierailija
37/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt erinomaisen ravitsemusterapeutin juttusilla. Ei muuten ollut käypähoitosuositukset käytössä, vaan räätälöi jokaisen tarpeiden mukaan sen ruokavalion.

Sulla kävi tuuri, hän on asiakkaan puolella. Harvinainen poikkeus.

Vierailija
38/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dm kakkosen sain remissioon jo kymmenisen vuotta sitten. Monta muutakin hyvää muutosta tuli terveyteeni. Olen nykyään lääkkeetön. Ja noudatan edelleen runsasrasvaista vähähiilarista, enkä koe tarpeelliseksi muuttaa sitä runsashiilariseksi vähärasvaiseksi, mitä diabeetikoille yleensä tyrkytetään.

Vierailija
39/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan se hyväksi nimenomaan sairauden hoidossa. Sairautta hoidetaan, vaikka pitäisi pyrkiä terveyteen.

Vierailija
40/135 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syöty kaurapuuro on se ratkaisu koko kakkostyypin diabetekseen. Näin annetaan ymmärtää.

Itse sain diagnoosin kesäkuussa. Olen alipainoinen, laihdutus ei tule kysymykseenkään. Tosin painoa on pudonnut ja lääkkeistä ei juurikaan kahden kuukauden jälkeen ole ollut apua.

Kaurapuuro ei uppoa. Eikä makeiset, limsat. Ruokahalu on mennyt muutenkin.

Hedelmät menee myös huonosti. Raakoja vihanneksia pystyn syömään.

Tosi hyvä dokkari, kiitos ap!