Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaanhoitajat kiukuttelee? Mistä tää niiden riita johtuu edes?
Johtuu siitä, kun jo tulossa oleva täysin posketon 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana ei kuulemma riitä.
Mä itse pidän tuota sairaanhoitajien vaatimaa palkankorotusta ihan liian isona ja hoitoalalla pitäisi enemmän nostaa niitä pieniä palkkoja kuin vuorotyötä tekevien sairaanhoitajien palkkaa.
Vuorotöitä tekevä sairaanhoitaja saa palkkaa 3000-4000 euroa kuukaudessa kun taas päivävuoroa tekevä sairaanhoitaja saa 2400-2600 euroa kuukaudessa.
Päivävuorolaisten hoitsujen palkkaa pitäis nostaa enemmän.
Joku 2% palkkaa enemmän hoitoalalla 5 vuoden ajan ois ihan sopiva mutta toi nykyinen vaatimus ihan älytön eikä sitä voi toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, kun jo tulossa oleva täysin posketon 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana ei kuulemma riitä.
Jos laitetaan ruokakaupat kiinni ja lakkoon ja katsotaan miten ihmiset metsästävät ruokansa seuraavat puoli vuotta.
Eikä teurastamoita tarvita. Hoitajat hakee itse laitumelta lehmän ja pistää sen lihoiksi.
Vain hoitajia tarvitaan.
Olen sairaanhoitaja palkka riittää asumiseen ja ruokaan, en irtisano työstäni.
Jos lähden kaupan alalle tai siivoojaksi palkka putoaa puolella.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa sisäsiistiin asiantuntijatyöhön, 2800 e / kk, lähtöpalkka 2450e. Työaika ma-pe 8-16, tosin usein venyy 18 asti. Korvauksena saat tunti tunnista, tai vapaana sitten joskus. Lomaa 5 viikkoa vuodessa. Työmäärä valtava, asiakkaat ja esimies painostaa. Psyykkinen kuormitus ajanut useammankin sairauslomalle, osan työkyvyttömyyseläkkeelle asti.
Meille aikaisemmin palkatut sairaanhoitajat ovat lähteneet koeajan puitteissa takaisin hoitoalalle.
Hakijoita yhtä avointa paikkaa kohden yleensä 80-90. Yhtään Sari Sairaanhoitajaa ei taideta enää valita, ei Sarit jaksa.
Tätä sairaanhoitajat eivät tunnu tajuavan vaan he luulevat että vain hoitoala on sellainen ala jossa on pienet palkat ja työolosuhteet huonot :D
Ei kaikki korkeakoulutetut toimistotyöläiset saa palkkaa 5000e/kk vaan tosi monet heistä tienaa vähemmän kuin sairaanhoitajat eli sellaista 3000 euroa kuussa :D Sitten niihin paikkoihin mistä saa tuon 5000e kuukaudessa niin niihin paikkoihin hakee 1000 ja avoimia paikkoja on 5.
Ja sitten työpaikkoja vaikea saada ja aina pelko perseessä että alkaa yt neuvottelut.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa sisäsiistiin asiantuntijatyöhön, 2800 e / kk, lähtöpalkka 2450e. Työaika ma-pe 8-16, tosin usein venyy 18 asti. Korvauksena saat tunti tunnista, tai vapaana sitten joskus. Lomaa 5 viikkoa vuodessa. Työmäärä valtava, asiakkaat ja esimies painostaa. Psyykkinen kuormitus ajanut useammankin sairauslomalle, osan työkyvyttömyyseläkkeelle asti.
Meille aikaisemmin palkatut sairaanhoitajat ovat lähteneet koeajan puitteissa takaisin hoitoalalle.
Hakijoita yhtä avointa paikkaa kohden yleensä 80-90. Yhtään Sari Sairaanhoitajaa ei taideta enää valita, ei Sarit jaksa.
Kuulostaa kelalta tai työkkäriltä, mutta paskemmilla lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laitetaan ruokakaupat kiinni ja lakkoon ja katsotaan miten ihmiset metsästävät ruokansa seuraavat puoli vuotta.
Eikä teurastamoita tarvita. Hoitajat hakee itse laitumelta lehmän ja pistää sen lihoiksi.
Vain hoitajia tarvitaan.
Se olisikin mielenkiintoista, kun ihmiset ei voisi mennä kauppaan ja vain poimia ruokia sieltä kärryyn.
Ja jos viedään kauppaan lehmä ja kana ja sanotaan, että ota siitä pala. Eikä niin, että lihapaketit on valmiina hyllyssä.
Kun vain ne hoitajat on tärkeitä.
Jaa minkä taistelun? Ukrainan sota?
Vierailija kirjoitti:
Suojatyöpaikasta työttömäksi 😂 Onnea vaan työnhakuun.
Toisaalta hyvä juttu kun mätä aines poistuu alalta
Just tää asenne: Suojatyöpaikka. Miettikää hoitajat tätä. Irtisanoutukaa vaan niin moni kuin mahdollista. Teillähän on pelkkiä suojatyöpaikkoja, joten kaikki vaan irtisanoutumaan "ei oikeista töistä" 😂 No niin ja kaikki vaihtaa alaa, jes!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hoitajia tarvitaan.
Se olisikin mielenkiintoista, kun ihmiset ei voisi mennä kauppaan ja vain poimia ruokia sieltä kärryyn.
Ja jos viedään kauppaan lehmä ja kana ja sanotaan, että ota siitä pala. Eikä niin, että lihapaketit on valmiina hyllyssä.
Jos hoitajat menevät teurastamolle töihin, kun se on varmaan kivempaa hommaa. Jos he menevät lihanleikkaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.
Itse olen ihan fiksu, akateemisesti koulutettu ihminen, joka ihmettelee miksi en opiskellut sairaanhoitajaksi. Ainoa ala, jolla 3 vuoden koulutuksella voi saada 3500 €/kk. Tuolla palkalla voisikin jo hieman vaurastua.
3,5 vuoden koulutuksella. Sh-koulutus on 3.5 vuotta. Ensihoitajilla ja terveydenhoitajilla 4 vuotta (240 op). Kätilöt ovat 4,5 vuotta (270op). Palkkatasoltaan silti sh:t, ensihoitajat, terkkarit ja kätilöt on kaikki samalla tasolla.
Vain julkisella sektorilla kuvitellaan, että tutkinnon tai sen pituuden tulee määrätä palkka. Oikeassa maailmassa palkkaa maksetaan tuottavuuden, tehtävänkuvan ja suoriutumisen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hoitajia tarvitaan.
Jos hoitajat menevät teurastamolle töihin, kun se on varmaan kivempaa hommaa. Jos he menevät lihanleikkaajiksi.
Joku metallivalimo voisi myös olla hyvä. Siellä sitä saisi tehdä kevyttä ja siistiä työtä "hyvällä" palkalla.
Valittavien sairaanhoitajien olisi oikeasti hyvä kokeilla jotain muuta hommaa, voisi ymmärrys työn vaativuudesta ja rankkuudesta sekä palkasta selkeytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Onneksi olkoon. Mille alalle siirryt? Samaa miettivä sh
Porvooseen trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.
Itse olen ihan fiksu, akateemisesti koulutettu ihminen, joka ihmettelee miksi en opiskellut sairaanhoitajaksi. Ainoa ala, jolla 3 vuoden koulutuksella voi saada 3500 €/kk. Tuolla palkalla voisikin jo hieman vaurastua.
3,5 vuoden koulutuksella. Sh-koulutus on 3.5 vuotta. Ensihoitajilla ja terveydenhoitajilla 4 vuotta (240 op). Kätilöt ovat 4,5 vuotta (270op). Palkkatasoltaan silti sh:t, ensihoitajat, terkkarit ja kätilöt on kaikki samalla tasolla.
Vain julkisella sektorilla kuvitellaan, että tutkinnon tai sen pituuden tulee määrätä palkka. Oikeassa maailmassa palkkaa maksetaan tuottavuuden, tehtävänkuvan ja suoriutumisen perusteella.
Just näin ja julkisella puolella ei irtisanota väkeä sitten oikein millään, yksityisellä puolella tulee kenkää aika herkästi jos mokailee tai ei ole ahkera.
Yksityisellä puolella joku rekkamies joka ajaa myös öisin pitkiä linjoja saa sen 5000e/kk palkkaa amistutkinnolla kun taas joku maisteri joka tekee päivävuoroa saa vaan sen 3000e/kk, tämä on vääryys julkisella puolella vissiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojatyöpaikasta työttömäksi 😂 Onnea vaan työnhakuun.
Toisaalta hyvä juttu kun mätä aines poistuu alaltaJust tää asenne: Suojatyöpaikka. Miettikää hoitajat tätä. Irtisanoutukaa vaan niin moni kuin mahdollista. Teillähän on pelkkiä suojatyöpaikkoja, joten kaikki vaan irtisanoutumaan "ei oikeista töistä" 😂 No niin ja kaikki vaihtaa alaa, jes!
Suojatyöpaikka on fakta. Se ei tarkoita, etteikö työ olisi tärkeää tai vaativaa. Se tarkoittaa, ettei työpaikassa toimita normaalien taloudellisten ja työmarkkinallisten lainalaisuuksien mukaan. Käytännössä: surkeakaan työntekijä ei voi saada potkuja (ellei syyllisty suoranaisiin vakaviin laiminlyönteihin tai laittomuuksiin), surkea työntekijä tienaa yhä paljon kuin todella hyvä työntekijä, työpaikka on taattu riippumatta taloudellisista suhdanteista jne. jne.
Monihan on palkattomassa työkokeilussa AMK tutkinnolla eikä kerry edes eläke.
Laitetaan hoitajat hyllyttämään tavaroita työkokeiluun kauppaan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Moni työtön tekee tuota. Ensin voi kaupassa hakea ne painavat lavat mitkä on täynnä tavaraa ja sitten alkaa hyllyttämään.
Eikö tuo teurastamo olisi hyvä työpaikka hoitajille. Kuolleet eläimet ei valita. Leikkaa ne lihoiksi kaupan hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hoitajia tarvitaan.
Joku metallivalimo voisi myös olla hyvä. Siellä sitä saisi tehdä kevyttä ja siistiä työtä "hyvällä" palkalla.
Metallivalimossa pyörii palkat siellä 2000-3000 euron välillä lisineen, kolmivuorolaiset saa tuota lähemmäs 3000 euroa ja päivävuoroa tekevät saavat tuota 2000 euroa.
Metallialalla,rakennusalalla ja oikeastaan koko teollisuusalalla palkat on aikalailla surkeat.
It-alalla ja paperialalla ainakin vielä tienaa ihan hyvin mutta eiköhän sielläkin tule palkat jäämään palkkakuoppiin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itse pidän tuota sairaanhoitajien vaatimaa palkankorotusta ihan liian isona ja hoitoalalla pitäisi enemmän nostaa niitä pieniä palkkoja kuin vuorotyötä tekevien sairaanhoitajien palkkaa.
Vuorotöitä tekevä sairaanhoitaja saa palkkaa 3000-4000 euroa kuukaudessa kun taas päivävuoroa tekevä sairaanhoitaja saa 2400-2600 euroa kuukaudessa.
Päivävuorolaisten hoitsujen palkkaa pitäis nostaa enemmän.
Joku 2% palkkaa enemmän hoitoalalla 5 vuoden ajan ois ihan sopiva mutta toi nykyinen vaatimus ihan älytön eikä sitä voi toteuttaa.
Samaa mieltä. Täsmennykseksi vielä, tuo 8,74% on siis jo kuntaratkaisun myötä hoitajille tulossa, kävi työtaistelussa miten hyvänsä. En edes ole jaksanut enää seurata kuinka paljon vaativat tuon päälle, sillä jo tuo saavutettu korotus on aivan järjetön, varsinkin tällaisessa talouden- ja maailmantilanteessa.
Miten onnistuu rakennekynsillä.....