Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta

Vierailija
16.09.2022 |

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.

Kommentit (1184)

Vierailija
341/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo teurastamo olisi hyvä työpaikka hoitajille. Kuolleet eläimet ei valita. Leikkaa ne lihoiksi kaupan hyllyyn.

Eihän tuo huono valinta olisi. Hoitajat eivät ole herkkäneniä tai kaunosieluja, fyysisesti raska työ on tuttua, lihanleikkaaja tienaa hyvin, bonuksena käytännön taidot.

Vierailija
342/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaanhoitajat kiukuttelee? Mistä tää niiden riita johtuu edes? 

Johtuu siitä, kun jo tulossa oleva täysin posketon 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana ei kuulemma riitä.

Jos laitetaan ruokakaupat kiinni ja lakkoon ja katsotaan miten ihmiset metsästävät ruokansa seuraavat puoli vuotta.

Eikä teurastamoita tarvita. Hoitajat hakee itse laitumelta lehmän ja pistää sen lihoiksi.

Vain hoitajia tarvitaan.

Se olisikin mielenkiintoista, kun ihmiset ei voisi mennä kauppaan ja vain poimia ruokia sieltä kärryyn.

Ja jos viedään kauppaan lehmä ja kana ja sanotaan, että ota siitä pala. Eikä niin, että lihapaketit on valmiina hyllyssä.

Kun vain ne hoitajat on tärkeitä.

Jos hoitajat menevät teurastamolle töihin, kun se on varmaan kivempaa hommaa. Jos he menevät lihanleikkaajiksi.

Joku metallivalimo voisi myös olla hyvä. Siellä sitä saisi tehdä kevyttä ja siistiä työtä "hyvällä" palkalla.

Metallivalimossa pyörii palkat siellä 2000-3000 euron välillä lisineen, kolmivuorolaiset saa tuota lähemmäs 3000 euroa ja päivävuoroa tekevät saavat tuota 2000 euroa.

Metallialalla,rakennusalalla ja oikeastaan koko teollisuusalalla palkat on aikalailla surkeat. 

It-alalla ja paperialalla ainakin vielä tienaa ihan hyvin mutta eiköhän sielläkin tule palkat jäämään palkkakuoppiin pian.

Näin olen itsekin kuullut. Melkoinen illuusio, että miesvaltaisilla aloilla tienataan aina ruhtinaallisesti, tai että nuo työt eivät olisi raskaita tai jopa vaarallisia. Sinne vaan kokeilemaan jokainen hoitaja joka pitää omaa n. 3200€/kk kokonaisansiotaan surkeana ja työtään niin kauhean raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monihan on palkattomassa työkokeilussa AMK tutkinnolla eikä kerry edes eläke.

Laitetaan hoitajat hyllyttämään tavaroita työkokeiluun kauppaan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Moni työtön tekee tuota. Ensin voi kaupassa hakea ne painavat lavat mitkä on täynnä tavaraa ja sitten alkaa hyllyttämään.

Ei jää parturirahaa, mutta kaupat myy parturisaksia 10 eurolla, Fiskarsin parturisakset noin 20 euroa.

Minä leikkaan AMK tutkinnolla hiukset itse. Voi leikata vaikka joka viikko, ei maksa mitään.

Vierailija
344/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, kun jo tulossa oleva täysin posketon 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana ei kuulemma riitä.

Jos laitetaan ruokakaupat kiinni ja lakkoon ja katsotaan miten ihmiset metsästävät ruokansa seuraavat puoli vuotta.

Eikä teurastamoita tarvita. Hoitajat hakee itse laitumelta lehmän ja pistää sen lihoiksi.

Vain hoitajia tarvitaan.

Se olisikin mielenkiintoista, kun ihmiset ei voisi mennä kauppaan ja vain poimia ruokia sieltä kärryyn.

Ja jos viedään kauppaan lehmä ja kana ja sanotaan, että ota siitä pala. Eikä niin, että lihapaketit on valmiina hyllyssä.

Kun vain ne hoitajat on tärkeitä.

Jos hoitajat menevät teurastamolle töihin, kun se on varmaan kivempaa hommaa. Jos he menevät lihanleikkaajiksi.

Joku metallivalimo voisi myös olla hyvä. Siellä sitä saisi tehdä kevyttä ja siistiä työtä "hyvällä" palkalla.

Metallivalimossa pyörii palkat siellä 2000-3000 euron välillä lisineen, kolmivuorolaiset saa tuota lähemmäs 3000 euroa ja päivävuoroa tekevät saavat tuota 2000 euroa.

Metallialalla,rakennusalalla ja oikeastaan koko teollisuusalalla palkat on aikalailla surkeat. 

It-alalla ja paperialalla ainakin vielä tienaa ihan hyvin mutta eiköhän sielläkin tule palkat jäämään palkkakuoppiin pian.

Näin olen itsekin kuullut. Melkoinen illuusio, että miesvaltaisilla aloilla tienataan aina ruhtinaallisesti, tai että nuo työt eivät olisi raskaita tai jopa vaarallisia. Sinne vaan kokeilemaan jokainen hoitaja joka pitää omaa n. 3200€/kk kokonaisansiotaan surkeana ja työtään niin kauhean raskaana.

He voisivat käydä ensi töiksi nostamassa pesukoneen asiakkaan autoon.

Myös muuttofirmoilla on hyvää hommaa hoitajille, kantaa kalusteita ihmisten asuntoihin päivät pitkät.

Vierailija
345/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itse pidän tuota sairaanhoitajien vaatimaa palkankorotusta ihan liian isona ja hoitoalalla pitäisi enemmän nostaa niitä pieniä palkkoja kuin vuorotyötä tekevien sairaanhoitajien palkkaa.

Vuorotöitä tekevä sairaanhoitaja saa palkkaa 3000-4000 euroa kuukaudessa kun taas päivävuoroa tekevä sairaanhoitaja saa 2400-2600 euroa kuukaudessa.

Päivävuorolaisten hoitsujen palkkaa pitäis nostaa enemmän.

Joku 2% palkkaa enemmän hoitoalalla 5 vuoden ajan ois ihan sopiva mutta toi nykyinen vaatimus ihan älytön eikä sitä voi toteuttaa.

Samaa mieltä. Täsmennykseksi vielä, tuo 8,74% on siis jo kuntaratkaisun myötä hoitajille tulossa, kävi työtaistelussa miten hyvänsä. En edes ole jaksanut enää seurata kuinka paljon vaativat tuon päälle, sillä jo tuo saavutettu korotus on aivan järjetön, varsinkin tällaisessa talouden- ja maailmantilanteessa.

Joo, mä myös hyväksyn sen että hoitoala sais palkankorotukset mutta se mitä he nyt vaativat on vain ihan liikaa nyt. Ei mua edes haittaisi se jos hoitoala saisi isommat korotukset kuin muut alat mutta he vaativat nyt ihan liikaa enemmän kuin muut alat.

M31

Vierailija
346/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo teurastamo olisi hyvä työpaikka hoitajille. Kuolleet eläimet ei valita. Leikkaa ne lihoiksi kaupan hyllyyn.

Eihän tuo huono valinta olisi. Hoitajat eivät ole herkkäneniä tai kaunosieluja, fyysisesti raska työ on tuttua, lihanleikkaaja tienaa hyvin, bonuksena käytännön taidot.

Ihan mielenkiinnosta, minkä suuruinen on se lihanleikkaajan keskiansio jos se kerran on niin "hyvin" verrattuna sairaanhoitajan keskiansioon?

Vierailija
347/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.

Itse olen ihan fiksu, akateemisesti koulutettu ihminen, joka ihmettelee miksi en opiskellut sairaanhoitajaksi. Ainoa ala, jolla 3 vuoden koulutuksella voi saada 3500 €/kk. Tuolla palkalla voisikin jo hieman vaurastua.

3,5 vuoden koulutuksella. Sh-koulutus on 3.5 vuotta. Ensihoitajilla ja terveydenhoitajilla 4 vuotta (240 op). Kätilöt ovat 4,5 vuotta (270op). Palkkatasoltaan silti sh:t, ensihoitajat, terkkarit ja kätilöt on kaikki samalla tasolla. 

Vain julkisella sektorilla kuvitellaan, että tutkinnon tai sen pituuden tulee määrätä palkka. Oikeassa maailmassa palkkaa maksetaan tuottavuuden, tehtävänkuvan ja suoriutumisen perusteella.

Tämä. Tosin lusmujakin ja hankalia ihmisiä löytyy yksityiselläkin puolella, usein vain ovat niitä jotka saavat lähteä kun YT:t iskee ja noita YT kierroksia tulee kyllä aika ajoin.

Mutta koulutuksen mukaan ei siis palkkaa makseta vaan työtehtävien. Ja tiettyihin työtehtäviin odotetaan/vaaditaan tiettyä koulutusta, mutta myös usein osaamista jota ei välttämättä pysty hankkimaan koulutuksella. Työtehtävienkin sisällä palkka saattaa vaihdella suorituksen perusteella ja joissain tuottavuusvaatimuksia ja mittareita minkä mukaan seurataan tuottavuusvaatimuksia.

Nämäkin työt voivat tuntua siistiltä sisätyöltä, mutta henkinen kuormitus ja odotukset voivat olla stressaavia. Näin ainakin meillä asiantuntijatyössä, josta kyllä maksetaan palkkaakin kun on osaamista kymmeniä vuosia ja olet tarpeeksi fiksu, sekä kestät sen paineen ja osaat vielä toimia erilaisten ihmisten kanssa, niin että asiat etenevätkin.

Vierailija
348/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan hoitajat hyllyttämään tavaroita työkokeiluun kauppaan työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Moni työtön tekee tuota. Ensin voi kaupassa hakea ne painavat lavat mitkä on täynnä tavaraa ja sitten alkaa hyllyttämään.

Ei jää parturirahaa, mutta kaupat myy parturisaksia 10 eurolla, Fiskarsin parturisakset noin 20 euroa.

Minä leikkaan AMK tutkinnolla hiukset itse. Voi leikata vaikka joka viikko, ei maksa mitään.

Korkeilla vuokrilla ja vastikkeellisella sosiaaliturvalla ei jää rahaa parturiin eikä muihin palveluihin. Mutta ihmiset on aika kekseliäitä esim. pesee naapurit ikkunat 20 euroa per ikkuna, maksu käteisellä.

Vierailija
349/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeilla vuokrilla ja vastikkeellisella sosiaaliturvalla ei jää rahaa parturiin eikä muihin palveluihin. Mutta ihmiset on aika kekseliäitä esim. pesee naapurit ikkunat 20 euroa per ikkuna, maksu käteisellä.

Eläkeläiset hyppää parturissa, mutta 10 vuoden päästä voi olla hiljaisempaa.

Vierailija
350/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka teillä on varaa irtisanoutua? Ette ole uskottavia, että on pieni palkka.

Monelle heistä on varmasti kertynyt mukavasti säästöjä. On myös se aika vuodesta, monella alkaa tehdä mieli *etelän lämpöön* ainakin muutamaksi viikoksi. Tiedän erään sairaanhoitajan, joka kiertää miehensä mukana monta kertaa vuodessa ympäri maailmaa. Hänen miehensä valokuvaa ja tekee jonkinlaisia tarinoita heidän matkoiltaan.

Vierailija
351/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hoitoalan lakkoilu on vasta alkusoittoa, siellä on muutkin liitot vaatimassa paljon. Esimerkiksi teollisuusliitto vaatii että työeläkemaksut siirtyisi jälleen työnantajien maksettaviksi.

Eiköhän tuossa ennen talvea muutkin alat lakkoile urakalla ja vaadi lisää palkkaa koska hinnat ovat nouseet.

Vierailija
352/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, minkä suuruinen on se lihanleikkaajan keskiansio jos se kerran on niin "hyvin" verrattuna sairaanhoitajan keskiansioon?

Voit googlettaa yhtä hyvin kuin minäkin. Palkkavertailun mukaan 3447/kk.

Vierailija
353/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea sossuksi yliopistossa ja mennä lasuun. Palkka on suunilleen sama kuin hoitajana, mutta pääset vastaamaan ihmisten hengistä jälleen ja bonuksena tekemään virkavastuulla päätöksiä.

Vierailija
354/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle heistä on varmasti kertynyt mukavasti säästöjä. On myös se aika vuodesta, monella alkaa tehdä mieli *etelän lämpöön* ainakin muutamaksi viikoksi. Tiedän erään sairaanhoitajan, joka kiertää miehensä mukana monta kertaa vuodessa ympäri maailmaa. Hänen miehensä valokuvaa ja tekee jonkinlaisia tarinoita heidän matkoiltaan.

Ennen tuo onnistui, mutta toukokuussa tuli työttömyysuudistus ja työkkäri palkkasi lisää virkailijoita eli ei onnistu enää.

Vierailija
355/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuo onnistui, mutta toukokuussa tuli työttömyysuudistus ja työkkäri palkkasi lisää virkailijoita eli ei onnistu enää.

Minulla tuli työhaastattelu 2 tunnin varoitusajalla. Joka maasta ei ehdi lentää siinä ajassa ja jos ei mene niin ansiosidonnaista ei enää saa.

Vierailija
356/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli työhaastattelu 2 tunnin varoitusajalla. Joka maasta ei ehdi lentää siinä ajassa ja jos ei mene niin ansiosidonnaista ei enää saa.

Asfalttimiehetkään ei voi enää lentää Thaimaahan ja ansiosidonnaista ollaan heillä huonontamassa, kun se aletaan laskea vuoden aikana kertyneestä tuloista eikä enää kuukausipalkasta.

Vierailija
357/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, mä olin kesän ulkomailla ja haastattelut olivat teamsilla.

Vierailija
358/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 kuukautta olin työttömänä ja oli monta työhaastattelua, kun nyt pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Nyt olen toimistotöissä.

Vierailija
359/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 kuukautta olin työttömänä ja oli monta työhaastattelua, kun nyt pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa. Nyt olen toimistotöissä.

Ei voi varata lomamatkaa, kun juuri silloin voi olla työhaastattelu ja jos ei mene niin loppuu ansiosidonnainen siihen paikkaan.

Satsaan vaatteisiin. Ostan niitä joka kuukausi paljon.

Vierailija
360/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit googlettaa yhtä hyvin kuin minäkin. Palkkavertailun mukaan 3447/kk.

No hyvä, siitä siis uusi helppo, siisti ja hyvinpalkattu sisätyö sairaanhoitajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän