Päättynyt parisuhde ja "ylipääseminen"
Erosin ex-puolisostani yli 25v kestäneen parisuhteen jälkeen. Erosta sovitiiin yhdessä ja se sujui melko sopuisasti kaiken kaikkiaan.
Totesin pian, että yksinolossa on puolensa, mutta kaksin on kuitenkin kaunihimpi. Tapasin sitten kivan naisen jonka kanssa vietettiin pari ihanaa ja romantiikantäyteistä kuukautta. Sitten yhtäkkiä homma lopahti ja saatesanoina sain jotain epämääräistä tyyliin "sinun pitää ensin päästä yli vanhasta suhteestasi ja hoitaa ja käsitellä keskeneräiset asiat."
Helpommin sanottu kuin tehty, sillä en tiedusteluistani huolimatta ymmärrä, että mitä ne asiat ovat ja miten niistä voi päästä eroon? Yhteisistä lapsista ei pääse eroon, eikä tehdyistä asioista ja historiasta. Niiden kanssa pitää pystyä elämään ja minä olen pystynyt hyvin, uusi kumppani näköjään ei pystynyt. Kaikenlaisia neuvoja voi toki toiselle antaa, mutta jos ne ovat samaa luokkaa kuin sanoisi, että opettele ensin olemaan syömättä, niin onko niissä mitään järkeä.
Kommentit (13)
Monesti naisten neuvot vaan tuntuvat olevan sellaisia idealistisia ja "maailmaa syleileviä", eivätkä kovin konkreettisia niin, että niihin voisi oikeasti tarttua.
Puhuitko paljon ex-puolisostasi tai muistelit häntä tämän uuden seurassa. Tästä voi jäädä vaikutelma että on vielä jotain kesken ex:än kanssa ja uudelle tulee tunne että hän ei mahdu suhteeseen. Toinen tapa mistä voi tulla sama vaikutelma on että olettaa että uusi kumppani pitää samoista asioista kuin ex.
Ehkä olet tosiaan vielä liikaa henkisesti kiinni exässäsi. Puhuitko usein hänestä tälle naiselle?
On toki myös mahdollista, että nainen menetti kiinnostuksensa sinuun muista syistä, ja käytti tuota vaan tekosyynä suhteen päättämiseksi. Ken tietää.
Kannatta vetää kunnolla viinaa..."nuppi turvoksiin"
Konkreettisesti
1) älä puhu eksästäsi
2) älä puhu lapsistasi eksän kanssa
3) lapsista pääsee eroon
Tätähän sinä tietenkään et halua, koska miehet haluavat haaremin jossa kaikki heidän naisensa ja lapsensa ovat sulassa sovussa keskenään. Kautta elämän näin on ollut ja tulee olemaan - tyhmät lankeavat ja fiksut luopuvat haaremifantasiastaan korkeampien arvojen vuoksi
Et tainnut mainita kuinka kauan erostasi oli kun tapasit tämän uuden daamin. Kokemusasiantuntijana voin sanoa että erosta täysin toipuminen voi viedä neljäkin vuotta. Riippuu tietysti siitä millainen tai minkä tähden ero tuli. Itse viihdyn nyt yksikseni enkä kaavailee ketään rinnalleni. Ja kiva asia on, että ex puolison kanssa olemme nykyään hyviä kavereita ja tapaamme aika usein. Molemmat sinkkuja ja iäkkäämpiä. Kymmeniä yhteisiä entisiä vuosia ei noin vaan pyyhitä pois, se olisi hyvä uuden seurustelukumppanin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Konkreettisesti
1) älä puhu eksästäsi
3) lapsista pääsee eroon
Tätähän sinä tietenkään et halua, koska miehet haluavat haaremin jossa kaikki heidän naisensa ja lapsensa ovat sulassa sovussa keskenään. Kautta elämän näin on ollut ja tulee olemaan - tyhmät lankeavat ja fiksut luopuvat haaremifantasiastaan korkeampien arvojen vuoksi
Kaikki eivät ole kuin sinä ja halua lapsistaan eroon. Jos sitä ei uusi rakkaus kestä, että niitä lapsia on, sit pitää ettiä toiaan lapsettomia kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Monesti naisten neuvot vaan tuntuvat olevan sellaisia idealistisia ja "maailmaa syleileviä", eivätkä kovin konkreettisia niin, että niihin voisi oikeasti tarttua.
Siis toi neuvohan oli hyvin konkreettinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkreettisesti
1) älä puhu eksästäsi
3) lapsista pääsee eroon
Kaikki eivät ole kuin sinä ja halua lapsistaan eroon. Jos sitä ei uusi rakkaus kestä, että niitä lapsia on, sit pitää ettiä toiaan lapsettomia kumppaneita.
Ei tietenkään halua. Jos miehiltä kysyttäisiin, niin hehän käyttäisivät naisia vain synnytyskoneina ja korvaisivat nämä aina loppuun siitettyään uudella, jota käyttää hyväkseen. Miellään vielä omaa perimää olevalla, jotta oma genetiikka ottaa maksimaalisen vallan. Tämä on maskuliininen unelma. "Siittää ja kansoittaa koko maa". Järkevä ei kuitenkaan sorru tällaiseen - nainen oli fiksu kun jätti monta pesuetta siittävän elukan heti alkuunsa
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut mainita kuinka kauan erostasi oli kun tapasit tämän uuden daamin. Kokemusasiantuntijana voin sanoa että erosta täysin toipuminen voi viedä neljäkin vuotta. Riippuu tietysti siitä millainen tai minkä tähden ero tuli. Itse viihdyn nyt yksikseni enkä kaavailee ketään rinnalleni. Ja kiva asia on, että ex puolison kanssa olemme nykyään hyviä kavereita ja tapaamme aika usein. Molemmat sinkkuja ja iäkkäämpiä. Kymmeniä yhteisiä entisiä vuosia ei noin vaan pyyhitä pois, se olisi hyvä uuden seurustelukumppanin ymmärtää.
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt, että mitä se erosta toipuminen oikein käytännössä on?
Minä kun erosin, se oli kuin elinkautisesta vankeudesta vapautuminen. Iloitsin, riemuitsin, sain uuden mahdollisuuden, olin onnellinen ja helpottunut jne. Miten siitä olisi pitänyt "toipua"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt, että mitä se erosta toipuminen oikein käytännössä on?
Minä kun erosin, se oli kuin elinkautisesta vankeudesta vapautuminen. Iloitsin, riemuitsin, sain uuden mahdollisuuden, olin onnellinen ja helpottunut jne. Miten siitä olisi pitänyt "toipua"?
Niin, katsohan, eroja on erilaisia. Hyvä juttu kun sulla meni kivasti eikä ollut ongelmia. Ehkä päätitte yhdessä erosta ja molemmat olivat eropäätöksen kannalla. Sitten on eroja jotka tulee kun salama kirkkaalta taivaalta kun puoliso on ollut uskoton ehkä pitemmän aikaa. Ja toinen on luullut että liitto on ihan hyvä. Kyllä siinä menee useimmilla pasmat sekaisin ja kestää aikansa asian käsittely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun erosin, se oli kuin elinkautisesta vankeudesta vapautuminen. Iloitsin, riemuitsin, sain uuden mahdollisuuden, olin onnellinen ja helpottunut jne. Miten siitä olisi pitänyt "
TÄmähän on selvä. Mutta jos ero on yhteinen päätös pitkän harkinnan jälkeen ja kivuton, niin miksi pitäisi parantua ja toipua ja päästä vuosia yli asiasta. Osa ihmisistä kuvittelee, että on valmis seuraavaan, vasta kun exän nimeä ei enää muista.
Enemmän mä oon kipuillut hyvästä työpaikasta irtisanoutumisesta kuin huonosta parisuhtewsta.
Hän ystävällisesti antoi suuntaviitat sinulle - lapsista ei ole kysymys. Mene terapiaan jos sinulla ei ole ystäviä joiden kanssa voisit miettiä mistä täsmälleen oli kyse. Jos teillä on tämän naisen kanssa hyvät välit, voithan kysyä häneltä tarkemmin, sanot ettet alkuunkaan ymmärrä, mutta haluat, jotta voisit olla hyvä kumppani jollekin vielä ilman aiemman suhteen taakkoja.