Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa hoitajat vaikka rakennusalalle. Töitä riittää ja on myös hyväpalkkaisia töitä. Voit tehdä hanttihommia tai lukea insinööriksi. Mahdollisuuksia on vaikka mihin. Perustat vaikka oman yrityksen. Tsemppiä kaikille irtisanoutujille hoitsuille! Kyllä niitä töitä löytyy. Ei kannata jäädä kynnysmatoksi.
Rakennusalaltahan irtisanotaan talvella porukkaa, kun rakennustarvikkeiden hinnat nousevat eikä niitä voi lyödä myyntihintoihin, koska asuntojen hinnat ovat jo tapissa. Ettekö lue talouslehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa hoitajat vaikka rakennusalalle. Töitä riittää ja on myös hyväpalkkaisia töitä. Voit tehdä hanttihommia tai lukea insinööriksi. Mahdollisuuksia on vaikka mihin. Perustat vaikka oman yrityksen. Tsemppiä kaikille irtisanoutujille hoitsuille! Kyllä niitä töitä löytyy. Ei kannata jäädä kynnysmatoksi.
Rakennusalaltahan irtisanotaan talvella porukkaa, kun rakennustarvikkeiden hinnat nousevat eikä niitä voi lyödä myyntihintoihin, koska asuntojen hinnat ovat jo tapissa. Ettekö lue talouslehtiä.
Sähkölaskut ovat isoja ensi talvena eli jää myös keittiöremontit ja kylpyhuoneremontit tekemättä.
AY-pomottaret ovat kertakaikkiaan pilanneet koko sotealan, päivät päästään inistään ja ruikutetaan miten huonosti on kaikki asiat ei ihmekään ettei alalle ole kiinnostusta kun tuon "mafiajärjestön " typerykset toitottavat samaa agendaa päivät päästään, olen toki sitä mieltä että korotukset palkkaan ovat kohdallaan ja myöskin ttoi johto voisi olla paremmin hanskassa, mutta systeemiksi on tullut että otetaan rekryfirmasta tuuraajia eikä yritetäkään järjestää vakiporukkaa niinkuin muissakin firmoissa tehdään, senkin voin ominsilmin nähneenä kertoa että aina ei todellakaan ole kiire, homma vaan on mennyt sellaseksi että "mulla on pitämättömiä" sairaslomia ja saikutetaan ihan turhan vuoksi. Naisvaltasella alalla myös tuo kateus, toisten mollaaminen on jokapäiväistä hommaa, valitettavasti. Eiköhän laiteta asiat kuntoon vaihtamalla jokunen tyyppi, aloitetaan vaikka noista AY pomottarista, kyllä sisarhentovalkoinen on kunnioitettava ja miksei varsin seksikäskin toimenkuva.
Miksi sairaanhoitajat kiukuttelee? Mistä tää niiden riita johtuu edes?
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.
Itse olen ihan fiksu, akateemisesti koulutettu ihminen, joka ihmettelee miksi en opiskellut sairaanhoitajaksi. Ainoa ala, jolla 3 vuoden koulutuksella voi saada 3500 €/kk. Tuolla palkalla voisikin jo hieman vaurastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1 600 000. Mielenkiintoiseksi menee myös 10 vuoden sisällä, kun heistä moni kuolee, ovat monen yrityksen asiakkaita.
Ei nuoremmat 6 kuukauden palkkatukityöllä ota sadan euron hiusväriä parturissa ja tänä talvena monella työssäkäyvälläkin taitaa mennä parturirahat sähkölaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1 600 000. Mielenkiintoiseksi menee myös 10 vuoden sisällä, kun heistä moni kuolee, ovat monen yrityksen asiakkaita.
Ei nuoremmat 6 kuukauden palkkatukityöllä ota sadan euron hiusväriä parturissa ja tänä talvena monella työssäkäyvälläkin taitaa mennä parturirahat sähkölaskuun.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa. Monella eläkeläisellä on uusi sähköauto, omakotitalo ja mökki.
900 euron eläkkeestä ei mene ollenkaan veroa. Siksi nyt suunnitellaan sähkötukea, kun nuo eläkeläiset ei saa verovähennystä omakotitalon sähkälaskuun.
Miksi melkein kaikilla tutuilla on vuokraisäntänä eläkeläinen?
Niin he ovat Suomen rikkain sukupolvi.
Hienoa ap, juuri noin kroonisesti valittavien ja työtään vihaavien hoitajien tulee tehdäkin. Lopputili on oikea vaihtoehto, ei koko suomalaisen yhteiskunnan halpamainen kiristäminen ja täysin poskettomien velkarahalla rahoitettavien korotusten vaatiminen. Kunhan se irtisanoutuminen on todellinen irtisanoutuminen eikä mikään työtaistelutoimenpiteenä tehtävä leikki-irtisanoutuminen.
En ymmärrä hoitureiden ahdinkoa. Varsinkaan teho-osastossa työskentelevien. Lähihoitajia ymmärrän, raskas työ potilasta lähinnä ja pieni palkka. Sairaanhoitajat kirjoittelevat tietsikalla päivän, lääkekupin vievät potilaalle, huh huh.
Mulla on parikin tuttavaa teho-osastolla työssä ja heidän palkkansa on keskimäärin 4600 €/kk. Itse olen töissä kaupan kassalla, brutto kokopäiväisestä työstä on pyhälisineen 1800 €/kk. Eikä lakko ole tullut mieleen, ei varaa
Vierailija kirjoitti:
Siitä että kuntatalous on ajettu edellisen 20 vuoden aikana hyvin määrätietoisesti sote-menojen osalta alas ja työolosuhteet alkaa hoitoalalla olla sietämättömät. Keskusteluyritykset torpataan, työnantajan määrittelemässä suojelutyössä oli porukkaa enemmän töissä kuin normaalitilanteissa töissä ja purettiin jopa syntyneitä hoitojonoja, lääkäreiltä tehdään ihan JATKUVASTI työnsiirtoja hoitajille mutta mitään työtehtävistä ei oteta pois. Palkkaus on heikentynyt ja muiden kunta-alojen kehittäessä palkkoja edellisen 25 vuoden aikana on hoitajien jäänyt jälkeen.
Suomi on vapaa maa ja täällä saa vaihtaa alaa jos ei työolosuhteet kelpaa - myös hoitaja.
Ei kannata sit yllättyä että uudessa ammatissa ja työpaikassa alkaa taas duunit kiukuttaa. Aihe vaan on eri.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, kun jo tulossa oleva täysin posketon 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana ei kuulemma riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia todella fiksun oloisia sairaanhoitajia ja salaa ihmetellyt, miksei noin lahjakkaat ihmiset tee jotain tuottavaa, jolla voisi jopa hieman vaurastua.
Itse olen ihan fiksu, akateemisesti koulutettu ihminen, joka ihmettelee miksi en opiskellut sairaanhoitajaksi. Ainoa ala, jolla 3 vuoden koulutuksella voi saada 3500 €/kk. Tuolla palkalla voisikin jo hieman vaurastua.
3,5 vuoden koulutuksella. Sh-koulutus on 3.5 vuotta. Ensihoitajilla ja terveydenhoitajilla 4 vuotta (240 op). Kätilöt ovat 4,5 vuotta (270op). Palkkatasoltaan silti sh:t, ensihoitajat, terkkarit ja kätilöt on kaikki samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat meidän suvussa ostaneet uusia autoja kaupasta, ostivat niitä aikoinaan myös työssä käydessään, kun heillä oli hyvät tehdaspalkat. Nyt ne tehtaat on loppu, mutta heillä hyvät tehdaseläkkeet, on omakotitalot ja mökit, uudet autot ja matkustelevat. Nyt täytyy sitten nuorten ottaa velkaa ja maksaa tukia, että saadaan nuo eläkeläisten isot talot lämmitettyä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä hoitureiden ahdinkoa. Varsinkaan teho-osastossa työskentelevien. Lähihoitajia ymmärrän, raskas työ potilasta lähinnä ja pieni palkka. Sairaanhoitajat kirjoittelevat tietsikalla päivän, lääkekupin vievät potilaalle, huh huh.
Mulla on parikin tuttavaa teho-osastolla työssä ja heidän palkkansa on keskimäärin 4600 €/kk. Itse olen töissä kaupan kassalla, brutto kokopäiväisestä työstä on pyhälisineen 1800 €/kk. Eikä lakko ole tullut mieleen, ei varaa
Keskimäärin 4600 euroa :D :D :D Kerro mullekin missä normaalilla työajalla _ilman_ ylitöitä, tehohoitajana tienaa 4600 euroa KESKIMÄÄRIN. Minä tienasin tehohoitajana kyllä yli tonnin vähemmän mutta alkaa kiinnostaa kyllä palatakin jos jossain osastolla Suomessa tienaa noin paljon paremmin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, kun jo tulossa oleva täysin posketon 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana ei kuulemma riitä.
Jos laitetaan ruokakaupat kiinni ja lakkoon ja katsotaan miten ihmiset metsästävät ruokansa seuraavat puoli vuotta.
Tervetuloa sisäsiistiin asiantuntijatyöhön, 2800 e / kk, lähtöpalkka 2450e. Työaika ma-pe 8-16, tosin usein venyy 18 asti. Korvauksena saat tunti tunnista, tai vapaana sitten joskus. Lomaa 5 viikkoa vuodessa. Työmäärä valtava, asiakkaat ja esimies painostaa. Psyykkinen kuormitus ajanut useammankin sairauslomalle, osan työkyvyttömyyseläkkeelle asti.
Meille aikaisemmin palkatut sairaanhoitajat ovat lähteneet koeajan puitteissa takaisin hoitoalalle.
Hakijoita yhtä avointa paikkaa kohden yleensä 80-90. Yhtään Sari Sairaanhoitajaa ei taideta enää valita, ei Sarit jaksa.
Olette te kyllä vähän parempia kuin muut. Ihailen. 🤩