Minusta all-inclusive on vähän surullinen juttu
Ei näe mitään, ei koe mitään, ei saa ruokaelämyksiä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolihoito on myös oikein hyvä ratkaisu lapsiperheelle. Syö aamupalan, lähtee kylille, syö jotain kevyttä jossain ja kun illan suussa palaa hotellille, pääsee sitten päivällispöytään. Mun kokemus on, että näissä illallisbuffetrissa on ollut aika autenttista paikallista ruokaa, kun taas hotellin ulkopuolella olisi lähinnä Mäkkäreitä, kiinalaisia, italialaisia jne bulkkisyöttölöitä.
Kuinka monessa euroopan rantakohteessa on mäkkäri?
Gran Canarialta löytyy ainakin 16 mäkkäriä. 😂
No olihan hauska juttu, että kanarisalta löytyy mäkkäreitä. Muita etelän rantakohteita ei sitten kai olekaan ainakaan Välimeren ympäristössä. Kuinka moni on esim. Kreetalla käynyt mäkkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut tarpeen saada ihan vaan levätä, kirjat ja iso palapeli ainoina iltapuuhina. Päivällä aurinkovarjon alla muutama tunti.
Joo, onhan se vähän surullista että työ veti niin piippuun.Poispääsy samoista ympyröistä tekee siitä lomasta loman ja pääsee helpommin rentoutumaan ja ladattuu akut. Mulle tosin on ihan sama meenkö ulkomaille vaiko vaan mökille, jossa voi kulkea sisään ja ulos vaikka nakkena milloin huvittaa. Mielelläni en kuitenkaan lähde etelän tusinarannalle edes ai:hin.
Talvella viikon pari auringossa (varjon alla) ja meressä uiden tekee hyvää, estää kaamosmasennusta myös.
Joillakin on edelleen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoisten juttu jotka ei ole maailmaa kiertäneet. En ole koskaan ollut lasten kanssa emmekä mene mitään perus buffa mättöä syömään 24/7
Kun maailma on jo kierretty, niin joskus haluaa olla kiertämättä, etenkin jos vielä työkseen on kiertänyt.
Jep, ei enää aikuisena jaksa tuota että pitää rakentaa sitä identiteettiään matkustelun kautta, alleviivaamalla omaa erikoisuuttaan ja erikoisia kokemuksiaan. (Jotka kuvataan instaan niin että rajataan ne tuhat muuta turistia kuvasta ulos). Lomalla on lupa ihan vaan rentoutua.
Olet siis kaiken kokenut ja kaiken jo maistanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolihoito on myös oikein hyvä ratkaisu lapsiperheelle. Syö aamupalan, lähtee kylille, syö jotain kevyttä jossain ja kun illan suussa palaa hotellille, pääsee sitten päivällispöytään. Mun kokemus on, että näissä illallisbuffetrissa on ollut aika autenttista paikallista ruokaa, kun taas hotellin ulkopuolella olisi lähinnä Mäkkäreitä, kiinalaisia, italialaisia jne bulkkisyöttölöitä.
No olihan hauska juttu, että kanarisalta löytyy mäkkäreitä. Muita etelän rantakohteita ei sitten kai olekaan ainakaan Välimeren ympäristössä. Kuinka moni on esim. Kreetalla käynyt mäkkärissä?
Niin Kreetalla on vain kolme mäkkäriä, mutta eihän siellä ole montaa kaupunkiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut tarpeen saada ihan vaan levätä, kirjat ja iso palapeli ainoina iltapuuhina. Päivällä aurinkovarjon alla muutama tunti.
Joo, onhan se vähän surullista että työ veti niin piippuun.Poispääsy samoista ympyröistä tekee siitä lomasta loman ja pääsee helpommin rentoutumaan ja ladattuu akut. Mulle tosin on ihan sama meenkö ulkomaille vaiko vaan mökille, jossa voi kulkea sisään ja ulos vaikka nakkena milloin huvittaa. Mielelläni en kuitenkaan lähde etelän tusinarannalle edes ai:hin.
Talvella viikon pari auringossa (varjon alla) ja meressä uiden tekee hyvää, estää kaamosmasennusta myös.
Joillakin on edelleen työpaikka.
Töissä ollessamme tuota harrastimme vuosittain, usein tosi jouluvapaiden aikaan, mikä tulikin hintavaksi. Lomapäiviä oli kummallakin riittävästi, itse olin neuvotellut ne ja puolisolla oli silloin opettajana vapaata.
Hyvät kokemukset all inclusivesta. Etenkin juomatarjoilusta. Hotellihuoneessa kolme pulloa kirkasta ja ilmaiset drinkit joka baareissa hotellissa ja rannalla. Eikä limiittiä. Samoin ruuista. Mahtavat monipuoliset aamias- ja välipalapöydät sekä lounaat ja päivälliset. Eikä pelkoa ruokamyrkytyksestä. Mahtava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoisten juttu jotka ei ole maailmaa kiertäneet. En ole koskaan ollut lasten kanssa emmekä mene mitään perus buffa mättöä syömään 24/7
Perusbuffamättöä? Missä saa paellaa, katkarapuja, kalaa, kanaa, vasikkaa?
Niin, tuo juuri on sitä buffamättöä, kun ihmiset rohmuavat vuoren katkarapuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kaiken kokenut ja kaiken jo maistanut?
En tietenkään. Teen myös eron levon ja matkailun välillä, molempiin tosin meni lomapäiviä.
Nykyään sitten lepäilen tai matkailen vuorotellen. Maisteltu on jo sen verran että syön nykyään erittäin yksinkertaisesti ja yksitoikkoisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, mutta vielä säälittävämpää on ihmiset jotka syövät hotellilla aamupalan. Aamupala pitää aina syödä paikallisissa kahviloissa, pienissä leipomoissa tai basaareissa. Jos aamupalalla mättää hotellin skeidaa kitusiinsa niin ei ymmärrä ruoasta tai maan ruokakulttuurista yhtään mitään. Pahinta on nämä möhömahaiset suomalaiset, jotka syövät aamupalan 07-09 aikaa mättämällä itsensä täyteen prosessoitua skeidaa.
Syö sinä vaan suoraan pellosta, siankyljestä tai kananpylllystä tullutta, minä kyllä haluan ruokani prosessoituna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 90 matkaa takana ja v 94 käytiin ainoan kerran mäkkärissä Suomen ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.
Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.
Ei ainakaan Jamaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusbuffamättöä? Missä saa paellaa, katkarapuja, kalaa, kanaa, vasikkaa?
Niin, tuo juuri on sitä buffamättöä, kun ihmiset rohmuavat vuoren katkarapuja jne.
Ei ole useinkaan kaikissa viiden tähden hotelleissa luksusruokaa AI:ssa, mautonta laitosruokaa usein, kyllästyttää - tosin ei myöskään pääse lihomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.
Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.
Miten niin ei voi? Mä olen käynyt molemmissa reppureissaamassa kuten myös Venezuelassa, Kolumbiassa, ABC-saarilla, Panamassa, Meksikossa jne. Mikä ongelma kuljeskella siellä täällä?
Kolumbiaa lukuunottamatta olen joka reissulla ollut pari yötä ai reissun päätteeksi, hyvin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua lomalla mitään kokemuksia ja elämyksiä. Minä haluan vaan levätä stressaavan työn jälkeen. Ilman että täytyy laittaa ruokaa, tehdä kotitöitä tms.
Rentoutua lapsihelvetissä allasalueella, josta pitää tuoli varata jo viideltä aamulla tai jäät ilman.
Meillä on ollut useimmiten huoneisto/huone, josta pääsee omalta terassilta suoraan altaaseen. Ehkä kahden tähden hotelleissa noin.
Kyllä ihan viiden tähden hotelleillakin on allasalueet mitoitettu niin, ettei sinne kaikki yhtä aikaa mahdu. Ruotsalaiset hiippailevat aamutuimaan viemään pyyhkeet rantatuoleille ja siinä sitten ihmetellään. Onneksi joissain hotelleissa ollaan tarkkoja siitä, ettei voi pyyhkeellä varata tuntitolkulla, mutta etukäteen sitä on vähän hankalaa tietää. Tähtiluokitus ei kerro tässä mitään paikan toimintakulttuurista.
Hauskaa, että uskotte noihin tähtiin jotenkin autuaaksi tekevänä. Sehän on vain merkki siitä, että hotellilla on tietyt fasiliteetit luokituksen mukaan. Ei se maagisesti tee ison hotellin massabuffetista jotenkin huippulaadukasta. Kyllä ne massabuffat ovat ihan peruskauraa joka paikassa, ihan hyvää, muttei mitään erityistä. Sen sijaan hyvillä hotelleilla voi olla lisäksi olla laadukkaat a la carte ravintolat, joihin pääsee lisämaksusta tai esim 1-2 kertaa viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kokemukset all inclusivesta. Etenkin juomatarjoilusta. Hotellihuoneessa kolme pulloa kirkasta ja ilmaiset drinkit joka baareissa hotellissa ja rannalla. Eikä limiittiä. Samoin ruuista. Mahtavat monipuoliset aamias- ja välipalapöydät sekä lounaat ja päivälliset. Eikä pelkoa ruokamyrkytyksestä. Mahtava vaihtoehto.
Paitsi että noissa todella isojen hotellien buffeteissa kaikki vatsataudit leviävät todella rivakasti.
Periaatteessa olen ap:n kanssa samaa mieltä. Mutta. Tarpeita, tilanteita ja haluja on monia! Oltiin ekaa kertaa all incissä nyt alkuvuodesta kahden lapsen kanssa (toinen vauva). Siihen tilanteeseen oli loistava. Kohteita on myös monenlaisia. Me oltiin 5* resortissa, jossa all inciin sisältyi myös hotellin a la carte-ravintolat joita oli neljä kappaletta. Koronan takia oli hiljaista, joten kaikki ravintolat ei olleet kaikkina iltoina auki, silti vaihtelua sai ihan tarpeeksi. Buffetissa en olisi jaksanut syödä koko kahta viikkoa. Uskaltaudun jatkossakin all inciin, jos on tarpeeksi tasokas resort jossa myös a la carte-mahdollisuuksia. Täytyy sitten tehdä ne reissut erikseen, missä oikeasti tutustutaan ainakin jossain määrin paikalliseen ravintolatarjontaan. Niitä on toisaalta tullut tehtyä jo aika paljon tässä iässä, kun lapsesta asti on matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nyt lasten päikkärit tästä päiväjärjestyksestä ;) Siksi pienten kanssa ihan vaan se täysihoito. Sen uinti- tms. hommista väsähtäneen ja nälkäisen taaperon kanssa ei lähdetä klo11 etsimään kyliltä ravintolaa vaan syödään kätevästi hotellin tutuksi tulleesta allasbaarista jotain ja mennään sitten ottamaan ne päikkärit ;)
Kun maailma on jo kierretty, niin joskus haluaa olla kiertämättä, etenkin jos vielä työkseen on kiertänyt.