Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta all-inclusive on vähän surullinen juttu

Vierailija
16.09.2022 |

Ei näe mitään, ei koe mitään, ei saa ruokaelämyksiä.

Kommentit (258)

Vierailija
21/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, mutta vielä säälittävämpää on ihmiset jotka syövät hotellilla aamupalan. Aamupala pitää aina syödä paikallisissa kahviloissa, pienissä leipomoissa tai basaareissa. Jos aamupalalla mättää hotellin skeidaa kitusiinsa niin ei ymmärrä ruoasta tai maan ruokakulttuurista yhtään mitään. Pahinta on nämä möhömahaiset suomalaiset, jotka syövät aamupalan 07-09 aikaa mättämällä itsensä täyteen prosessoitua skeidaa. 

Mitä vikaa on siinä, että haluaa lomallaan nauttia kävelemällä valmiiseen pöytään hotellin alakertaan? Ettei tarvitse lähteä hortoilemaan kaduille löytääkseen jonkun kahvilan.

Vierailija
22/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, mutta vielä säälittävämpää on ihmiset jotka syövät hotellilla aamupalan. Aamupala pitää aina syödä paikallisissa kahviloissa, pienissä leipomoissa tai basaareissa. Jos aamupalalla mättää hotellin skeidaa kitusiinsa niin ei ymmärrä ruoasta tai maan ruokakulttuurista yhtään mitään. Pahinta on nämä möhömahaiset suomalaiset, jotka syövät aamupalan 07-09 aikaa mättämällä itsensä täyteen prosessoitua skeidaa. 

Mitä vikaa on siinä, että haluaa lomallaan nauttia kävelemällä valmiiseen pöytään hotellin alakertaan? Ettei tarvitse lähteä hortoilemaan kaduille löytääkseen jonkun kahvilan.

Siitä maksetaan ja sillä hyvä. Ei ole valtion kukkarosta nuo aamupalat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Noin sanoo ihminen, joka ei tiedä mistä puhuu.

Viiden tähden hotellien ai:ssa on mahdollista saada mitä upeampia ruokaelämyksiä.

Kokemuksiin ja näkemisiin en ota kantaa, koska niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, missä syö.

Tämä. Suurin osa rantaturistipaikkojen ravintoloista ovat pizzaa, hampurilaista, jne. Niitä löytyy ihan koti Suomesta.

Yritä etsiä paikallista ruokaa tarjoavaa ravintolaa Espanjan aurinkorannoilta. Ei löydy kovin helpolla. Parhaat paikalliset ruuat olen syön all inclusive-hotellissa. Espanjalaista munakasta, tapaksia, jne.

Tässä ensi talven kohde. Ruokakuvista voi päätellä tarjottavan tason.

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g580258-d288682-Reviews-Hotel_…

Vierailija
24/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on ollut tarpeen saada ihan vaan levätä, kirjat ja iso palapeli ainoina iltapuuhina. Päivällä aurinkovarjon alla muutama tunti.

Joo, onhan se vähän surullista että työ veti niin piippuun.

Öö. En jaksa lähteä kiertämään pitkin katuja 30 asteen helteessä.

Vierailija
25/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Ai:n helppoudesta lasten kanssa, saa hakea välipalat, jäätelöt, limut, iltapalaa... noihinkin uppoaa hirveä summa, jos koko ajan on paikallisten ravintoloiden varassa. Mutta vihaan niitä buffetteja, joista ihmiset kantavat kaksi käsin ruokaa, ryntäilevät ympäriinsä, pöydät ovat epäsiistejä jnejne. Yleensä noihin kuuluu parina iltana joku parempi ravintola, jos on hyvä paikka, mutta muuten se on tuota buffettimättöä.

Että joo, puolensa kaikessa.

Vierailija
26/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive vie kohteissa elannon kaikilta pienyrittäjitä, ravintolat, kahvilat jne. Jännä et joku haluaa tukea tämmöistä toimintaa.

Vierailija
27/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä joissain tilanteissa kuvitella meneväni sellaiselle lomalle vaikka pääasiassa tykätään kulkea ja nähdä.

Vierailija
28/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla seurueella (10+) on äärimmäisen puuduttavaa odottaa joka ilta ravintolassa ruokaa sen minimi tunnin, jonka vähintään sen kokoisen seurueen ruuan saapuminen pöytään kestää. Jos on paljon lapsia mukana, se on jo ihan itsemurhaa.

Vierailija
29/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ennen lapsia reissannut kaiken maailman viidakot rinkka selässä, eikä silloin olisi tullut mieleenkään mennä all-inclusiveen jonnekin Kanarialle. Mutta, sitten sain lapsia ja se on aivan mahtava konsepti lasten kanssa. Pienten kanssa reissatessa kamaa on mukana ihan hirveästi, autoihin tarvitsisi turvaistuimen jne., niin kuinka kätevää kun on bussikuljetus kentältä!

Huoneeseen saa tilattua pottaa, syöttötuolia, jopa rattaat jne. Hotellilla on ohjelmaa lapsille (kaiken maailman aarteenmetsästystä, lastenkerhoa, leikkipuistoa, hyvät lasten altaat, lapsiystävällinen uimaranta jne.), jolloin vanhemmat saa edes tunnin verran ottaa rennosti omaa aikaa (jotkut käy vaikka lenkillä, toiset jumpassa, toiset juo drinksun, toiset lukee rauhassa kirjaa altaalla tms.).

Ja se ruoka: lapset syö 5 kertaa päivässä, ja ruokaa on kokoajan saatavilla sopivasti. Olisi hirveää lasten kanssa jatkuvasti etsiä ravintolaa. Ei tarvi jännittää, miten ne lapset käyttäytyy ruokapöydässä, koska kaikilla muillakin on lapsia.

Pointti on rentous: ei tarvi laittaa ruokaa, ei tiskata, ei siivota. Voi vaan naatiskella ja lapsetkin on hyvällä tuulella. Ei sinne edes yritetä mennä tutustumaan kulttuuriin tms. Ne reissut on sitten ihan erikseen.

Vierailija
30/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.

Vierailija
31/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oot surullnen juttu

Vierailija
32/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä halua lomalla mitään kokemuksia ja elämyksiä. Minä haluan vaan levätä stressaavan työn jälkeen. Ilman että täytyy laittaa ruokaa, tehdä kotitöitä tms.

Rentoutua lapsihelvetissä allasalueella, josta pitää tuoli varata jo viideltä aamulla tai jäät ilman.

Vierailija
33/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa ai on ainoa vaihtoehto jos et halua viettää lomaa vessan seinää katsoen.

Vierailija
34/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Ai:n helppoudesta lasten kanssa, saa hakea välipalat, jäätelöt, limut, iltapalaa... noihinkin uppoaa hirveä summa, jos koko ajan on paikallisten ravintoloiden varassa. Mutta vihaan niitä buffetteja, joista ihmiset kantavat kaksi käsin ruokaa, ryntäilevät ympäriinsä, pöydät ovat epäsiistejä jnejne. Yleensä noihin kuuluu parina iltana joku parempi ravintola, jos on hyvä paikka, mutta muuten se on tuota buffettimättöä.

Että joo, puolensa kaikessa.

Sama. AI on myös näppärä, jos on teinejä matkassa. Ne kun elävät ihan omaa aikatauluaan, voivat sitten syödä yöllä ja nukkua aamulla eikä tarvitse stressata teinien ruokkimisesta.

Vierailija
35/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä halua lomalla mitään kokemuksia ja elämyksiä. Minä haluan vaan levätä stressaavan työn jälkeen. Ilman että täytyy laittaa ruokaa, tehdä kotitöitä tms.

Rentoutua lapsihelvetissä allasalueella, josta pitää tuoli varata jo viideltä aamulla tai jäät ilman.

Meillä oli oma allas.

Vierailija
36/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.

Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.

Vierailija
37/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo noi allasalueet tuoleineen on kyllä... apua.

Vierailija
38/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisten juttu jotka ei ole maailmaa kiertäneet. En ole koskaan ollut lasten kanssa emmekä mene mitään perus buffa mättöä syömään 24/7

Vierailija
39/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa on ihana mennä all inclusiveen. Maata altaalla, pelata tennistä, uida, juoda viiniä ja syödä hyvin. Eikä todellakaan tarvi poistua hotellin alueelta koko viikkona.

Kaupunkilomat on sitten erikseen, niissä kierretään museot ja nähtävyydet ja syödään erilaisissa ravintoloissa. Niitä pari vuoteen lisäksi.

Vierailija
40/258 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkkoa, joten kun lapset oli pieniä, oli ihanaa lomaviikolla mennä valmiiseen ruokapöytään ja laittaa lapset pariksi tunniksi kerhoon joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi