Minusta all-inclusive on vähän surullinen juttu
Ei näe mitään, ei koe mitään, ei saa ruokaelämyksiä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
All inclusive maksaa kolme kertaa enemmän kuin kahden makuuhuoneen suuri ilmastoitu huoneisto. Kenellä niihin on varaa?
Tätä minäkin ihmettelen. Kun laskee, paljonko yhden aterian hinnaksi tulee, se on jotain aivan järkyttävää. Samalla rahalla käy syömässä jos jonkinlaisissa paikoissa.
Lisäksi minusta on kätevää, kun aamupala on valmiina huoneessa. En halua lähteä sieltä heti lasten kanssa mihinkään. Ensin täytyy saada tankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niille, jotka eivät halua poistua hotellista koko lomalla. Turvallinen ja tylsä vaihtoehto.
Sehän se pointti on. Mahdollisimman laadukas all inclusive omalla rannalla takaa mutkattoman löhöloman. Sieltä hotellilta tulee aina käytyä jossain, mutta kerran vuodessa pitää kyllä saada vaan olla paikallaan. Lunkia syömään, hakea kahvi, ahmia kasa kirjoja viikossa ja olla yksinkertaisesti tekemättä mitään. Ihan loistavaa lomaa aivot narikassa.
Olen reissannut niin paljon elämässäni, etten pysty edes laskemaan matkojani. Olen reppureissannut siellä ja täällä, kiertänyt Yhdysvaltoja, kiertänyt Kauko-Itää, käynyt Euroopan isoimissa kaupungeissa useasta, Lontoossa peräti 15 kertaa. Olen toki lomaillut tavallisia rantalomakohteissa kuten Playa Del Ingles, Rodos ja Alanya lukemattomia kertoja. Nykyään kerran vuodessa lähdetään vaan makaamaan all inclusiveen ja se on se lomanaloitus kesäkuussa. Ensimmäinen lomaviikko. All Inclusive on oiva tapa lomailla ja sopii pienten lasten kanssa erinomaisesti.
Ja olen pian 50-vuotias, matkustanut lapsesta saakka säännöllisesti. Aikuisiällä 3-5 matkaa vuodessa, joten kyllä niitä kertynyt on. Viimeksi elokuussa kävin Malagassa pyörähtämässä itsekseni ilman perhettä. Kesäkuussa Rodoksella, huhtikuussa Lontoossa, tammikuussa Roomassa jne. Kaukomatkoja en oikein enää jaksa. Lisäksi koronan takia on ollut kaikkia typeriä sääntöjä.
Siis onko noissa AI-jutuissa oma rantakin? Tuo jo houkuttelisikin.. olen aina luullut että AI on lähinnä safkaamiseen ja juomaan liittyvä juttu.
Lomalla se menee minulla näin (ei all inclusive, mutta aamupala pitää olla).
1. Aamiainen
2. Rannalle/jonnekin pienelle retkelle
3. Pieni välipala ja pari olutta siinä
4. Hotellille kaupan kautta. Pari olutta mukaan
5. Kirjojen lukemista, auringonottoa parvekkeella, oluen siemailua
6. Suihku ja iltaan sopivat vaatteet päälle ja etsimään ravintolaa, jossa syön
7. Ehkä parille drinkille jollekin terassille tai baariin
8 Paluu hotellille, seksiä vaimon kanssa, hampaiden pesu + särkylääke ja nukkumaan.
Aamulla toista eri ravintoloilla, retkillä, rannalla.
Viikon reissulla yksi autonvuokraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niille, jotka eivät halua poistua hotellista koko lomalla. Turvallinen ja tylsä vaihtoehto.
Ei kai hotellialueelta poistuminen ole kiellettyä all-inclusivessakaan. Minusta mukava ratkaisu. Aina ruoka pöydässä kun palaa hotellille eikä tarvitse tuskailla että minne sitä tänään lähtisi syömään ja onko mikään ruokapaikka enää avoinna.
Kun itselle taas on yksi niistä loman tärkeistä asioista se, että pääsee tutustumaan paikallisiin ravintoloihin ja ruokaan. Harvoin lomalla syö kahta kertaa samassa paikassa, kun niitä ravintoloita ja ruokaelämyksiä on niin paljon koettavana.
Voi että kun alkoikin tehdä mieli Italian ravintoloihin!
Joillekin ruoka on elämys, toisille välttämätön paha. Kukin tyylillään. Itsellä sen verran allergioita ja (terveydellisiä) rajoitteita ruokavaliossa että syöminen on lähinnä ahdistavaa. Laadukas AI on hyvä kun keittiö tietää allergiani saan joka päivä helposti ja semi-turvallisesti ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että uskotte noihin tähtiin jotenkin autuaaksi tekevänä. Sehän on vain merkki siitä, että hotellilla on tietyt fasiliteetit luokituksen mukaan. Ei se maagisesti tee ison hotellin massabuffetista jotenkin huippulaadukasta. Kyllä ne massabuffat ovat ihan peruskauraa joka paikassa, ihan hyvää, muttei mitään erityistä. Sen sijaan hyvillä hotelleilla voi olla lisäksi olla laadukkaat a la carte ravintolat, joihin pääsee lisämaksusta tai esim 1-2 kertaa viikon aikana.
Kunnon 5 tähden resortissa niihin pääsee ilman lisämaksuja vaikka joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut tuollaisella lomalla, mutta jotenkin houkuttelisi sillä ehdolla, että ympäristössä olisi muutakin tekemistä, kuin rannoilla makoilu. Kiinnostaisi todella, jos olisi hienot maisemat ja mahdollisuus erilaisiin vaellusreitteihin. Ei tietenkään haittaa, jos rantaakin olisi missä seikkailla ja vaikka vähän aikaa lepotuolissa istuksia.
Ei oikein kannata yrittää yhdistää samaan aikaan, jos jaksaa vaeltaa niin ei ole mieltä maksaa tylsästä AI:stä
Löysinkin jo monta mielenkiintoista kohdetta. En tarkoita päiviä tai viikkoja kestäviä vaelluksia, vaan kauniit maisemat ja kiinnostavat reitit. Tämähän juuri on parasta, kun saa seikkailla, ja aina pääsee valiiseen pöytään etsimättä.
Puolihoito on tuohon tarkoitukseen parempi, ollaan kokeiltu molempia.
Perheenä kyllä tulee yleensä myös halvemmaksi AI. Ja jo kotona näkee paljonko menee rahaa, mikä on ihan kiva. Tosin me ainakin käydään kaikilla AI lomillakin välillä ravintolassa, koska kuitenkin yleensä kierrellään sen verran ettei aina olla hotellilla ruoka-aikaan. Silti se tulee halvemmaksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Perheenä kyllä tulee yleensä myös halvemmaksi AI.
Mistä johtuu, että kun etsin Booking.comista täysihoitopaikkoja, saan ainoastaan aivan järjettömän hintaisia. Mistä niitä kohtuuhintaisia löytää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut tuollaisella lomalla, mutta jotenkin houkuttelisi sillä ehdolla, että ympäristössä olisi muutakin tekemistä, kuin rannoilla makoilu. Kiinnostaisi todella, jos olisi hienot maisemat ja mahdollisuus erilaisiin vaellusreitteihin. Ei tietenkään haittaa, jos rantaakin olisi missä seikkailla ja vaikka vähän aikaa lepotuolissa istuksia.
Ei oikein kannata yrittää yhdistää samaan aikaan, jos jaksaa vaeltaa niin ei ole mieltä maksaa tylsästä AI:stä
Löysinkin jo monta mielenkiintoista kohdetta. En tarkoita päiviä tai viikkoja kestäviä vaelluksia, vaan kauniit maisemat ja kiinnostavat reitit. Tämähän juuri on parasta, kun saa seikkailla, ja aina pääsee valiiseen pöytään etsimättä.
Puolihoito on tuohon tarkoitukseen parempi, ollaan kokeiltu molempia.
Puolihoitoon ei yleensä kuulu juomat, jätskikojut, illan grillikojut ym. Lasten kans kivempi kun on AI. Ja aikuisporukallakin saattaa mennä yllättävän paljon jo pelkkiin juomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että kun etsin Booking.comista täysihoitopaikkoja, saan ainoastaan aivan järjettömän hintaisia. Mistä niitä kohtuuhintaisia löytää?
Riippuu tosi paljon myös kohteesta. Joissain paikoissa AI on niin harvinainen että on siksi kallis. Sitten on joku Turkki missä saa AI-hotellin halvemmalla kuin muualla pelkän hotellin.
Riippuu myös aika lailla kohteesta. Esim Kuubassa Varadero on aivan ehdoton AI mesta
Parasta on ai risteilyt. Useita ravintoloita mistä valita, ja käydä syömässä aina kun mieli tekee. Drinkkejä altaalla ja iltaisin laadukkaita musikaaliesityksiä. Joka aamu uusi kohde mihin mennä kiertelemään ja jos ei nappaa niin altaalla drinksua ja aurinkoa. Se se on elämää!
Nuo kohteet mitä katsoin, niin kyllä niihin sisältyi ihan ruokaelämyksiä. Eivät olleet buffetruokailuja, vaan ravintola/ravintoloita menuineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi matkatoimistojen sivuilta, kaikilla on AI lomia
Vierailija kirjoitti:
Parasta on ai risteilyt. Useita ravintoloita mistä valita, ja käydä syömässä aina kun mieli tekee. Drinkkejä altaalla ja iltaisin laadukkaita musikaaliesityksiä. Joka aamu uusi kohde mihin mennä kiertelemään ja jos ei nappaa niin altaalla drinksua ja aurinkoa. Se se on elämää!
Jos AI on mun painajainen niin noi risteilyt on vielä potenssiin 10!
2000 turistia peltipurkissa... et pääse mihinkään karkuun, hytit on sen verran pieniä ettei niissä viihdy (enkä muutenkaan olisi lomaa sisällä), altaalla ja aurinkokannella ruuhkaa ja älämölöä, hirveitä tekopirteitä musiikkiesityksiä. Ja jälleen buffettia ja jonottamista ruokailuun.
Sen minkä olen kuullut maissa ollaan n 4-6h missä ajassa ei ehdi mitään
Vierailija kirjoitti:
Yritä etsiä paikallista ruokaa tarjoavaa ravintolaa Espanjan aurinkorannoilta. Ei löydy kovin helpolla.
No hohhoijakkaa. Sellaisia on esim. Fuengirola ihan pullollaan. Ei se aurinkorannikko todellakaan ole mikään turistirysä, vaan aito espanjalainen alue kaupunkeineen ja kylineen.
Mukava lukea ihmisten lomakokemuksia. Itse en all inclusivesta välitä kun lounasaikaan olen yleensä muualla kuin hotellilla enkä tarvitse alkoholia tai välipaloja.
Puolihoito sen sijaan sopii minulle. Iltaisin on kiva syödä kevyesti paljon kasviksia ja sellainen annos on helppo rakentaa itselle hotellin buffetissa. Sellaista annosta taas on hankalaa löytää ravintoloista, varsinkin kun mies taas haluaa tuhdin annoksen kalaa/lihaa. En myöskään itse välitä kokata lomalla.
Aikoinaan lasten kanssa matkustaessa ai oli kyllä kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se pointti on. Mahdollisimman laadukas all inclusive omalla rannalla takaa mutkattoman löhöloman. Sieltä hotellilta tulee aina käytyä jossain, mutta kerran vuodessa pitää kyllä saada vaan olla paikallaan. Lunkia syömään, hakea kahvi, ahmia kasa kirjoja viikossa ja olla yksinkertaisesti tekemättä mitään. Ihan loistavaa lomaa aivot narikassa.
Olen reissannut niin paljon elämässäni, etten pysty edes laskemaan matkojani. Olen reppureissannut siellä ja täällä, kiertänyt Yhdysvaltoja, kiertänyt Kauko-Itää, käynyt Euroopan isoimissa kaupungeissa useasta, Lontoossa peräti 15 kertaa. Olen toki lomaillut tavallisia rantalomakohteissa kuten Playa Del Ingles, Rodos ja Alanya lukemattomia kertoja. Nykyään kerran vuodessa lähdetään vaan makaamaan all inclusiveen ja se on se lomanaloitus kesäkuussa. Ensimmäinen lomaviikko. All Inclusive on oiva tapa lomailla ja sopii pienten lasten kanssa erinomaisesti.
Ja olen pian 50-vuotias, matkustanut lapsesta saakka säännöllisesti. Aikuisiällä 3-5 matkaa vuodessa, joten kyllä niitä kertynyt on. Viimeksi elokuussa kävin Malagassa pyörähtämässä itsekseni ilman perhettä. Kesäkuussa Rodoksella, huhtikuussa Lontoossa, tammikuussa Roomassa jne. Kaukomatkoja en oikein enää jaksa. Lisäksi koronan takia on ollut kaikkia typeriä sääntöjä.
minä minä minä muiden ilmaston pilaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos AI on mun painajainen niin noi risteilyt on vielä potenssiin 10!
2000 turistia peltipurkissa... et pääse mihinkään karkuun, hytit on sen verran pieniä ettei niissä viihdy (enkä muutenkaan olisi lomaa sisällä), altaalla ja aurinkokannella ruuhkaa ja älämölöä, hirveitä tekopirteitä musiikkiesityksiä. Ja jälleen buffettia ja jonottamista ruokailuun.
Sen minkä olen kuullut maissa ollaan n 4-6h missä ajassa ei ehdi mitään
Juuri tämä ja siksipä minua ei risteilyt kiinnosta. Näitähän sanotaankin leikillisesti ripuliristeilyiksi.
Kun itselle taas on yksi niistä loman tärkeistä asioista se, että pääsee tutustumaan paikallisiin ravintoloihin ja ruokaan. Harvoin lomalla syö kahta kertaa samassa paikassa, kun niitä ravintoloita ja ruokaelämyksiä on niin paljon koettavana.
Voi että kun alkoikin tehdä mieli Italian ravintoloihin!