Koirani ei pidä miehestä, jota tapailen.
Ei ole koskaan ennen murissut kenellekään ihmiselle, mutta ei siedä tätä miestä. On aina ollut hyvä kaveri kaikkien muiden miesten kanssa joita olen treffaillut. Onkohan miehessä jotain pielessä? Kyllä, mietin ihan vakavasti koska koira ei KOSKAAN ole suhtautunut noin epävarmasti keneenkään. Oli myös noiden treffien jälkeen ihan oma itsensä, ja suhtautui normaalisti kavereihin jotka tuli käymään. Aamulenkillä tavalliseen tapaan moikkasi kaikki lapset läheisen päiväkodin pihalta intoa ja rakkautta uhkuen.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Koira reagoi huumeiden käytöstä jääneeseen hajuun.
Meillä on ollut samanlainen joka aina murisi ja näytti hampaitaan narkomaanille sukulaiselle.
Ei tarvitse olla edes huumeita, jos on ottanut vähän alkoholia niin moni koira murraa jo siitäkin. Muistan kuinka itse parikymppisenä asuin kerrostalossa jonka alimmassa kerroksessa oli baari. Ja usein kun lähdin koirani kanssa iltalenkille, sieltä tuli leppoisia hyväntuulisia hemmoja jotka tykkäävät koirista huutaen: "shaishkos rapshuttaa sun koiraa, on niin söphö" ja mä oikein tunsin tärinän hihnaa pitkin kun koirani murisi. Ja sanoin tietysti että ei saa, ellei halua että käsi lähtee irti. Mun koira ei voinut sietää humalaisia vieraita ihmisiä. Join kyllä itsekin siihen aikaan aika useinkin, mutta sehän onkin eri asia jos MÄ juon😆. Vähän sama kuin että koirani hyväksyi oman kissamme taloudessa, mutta kaikki ulkona olevat kissat se hätisti puuhun 🤭.
Koirat on kyllä lojaaliudessaan parasta mitä maailma antaa. Mutta niitä pitää kanssa sitten ymmärtää. Koira ei ole aina oikeassa, sekin voi tulkita tilanteet väärin.
Sano miehelle, että olet epävarma suhteesta hänen kanssaan, koska koira käyttäytyy noin ja se herättää sinussa epäilyksiä.
Mies tekee sitten päätöksen puolestasi, ottaa ja häipyy, ja tekee sen erittäin mielellään.ä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koira on mustasukkainen kun se ei ole enää ainoa joka panee ap:ta
Sama tuli heti mieleen.
Eikä ole edes koiran sukupuolta kysytty. Esimerkiksi itse vastasin tuolla edellä siitä koirastani, joka tuijotti ekaa poikaystävääni. Se oli kyllä ihan naaraspuolinen koira. Nojoo, näihin trolleihin ei pitäisi edes vastata.
Naiset ottaa yleensä urospuolisen suojelijakoiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut samanlainen joka aina murisi ja näytti hampaitaan narkomaanille sukulaiselle.
Ei tarvitse olla edes huumeita, jos on ottanut vähän alkoholia niin moni koira murraa jo siitäkin. Muistan kuinka itse parikymppisenä asuin kerrostalossa jonka alimmassa kerroksessa oli baari. Ja usein kun lähdin koirani kanssa iltalenkille, sieltä tuli leppoisia hyväntuulisia hemmoja jotka tykkäävät koirista huutaen: "shaishkos rapshuttaa sun koiraa, on niin söphö" ja mä oikein tunsin tärinän hihnaa pitkin kun koirani murisi. Ja sanoin tietysti että ei saa, ellei halua että käsi lähtee irti. Mun koira ei voinut sietää humalaisia vieraita ihmisiä. Join kyllä itsekin siihen aikaan aika useinkin, mutta sehän onkin eri asia jos MÄ juon😆. Vähän sama kuin että koirani hyväksyi oman kissamme taloudessa, mutta kaikki ulkona olevat kissat se hätisti puuhun 🤭.
Koirat on kyllä lojaaliudessaan parasta mitä maailma antaa. Mutta niitä pitää kanssa sitten ymmärtää. Koira ei ole aina oikeassa, sekin voi tulkita tilanteet väärin.
Koirahan ei tiedä mitä huumeet on.
Muutenkin koko tässä viestissä paistaa läpi juurikin tuo koiran LOJAALIUS. Koiralle ok että sinä juot, mutta että ei voinut sietää hyväntuulisia humalaisia ihmisiä... Se aistii sinun negatiivisen suhtautumisen siihen että ei hitto, tuokin deeku tulee nyt sössöttämään.
Onko koira ollut jonkun hetken kahdestaan miehen kanssa. Voi olla tehnyt jotain koiralle, vaikka huitaissut sen pois sohvalta tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa! Narsisti exäni oli oikea eläinten ystävä. Kaikki eläimet rakasti sitä, vaikka tyyppi oli kiero ja paha. Jopa väkivaltainen kaiken lisäksi.
Myös minun narsistista isääni eläimet rakastavat, mutta toisaalta hän pelastaa mielellään eläimiä ja katsoo niiden perään. Kaltoinkohtelua ja väkivaltaa eläimiäkin kohtaan hänellä ilmenee ajoittain, mutta ajatustasolla isä pitää enemmän ihmisistä kuin eläimistä. Miksi? Koska eläimen voi kouluttaa tottelemaan sokeasti,
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa esimerkki.
Minä itse.
Pelkäsin ennen koiria, tai oikeastaan pelkään vieläkin. Koirat haukkuivat ja murisivat minulle, eivätkä todellakaan luottaneet.
Koska tyttöystävällä oli koira (kuten lähes kaikilla sinkkunaisilla, harmi kyllä), oli opeteltava tulemaan toimeen sen kanssa. Se tapahtui omaksumalla erittäin dominoiva ja itsevarma käytös, jossa ajatusmallina oli "minä olen pomo, seison tässä itsevarmasti ja otan tilan haltuun, et hipaisekaan minua ilman lupaa koska tiedät että sinulle kävisi köpelösti".
Ja kappas vain, siihen loppui haukkumiset ja murinat. Useimmat koirat alkoivat katsella kysyvästi saako tulla luokse. Mikä sopii minulle sen jälkeen kun koira on todistanut osaavansa käyttäytyä.
Olenko muuttunut paremmaksi ihmiseksi? Naisten silmissä kaippa sitten. Naiset ovat tässä asiassa kuin koiria; luottavat itsevarmoihin johtajiin, kammoavat ja epäilevät vähänkään epävarmoja uroksia. Pakkohan sellaisella on olla jotain luurankoja kaapissa.
Ap mainitsi että mies on nörttimäinen. Lieneekö sattumaa.
Kuulostaa joltain katkeralta yleistykseltä tuo, että ei saisi olla "vähäänkään epävarmoja". Tosin on siinä hieman totuutta minun kohdalla, että itsevarmuus on hyvä juttu niin kauan kun se ei ole sellaista douchebag "minä olen niin maskuliinen alfauros että" tyylistä. Itsevarmuudella tarkoitan sitä, että on sujut itsensä kanssa ja pystyy sanomaan niitä omiakin mielipiteitä. Kyllä joo sellainen täysin epävarma tyyppi, joka vain myötäilee herättää helpommin epäluottamusta, koska voi sitten tulla aika ikäviä yllätyksiä myöhemmin. Oman sukulaisen mies oli tällainen, että joka asiassa vain myötäili kun kysyttiin hänen mielipidettään, aina vaan "ihan sama" tai "olen samaa mieltä". Sitten tulikin myöhemmin ilmi, että ei itseasiassa ollut "ihan sama" ja syytti vaimoaan päällepäsmäriksi. No justiinsa joo. Aina kysyttiin kyllä hänen mielipidettään, mutta ei vain sitä saanut sanotuksi ja loppujen lopuksi kaikilla oli kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, että olet epävarma suhteesta hänen kanssaan, koska koira käyttäytyy noin ja se herättää sinussa epäilyksiä.
Mies tekee sitten päätöksen puolestasi, ottaa ja häipyy, ja tekee sen erittäin mielellään.ä.
Jep. Kyllä mä haluaisin tietää heti, jos tapailemani nainen on niin hörhö että epäilee koiransa vaistonneen minussa jotain hämärää ja miettii siksi voiko alkaa suhteeseen. Ei tarviis hänen enää miettiä, poistuisin erittäin nopeasti.
Jos kerran olet tavannut sen oikean niin sitten ei ole kuin yksi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on kyllä lojaaliudessaan parasta mitä maailma antaa. Mutta niitä pitää kanssa sitten ymmärtää. Koira ei ole aina oikeassa, sekin voi tulkita tilanteet väärin.Koirahan ei tiedä mitä huumeet on.
Muutenkin koko tässä viestissä paistaa läpi juurikin tuo koiran LOJAALIUS. Koiralle ok että sinä juot, mutta että ei voinut sietää hyväntuulisia humalaisia ihmisiä... Se aistii sinun negatiivisen suhtautumisen siihen että ei hitto, tuokin deeku tulee nyt sössöttämään.
Hmm, saatat olla oikeassa. Tosin ei mulla omasta mielestäni ollut mitään väliä vaikka joku hyväntuulinen koirista selvästi tykkäävä tyyppi olisi tullut koiraani rapsuttamaan. Asuin maaaamanmussumuummmmuuuu alueella, että enemmän pelkäsin koirani puolesta heitä kuin kotimaisia leppoisia känniläisiä, joilla on todennäköisesti kotona ollut lapsena koira. Ja mun koirani muuten pelkäsi kaikkein eniten heitä. Siis niitä kaavuissa kulkevia naisia ja niitä tietyistä kulttuureista tulleita miehiä. Oliko koirani siinäkin väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa esimerkki.
Minä itse.
Pelkäsin ennen koiria, tai oikeastaan pelkään vieläkin. Koirat haukkuivat ja murisivat minulle, eivätkä todellakaan luottaneet.
Koska tyttöystävällä oli koira (kuten lähes kaikilla sinkkunaisilla, harmi kyllä), oli opeteltava tulemaan toimeen sen kanssa. Se tapahtui omaksumalla erittäin dominoiva ja itsevarma käytös, jossa ajatusmallina oli "minä olen pomo, seison tässä itsevarmasti ja otan tilan haltuun, et hipaisekaan minua ilman lupaa koska tiedät että sinulle kävisi köpelösti".
Ja kappas vain, siihen loppui haukkumiset ja murinat. Useimmat koirat alkoivat katsella kysyvästi saako tulla luokse. Mikä sopii minulle sen jälkeen kun koira on todistanut osaavansa käyttäytyä.
Olenko muuttunut paremmaksi ihmiseksi? Naisten silmissä kaippa sitten. Naiset ovat tässä asiassa kuin koiria; luottavat itsevarmoihin johtajiin, kammoavat ja epäilevät vähänkään epävarmoja uroksia. Pakkohan sellaisella on olla jotain luurankoja kaapissa.
Ap mainitsi että mies on nörttimäinen. Lieneekö sattumaa.
Tiedätkö miksi vaistonsa mukaan toimivat naiset eivät luota epävarmoihin "uroksiin"? Koska epävarmasta ei voi koskaan tietää milloin se hyökkää (kuvaannollisesti). Epävarmuuteen liittyy hyvin usein myös katkeruus ja halveksunta sitä kohtaan, mikä on sen epävarmuuden aiheuttaja. Niinpä epävarma henkilö voi tilaisuuden tullen kostaa ne hankalat epävarmuuden tunteensa hyvin epämiellyttävällä tavalla sille, jonka kokee niitä epävarmuuden tunteita aiheuttavan. Ja tämä kaikki tapahtuu yleensä vielä täysin tiedostamattomasti. Siksi ns kilttimiehet eivät koskaan ole oikeasti kilttejä. Tämä nyt ihan ohiksena ap:n ongelmaan. Mutta ehkä tämä selittää osaltaan myös sitä, että mitä se eläin vaistoaa siellä epävarmuuden takana ja ehkä siksi suhtautuu aggressiivisesti epävarmaan henkilöön.
Epävarmat miehet eivät koskaan ole oikeasti kilttejä?
Ja 100% yläpeukkuja.
Hyvä naiset, todistatte taas kaikki stereotypiat teistä oikeiksi.
Ja naisiinhan tuo epävarma = katkera, halveksuva ja paha ei päde. Ei tietenkään. Vain miehiin.
Ehkä koirasi on lebe, jos tykkää olla vain sinun kanssasi silleen.
Mä en oikein pidä koirista, yksi traumaattinen lapsuuden kokemus varmaan kummittelee taustalla. En toki niitä vihaakaan.
Mutta jostain syystä kylämme koirat ovat ihastuneet minuun. Yksikin iso koira syöksyy aina tervehtimään vastaan tullessaan, kun on ilman hihnaa tai löysässä hihnassa. Siis nostaa tassunsa olkapäille ja yrittää nuolla naamaa. Monesti on joutunut takki kurassa tulemaan kotiin noiden huomionosoitusten jälkeen. Emäntänsä selittää, että näytän samalta, kuin koiran lempi-ihminen.
Mies ei ole tottunut koiriin eikä osaa luontevasti olla niiden lähellä, ehkä jännittää, ehkä hiukan karttelee koiraa, ehkä liian maskuliininen, ehkä koira on mustis, ehkä mitä vain. Eläimillä on eläimen aivot ja käsityskyky. Se kyllä aistii intuitiivisesti kaikenlaista, mutta ei se mikään pahuuden ilmaisin ole todellakaan.
Rehellisesti sanoen mua pelottaa koiranaiset. Mitä jos olen naisen luona ja asia etenee petipuuhiin niin koira hyökkää kimppuuni naisen voihkiessa? Koira ei ymmärrä huutaako nainen nautinnosta vai onko hätä.
M35
Riippuu mikä koira sulla on? Jotku haukkua rätkyttää ihan naapureillekin. Et kai anna koiran valita kumppaniasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on kyllä lojaaliudessaan parasta mitä maailma antaa. Mutta niitä pitää kanssa sitten ymmärtää. Koira ei ole aina oikeassa, sekin voi tulkita tilanteet väärin.Koirahan ei tiedä mitä huumeet on.
Koira ei tiedä mitä huumeet on, mutta se voi silti reagoida niihin, jos ei ole tottunut niihin ja niitä käyttäviin ihmisiin. Esimerkiksi erään exäni kanssa koirani reagoi oudosti pelkästään nuuskan takia. Mies ei ollut kertonut minulle käyttävänsä nuuskaa. Ihmettelin kun koira koko ajan oli epävarman oloinen ja haisteli ja tutkiskeli miestä ja hänen käyntinsä jälkeen tutkiskeli sohvaani kuin mikäkin yksityisetsivä. Mies olisi voinut rehellisesti kertoa siitä minulle, niin olisin vaikka...noh en halua kyllä käyttää nuuskaa, mutta olisin voinut vaikka hieroa sitä hajua itseeni niin sitten koira olisi todennut asian olevan ok. Kannattaa olla rehellinen asioista heti alussa. Kyllähän kaiken maailman huumehörhöillä ja deekuillakin on (valitettavasti) koiria, mutta ne koirat on (jälleen valitettavasti) tottuneet niihin hajuihin ja siihen kaikkeen käytökseen mitä sellainen elämä sisältää. On eri asia kun se tuodaan ihan uutena koiralle. Kyllä ne sen huomaa.
Ehkä mies haisee hassulle, ehkä se ei pidä koirista tai pelkää niitä, ehkä se mies muistuttaa koiraa jostain muusta tyypistä jne.
Ihan oikeasti nyt. Jos miehen OMA koira ei pitäisi siitä niin se nyt olisi asia erikseen, mutta naurettava ajatus että koira olisi joku intuitiivinen psykologi joka kertavilkaisulla tai -nuuhkaisulla havaitsee jonkun persoonallisuushäiriön, rikostaustan tms.