Olen hoitaja ja jätän ilmoittamatta menemättä vuoroon
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään ole rajaton oikeus lakkoiluun, kuten ei monella muullakaan alalla... Voimalaitoksessa olen siis töissä, mutta rajoitetaan lakkoilua myös vesilaitoksilla, apteekeissa, ruokakaupoissa, marassa, postissa etc. Ero on vaan siinä, että hoitsujen lakkoilussa on kyse ihmisten terveydestä ja jopa elämästä!
Ja pari vinkkiä, mitä naisvaltaiset alat voisi varastaa tekniikan aloilta: siirtykää kolmivuorosysteemiin. Silloin kaikki saisi tasan samanverran vuoroja, vapaata, viikonloppuvapaita ja -vuoroja. Ei tarvitsisi murehtia kuukausittain palkoista kun rahaa tulisi suht tasaisesti kokoajan. Vuorojen vaihdot jäisi kokonaan pois ja ta ja tt pystyisi paremmin ennakoimaan työajat (lasten hoito, omat menot helpottuisi huomattavasti).
Ja toiseksi lopettakaa se kyräily ja toisten kadehtiminen. Saatte sentään lisävuoroilla lisättyä palkkaanne, toimistoinssinä mulla ei ole sitä mahdollisuutta vaan liukumilla mennään, palkka pysyy samana! Ja ihan tiedoksi: todella harva inssi tienaa 5000€ kuussa, vaikka niin luulette! Mun ja kollegojeni palkka on nippanappa yli 3000€ kuussa... Kaukana on ne ajat kun insinööriä kunnioitettiin herrana ja palkattiin rahalla.
Tää on nyt varmaan todella tyhmä kysymys, mutta mikä systeemi hoitajilla sitten on, jos ei kolmivuoro? Eivätkö he nimenomaan tee kolmivuorotyötä?
T. Inssi, palkka 3300e
Eivät tee säännöllistä vuorotyötä kuten teollisuudessa. En ole ikinä ymmärtänyt noita sairaalamaailman työaikoja. Teollisuudessa ne työajat on tiedossa ikuisuuksiin saakka, jos ei sitten vaihda vuoroa. Systeemejä on monenlaisia, mutta aina on tiedossa mitä työajat tulevat olemaan. On vuorokauden ympäri pyöriviä työaikoja, aamu- ja iltavuoroa ilman yötöitä, keskeytyvää missä ei ole viikonlopputöitä, noita kaikkia saattaa olla samalla työpaikallakin. On myös päivystäjänä olevia, jotka ovat hälytysvalmiudessa, mutta eivät välttämättä joudu töihin lainkaan päivystysaikana.
Yhden kesän olin sairaalassa töissä (en hoitamassa) ja se oli järkystys teollisuudessa olleiden kesätöiden jälkeen. Työajat sai lyhyiksi pätkiksi ja oli hankala suunnitella mitään sen pidemmälle, kun ei ollut mitään tietoa työvuoroista, mitkä myöskin saattoivat olla miten sattuu. Myöhäisen illan jälkeen saattoi joutua vuoroon aikaisin seuraavana aamuna takaisin. Kaikkea tuota perustellaan, ettei tarvetta muka tiedetä etukäteen. Kuitenkin osataan tehdä niitä listoja kuitenkin joksikin aikaa. Tietty miehitys tarvitaan kuitenkin aina ja keskimääräinen määräkin on varmaan aika vakio. Osa voisi olla sitten niitä nykyäänkin keikkoja tekeviä, joita kysellään odottamattomiin ruuhkahuippuihin.
Kaikki arvostavat hoitotyötä, mutta on muitakin yhteiskunnalle elintärkeitä ammatteja kuten lääkärit, palomiehet ja poliisit, rajavartijat ja tulli etc. Eikä yhteiskunta pärjää ilman roskakuskeja, siivoojia, autonkuljettajia, ahtaajia jne.
Palkkaus määräytyy työn vaativuuden eli osaamisen mukaan.
Minkä tahansa ammattiryhmän yleislakko.halvaannuttaisi koko yhteiskunnan ennenpitkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko monet hoitajat ovatkin täysiä kusipäitä. Tekevät mielestään muka todella arvokasta työtä, josta pitäisi saada suurta palkkaa, vaikka työajasta suuri osa meneekin oikeasti kahvia juodessa, juorutessa ja tupakalla käydessä. Hoidettavia hoidetaan huonosti ja jätetään usein jopa täysin hoidotta, kun on muka tärkeämpää tehtävää kuten se juoruaminen ja hoidettavien pilkkaaminen yhdessä. Eivät toki kaikki niin tee, mutta osa tekee.
Jostain syystä näitä on etenkin vanhustenhoidossa. Se on kumma.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, miksi minun pitäisi olla kunnioittava ja ystävällinen kenellekään jos sekä potilaat, omaiset, työnantaja sekä koko yhteiskunta pitää alimpana roskana. Se on valitettavaa mutta asenne tarttuu, niin mekin aletaan kohtelemaan meidän asiakkaita (vanhuksia).
Sulla on kyllä ihan jäätävä asenne.
Vaikka se omainen olisi hankala tai itse asiakas, niin ei tulisi mieleenkään "vajota" niin alas että alkaisin käyttäytymään samalla tavoin heitä kohtaan. Asiakkaat eivät mahda mitään omaisen käytökselle, omaa käytöstä tietenkin voi aina tarkastella.T. Hoitaja itsekin
Aivan se ja sama mitä asenteestani ajatellaan. Fakta on se että jos työtä ei arvosteta niin en koe että minun pitäisi arvostaa itsekään mitään siihen liittyvää. Sääli että tässä kohtaa kärsijänä on toiset ihmiset mutta kärsitään sitten kaikki yksissä tuumin! Älkää huoliko, irtisanoudun ensi viikolla ja lähden Ruotsiin töihin, siellä saa sentään rahaa menetetystä vapaa-ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin varmaan. Ensinnäkin saat fudut. Toiseksi saattaa olla hankala etsiä seuraavaa paikkaa jos kysellään entisestä työpaikasta ja työtodistuksesta. Et saa myöskään heti työttömyyskorvausta, koska lähdit itse. Karenssia pukkaa. Aina kannattaa polttaa sillat takanaan..
Miten lähti itse siinä vaiheessa jos saa kenkään?
Jos olet omalla toiminnallasi aiheuttanut potkut itsellesi tai irtisanoutunut itse, lopputulos on sama, ei tipu työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko monet hoitajat ovatkin täysiä kusipäitä. Tekevät mielestään muka todella arvokasta työtä, josta pitäisi saada suurta palkkaa, vaikka työajasta suuri osa meneekin oikeasti kahvia juodessa, juorutessa ja tupakalla käydessä. Hoidettavia hoidetaan huonosti ja jätetään usein jopa täysin hoidotta, kun on muka tärkeämpää tehtävää kuten se juoruaminen ja hoidettavien pilkkaaminen yhdessä. Eivät toki kaikki niin tee, mutta osa tekee.
Jostain syystä näitä on etenkin vanhustenhoidossa. Se on kumma.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, miksi minun pitäisi olla kunnioittava ja ystävällinen kenellekään jos sekä potilaat, omaiset, työnantaja sekä koko yhteiskunta pitää alimpana roskana. Se on valitettavaa mutta asenne tarttuu, niin mekin aletaan kohtelemaan meidän asiakkaita (vanhuksia).
Sulla on kyllä ihan jäätävä asenne.
Vaikka se omainen olisi hankala tai itse asiakas, niin ei tulisi mieleenkään "vajota" niin alas että alkaisin käyttäytymään samalla tavoin heitä kohtaan. Asiakkaat eivät mahda mitään omaisen käytökselle, omaa käytöstä tietenkin voi aina tarkastella.T. Hoitaja itsekin
Aivan se ja sama mitä asenteestani ajatellaan. Fakta on se että jos työtä ei arvosteta niin en koe että minun pitäisi arvostaa itsekään mitään siihen liittyvää. Sääli että tässä kohtaa kärsijänä on toiset ihmiset mutta kärsitään sitten kaikki yksissä tuumin! Älkää huoliko, irtisanoudun ensi viikolla ja lähden Ruotsiin töihin, siellä saa sentään rahaa menetetystä vapaa-ajasta.
Tervemenoa, toiv päädyt rinkebyhyn
Vierailija kirjoitti:
Ja tämänkin ty p erät ja Li ha vat av-mammat uskoo.
T. Ap
Olet siis lihava JA Typerä, kun täällä av:llä pyörit. Luulisi, että on oikein mukavaa omassa viitekehyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki arvostavat hoitotyötä, mutta on muitakin yhteiskunnalle elintärkeitä ammatteja kuten lääkärit, palomiehet ja poliisit, rajavartijat ja tulli etc. Eikä yhteiskunta pärjää ilman roskakuskeja, siivoojia, autonkuljettajia, ahtaajia jne.
Palkkaus määräytyy työn vaativuuden eli osaamisen mukaan.
Minkä tahansa ammattiryhmän yleislakko.halvaannuttaisi koko yhteiskunnan ennenpitkää.
Nyt muuten suosittelisin tuki-, korvaus- ja etuuskäsittelijöille lakkoa. Tulisi aika monelle itku, kun jää tuet saamatta. Se on voivoi, kun rahaa ei tule.
Teollisuudessakin pitää vuorossa olla paikalla erilaista osaamista hallitsevat henkilöt. On osattu hoitaa vuorojärjestelyin. Samoin tarvitaan sijaisjärjestelyt. Ihan vastaavasti on tilanne, että tarvitaan tietty resurssi ja osaaminen paikalla tai muuten voi tapahtua pahimmillaan räjähdys, vaarallisen aineen vuoto tai miljoonien tuotantomenetys.
Kyllä hoitajien työtä arvostetaan!
Ei vaan kaikkia hoitajia, koska eivät itse arvosta työtään eivätkä asiakkaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin varmaan. Ensinnäkin saat fudut. Toiseksi saattaa olla hankala etsiä seuraavaa paikkaa jos kysellään entisestä työpaikasta ja työtodistuksesta. Et saa myöskään heti työttömyyskorvausta, koska lähdit itse. Karenssia pukkaa. Aina kannattaa polttaa sillat takanaan..
Miten lähti itse siinä vaiheessa jos saa kenkään?
Työvuoroon menosta puhui, eikä kokonaan aikonut työtänsä jättää. Ehkäpä kannattaisi miettiä toisenkin kerran. Tai edes sen yhden kerran. Ei varmaan kannata itselleen kuoppaa kaivaa. Tai sitten joku trollaa, kuinka ty
Vierailija kirjoitti:
Älä usko kaikkia idioottimaisia aloituksia hoitajien tekemiksi. Trollaamalla yritetään saada näyttämään typeriltä.
Ex-työkaveri ihan suunnitteli, mihin ottaa saikkua kun on sitä ja tätä kissanristiäisiä. Ja oli tällöin myös poissa, eli haki sairaslomaa.
Nämä tapaukset ovat onneksi harvassa tai sitten ei ole omalle kohdalle vaan osunut. Ei omatunto antaisi periksi saikuttaa muuten vaan.