Olen hoitaja ja jätän ilmoittamatta menemättä vuoroon
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään ole rajaton oikeus lakkoiluun, kuten ei monella muullakaan alalla... Voimalaitoksessa olen siis töissä, mutta rajoitetaan lakkoilua myös vesilaitoksilla, apteekeissa, ruokakaupoissa, marassa, postissa etc. Ero on vaan siinä, että hoitsujen lakkoilussa on kyse ihmisten terveydestä ja jopa elämästä!
Ja pari vinkkiä, mitä naisvaltaiset alat voisi varastaa tekniikan aloilta: siirtykää kolmivuorosysteemiin. Silloin kaikki saisi tasan samanverran vuoroja, vapaata, viikonloppuvapaita ja -vuoroja. Ei tarvitsisi murehtia kuukausittain palkoista kun rahaa tulisi suht tasaisesti kokoajan. Vuorojen vaihdot jäisi kokonaan pois ja ta ja tt pystyisi paremmin ennakoimaan työajat (lasten hoito, omat menot helpottuisi huomattavasti).
Ja toiseksi lopettakaa se kyräily ja toisten kadehtiminen. Saatte sentään lisävuoroilla lisättyä palkkaanne, toimistoinssinä mulla ei ole sitä mahdollisuutta vaan liukumilla mennään, palkka pysyy samana! Ja ihan tiedoksi: todella harva inssi tienaa 5000€ kuussa, vaikka niin luulette! Mun ja kollegojeni palkka on nippanappa yli 3000€ kuussa... Kaukana on ne ajat kun insinööriä kunnioitettiin herrana ja palkattiin rahalla.
Tää on nyt varmaan todella tyhmä kysymys, mutta mikä systeemi hoitajilla sitten on, jos ei kolmivuoro? Eivätkö he nimenomaan tee kolmivuorotyötä?
T. Inssi, palkka 3300e
Selkärangatonta jättää ilmoittamatta ettei mene. Lisäksi potilasturvallisuus vaarantuu.
Hoitajat täällä on huolissaan vaan oman työnsä lisääntymisestä poissaolon takia.
Sellaista sitoutumista työhön.
Missä on alle tonnin eläkeläisen lakko-oikeus, täh?
Koko ikäni olen tehnyt raskasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään ole rajaton oikeus lakkoiluun, kuten ei monella muullakaan alalla... Voimalaitoksessa olen siis töissä, mutta rajoitetaan lakkoilua myös vesilaitoksilla, apteekeissa, ruokakaupoissa, marassa, postissa etc. Ero on vaan siinä, että hoitsujen lakkoilussa on kyse ihmisten terveydestä ja jopa elämästä!
Ja pari vinkkiä, mitä naisvaltaiset alat voisi varastaa tekniikan aloilta: siirtykää kolmivuorosysteemiin. Silloin kaikki saisi tasan samanverran vuoroja, vapaata, viikonloppuvapaita ja -vuoroja. Ei tarvitsisi murehtia kuukausittain palkoista kun rahaa tulisi suht tasaisesti kokoajan. Vuorojen vaihdot jäisi kokonaan pois ja ta ja tt pystyisi paremmin ennakoimaan työajat (lasten hoito, omat menot helpottuisi huomattavasti).
Ja toiseksi lopettakaa se kyräily ja toisten kadehtiminen. Saatte sentään lisävuoroilla lisättyä palkkaanne, toimistoinssinä mulla ei ole sitä mahdollisuutta vaan liukumilla mennään, palkka pysyy samana! Ja ihan tiedoksi: todella harva inssi tienaa 5000€ kuussa, vaikka niin luulette! Mun ja kollegojeni palkka on nippanappa yli 3000€ kuussa... Kaukana on ne ajat kun insinööriä kunnioitettiin herrana ja palkattiin rahalla.
Tää on nyt varmaan todella tyhmä kysymys, mutta mikä systeemi hoitajilla sitten on, jos ei kolmivuoro? Eivätkö he nimenomaan tee kolmivuorotyötä?
T. Inssi, palkka 3300e
Siellä tehdään vaan pariksi viikoksi eteenpäin vuorolistat. Osastonhoitaja parka, joka tekee listat, koittaa huomioida jokaisen toiveet..
Työnantajakin voi sitten varmaan jättää maksamatta palkkaa tai maksella jos huvittaa ja mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Inssi, palkka 3300e
Tekee, suuri osa. Mutta tuo edellä ehdotettu säännöllinen 3-vuorotyö ei hoitoalalla toimi, sillä hoitoalalla eri vuoroihin tarvitaan eri määrä työntekijöitä, esim aamuun 6, iltaan 4 ja yöhön 2.
Kuka vaan hoitaja olisi tyytyväinen, jos peruspalkka yltäisi kolmeen tonniin, ja siihen sitte haittalisät pyhistä ja ilta-/yötöistä päälle. Tokko insinööritkään peruspalkallaan tekisivät 3-vuorotyötä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin uskotte, että sitä rahaa ei vain ole.
Jos voitte tehdä tuottavuusloikan niin palkkaa voidaan nostaa. Alatte tekemään vaikkapa 12 tunnin työpäiviä niin palkka nousee tuntimäärän noustessa. Tuohon suostuville voidaan antaa sitten bonuskorotus. Samalla ratkeaa hoitajapula.
Johan nuo tekee ylitöitä ja tuplavuoroja.
Ja saavat siitä hyvän korvauksen muihin aloihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Inssi, palkka 3300e
Tekee, suuri osa. Mutta tuo edellä ehdotettu säännöllinen 3-vuorotyö ei hoitoalalla toimi, sillä hoitoalalla eri vuoroihin tarvitaan eri määrä työntekijöitä, esim aamuun 6, iltaan 4 ja yöhön 2.
Kuka vaan hoitaja olisi tyytyväinen, jos peruspalkka yltäisi kolmeen tonniin, ja siihen sitte haittalisät pyhistä ja ilta-/yötöistä päälle. Tokko insinööritkään peruspalkallaan tekisivät 3-vuorotyötä...
Insinööreillä on kokonaispalkka, joka sisältää ne haittalisät ja ylityökorvaukset, jos joutuu iltaan asti tekemään töitä.
Kukaan sairaanhoitaja ei suostuisi 3000 euron kuukausipalkalla (sis. ylityötunnit ja kaikki lisät) tekemään 50h viikossa.
Terkuin kirjanpitäjä, jolle tämä on todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Melko monet hoitajat ovatkin täysiä kusipäitä. Tekevät mielestään muka todella arvokasta työtä, josta pitäisi saada suurta palkkaa, vaikka työajasta suuri osa meneekin oikeasti kahvia juodessa, juorutessa ja tupakalla käydessä. Hoidettavia hoidetaan huonosti ja jätetään usein jopa täysin hoidotta, kun on muka tärkeämpää tehtävää kuten se juoruaminen ja hoidettavien pilkkaaminen yhdessä. Eivät toki kaikki niin tee, mutta osa tekee.
Olin juuri tulossa kysymään, että missä olet töissä/nähnyt tuota toimintaa? Kunnes luin viimeisen lauseen.
Mutta - tottahan tuo on osalta. Meidän työpaikalla ei ole kuin yksi tällainen, onneksi, vaikka se yksikin on liikaa. Vetää motivaatiota hyvin alas. Järkytyin, kun hyvin motivoitunut ja työkokemuksen omaava sijainen tuli meille ja tämä kollega tuli minulle jupisemaan, miten kyseinen ihminen on ihan surkea työssä ja haluaisi hänet pois täältä. Syy oli se, että sijainen oli kysynyt häneltä käytännön apua.
Wtf?! Meille tulee sijainen, ja sitten ei kelpaa vain siksi, ettei uusi tyyppi tunne talon toimintatapoja. Epämiellyttävä olo jäi.
No just tämä. Ei opasteta uusia työntekijöitä kunnolla, ei kouluteta väkeä, että pysyisivät ajan tasalla, jos koulutetaan ei haluta oppia kun tiedetään paremmin tai ei viitsitä, halutaan vaativampaan tehtävään vaikkei ole osaamista vaan vain työvuosia. Ei siis mitään mielenkiintoa, kehittymishalua tai kutsumusta, jota muilla aloilla sanotaan mielenkiinnoksi, haluksi, toiveeksi.
Anteeksi nyt vaan mutta jos yhteiskunta olettaa että näin "tärkeällä" alalla tehdään pakolla töitä uhraten koko elämä k*sipäisten ihmisten hoitamiseen niin voin kertoa että ne teidän rakkaat isovanhemmat ja kumminkaimanserkut saavat minun puolesta mädäntyä hengiltä paskaansa. Käyn töissä siksi että minulla on varaa kompensoida työssä menetettyä aikaa viettämällä vapaa-aikaani niinkuin haluan. Ai helvetti, ei se onnistu parin tonnin nettopalkalla jos teet laskennallisesti 38h töitä yhden vuorokauden aikana vuodesta toiseen ilman lomia.
Vierailija kirjoitti:
Melko monet hoitajat ovatkin täysiä kusipäitä. Tekevät mielestään muka todella arvokasta työtä, josta pitäisi saada suurta palkkaa, vaikka työajasta suuri osa meneekin oikeasti kahvia juodessa, juorutessa ja tupakalla käydessä. Hoidettavia hoidetaan huonosti ja jätetään usein jopa täysin hoidotta, kun on muka tärkeämpää tehtävää kuten se juoruaminen ja hoidettavien pilkkaaminen yhdessä. Eivät toki kaikki niin tee, mutta osa tekee.
Jostain syystä näitä on etenkin vanhustenhoidossa. Se on kumma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, miksi minun pitäisi olla kunnioittava ja ystävällinen kenellekään jos sekä potilaat, omaiset, työnantaja sekä koko yhteiskunta pitää alimpana roskana. Se on valitettavaa mutta asenne tarttuu, niin mekin aletaan kohtelemaan meidän asiakkaita (vanhuksia).
Jos pitää tehdä töitä uhraten koko elämä k*sipäisten ihmisten hoitamiseen niin on aikakin lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, miksi minun pitäisi olla kunnioittava ja ystävällinen kenellekään jos sekä potilaat, omaiset, työnantaja sekä koko yhteiskunta pitää alimpana roskana. Se on valitettavaa mutta asenne tarttuu, niin mekin aletaan kohtelemaan meidän asiakkaita (vanhuksia).
Sulla on kyllä ihan jäätävä asenne.
Vaikka se omainen olisi hankala tai itse asiakas, niin ei tulisi mieleenkään "vajota" niin alas että alkaisin käyttäytymään samalla tavoin heitä kohtaan. Asiakkaat eivät mahda mitään omaisen käytökselle, omaa käytöstä tietenkin voi aina tarkastella.
T. Hoitaja itsekin
Hakekaa Australiaan viisumia. Siellä tarvitaan hoitaja, ja parempi palkka, ostovoima ja työolot.
Vierailija kirjoitti:
Ei töitä ole pakko kenenkään tehdä tietysti. Ikävä vain että saatat vaarantaa jonkin hengen. Reilumpaa on irtisanoutua ja olla irtisanomisajan töissä.
Jonkin :DDD
Mietittiin yhden kaverin kanssa pientä irtiottoreissua, mutta aikataulut ei meinanneet sopia yhteen. Kaverini on sairaanhoitaja. Hän ehdotti, että voisikin ottaa saikkupäivän, niin asia hoituisi. Mä en suostunut siihen. En ole hoitoalalla.
Suunnitelkaa tekemisenne niin, että miettikää mitä tekisitte, jos ette olisi lukeneet uutisia vuoteen.
Menisittekö töihin? Mikään ei ole muuttunut vuoden takaiseen. Palkka on sama ja työt on samat. Älkää tehkö tunneratkaisuja. Olisitte ottanu loparit jo ajat sitten jos haluaisitte tai pystyisitte loparit ottaa.
Ei niitä vuoroja voi etukäteen tietää paljonko on potilaita ja hoitajia tarvitaan. Helppoa huudella kun ei mistään mitään ymmärrä..