Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää pakkaukset, joita ei ole tehty avattaviksi!

Vierailija
15.09.2022 |

Aaaaarrrrgggghhhhh!!! Siis mikä järki on pakata jotain pussiin ilman, että pussissa on mitään kohtaa, josta sen saa järkevästi repäistyä auki? Kuinka vaikeaa voi olla miettiä asiakastakin, että miten se asiakas pakkauksen avaa. Se pieni lovi, josta homma aukeaa kätevästi on ehkä pieni juttu, mutta käytännössä iso asia.

Pahin ovat hämäysavaukset, eli nämä "avaa tästä" kohdat paketeissa, joista se ei kumminkaan aukea. Muovi vaan lähtee venymään ja vanumaan ja lopulta pitää kaivaa sakset, tai veitsi avuksi. Tämmöinen asiakkaan pränkkäys pitäisi lailla kieltää.

Entä kahvipaketit, jotka pitää käytännössä puukottaa auki, kun ne on vakuumipakattu, mutta eivät aukea siis mistään kohtaa järkevästi. Lavazza, miksi?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut 0,5l vissy tai muut juomapullot. Jano on ja pitäisi saada pullo auki, korkki ei vaan millään kierry vaan alkaa jo melkein kuoria nahkaa kädestä, kiitos korkissa olevien pysty uurteiden. Sitten pitää ottaa esim.paidan helma avuksi ja pullo on niin pehmeä että avatessa se menee lyttyyn ja juomaa tursuaa pullosta ulos.

Tuo kertoo käsivoimiesi puutteesta

Mulla pullojen avaamisessa joskus sen korkin puristaminen sattuu käteen/sormiin. Vaikka vääntövoimaa löytyis, niin ei pysty pitämään korkista tarpeeksi lujasti kiinni.

Pitää olla puristusvoimaa. Se vääntäminenhän on helpoa. Käsivoimaa mitataan puristusvoimalla.

Korkin puristaminen sattuu siihen kohtaan ihoa, jolla otetaan korkista kiinni. Tämän takia ei voi puristaa niin lujasti mitä muuten vois.

Vierailija
102/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit varmaan kuvitella mun tuskan kun yritän reumaattisilla voimattomilla käsillä saada jotain auki. Kahvipaketitkin joudun nirhimään saksilla ja kahvit leviää kaikkialle.

Sinut ymmärrän. Jos on reuma niin käsivoimat ovat todella heikoilla. Silloin on vaikeata avata joitain paketteja.

Onneksi on keksitty apuvälineitä!

No aikuisen terveen ihmisen pidä tarvita apuvälineitä avaamaan vissypullo. Miten avuttomiksi ihmiset on menneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut 0,5l vissy tai muut juomapullot. Jano on ja pitäisi saada pullo auki, korkki ei vaan millään kierry vaan alkaa jo melkein kuoria nahkaa kädestä, kiitos korkissa olevien pysty uurteiden. Sitten pitää ottaa esim.paidan helma avuksi ja pullo on niin pehmeä että avatessa se menee lyttyyn ja juomaa tursuaa pullosta ulos.

Mulla pullojen avaamisessa joskus sen korkin puristaminen sattuu käteen/sormiin. Vaikka vääntövoimaa löytyis, niin ei pysty pitämään korkista tarpeeksi lujasti kiinni.

Pitää olla puristusvoimaa. Se vääntäminenhän on helpoa. Käsivoimaa mitataan puristusvoimalla.

Korkin puristaminen sattuu siihen kohtaan ihoa, jolla otetaan korkista kiinni. Tämän takia ei voi puristaa niin lujasti mitä muuten vois.

Täh?  Oletko ikinä tehnyt oikeita töitä? Siis fyysisiä töitä? Jos sinua sattuu pullon korkin avaaminen niin et varmaan

Vierailija
104/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chupa chup tikkarit! Miten se kääre olis tarkoitus saada irti siitä tikkarin päältä? Kun ei meinaa saksetkaan siihen pystyä..

Näin joskus videon oikeasta tavasta avata tikkari, mutta en enää muista millä tavalla sitä käsitellä että aukeaisi. Videolla kääreen sai pois helposti.

Jos se on niin vaikeaa, että pitää katsoa ohjevideo ennen tikkarin avaamista, pitäisiköhän firman vähän miettiä, onko se pakkaus kuluttajaystävällinen?

Tai sitten yritys ei osaa ajatella että on ihmisiä jotka on niin yksinkertaisia että eivät osaa avata tikkaria. Mitä helkutin töitä te voitte tehdä kun ette osaa ratkaista edes tikkarin avaamista?

Vierailija
105/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvein avata oli muistaakseni Cittarista ostetut auton lasinpesunesteet. Korkki on ihan järjettömän tiukassa ja korkin urat on monta milliä korkeita ja teräviä kuin partakoneenterät. Ihana siinä sitten pakkasessa kovassa räntäsateessa näpit jäässä yrittää vääntää kanisteria auki! Korkin urat on niin teräviä ettei auta edes takin kädensuu tai hanska. Olen useamman kerran joutunut kysymään jotain huoltsikalla asioivaa miestä avaamaan kanisterin puolestani kun en saa niitä millään auki. S-ketjun lasinpesunesteistä jää ikkunaan taas kalvo, jonka läpi ei näe kunnolla.

Vierailija
106/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen liikenteessä tai kaupungilla, en voi ostaa edes vissypulloa, kun en saa niitä nykyisiä korkkeja auki.... :(

Sama juttu. kerran olin kaupungilla ja tuli kamala jano, ostin vissyn ja melkein itku tuli kun en saanutkaan sitä sitten auki. Enkä kehdannut mennä keneltäkään kysymään että voisiko joku avata sen 🥺

Nyt ihan oikeasti naisena häpeää sukupuoltaan. Naiset on mennyt armeijaan, rikkoo ennätyksiä urheilussa ja pärjää jopa palomiehenä. Mutta sitten sinunkaltaisten pitää tulla ja saada meidät kaikki näyttämään täysin avuttomilta.

Nyt ihan oikeasti nainen, SE ON VISSY pullo eikä mikään sadan kilon paino. Tämä ketju kun leviää muualle nettiin niin miehet nauraa koko naissukupuolelle.

Vierailija
107/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirvein avata oli muistaakseni Cittarista ostetut auton lasinpesunesteet. Korkki on ihan järjettömän tiukassa ja korkin urat on monta milliä korkeita ja teräviä kuin partakoneenterät. Ihana siinä sitten pakkasessa kovassa räntäsateessa näpit jäässä yrittää vääntää kanisteria auki! Korkin urat on niin teräviä ettei auta edes takin kädensuu tai hanska. Olen useamman kerran joutunut kysymään jotain huoltsikalla asioivaa miestä avaamaan kanisterin puolestani kun en saa niitä millään auki. S-ketjun lasinpesunesteistä jää ikkunaan taas kalvo, jonka läpi ei näe kunnolla.

Muistakaa miehet että kaikki naiset eivät ole näin avuttomia eikä heikkoja!

Vierailija
108/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen raskasta maataloustyötä. Teen paljon töitä käsillä ja sormilla ja niissä on periaatteessa voimaa. Molemmista käsistä on leikattu rannekanavat. Silloin kun kädet olivat tosi huonossa kunnossa ennen leikkausta, en todellakaan saanut pulloja tai purkkeja auki. Toiseen käteen jäi hermovaurio ja nyt samassa kädessä on peukalossa nivelrikkoa. En taas meinaa saada auottua pulloja tai purkkeja. Niin että siinä on ainakin minun syyni, miksi en saa mitään auki. Kyse ei välttämättä ole voiman puute, vaan se, ettei kädet pysty tekemään tiettyjä asioita, koska käsissä on jotain rikki.

Vierailija
109/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen liikenteessä tai kaupungilla, en voi ostaa edes vissypulloa, kun en saa niitä nykyisiä korkkeja auki.... :(

Sama juttu. kerran olin kaupungilla ja tuli kamala jano, ostin vissyn ja melkein itku tuli kun en saanutkaan sitä sitten auki. Enkä kehdannut mennä keneltäkään kysymään että voisiko joku avata sen 🥺

Nyt ihan oikeasti naisena häpeää sukupuoltaan. Naiset on mennyt armeijaan, rikkoo ennätyksiä urheilussa ja pärjää jopa palomiehenä. Mutta sitten sinunkaltaisten pitää tulla ja saada meidät kaikki näyttämään täysin avuttomilta.

Nyt ihan oikeasti nainen, SE ON VISSY pullo eikä mikään sadan kilon paino. Tämä ketju kun leviää muualle nettiin niin miehet nauraa koko naissukupuolelle.

Mistä sinä tiedät, että ketjussa kirjoittaa pelkästään naisia? On tullut meinaa vastaan purkkeja, jotka on olleet miehillekin hankalia avata.

Vierailija
110/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen raskasta maataloustyötä. Teen paljon töitä käsillä ja sormilla ja niissä on periaatteessa voimaa. Molemmista käsistä on leikattu rannekanavat. Silloin kun kädet olivat tosi huonossa kunnossa ennen leikkausta, en todellakaan saanut pulloja tai purkkeja auki. Toiseen käteen jäi hermovaurio ja nyt samassa kädessä on peukalossa nivelrikkoa. En taas meinaa saada auottua pulloja tai purkkeja. Niin että siinä on ainakin minun syyni, miksi en saa mitään auki. Kyse ei välttämättä ole voiman puute, vaan se, ettei kädet pysty tekemään tiettyjä asioita, koska käsissä on jotain rikki.

Se on täysin eri asia. Jos ihmisellä on vamma tai sairaus niin se on täysin ymmärrettävää. Mutta nyt täällä terveet suhteellisen nuoret ihmiset eivät saa vissypulloja auki.

Vierailija
111/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, että ketjussa kirjoittaa pelkästään naisia? On tullut meinaa vastaan purkkeja, jotka on olleet miehillekin hankalia avata.

Ei kaikki varmasti olekkaan naisia. Mutta olen löhes varma että ne jotka valittavat että eivät saa vissypulloa tai aino jäätelöä auki ovat.

Tässä ketjussa on moni asia jotka oikeasti on vaikeasti avattavia esim. monet tavarapakkaukset jotka ovat kovan muovin peitossa. Ne voi olla lähes mahdoton avata ilman.

Vierailija
112/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yleensä kaikki pakkaukset avattua, mutta erehdyin köyhänä ostamaan CostaRica kahvia.

Avaushärpäkkeistä en saanut edes kunnolla otetta ja pyysin miestä apuun, niin koko paketti repesi ja kahvit pitkin pöytää.

Parasta ostaa kunnon kahvia, niin pakettikin aukeaa.

Vierailija
113/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on täysin eri asia. Jos ihmisellä on vamma tai sairaus niin se on täysin ymmärrettävää. Mutta nyt täällä terveet suhteellisen nuoret ihmiset eivät saa vissypulloja auki.

Millä ihmeen tutkalla sinä oikein näet anonyymipalstan keskustelijoiden sukupuolet, iät, vammat ja terveydentilat?

Minäkin haluan tuommoisen, kunhan vaan ei tulisi hankalassa pakkauksessa..

Vierailija
114/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki varmasti olekkaan naisia. Mutta olen löhes varma että ne jotka valittavat että eivät saa vissypulloa tai aino jäätelöä auki ovat.

Tässä ketjussa on moni asia jotka oikeasti on vaikeasti avattavia esim. monet tavarapakkaukset jotka ovat kovan muovin peitossa. Ne voi olla lähes mahdoton avata ilman.

Saahan sen Aino-jäätelön auki, se vaan on hankala ja epämiellyttävä avata, koska pakkauksen muovi on todella paksua, kovaa ja teräväreunaista.

Vierailija
115/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?  Oletko ikinä tehnyt oikeita töitä? Siis fyysisiä töitä? Jos sinua sattuu pullon korkin avaaminen niin et varmaan

Jaha, riidankylväjäkin on eksynyt tänne.

Vierailija
116/116 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että alat kokemaan sukupuolihäpeää jonkun randomin kommentin takia, joka ei välttämättä edes kuulu samaan sukupuoleen kanssasi vaikuttaa kyllä lähinnä sinun ongelmalta. Nainen on luonnollisesti fyysisesti miestä heikompi, ja sen voi joko kieltää tai hyväksyä.