Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää pakkaukset, joita ei ole tehty avattaviksi!

Vierailija
15.09.2022 |

Aaaaarrrrgggghhhhh!!! Siis mikä järki on pakata jotain pussiin ilman, että pussissa on mitään kohtaa, josta sen saa järkevästi repäistyä auki? Kuinka vaikeaa voi olla miettiä asiakastakin, että miten se asiakas pakkauksen avaa. Se pieni lovi, josta homma aukeaa kätevästi on ehkä pieni juttu, mutta käytännössä iso asia.

Pahin ovat hämäysavaukset, eli nämä "avaa tästä" kohdat paketeissa, joista se ei kumminkaan aukea. Muovi vaan lähtee venymään ja vanumaan ja lopulta pitää kaivaa sakset, tai veitsi avuksi. Tämmöinen asiakkaan pränkkäys pitäisi lailla kieltää.

Entä kahvipaketit, jotka pitää käytännössä puukottaa auki, kun ne on vakuumipakattu, mutta eivät aukea siis mistään kohtaa järkevästi. Lavazza, miksi?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chupa chup tikkarit! Miten se kääre olis tarkoitus saada irti siitä tikkarin päältä? Kun ei meinaa saksetkaan siihen pystyä..

Näin joskus videon oikeasta tavasta avata tikkari, mutta en enää muista millä tavalla sitä käsitellä että aukeaisi. Videolla kääreen sai pois helposti.

Jos se on niin vaikeaa, että pitää katsoa ohjevideo ennen tikkarin avaamista, pitäisiköhän firman vähän miettiä, onko se pakkaus kuluttajaystävällinen?

Vierailija
82/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaitopurkkien ne muoviset rinkulat jää mulla todella usein käteen. Ei auta kuin pistellä reikiä siihen avauskohtaan että purkista saa jotenkuten siististi kaadettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chupa chup tikkarit! Miten se kääre olis tarkoitus saada irti siitä tikkarin päältä? Kun ei meinaa saksetkaan siihen pystyä..

Näin joskus videon oikeasta tavasta avata tikkari, mutta en enää muista millä tavalla sitä käsitellä että aukeaisi. Videolla kääreen sai pois helposti.

Jos se on niin vaikeaa, että pitää katsoa ohjevideo ennen tikkarin avaamista, pitäisiköhän firman vähän miettiä, onko se pakkaus kuluttajaystävällinen?

No jep 😄

Vierailija
84/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meille tilattiin töihin metritolkulla metallihyllyjä joissa on semmoinen ruma suojateippaus niin tiukassa että lähtee irti sentin palasina. Yhdeltä ihmiseltä menisi varmaan viikko niiden poistamiseen. No, sinne ne jäi nyt rumentamaan hyllyjä kun pois ei saa. Voin vain kuvitella miten hyvältä näyttää parin vuoden päästä kun rispaantuu joka nurkasta ja kerää likaa liimapuolelle...

Mun ocd:ta häiritsisi niin paljon, että jäisin vaikka ylitöihin repimään niitä teippejä

Vierailija
85/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Apetit -pakastekeitot, ne kuutiot! 🤯

Nehän lähtee helposti käsillä. Käy kuntosalilla jos et jaksa pakastekeittoja avata ilman työkaluja

Vierailija
86/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aino jäätelö. Siis miten se muovikansi saadaan auki ilman, että kädet on verillä?

Nuo on kyllä pelottavia. Ja vaikka olet saanut sen jo kerran auki, senkin jälkeen pitää vähän jännittää aukeaako se ja pakkaus naksuu hirveästi avatessa. Jotenkin ikäänkuin vastustaa avaamista.

Miten heikkoja te olette jos ette saa jotain Aino pakkausta auki?

Vierailija
87/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut 0,5l vissy tai muut juomapullot. Jano on ja pitäisi saada pullo auki, korkki ei vaan millään kierry vaan alkaa jo melkein kuoria nahkaa kädestä, kiitos korkissa olevien pysty uurteiden. Sitten pitää ottaa esim.paidan helma avuksi ja pullo on niin pehmeä että avatessa se menee lyttyyn ja juomaa tursuaa pullosta ulos.

Tuo kertoo käsivoimiesi puutteesta

Vierailija
88/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkepurkit, joissa lapsilukko. Eli pitää painaa ja kiertää samanaikaisesti. Aivan toivottomia ainakin minulle.

????? Onko sinulla joku vamma?

Vierailija
89/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut 0,5l vissy tai muut juomapullot. Jano on ja pitäisi saada pullo auki, korkki ei vaan millään kierry vaan alkaa jo melkein kuoria nahkaa kädestä, kiitos korkissa olevien pysty uurteiden. Sitten pitää ottaa esim.paidan helma avuksi ja pullo on niin pehmeä että avatessa se menee lyttyyn ja juomaa tursuaa pullosta ulos.

Käyn salilla jotta pystyn avaamaan juoman treenin jälkeen.

Vierailija
90/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippuoiden pumppupullot. Kierrät, väännät, käännät ja painat, mutta mitään ei tule ulos.

Sain aikoinaan umpiväsyneenä raivokohtauksen, kun yritin saada Bliw mustikkasaippuan pumppupulloa toimimaan. Askartelin ainakin vartin sen parissa ja saippuaa ei kerta kaikkiaan vain saanut tulemaan ulos. Lopulta karjaisin täyttä kurkkua P*SKA SAIPPUA ja paiskasin sen kaikin voimin kylpyhuoneen seinään. Saippua tuli ulos pullosta ja sitä olikin sitten joka paikassa.

Ne onkin todella vaikeita käyttää. Liikaa liikkuvia osia sinulle?

Vierailija
91/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit varmaan kuvitella mun tuskan kun yritän reumaattisilla voimattomilla käsillä saada jotain auki. Kahvipaketitkin joudun nirhimään saksilla ja kahvit leviää kaikkialle.

Sinut ymmärrän. Jos on reuma niin käsivoimat ovat todella heikoilla. Silloin on vaikeata avata joitain paketteja.

Vierailija
92/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippuoiden pumppupullot. Kierrät, väännät, käännät ja painat, mutta mitään ei tule ulos.

Sain aikoinaan umpiväsyneenä raivokohtauksen, kun yritin saada Bliw mustikkasaippuan pumppupulloa toimimaan. Askartelin ainakin vartin sen parissa ja saippuaa ei kerta kaikkiaan vain saanut tulemaan ulos. Lopulta karjaisin täyttä kurkkua P*SKA SAIPPUA ja paiskasin sen kaikin voimin kylpyhuoneen seinään. Saippua tuli ulos pullosta ja sitä olikin sitten joka paikassa.

Ne onkin todella vaikeita käyttää. Liikaa liikkuvia osia sinulle?

Kappas vaan, joku pakkaussuunnittelija löytänyt tiensä ketjuun. 🙄

Vierailija
93/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen liikenteessä tai kaupungilla, en voi ostaa edes vissypulloa, kun en saa niitä nykyisiä korkkeja auki.... :(

Monet tässä ketjussa olevista on oikeasti vaikeita avata, mutta että vissypullo? Eihän sitä helpompaa avattavaa olekkaan kaupassa.

Vierailija
94/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tölkit on todella vaikeita avattavia.  Esimerkiksi sillipurkkeja saa vääntää apinan raivolla hiki päässä.

Surkeaa se on silloin, kun se metallirinkula josta kuuluisi painaa, tai vetää se auki irtoaa ja tölkki on yhä kiinni. :(

Mulla käy monesti noin, kun äherrän liian hitaasti sen avaamisen kanssa. Pyydän nykyään miestä avaamaan tölkit.

Saat meidät naiset näyttämään pahalta. Hei miehet voitteko tulla avaamaan meille naisille tölkit kun ei itse osata?

Jokaiselle naiselle oma mies kotiin että jos tölkkejä pitää avata.....

Vierailija
95/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pullojen avaamisessa joskus sen korkin puristaminen sattuu käteen/sormiin. Vaikka vääntövoimaa löytyis, niin ei pysty pitämään korkista tarpeeksi lujasti kiinni.

Vierailija
96/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pullojen avaamisessa joskus sen korkin puristaminen sattuu käteen/sormiin. Vaikka vääntövoimaa löytyis, niin ei pysty pitämään korkista tarpeeksi lujasti kiinni.

Pitää olla puristusvoimaa. Se vääntäminenhän on helpoa. Käsivoimaa mitataan puristusvoimalla.

Vierailija
97/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tuntuu kuorivan kämmenestä nahan pois. Heti kun laittaa jonkun yhtään pitävän kankaan siihen väliin, niin aukeaa. Itse käytän astiapyyhettä tähän.

Vierailija
98/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen korkit oli korkeampia, niissä oli paremmat urat ja ne eivät olleet niin tiiviisti kiinni. Olivat myös erilaista karheampaa muovia. Niistä nykyisistä paskakorkeista ei saa mitään otetta.

Vierailija
99/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit varmaan kuvitella mun tuskan kun yritän reumaattisilla voimattomilla käsillä saada jotain auki. Kahvipaketitkin joudun nirhimään saksilla ja kahvit leviää kaikkialle.

Sinut ymmärrän. Jos on reuma niin käsivoimat ovat todella heikoilla. Silloin on vaikeata avata joitain paketteja.

Onneksi on keksitty apuvälineitä!

Vierailija
100/116 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen liikenteessä tai kaupungilla, en voi ostaa edes vissypulloa, kun en saa niitä nykyisiä korkkeja auki.... :(

Sama juttu. kerran olin kaupungilla ja tuli kamala jano, ostin vissyn ja melkein itku tuli kun en saanutkaan sitä sitten auki. Enkä kehdannut mennä keneltäkään kysymään että voisiko joku avata sen 🥺