Muita, joilla korkea leposyke?
Onko jokin syy miksi korkea leposyke ja onko jotain oireita sen takia? Omani on 75-85 välillä ja olo on kyllä koko ajan kamala kun sydän pauhaa. Ahdistaa ja sekava olo. Minulla myös matalahko verenpaine (100 ja 72 luokkaa). En ole käynyt lääkärillä asian takia, mutta pitäisiköhän tätä tutkiakin?
Kommentit (24)
Voi olla hyvä tutkia. Onko muita oireita?
Itse olen saanut lääkäreiltä vähän sellaisia ympäripyöreitä vastauksia, kattellaan...
Mulla oli. Syy oli kilpirauhasen liikatoiminta, sain lääkitys ja nyt vajaatoiminta..
Kyllähän se aika tiuhaan tikkaa minullakin, 72 suurin piirtein. Paine on vähän alempi kuin ka. ikäisilläni. Normaalia on kuulemma.
Mulla on leposyke vähän yli 100, jos en ota lääkettä. Syntymästä asti ollut sydämen toimintahäiriö.
Minulla sama. Verenpaine erittäin matala. Usein 90/55, pulssi jopa toista sataa. Olen saanut erikoislääkäriltä lääkityksen.
Kannattaa mennä lääkäriin, inhottava vaiva. Pitäähän se selvittää.
Ihmisen normaali leposyke on 5090 kertaa minuutissa, mutta terveenkin sydämen syke vaihtelee eri tilanteissa. Pelkästään mielialan muutokset voivat nostaa sykkeen yli 100:aan/min. Nuorilla terveillä henkilöillä syke voi nousta kovassa rasituksessa jopa yli 200:aan lyöntiin minuutissa. Lähde: Terveyskirjasto
Mulla on korkea vain jos olen juonut alkoholia. Normaalisti on nukkuessa jotain 50 ja alle.
Huono kunto on yleisin syy korkeeseen leposykkeeseen.
Yksilöllistä. Mulla on leposyke ollut aina 80-100. Silloinkin kun olin tosi hyvässä fyysisessä kunnossa. Ei koskaan ole löytynyt mitään syytä tai vaivaa miksi, se nyt vaan on ollut näin. Toki olo alkoi olla kurjahko kun sydän tikkas koko ajan tuota vauhtia ja tuli välillä kunnon tykytyskohtauksia (iän myötä). Joten lääkäri määräsi lääkkeen jolla syke on nyt n.70 luokkaa ja ah mikä ihana olo! Joten tuo sun syke ei ole mun mielestä edes korkea, toki jos koet sen olevan kamalaa niin lääkärille vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö :D
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen normaali leposyke on 5090 kertaa minuutissa, mutta terveenkin sydämen syke vaihtelee eri tilanteissa. Pelkästään mielialan muutokset voivat nostaa sykkeen yli 100:aan/min. Nuorilla terveillä henkilöillä syke voi nousta kovassa rasituksessa jopa yli 200:aan lyöntiin minuutissa. Lähde: Terveyskirjasto
Kauheeta, eikö tuossa sydän jo räjähdä? Yli viistuhatta kertaa kun lyö minuutissa...
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole vaan autonomisen hermoston toiminta.
Mulla laski leposyke reilusti kun aloin juosta ja kunto koheni. Nyt se on noin 40.
-m67
Tuttavalla ollut leposyke korkea nyt muutaman viikon sairastetun koronan jälkeen.
Verenpaine 110/60, leposyke noin 45-50 joskus jopa niinkin alhainen kuin 38, jolloin kello ranteessa siitä jo huomauttaa.
N-64
Mulla kävi ennen ahdistuslääkkeen aloitusta hermosto niin kovilla kierroksilla, että sykkeet hirvitti toisinaan. Varsinkin usein nukkumaan mennessä sen jyskytyksen oikein kuuli ja tuntui, että koko kroppa heilui sen tahdissa. Enää ei ole kyseistä ongelmaa.
Nopeaan sykkeeseen voi kuitenkin olla monia eri syitä kuten stressi, väsymys tai huono kunto. Joskus harvoin esim. sydämen vajaatoiminta.
Mulla oli leposykkeet 80-90 kunnes tein elämäntapa remontin ja pudotin painoa -30kg ja rupesin harrastamaan säännöllisesti liikuntaa nyt siitä jo 10 vuotta ja leposyke vaihtelee 46-52 välissä joten kyllä mulla ainakin selittyy tuo korkea syke huonolla kunnolla ja ylipainolla.
Minulla leposyke yli sadan ilman lääkitystä, sain lääkityksen kun toistuvasti oli levossa jotain 120, tosin verenpainekin korkea.
Jo suihkussa käytyä oli syke jotain 160, ja stressaantuneena ja valvoneena yläpaine yli 200.
Mistähän sitten johtuu, ja kumpi näistä on ensin?
Tuota syketasoa pidetään normaalina.