Kuka teillä tekee metatyöt?
https://yle.fi/uutiset/74-20000144
Meillä ei ole lapsia, joten en voi tehdä testiä, mutta voin vastailla joihinkin kohtiin:
- molemmat huolehdimme tietysti omista tärkeistä papereistamme
- ostoslistat tehdään yhdessä (valmis pohja, johon merkitään, mitä milloinkin tarvitaan)
- molemmat ostavat lahjansa eli minä silloin, kun lahja menee jollekin minun läheiselleni ja mies omille läheisilleen
- kumpikin pitää yhteyttä omiin sukulaisiinsa ja ystäviinsä, tietysti
- kumpikin tekee ehdotuksia vapaa-ajanviettoon
- kumpikin huolehtii omat raha-asiansa, suurin osa yhteisistä laskuista menee automaattisesti tililtä (jos ei mene, minä maksan ne sieltä)
- kumpikin maksaa oman autonsa verot ja vakuutukset, liike vaihtaa renkaat ja ammattilainen hoitaa huollot
- isoista hankinnoista riippuu, kumpi niitä tutkii, ei ole vielä näiden vuosien aikana ollut isoja yhteisiä hankintoja mutta esimerkiksi putkien sukitus ja ilmalämpöpumppu ovat sellaisia, että puolisoa kiinnostaa luultavasti enemmän tekninen puoli, minua parhaan palveluntarjoajan löytäminen ja esim. yrityksen saamat palautteet, maine jne
- minä suunnittelen ateriat koska myös kokkaan ne
- riippuu rikki menneestä tavarasta, kumpi korjaa, mutta kyllä se useammin varmaan on puoliso
- ei ole tarvinnut hoitaa asioita viranomaisten kanssa, mutta kumpikin tietysti hoitaa omansa
- lakanat vaihdetaan yhdessä
- ei ole yhteistä isoa omaisuutta
Kommentit (46)
Onko metatyötä myös pohdiskella metatyön jakautumista?
Naurattaa että tällekin on pitänyt ihan käsite keksiä, saati että tällaista pitää näin laajasti pohtia.
Aamusta iltaan pohdin metatyön olemusta.
Metafyysikko kirjoitti:
Aamusta iltaan pohdin metatyön olemusta.
Tuleeko liiasta metatyöstä metabolinen oireyhtymä?
Yksineläjänä teen itse kaikki työt tai jätän tekemättä, jos ei huvita
Meillä suurin metatyö on juhlien suunnittelu. Se on yli 50 prosenttia, ja minä teen sen ja puoliso muut vähäisemmät työt sillä välin kun minä teen käytännön juhlimista.