Ilman puolisoa asuvat - Kuinka paljon teillä jää käteen rahaa lainojen ja laskujen maksun jälkeen per kuukausi?
Te jotka asutte ilman puolisoa, kuinka paljon teillä jää käteistä rahaa pakollisten asumiskustannusten ja laskujen jälkeen per kuukausi? Kuinka monta elätettävää teillä on? Mistä jäljelle jäävät rahat koostuvat, pelkästä palkasta?
Kommentit (69)
Palkka 4200, vuokratulo 800, käteen jää verojen jälkeen 3400e.
Asuntolainaa 700, laskut 500, jää 2200e/kk
Ei elätettäviä
N53
Minä ja yksi huollettava, ei jää mitään nyt kun sairastan. Palkasta jäi.
95 euroa jää ens kuussa ja tuosta pitää maksaa vielä auton katsastus, joten heikkoa on. Perheeseen kuuluu mun lisäksi teini-ikäinen tytär.
Sinkku, käteen noin 200 e kuussa, siitä ruuvat ja pesuaineet ja vaatteet.
Palkka 2350€ nettona, kaikki laskut yhteensä n.200€ kuukaudessa. Hyvin jää, itseni ja koiran elätän pienessä mökissä.
Tässä kuussa esim. 2070e. Tällä täytyy elättää 5 ihmistä ja maksaa lasten harrastuskuluja myös.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja yksi huollettava, ei jää mitään nyt kun sairastan. Palkasta jäi.
Millä sä elät, jos ei jää yhtään rahaa ruokaan laskujen ja asu iskustannusten jälkeen?
Ymmärtääkö ihmiset tuon aloituksen jotenkin eri lailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksevat menot pienet. Omaisuus miljoona luokkaa. En ota elätettäväkseni jotain low level naista.
Kukapa haluaisi miehekseen vauvapalstalla aikaansa viettävän miehen.
Oikein miljonäärinkin vielä! 🤣🤣😂🤣
Nettotulot 3800€/kk
-Asuntolaina, vastikkeet, ym: 1500€/kk
-sijoituksiin 1000€/kk
Loput ruokaan, autoon, vakuutuksiin..
M28
n. 2000 jää asumismenojen ja laskujen jälkeen, tästä n. tonnin pyrin säästämään. minä ja kolme kissaa.
Asumiskulujen jälkeen jää noin 2600 käteen,velkoja ei ole,yksin asun.
Mulla nettotulot joku 1800€/kk ja asumiseen menee 850€ ja ruokaan 300€.
Kaikkien kiinteiden kulujen (laina vakuutukset lämmitys sähkö vesi kiinteistömaksut netti jne) jälkeen jää 1200 euroa. Elän tästä hyvin kissan kanssa.
Yhtiövastikkeen, sähkön ja puhelinlaskun jälkeen eläkkeestä jää noin 1400 euroa kuukaudessa kaikkeen muuhun. Hyvin riittää yhdelle hengelle, ja säästöönkin jää sen verran että jonkun kodinkoneen hankinta ei ole ongelma, kun joka kuukausi siirtää tällaisia mahdollisia hankinkintoja varten rahaa toiselle tilille. Autoa ei ole, koska joukkoliikenne pk-seudulla toimii hyvin. Iän mukana on kyllä tullut sairastamiskuluja, mutta niistäkin selviää kun pitää toisella tilillä niitä varten rahaa.
Noin 200 e. Tuloina työmarkkinatuki + ihan pieni määrä toimeentulotukea. Oikeasti olen pitkäaikaissairas työkyvytön pitkäaikaistyötön, joka ei pääse eläkkeelle lääkärintodistuksista huolimatta. Kelan lääkärit torppaavat. Ikää minulla on muutamaa vuotta vaille 60 v. Vielä on siis useita vuosia vanhuuseläkkeeseen.
Se 200 e on aika pieni summa, kun en jaksa tehdä ruokaa, enkä käydä ruokajonoissa. Vaikeaa on yrittää parantua tällä budjetilla. Terveillä tai niillä, joilla tilanne on väliaikainen, voi olla helpompaa. Tai jos on säästöjä tai varallisuutta. Minulla ei ole.
En ymmärrä, mitä ovat "laskut". Eivätkö useat laskut ole itse valittuja hankintoja? Kaikilla on sähkösopimus, kyllä, niin varmaan useimmilla puhelin- ja nettisopimuskin. Toisaalta erilaisten ostosten osamaksuerät ovat laskuja, mutta aivan talouskohtaisia menoja. Näin ollen tuo "käyttöön jäävä" summa on kyllä myös hyvin tulkinnanvarainen käsite.
Käteen jää verojen jälkeen n. 2200
Vastike 134/kk, vaikkakin maksan aina vuoden vastikkeet kerralla pois.
Ruoka n. 240/kk
Kännykkä ja netti n. 50/kk. Vois vaihtaa halvempiin.
Muutamat vakuutukset neljä kertaa vuodessa, sanotaan 50/kk.
Yhteensä 474/kk, mutta voi siihen lisätä pari kymppiä saippuaan, puhdistusaineisiin, roskapussit, siivoustarvikkeet yms. Pyöreästi 500€/kk kuluihin.
Ei velkoja, ei lainoja, ei autoa (en tarvitse)
Loppu on sitten käyttörahaa jota voi käyttää miten haluaa, leijonanosa siitäkin menee sijoituksiin ja säästöön. Sijoitusten voitoista raavin välillä "hupirahaa" itselleni minkä käytän sitten surutta miten haluan ilman tunnon tuskia.
Edelliseen vielä, ettö sinkku olen.
2200€ nettopalkasta jää 1300€ omaan käyttöön joka kuukausi. Maksoin asuntolainan pois muutama vuosi sitten ja asun kaksiossa mistä pienet kulut. Nyt nautitaan 👍
M37
Palkka käteen 2400e+ bonukset 550e. Elarit 850e, Lapsilisät 335e. Asumiskulut, laina, korot, vastikkeet 1700e. Käyttöön n. 1000e kuussa, säästöön 1000e/kk.
2 teini-ikäistä lasta. Elämä on... kallista.