Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
921/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.

En ole lukenut koko ketjua eli pahoittelut, jos tähän on jo vastattu, mutta minua ihmetyttää nää keikkailemaan lähtevät. Jos se keikkatyöläisen homma on niin helppoa ja mukavaa jne., niin miten ihmeessä ei kaikki hoitsut ole siirtyneet keikkailemaan jo aiemmin?!

Sinänsä sympaattista rakkauden etsijä hoitsua kun haastateltiin aamuteeveessä yks päivä, niin kiusallinen oli hiljaisuus, kun Puopolo kysyi, että mille alalle aikoo vaihtaa. Jotenkin tuntuu, ettei ole todellisuus nyt ihan mennyt tajuntaan kaikilla alanvaihdolla ja irtisanoutumisella uhkaavilla.

Vierailija
922/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen pienellä terveysasemalla. Nyt harkitsen muuta työtä ja syynä on se, että hyvinvointialueen tullessa on sata varma, että nämä pikku asemat häviävät. Pidän todella paljon työstäni, se on itsenäistä ja haastavaa, mutta esim. sairaala ei ole mun työpaikka. Harmittaa, koska tunnen hyvin potilaani ja heidät on hoidettu hyvin ja monen iäkkään hoito tulee vaikeutumaan välimatkojen vuoksi. Koko sote uudistus tulee tekemään hallaa, etenkin täällä maaseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden loma näin aluksi ja sitten alan miettimään mitä sitä tekisi.

Niin, eli eipä ole ollut ainakaan huono palkka hoitajalla, kun on varaa tehdä noin.

No jos on parin vuoden pitämättömät lomat ja sata pankkituntia, niin kyllä sillä nuukaan elämään tottunut vähän aikaa pärjää.

Pitääkö hoitajan olla aivan köyhyysrajalla, ennen kuin voi pyytää lisää palkkaa? Kyse on työn kuormasta, ja voit itse miettiä miltä tuntuisi paiskia hommia ilman lomia ja jatkuvasti venyen. Vastineeksi johdolta kyykytystä ja syyllistämistä, miten pitäisi venyä lisää, ja vauvapalstalaisen märinää.

Työkuorma vähenee, kun palkkaa nostetaan? Ei teitä ainakaan loogisella päättelykyvyllä ole varustettu. Käy juuri päinvastoin. On varaa palkata vähemmän hoitajia.

Vierailija
924/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli eipä ole ollut ainakaan huono palkka hoitajalla, kun on varaa tehdä noin.

No jos on parin vuoden pitämättömät lomat ja sata pankkituntia, niin kyllä sillä nuukaan elämään tottunut vähän aikaa pärjää.

Pitääkö hoitajan olla aivan köyhyysrajalla, ennen kuin voi pyytää lisää palkkaa? Kyse on työn kuormasta, ja voit itse miettiä miltä tuntuisi paiskia hommia ilman lomia ja jatkuvasti venyen. Vastineeksi johdolta kyykytystä ja syyllistämistä, miten pitäisi venyä lisää, ja vauvapalstalaisen märinää.

Työkuorma vähenee, kun palkkaa nostetaan? Ei teitä ainakaan loogisella päättelykyvyllä ole varustettu. Käy juuri päinvastoin. On varaa palkata vähemmän hoitajia.

Huutelijaincelin kannattaisi olla hiljaa siellä - et ole kaikkien alojen adiantuntija, vaikka luulisit olevasi.

Vierailija
925/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teissä herättää nyt niin paljon närää se, että hoitajat haluavat vaihtaa ala eivätkä tyydy nykyisiin työolosuhteisiin? Monihan täällä sanoo että toisen alan todellisuus tulee vastaan ja ei oikeastaan älykään riitä muualle. Silloinhan hoitajat palaavat töihinsä? Eli mikä ongelma tässä nyt oikeastaan on? :D 

Vierailija
926/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa sairaanhoitajista on ylipainoisia vanhoja akkoja. Hyvä että niiden paikalle saadaan reippaita nuoria.

Vierailija
927/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalaiset eivät ilmeisesti kykene vaihtamaan työpaikkaa saati ammattia (jos sellaisia edes heillä on). Vaihdoin 15v tehohoitajan uran jälkeen koulunkäynninavustajaksi. 15v aikana moni kollega vaihtoi uraa tai työpaikkaa. Pari valmistui lääkäriksi (palstalaisten aamukahvit väärään henkeen!), yliopistosta on valmistuttu myös terveystieteistä maisteriksi ja tohtoriksi (tutkija, kehittäjä, opettaja, kliininen asiantuntija, hoitotyön johtaja), luokanopettajajaksi, historian opettajaksi, sosiaalityöntekijäksi, KTM, DI, tietojenkäsittelytiede, eräs opiskelee oikeustiedettä. Yamkista valmistuneet ovat työllistyneet em. terveystieteissä lueteltuihin työtehtäviin. Amkista on valmistuttu yhdyskuntainsinööriksi, tekniikan insinööriksi. On myös lähdetty myyntiedustajaksi (terveydenhuollon tuotteet), yksi opiskelee lentäjäksi. On palkanlaskijaa, kaupan kassaa ja yksi veresti vanhan ammattinsa ja palasi kampaajaksi. En ehkä edes muistanut tähän luetella kaikkia.

Wau.. hoitajat ovatkin lahjakasta porukkaa, lentäjäksi, lääkäreiksi, DI:ksi, KTM:ksi. Herää kysymys mikseivät alunperinkin opiskelleet näihin ammatteihin, joihin pääsevät vain fiksuimmat.

Niinpä. Hyvin sillä hoitoalalla näyttää tienaavan, kun lentäjäksikin on varaa kouluttautua. On nimittäin melko kallis koulutus. Kun tämän keskustelupalstan hoitajien kommentteja on lukenut, en kyllä haluaisi sellaisen koneen kyytiin, jossa olisi lentäjänä entinen hoitaja. Jos potilaatkin ollaan valmiita uhraamaan, tuskin koneessa olevista ihmisistäkään koetaan mitään vastuuta.

Tiesithän myös sen että liikennelentäjät työllistyvät 100% varmasti, joten pystyvät kyllä maksamaan koulutuksensa. Kylläpä nyt kiehuttaa sua siellä, kun kuulit jonkun opiskelevan lentäjäksi.

Ei kiehuta yhtään ainakaan minua. Ihmetyttää vain, kuinka epärealistisia skenaarioita täällä esitellään. Annetaan sellainen kuva, että ovet ovat auki mihin tahansa ja mihin tahansa vain mennään.

Vierailija
928/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutelijaincelin kannattaisi olla hiljaa siellä - et ole kaikkien alojen adiantuntija, vaikka luulisit olevasi.

Koville näyttää ottavan realismin kuuleminen.

Vierailija
929/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen pienellä terveysasemalla. Nyt harkitsen muuta työtä ja syynä on se, että hyvinvointialueen tullessa on sata varma, että nämä pikku asemat häviävät. Pidän todella paljon työstäni, se on itsenäistä ja haastavaa, mutta esim. sairaala ei ole mun työpaikka. Harmittaa, koska tunnen hyvin potilaani ja heidät on hoidettu hyvin ja monen iäkkään hoito tulee vaikeutumaan välimatkojen vuoksi. Koko sote uudistus tulee tekemään hallaa, etenkin täällä maaseudulla.

Järkevää pohdintaa.

Vierailija
930/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella pääkaupunkiseudulla ja sen liepeillä ei taida kovinkaan monella alalla palkat olla kilpailukykyisiä ja toimeentulo on niukkaa. Lisäksi työ on tressaavaa. Mutta en silti ymmärrä miksi hoitajat menivät likaamaan pesänsä.

Rahan määrä on vakio. Nyt pitäisi hoitajienkin ymmärtää katsoa kenelle poliitikot ovat ne vuosikausia ohjanneet. Ei ko. päätöksiä ole parissa vuodessa tehty eikä niitä saada parissa kuukaudessa korjattua.

Ja mitä luulette seuraavalla hallituskaudella tapahtuvan julkisella sektorilla? Nostetaan palkkoja ja otetaan lisää työvoimaa? Niin varmaan. Vanhojen merkkien mukaan muodostetaan suurempia yksiköitä ja tehostetaan toimintaa.

Vierailija
931/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rennosti pari viikkoa ja palaan vanhana työntekijänä jo saavuttamillani eduilla samaan työpaikkaan mistä Tehy painosti irtisanoutumaan.

Vierailija
932/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään nyt oikeesti mitään kunnollista suunnitelmaa?

Taitaa olla haarakonttorin perustaminen se helpoin vaihtoehto.

Puoli tuntia kun makaa selällään, niin on päivän työt tehty.

Vierailija
933/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalaiset eivät ilmeisesti kykene vaihtamaan työpaikkaa saati ammattia (jos sellaisia edes heillä on). Vaihdoin 15v tehohoitajan uran jälkeen koulunkäynninavustajaksi. 15v aikana moni kollega vaihtoi uraa tai työpaikkaa. Pari valmistui lääkäriksi (palstalaisten aamukahvit väärään henkeen!), yliopistosta on valmistuttu myös terveystieteistä maisteriksi ja tohtoriksi (tutkija, kehittäjä, opettaja, kliininen asiantuntija, hoitotyön johtaja), luokanopettajajaksi, historian opettajaksi, sosiaalityöntekijäksi, KTM, DI, tietojenkäsittelytiede, eräs opiskelee oikeustiedettä. Yamkista valmistuneet ovat työllistyneet em. terveystieteissä lueteltuihin työtehtäviin. Amkista on valmistuttu yhdyskuntainsinööriksi, tekniikan insinööriksi. On myös lähdetty myyntiedustajaksi (terveydenhuollon tuotteet), yksi opiskelee lentäjäksi. On palkanlaskijaa, kaupan kassaa ja yksi veresti vanhan ammattinsa ja palasi kampaajaksi. En ehkä edes muistanut tähän luetella kaikkia.

Wau.. hoitajat ovatkin lahjakasta porukkaa, lentäjäksi, lääkäreiksi, DI:ksi, KTM:ksi. Herää kysymys mikseivät alunperinkin opiskelleet näihin ammatteihin, joihin pääsevät vain fiksuimmat.

Niinpä. Hyvin sillä hoitoalalla näyttää tienaavan, kun lentäjäksikin on varaa kouluttautua. On nimittäin melko kallis koulutus. Kun tämän keskustelupalstan hoitajien kommentteja on lukenut, en kyllä haluaisi sellaisen koneen kyytiin, jossa olisi lentäjänä entinen hoitaja. Jos potilaatkin ollaan valmiita uhraamaan, tuskin koneessa olevista ihmisistäkään koetaan mitään vastuuta.

Tiesithän myös sen että liikennelentäjät työllistyvät 100% varmasti, joten pystyvät kyllä maksamaan koulutuksensa. Kylläpä nyt kiehuttaa sua siellä, kun kuulit jonkun opiskelevan lentäjäksi.

Ei kiehuta yhtään ainakaan minua. Ihmetyttää vain, kuinka epärealistisia skenaarioita täällä esitellään. Annetaan sellainen kuva, että ovet ovat auki mihin tahansa ja mihin tahansa vain mennään.

No, totta kuitenkin joka sana. Ensimmäisellä yrittämällä eivät kaikki ole tietenkään päässeet opiskelemaan. On myös opiskeltu työn ohessa osa-aikatyötä tai keikkaa tekemällä ja sitten loppuaika opinnoista on menty aikuisopintotuella. Osalla on ollut varaa jäädä kokonaan opiskelemaan, on säästöjä, perittyä varallisuutta tai hyvin tienaava puoliso. Ei se ole elämää kummempaa, hoitajat eivät yleensä ole näköalattomia, sosiaalisista ongelmista kärsiviä, kuten täällä suurin osa näyttää olevan.

Vierailija
934/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.

Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.

Höpöhöpö. Keikkailla hoitajan hommissa, saa valita parhaimmat paikat.

Jos joka hommaan on monta sataa halukasta, sä et valitse yhtään mitään.

Huono provo. Keikkailla saa just niin paljon kuin haluaa missä haluaa.

Eikö silloin pitäisi olla niin, että keikkafirmoilla on tarjota hoitajia vaikka pilvin pimein töihin? Voisi pohtia, että kumpi on taloudellisesti kunnille halvempaa käyttää keikkafirmojen hoitajia, vaiko palkata vakituista henkilökuntaa, jolloin kunta joutuu kustantamaan sairaslomat, kunta-alan pirun pitkät vuosilomat yms? 

Pitkät vuosilomat on kyllä myytti. Muutamalla tietämälläni metusalemilla niitä on, suurimmalla osalla ei.

Mietin vaan kuinka kannattavaa on, kun keikalaiselle maksetaan vaikka kolmekymppiä tunnissa tai enemmänkin, ja keikkafirman komissiot päälle.

Olen nyt keikkalaisena ollut kahden vuoden sisään yhden kerran sairaana. Ei pöpöt tartu ja immuunipuolustus toimii, kun ehtii huolehtia itsestään.

Mietin myös mitä maksaa kaikki ylitöiden, hälytysrahojen ja jononpurkurahojen maksaminen, joihin nyt joudutaan turvautumaan.

Olisiko kuitenkin kannattavaa laittaa ne työolot kuntoon ja maksaa vähän parempaa peruspalkka.

Vierailija
935/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.

En ole lukenut koko ketjua eli pahoittelut, jos tähän on jo vastattu, mutta minua ihmetyttää nää keikkailemaan lähtevät. Jos se keikkatyöläisen homma on niin helppoa ja mukavaa jne., niin miten ihmeessä ei kaikki hoitsut ole siirtyneet keikkailemaan jo aiemmin?!

Sinänsä sympaattista rakkauden etsijä hoitsua kun haastateltiin aamuteeveessä yks päivä, niin kiusallinen oli hiljaisuus, kun Puopolo kysyi, että mille alalle aikoo vaihtaa. Jotenkin tuntuu, ettei ole todellisuus nyt ihan mennyt tajuntaan kaikilla alanvaihdolla ja irtisanoutumisella uhkaavilla.

En minäkään halunnut kertoa suunnitelmistani, minne kouluun aion hakea. Kerroin sitten kun pääsin sisään. Samoin teki kollega. Voi olla mukavampi kertoa siinä vaiheessa, kun on jotain konkreettista.

Vierailija
936/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis mitä sä selität nyt?Luuletko ihan oikeasti että sua ei laiteta töihin koska ansiosidonnainen?Sun on haettava 4 paikkaa jatkuvasti ja jos tulee työtarjous sun on haettava.Minut laitettiin eläkeputkestakin töihin vaikka muutama kuukausi on jäljellä vielä.,hiillostivat ja soittelivat koko ajan ja piti selvittää mihin olen hakenut.Ei sua ansiosidonnaisella anneta kauan olla.

Eri vastaaja tässä. Se helsinkiläinen pitkäaikaistyötön sh. Hakemuksesta voi tehdä hyvän ja sitten mennä pikku hiprakassa haastatteluun. Ei pelkoa työpaikasta.

Tai esittää hankalia kysymyksiä ja vaatii vastauksia. Voimasanoja voi käyttää tässä.

Jokainen tyylillään. Minä hakeudun mieluummin töihin muulle alalle, niin ei tarvitse esittää pelleä. Ne korvaukset, mitä tuolla tavalla pystyy keplottelemaan, on kuitenkin aika minimitasoa. Haluan elämältä enemmän. 

Minä vain vastasin siihen väitteeseen, että töihin pakotetaan ja että karessia tulee ovista ja ikkunoista.

Työttömänä en lorvailisi, jos olisi ongelmia toimeentulon kanssa. Se on juuri päinvastoin. Minä pystyin tekemään näin, koska se oli taloudellisesti mahdollista.

Nyt ei ymmärrä. On taloudellisesti mahdollista, mutta suostut kuitenkin tuollaiseen pelleilyyn joidenkin pienten tukirahojen vuoksi? Ansiosidonnainen ei kauaa kestä ja peruspäiväraha on pieni. Eihän kenenkään ole pakko olla työnhakijana, jos ei tukia tarvitse. 

Ryhtyy opiskelemaan uutta alaa, niin ongelma on sillä kuitattu ja opiskelua voi tukien lisäksi rahoittaa tekemällä keikkaa hoitajana, silloin kun pystyy. Tadaa!

Vierailija
937/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairaanhoitajan koulutuksella on muka muiltakin aloilta paremmin palkattua työtä saatavilla?

Vierailija
938/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ei vain jostain syystä uskalla, ehkä pelkäävät, että sitten kuitenkin jäävät ilman töitä? Ja saattaa ihmiset olla jopa ihan kiintyneitäkin siihen työyhteisöönsä, ajatella, ettei sieltä ihan niin helppoa ole henkisesti irrottautua. Itse olen vaka puolella ja käynyt pari kertaa työhaastatteluissa, että vaihdan työpaikkaa, mutta sitten kun pahin vitutus meni ohitse, niin tajusin miten mukavia työkavereita minulla nykyisessä on ja vaikka välillä onkin aivan perseestä se työ, niin juurikin ne mukavat työkaverit sitovat minua paikkaan, he jotka ovat olleet jo monissa iloissa ja suruissa mukana ja antaneet tukea silloin, kun vuorotyön vuoksi on muut ihmissuhteet haalistuneet: Työkavereita näen paljon useammin kuin yhtäkään muuta ihmistä.

Että mielestäni ei tuotakaan asiaa kannata väheksyä ja mielestäni tuo tekee oikeastaan tästä koko asiasta vieläkin surullisemman: Miksi työntekijät ajetaan pois työpaikoista, joista eivät mielellään haluaisi edes lähteä?

Vierailija
939/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lomailen ensin ainakin 6 kk, jona aikana teen pimeää keikkaa, on paljon vanhuksia jotka maksaa mielellään pimeästi hoivasta ja voin tehdä sen verran kuin viitsin, pysyn omissa rahoissa, mies maksaa elämisen. Puhun sujuvaa norjaa ja tanskallakin pärjään, äidinkieleni on ruotsi, joten enköhän minä sitten saa töitä kun haluan niitä tehdä. Neljä velatonta sijoitusasuntoa (kaksi perittyä) kerryttää eläkettä. Erikoissairaanhoitajan olen, lapsiin erikoistunut.

Jestas! On ollut palkat kohdillaan kun sijoitusasuntoja on, vaikka kuinka!

It-alalla eikä kyllä yhtäkään sijoitusasuntoa. Omastakin hitosti lainaa

Sitten olet hoitanut asiasi huonosti.

Tai sitten väitteet, ettei hoitajan palkalla edes elä, ovat silkkaa puppua kun jokainenhan niistä ilmeisesti on sikarikas. Pitääkin saada it-alan palkkoihin tuntuva korotus, että päästään mekin elelemään pääomatuloilla joskus

Tiesitkös inssi ettei niitä sijoituskämppiä osteta palkalla vaan lainalla. Velkavivulla. Tämäkin ex-hoitsu sen tietää ja muutaman omistan puolison kanssa yhdessä.

Verovaroilla kustannettavat hoitajien palkat pitäisi nostaa tonnilla ylöspäin, että hoitajat  voisivat ostella sijoitusasuntoja?

Kuka on niin tyhmä, että maksaa sijoitusasuntoa omalla paikallaan?

Vierailija
940/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eipä sen mun päänsärky ole, jos et usko. Tuhannet ja tuhannet hoitajat katoavat alalta, jotain sen pitäisi kyllä sinullekin kertoa. Tuo lentäjä esim. haki ennen sh-opintoja lentäjäksi, mutta ei heti päässyt. Myöhemmin tärppäsi. Samoin lääkärit. Osa on lähtenyt innoissaan hoitoalalle, mutta kaiken tämän sopankeiton myötä päättänyt vaihtaa ammattia. Ei se ole sen kummempaa. Se, että et itse kykene mihinkään, ei tarkoita etteivätkö muut kykenisi.

Olen kyllä kyennyt hankkimaan korkean koulutuksen, btw mietin myös palkkaa silloin kun hain opiskelemaan. Ja hyvän, hynipalkatun asiantuntijan työpaikan, jota muuten haki 80 muutakin.

Aika epärealistinen kuva on kuitenkin se että tuhannet hoitajat onnistuvat saamaan opiskelupaikan lääkiksestä, kauppakorkeasta tmv

Herätkää todellisuuteen! Töitä ei ole tarjolla muilla aloilla niin kuin hoitoalan suojatyöpaikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi