Menisitkö siskosi häihin, vai festareille?
Hääasiaa minullakin.
Me saatiin maanantaina hääkutsu, ja samassa oli myös polttarikutsu pelkästään minulle, ja kyseessä on siis pikkusiskoni häät. Emme ole kovin läheisiä, enkä tiennyt että on menossa naimisiin tänä kesänä (on mies ja pieni lapsi kyllä, joten ei mikään yllätys).
Itse taas olen siinä elämäntilanteessa, että kaikki lapset on kouluiässä ja arki tasaisempaa, ja on aikaa itselle ihan eri tavalla. Olemme miehen kanssa varanneet kesälle yhden viikonloppureissun Lontooseen ja yhden festarireissun.
Enkä ole provo, mutta uskokaa tai älkää niin häät on samana viikonloppuna kuin on ne festarit! En ole käynyt vuosiin missään, kun on ollut vain vähän lapsenvahteja ja sitten koronaa.
Aion kieltäytyä hääkutsusta ja mennä kuuntelemaan lempibändini. Olisitko tehnyt samoin?
Polttareihinkaan en pääse, sillä ne on viikko ennen Lontoon reissua, enkä saa kahta viikonloppua peräkkäin vapaata töistä.
Kommentit (24)
Jos festarit menee edelle niin ette varmaan ole läheisiä jatkossakaan.
Etkö voi mennä lempibändisi keikalle joskus muulloin?
Tietenkin siskon häihin. Tosta saa kuvan, että kadehdit jotenkin siskoasi.
Vierailija kirjoitti:
Morsian kutsuu polttareihin? Mitä kummaa?
Totta muuten joo. Tässä on kaksi kutsua, toinen polttareihin. En ajatellut tätä ollenkaan. Joku uusi juttu? Toinen siskoni saanut samalla tavalla kaksi kutsua.
Ap
No jos tilanne olisi tuo niin menisin festareille. Omassa elämässäni taas tietäisin jo ennen virallista hääkutsuakin siskoni häistä enkä varaisi reissuja niiden ajalle.
Tuntuu, että olet jo päättänyt, miten teet, joten siitä vaan sitten.
Tähän on muutenkin paha kommentoida, sillä perhesuhteet ovat niin erilaisia. Itse en jättäisi siskoni häitä väliin mistään hinnasta, mutta olemme suht läheisiä ja tietäisin kyllä etukäteen, jos olisivat menossa naimisiin, ennen kutsun tulemista siis.
Polttareiden skippaaminen kuulostaa myös vähän ontuvalta, jos se on vain järjestelykysymys. Tee siis, miten haluat. Voit varautua, että siskosi pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut liput jo, varannut hotellin ja lapsenvahdin ja koiralle hoitajan. Ei ole mikään helppo juttu meille lähteä kaksi kertaa kesässä jonnekin.
Jos sisko olisi lähettänyt vaikka sellaisen save the date - kortin mitä joskus näkee, en ehkä olisi ehtinyt suunnitella ja ostaa/varata kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut liput jo, varannut hotellin ja lapsenvahdin ja koiralle hoitajan. Ei ole mikään helppo juttu meille lähteä kaksi kertaa kesässä jonnekin.
Jos sisko olisi lähettänyt vaikka sellaisen save the date - kortin mitä joskus näkee, en ehkä olisi ehtinyt suunnitella ja ostaa/varata kaikkea.
No koirahan tarvii hoitajan joka tapauksessa, ehkä lapsetkin jos on lapsettomat häät. Festariliput saa hyvin myytyä eteenpäin ja hotellivarauksen voi perua.
Onko tämä joku etäinen siskopuoli?
Tuntuu tosi kummalliselta ettei edes yhteisiltä lähisukulaisilta ole häistä mitään kuullut.
Jos siskon häissä esiintyy Metallica niin menisin sinne!
Siskon häiden väliinbjättäminen on käytännössä välien poikki laittaminen. Ei siskojen kanssa tarvi olla läheinen, jotta häihin osallistutaan ja yleensä myös tarjotaan apua.
Kuinka avuton voi olla aikuinen ihminen, joka ei osaa päättää näistä asioista itse?
Sanot, että on muksuja ja koiria, elämä vakaata.
Käyttäydy sitten sen mukaan.
Festareille koska minulla ei ole siskoa.
Polttarit jättäisin väliin ja menisin Lontooseen. Häihin menisin ilman muuta. Festareita on joka kesä.
Teet niin, että jälkeenpäin voit olla tyytyväinen päätökseesi. Voit selkä suorassa kertoa ääneen, että valitsin näin, koska tämä asia oli minulle tärkeä.
Häihin menisin, mutta en polttareihin. Festarit olen itse kokenut jo nuorena, en menisi sellaisiin vaikka käskettäisiin.
Miksi et soita siskolle et siirtää häitään.
Voithan sanoo myös et tälläkertaa pääse,vaan tuut ensikerralla sitten.
Festareille tietty! Häät on sairaan tylsiä juhlia. En osallistu ikinä häihin, vaikka olisinkin ns. vapaalla niiden aikaan.
Morsian kutsuu polttareihin? Mitä kummaa?