Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
881/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entä remonttimiehet, kun eivät tulleet töihin ja hävisivät kuin sumuun. Eivät edes ilmoittaneet yrittäjä firmalle? Kun oli talossa remontti, niin yksi mies polttaa aika paljon tupakkaa, ja ihan liikaa taukoja, ja yrittää samalla iskeä minua? Haluanko jonkin luuserin itselleni, joka ei edes töitä halua tehdä? Siis miksi joku remppamies saa ansaita palkkansa, kun taukoja liikaa, ja luulee, että minulle small talk juttuja mukamas kivaa? Hän ei vain hoitanut töitään hyvin ja kuvitteli, että minulle lässyttäminen olisi jotenkin mukavaa. Siis äijä vain laisti työnteosta. Ja tämä luuseri pyysi mun puh numeroa, ei kiitos, en halua edes laiskaa ystävää, joka ei edes työtään tee pihassa kunnolla. 

Vierailija
882/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monta sairaanhoitajaa, jotka on vaihtaneet hoitoalan muihin töihin.

Jo pitkään on ollut näkyvissä sellaista, että monet nuoret sairaanhoitajat eivät pysy kauaa hoitoalalla. Tutkinnon suorittamisen jälkeen moni ei pysy edes viittä vuotta, että saisi ensimmäisen ikälisän. Nuoret sairaanhoitajat saavat ensimmäisen työpaikkansa usein jostain vanhusten hoivasta tai kotihoidosta, missä palkka on pieni eikä vuorotyölisiin ole mahdollisuuksia. Moni on ihan suoraan sanonut, että lähti palkan vuoksi.

Huolestuttava suunta on, että nykyään monet pitkän uran tehneetkin vaihtavat pois. Tiedän viimeisten parin vuoden ajalta useita nelikymppisiä ja jopa kolme viisikymppistä alanvaihtajaa. Osalla heistä on ollut toisen alan koulutus entuudestaan, osa on opiskellut uuden alan työn ohessa kaikessa hiljaisuudessa. Alan vaihto ei ole ollut selvästikään mikään hetken tapahtuma, vaan pitkä ja määrätietoinen prosessi. 

Joku täällä totesi aikaisemmin, että kun ihmisiä lähtee, niin kyvykkäimmät lähtevät ensin, ja jäljelle jäävissä on paljon myös niitä, jotka eivät muualle ehkä enää pystyisi työllistymään. Valitettavasti asia on juuri näin. Toki toivoisi, että jäljelle jäisi riittävästi myös niitä, joilla on hoitoalalle aito kutsumus. 

Uusia ammatteja pystytään tuosta vaan opiskelemaan työn ohessa, vaikka ollaan kiireisestä ja kuormittavasta työstä loppuunpalaneita. Jokin tässä ei nyt täsmää.

Sairaanhoitajat muuten harvoin valittavat kuormittuneisuudesta. Sairaanhoitajat valittavat nimenomaan palkasta. 

Lähihoitajat valittavat työoloista ja kuormittumisesta. 

Harmi, että Tehy ja Super ovat sotkeneet kahden eri ammattiryhmän ongelmat. On liikaa yksinkertaistamista puhua hoitajista. Kun ei sellaisia hoitajia ole olemassakaan: osa on niitä sairaanhoitajia ja osa on lähihoitajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut luokanopettajana jo elokuusta alkaen.

Luokanopettajalla on huonompi palkka kuin hoitajalla. Opettajalla ei myös ole lisiä.

Mutta opettajilla on 4 kk lomat vuodessa.

Opettajilla on paljon parempi palkka. T. Ope

Vierailija
884/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis mitä sä selität nyt?Luuletko ihan oikeasti että sua ei laiteta töihin koska ansiosidonnainen?Sun on haettava 4 paikkaa jatkuvasti ja jos tulee työtarjous sun on haettava.Minut laitettiin eläkeputkestakin töihin vaikka muutama kuukausi on jäljellä vielä.,hiillostivat ja soittelivat koko ajan ja piti selvittää mihin olen hakenut.Ei sua ansiosidonnaisella anneta kauan olla.

Eri vastaaja tässä. Se helsinkiläinen pitkäaikaistyötön sh. Hakemuksesta voi tehdä hyvän ja sitten mennä pikku hiprakassa haastatteluun. Ei pelkoa työpaikasta.

Tai esittää hankalia kysymyksiä ja vaatii vastauksia. Voimasanoja voi käyttää tässä.

Jokainen tyylillään. Minä hakeudun mieluummin töihin muulle alalle, niin ei tarvitse esittää pelleä. Ne korvaukset, mitä tuolla tavalla pystyy keplottelemaan, on kuitenkin aika minimitasoa. Haluan elämältä enemmän. 

Minä vain vastasin siihen väitteeseen, että töihin pakotetaan ja että karessia tulee ovista ja ikkunoista.

Työttömänä en lorvailisi, jos olisi ongelmia toimeentulon kanssa. Se on juuri päinvastoin. Minä pystyin tekemään näin, koska se oli taloudellisesti mahdollista.

Nyt ei ymmärrä. On taloudellisesti mahdollista, mutta suostut kuitenkin tuollaiseen pelleilyyn joidenkin pienten tukirahojen vuoksi? Ansiosidonnainen ei kauaa kestä ja peruspäiväraha on pieni. Eihän kenenkään ole pakko olla työnhakijana, jos ei tukia tarvitse. 

Vierailija
885/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajalla on huonompi palkka kuin hoitajalla. Opettajalla ei myös ole lisiä.

Häh? Mun laskujen mukaan se on noin 3kk, että mukavasti pyörähti hieman yläkanttiin. Lisäksi hoitajien sairaslomamäärät huomioiden, heidän vuosilomailuunsa voi lisätä kuukauden, joten ero opettajiin on pieni.

Mutta ei nyt vertailla. Opettajat on virkamiehiä ja tekevät kokonaisvastuulla itsenäistä työtä. Hoitajien työ on omanlaisensa ja hyvin tärkeä sekin.

Vierailija
886/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mun laskujen mukaan se on noin 3kk, että mukavasti pyörähti hieman yläkanttiin. Lisäksi hoitajien sairaslomamäärät huomioiden, heidän vuosilomailuunsa voi lisätä kuukauden, joten ero opettajiin on pieni.

Mutta ei nyt vertailla. Opettajat on virkamiehiä ja tekevät kokonaisvastuulla itsenäistä työtä. Hoitajien työ on omanlaisensa ja hyvin tärkeä sekin.

Monella hoitajalla on vuosilomia pitämättä monen vuoden ajalta. Ei ole annettu pitää kuin kahden viikon kesälomat. Ei ihme, että uupuvat ja joutuvat saikulle. 

Vierailija
887/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma on loma. Sairausloma on ihan eri asia. Kyllä opettajillakin on oikeus sairauslomaan, taitaapi olla ihan sama määrä palkallista kuin kvtessissakin. Eli laskepa teille opeillekin tuohon vielä se kuukausi päälle. Samat laskentasäännöt molemmille.

Tsiisus mitä "vertailua" ja vielä opettaja olevinaan. Opetatko yhtä surkeasti oppilaitasi? Ei ihmekään, että Suomi ei enää pärjää pisa-testeissä.

Eri

Vierailija
888/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaksi siirryin elokuussa, kun viimein pätevöidyin. Irtisanouduin sairaanhoitajan toimesta keväällä ja poistin oikeuteni Valviiralta. Ei ikinä enää hoitotyöhön.

Vierailija
889/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella hoitajalla on vuosilomia pitämättä monen vuoden ajalta. Ei ole annettu pitää kuin kahden viikon kesälomat. Ei ihme, että uupuvat ja joutuvat saikulle. 

Vierailija
890/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen, että saisin pitää pois kaikki pitämättä jääneet lomat. Olen tosiaan loman tarpeessa.  Uupuminen työhön alkaa jo näkyä kyynistymisenä, olen muuttunut ikäväksi ja kuivakiskoiseksi tyypiksi ja kohtelen myös potilaita tylysti. Olen kuitenkin pohjimmiltani kiltti ja ystävällinen, ja kärsin tästä tilanteesta tosi paljon. Rekisterissä on 71 lomapäivää. En usko, että saan pitää pitkää lomaa muuten kuin irtisanoutumalla. Suunnitelmissa on kunnon talviloma marraskuusta maaliskuulle jossain kivassa lämpimässä paikassa. Luotan, että varmasti löydän töitä sen jälkeenkin. Ehkä hoitoalalta, mutta ehkä jostain muualta. Katsotaan nyt miten tuo palkka-asia etenee. 

Vierailija
891/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan vakuutusyhtiössä työhyvinvoinnin kehittäjänä 1.11.2022. Siisti sisätyö ma-pe klo 8-16, ei yövuoroja eikä raskaita iltoja ja palkka alkaa nelosella.

Siellä joudutkin tiukoille, vakuutusyhtiöissä kiristetään tuottovaatimuksia joka vuosi ja jokaisen työntekijän tehokkuutta ja tuottavuutta arvioidaan 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
892/959 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen, että saisin pitää pois kaikki pitämättä jääneet lomat. Olen tosiaan loman tarpeessa.  Uupuminen työhön alkaa jo näkyä kyynistymisenä, olen muuttunut ikäväksi ja kuivakiskoiseksi tyypiksi ja kohtelen myös potilaita tylysti. Olen kuitenkin pohjimmiltani kiltti ja ystävällinen, ja kärsin tästä tilanteesta tosi paljon. Rekisterissä on 71 lomapäivää. En usko, että saan pitää pitkää lomaa muuten kuin irtisanoutumalla. Suunnitelmissa on kunnon talviloma marraskuusta maaliskuulle jossain kivassa lämpimässä paikassa. Luotan, että varmasti löydän töitä sen jälkeenkin. Ehkä hoitoalalta, mutta ehkä jostain muualta. Katsotaan nyt miten tuo palkka-asia etenee. 

Aika sama tilanne täällä. Mulla 103 lomapäivää. Ajattelin ens talvena pitää ne pois. 

Vierailija
893/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaiset eivät ilmeisesti kykene vaihtamaan työpaikkaa saati ammattia (jos sellaisia edes heillä on). Vaihdoin 15v tehohoitajan uran jälkeen koulunkäynninavustajaksi. 15v aikana moni kollega vaihtoi uraa tai työpaikkaa. Pari valmistui lääkäriksi (palstalaisten aamukahvit väärään henkeen!), yliopistosta on valmistuttu myös terveystieteistä maisteriksi ja tohtoriksi (tutkija, kehittäjä, opettaja, kliininen asiantuntija, hoitotyön johtaja), luokanopettajajaksi, historian opettajaksi, sosiaalityöntekijäksi, KTM, DI, tietojenkäsittelytiede, eräs opiskelee oikeustiedettä. Yamkista valmistuneet ovat työllistyneet em. terveystieteissä lueteltuihin työtehtäviin. Amkista on valmistuttu yhdyskuntainsinööriksi, tekniikan insinööriksi. On myös lähdetty myyntiedustajaksi (terveydenhuollon tuotteet), yksi opiskelee lentäjäksi. On palkanlaskijaa, kaupan kassaa ja yksi veresti vanhan ammattinsa ja palasi kampaajaksi. En ehkä edes muistanut tähän luetella kaikkia.

Vierailija
894/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalaiset eivät ilmeisesti kykene vaihtamaan työpaikkaa saati ammattia (jos sellaisia edes heillä on). Vaihdoin 15v tehohoitajan uran jälkeen koulunkäynninavustajaksi. 15v aikana moni kollega vaihtoi uraa tai työpaikkaa. Pari valmistui lääkäriksi (palstalaisten aamukahvit väärään henkeen!), yliopistosta on valmistuttu myös terveystieteistä maisteriksi ja tohtoriksi (tutkija, kehittäjä, opettaja, kliininen asiantuntija, hoitotyön johtaja), luokanopettajajaksi, historian opettajaksi, sosiaalityöntekijäksi, KTM, DI, tietojenkäsittelytiede, eräs opiskelee oikeustiedettä. Yamkista valmistuneet ovat työllistyneet em. terveystieteissä lueteltuihin työtehtäviin. Amkista on valmistuttu yhdyskuntainsinööriksi, tekniikan insinööriksi. On myös lähdetty myyntiedustajaksi (terveydenhuollon tuotteet), yksi opiskelee lentäjäksi. On palkanlaskijaa, kaupan kassaa ja yksi veresti vanhan ammattinsa ja palasi kampaajaksi. En ehkä edes muistanut tähän luetella kaikkia.

Heti tulikin yksi vielä mieleen, eli liikunnanohjaaja.

Vierailija
895/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin 15v tehohoitajan uran jälkeen koulunkäynninavustajaksi.

No tuossa et ainakaan paremmille palkoille päätynyt.

Nyt mennään jo melko korkealentoisella tasolla, kun hoitajat aikovat lentäjiksi.

Vierailija
896/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mennään jo melko korkealentoisella tasolla, kun hoitajat aikovat lentäjiksi.

En väittänytkään vaihtaneeni palkan takia, vaan down-shiftaamisen. Helpompi päivätyö, vastuu miljoona kertaa vähempi. Ja kyllä, eräs kollega todellakin opiskelee lentäjäksi. Se, että sinä kuvittelet, ettei hoitajista ole mihinkään, kertoo itsestäsi ja elämänpiiristä paljon. Säälittävää.

Vierailija
897/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, tämmöiset kommentoijat eivät kykene mihinkään muutoksiin elämässään ja myös omat kaverit ja sukulaiset ovat samaa luuseriporukkaa, joita heti v€tuttaa kuulla kun muut tekevät elämälleen jotain.

Vierailija
898/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossuun sossuun, kunhan 400 päivän ansiosidonnainen tulee täyteen. ei minua hoitajanakaan kiinnostanut työnteko

Vierailija
899/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus iskee lujaa, kun huomaa, miten hyväpalkkaisessa duunissa on hoitsuna oikeasti ollut.

Näinpä juuri. Vaikka on korkeakoulutus, ei ole takeita juurikaan yli 3.000- 3.500 euron kk-palkasta. Näin se vaan on. Se kadehdittu hyvinpalkattu vientiteollisuus ei hoitajia taida tarvita paitsi ehkä tehdastyöhön ja sekin taitaa olla vuorotyö?

Vierailija
900/959 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, tämmöiset kommentoijat eivät kykene mihinkään muutoksiin elämässään ja myös omat kaverit ja sukulaiset ovat samaa luuseriporukkaa, joita heti v€tuttaa kuulla kun muut tekevät elämälleen jotain.

Olette te kyllä sekopäistä porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi