Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
261/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hoitajia vihaavat eivät tunnu tajuavan että kohta kopsahtaa omaan nilkkaan. Esim sairaaloiden ensiavuissa tilanne on jo sietämätön: Jorvissa käännytetään ambulansseja pois, koska eivät voi hoitaa potilaita, jonot voivat ensiapuun olla ko monta vuorokautta. Leikkausjonot kiireellisiin leikkauksiin ovat venyneet yli vuoden mittaisiksi, samoin syöpähoitoohin jonot ovat kuukausien mittaiset, kiireellisiä rtg tutkimuksia ei voida tehdäriittävän paljon, vaikka niitä tehdää useassa vuorossa ja viikonloppuisin myös.

Ja en siis ole hoitaja , vaan omainen.

Hoitajia ei vihata, päinvastoin epäasialliset ulostulot tulevat lähinnä heiltä, jos tämänkin ketjun kommentit luet vähättelyineen ja suoranaisine toiveina toisten omaisten kuoleman puolesta. Olemme myös erittäin tietoisia siitä, ettei sairaanhoitoa ole pitkään aikaan pk-seudulla saanut.

Vierailija
262/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mulla alkaa työt 1.10 alkaen uudessa työssä, olen opiskellut onneksi 2 ammattia, toinen hoitopuolella josta irtisanouduin 1.9 ja laitoin valviralle hakemuksen ammattioikeuksieni poistamiseksi, toinen ammattini on kirjanpitopuolella. On ihan mukava päästä säännölliseen työhön jossa ei tarvi tehdä tuplaa eikä iltaa eikä viikonloppua, lomatkin saa pitää :D Ja mikä parasta, kukaan ei ole sylkemässä naamalle ja syyttämässä ahneeksi murhaajaksi.

Miksi et ole mennyt tuonne aikaisemmin? Koska tuolla on niin surkea palkka? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenet on työnantaja kyykyttänyt hoitajia sen minkä pystyy

KYSssä on ollut mantrana 1990- luvulta lähtien tämä: " Jos ei kiinnosta , niin lähde,meille on Carlsonin ( tavaratalo Kuopion keskustassa), nurkalle asti jonossa tulossa hoitajia töihin!" Jos hoitajat ovat valttaneet huonosta kohtelusta. Työsuhteita on katkaistu kun olet jäänyt äitiyslomalle, kyykytetty ja kiusattu.

Miksi ihmettelette kun alalle ei ole hinkua ja entiset lähtee? Ainoa tapa saada hoitajia on nostaa palkkaa, tuota paskaa johtamiskulttuuria ette saa muutettua koska koko organisaation johto on läpimätä alalla.

Vierailija
264/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mulla alkaa työt 1.10 alkaen uudessa työssä, olen opiskellut onneksi 2 ammattia, toinen hoitopuolella josta irtisanouduin 1.9 ja laitoin valviralle hakemuksen ammattioikeuksieni poistamiseksi, toinen ammattini on kirjanpitopuolella. On ihan mukava päästä säännölliseen työhön jossa ei tarvi tehdä tuplaa eikä iltaa eikä viikonloppua, lomatkin saa pitää :D Ja mikä parasta, kukaan ei ole sylkemässä naamalle ja syyttämässä ahneeksi murhaajaksi.

Kuulostaa hyvältä, onnea uuden työn johdosta :)

Vierailija
265/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla hoitsut sen verran aggressiivia, että on paukahtanut defenssit päälle. Eli ei nää oo ajatellut yhtään sen pidemmälle. Elävät kuvitelmissa, että saavat yhteiskunnan polvilleen ja ne kutsutaan samaan työhön paljon isommalla palkalla. 

Kohta voi tulla monelle itku.

Kyllä se itku tulee ihan potilaille, kun kivuissa joudutaan kuskaamaan jonnekkin satojen kilometrien päähän hoitoon, kun lähellä olevat yksiköt suljetaan hoitajapulan vuoksi.

Vierailija
266/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.

Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.

Älytön kommentti!! Meille just palkattiin hoitaja joka ei ole tehnyt muutamaan vuoteen hoitajan töitä. Mutta on hoitajan paperit ja lääkeluvat kunnossa.

Ettekö nyt tajua että me tullaan saamaan aina keikkahommaa ym. jos vaan halutaan.

Vaikka olisit viisi vuotta kotona niin tervetuloa keikalle senkin jälkeen.

Voit yllättyä. Keikkatyypit ovat niitä joiden palveluista karsitaan heti kun tulee tiukkaa rahasta.

Vierailija
267/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hoitajana ihmetyttää kyllä kovasti se mistä lähtien suomalaiset ovat olleet näin kovin huolissaan hoitajaparkojen toimeentulosta mahd. irtisanoutumisen jälkeen tai töiden loppumista :D Onpas täällä palstalla huolehtivaista ja välittävää sakkia (/sarkasmi).

Ei minua kiinnosta teidän tienestinne yhtään ja en ole yhtään huolestunut teidän toimeentulosta. Ei ole kukaan muukaan, jos osaat lukea kirjoituksia. Kyse on siitä, miten on hyvät tienestit hoitajilla ollut, kun pystyvät jäämään töistä pois. Ja kellään hoitajalla ei tunnu olevan mitään hätää. Ihan hyvin voi olla maksamatta asuntolainat, olla miettimättä miten sitä perheellinen pärjää noin niinkuin yleisesti. Minä työssäkäyvänä ihmisenä kyllä mietin miten pärjättäisiin, jos työttömäksi jäisin. Kaikki kulut pitää kuitenkin maksaa. Saathan sinä ja muut toki olla naiveja. Olkaa hyvä vaan.

Vierailija
268/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään nyt oikeesti mitään kunnollista suunnitelmaa?

Ansiosidonnaista saa noin vuoden. Mitä muita suunnitelmia pitäisi olla?

Vierailija
269/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenet on työnantaja kyykyttänyt hoitajia sen minkä pystyy

KYSssä on ollut mantrana 1990- luvulta lähtien tämä: " Jos ei kiinnosta , niin lähde,meille on Carlsonin ( tavaratalo Kuopion keskustassa), nurkalle asti jonossa tulossa hoitajia töihin!" Jos hoitajat ovat valttaneet huonosta kohtelusta. Työsuhteita on katkaistu kun olet jäänyt äitiyslomalle, kyykytetty ja kiusattu.

Miksi ihmettelette kun alalle ei ole hinkua ja entiset lähtee? Ainoa tapa saada hoitajia on nostaa palkkaa, tuota paskaa johtamiskulttuuria ette saa muutettua koska koko organisaation johto on läpimätä alalla.

Luuletteko että ihmiset hakeutuisivat merkittävästi enemmän sairaanhoitajiksi, jos heille annettaisiin tuo mitä nyt pyydetään? Tuskin. AY-liikkeet ovat saaneet luotua hoitajille niin karmean imagon, että se karsii hakijoita. Ei tuo korotus ole sellainen, minkä takia rahalle ahneet alalle siirtyisivät. Muut taas ovat keskimääriäiseen suomalaiseen palkkaan tyytyväisiä.

Vierailija
270/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri ETENE:n julkaisua terveydenhuollon arvopohjasta ja etiikasta, siinä yhdeksi terveydenhuollon riskikohdista mainittiin henkilöstön uupuminen, työn raskaus ja hoitajapula. Arvatkaapa julkaisuvuosi? 2001! Ongelmat on siis nähty jo yli 20 vuotta sitten mutta silti päätetty ajaa suomalainen terveydenhuolto hoitajineen päin seinää. 

Vierailija
271/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaanko kaikki ovat muuttamassa?

Tuskin sentään Ruotsiin. Siellä hoitoala on täysin kriisissä kuten Suomessakin, vaikka palkat ovat toki paremmat (hinnat myös korkeammat).

Pohjoismaiden ulkomailla esim. Saksassa ei hyväksytä suomalaisia papereita sellaisenaan eikä palkat ole häävit.

Vierailija
272/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin tehdä hoitotyötä, olin naiivi ja kuvittelin jaksavani sitä, eka vuosi olikin ihanaa, sitten lähti rullaan tasasesti alaspäin. Jatkuvaa ylityötä, alimitoitusta, aliarvostusta, ei vain enää jaksanut joustaa ja joustaa ja joustaa, rupesin olemaan jo niin rikki sekä henkisesti että fyysisesti. Hattua nostan heille jotka jäävät ja ymmärrän täysin heitä, jotka poistuvat alalta. Se että jokin on ns.kutsumustyötä, ei tarkoita että kaikkea pitää kestää ja jaksaa loputtomasti. Ihminen ei voi venyä loputtomiin, varsinkin kun arvostus on nollassa. Ja mitä palkkaukseen tulee, uudessa työssä palkkani ei juurikaan muutu :) Ehkä olisin hoitajana voinut tienata tiettyinä "pyhä"kuukausina enemmän, tai tekemällä vain iltaa ja yötä ja tuplaa, mutta taloudellisesti en juurikaan kärsi muutoksesta.

Vierailija
273/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en oo suunnitellut oikeen mitään vielä, mutta ajatus ulkomaille muutto kiinnostais. 

Joo, muuttaminenhan on tunnetusti helppoa ja halpaa eiku.

Yhtä helppoa ja halpaa kuin niillä Filippiiniläisillä, Espanjalaisilla, Intialaisilla ja Kenialaisilla hoitajilla jotka tänne tulevat. Se on kyllä jännä, ollaan valmiita työntämään omat, suomenkieliset, ammattitaitoiset hoitajat ulkomaille ja samaan aikaan tuomaan tilalle kielitaidottomia halpahoitajia. 

Se muuttaminen ulkomaille on nyt kuitenkin eri asia kuin pari kertaa vuodessa ulkomailla käyminen. Ei ulkomaille moni ihan tuosta noin vaan pysty muuttamaan. Haloooo.

Vierailija
274/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hoitajia vihaavat eivät tunnu tajuavan että kohta kopsahtaa omaan nilkkaan. Esim sairaaloiden ensiavuissa tilanne on jo sietämätön: Jorvissa käännytetään ambulansseja pois, koska eivät voi hoitaa potilaita, jonot voivat ensiapuun olla ko monta vuorokautta. Leikkausjonot kiireellisiin leikkauksiin ovat venyneet yli vuoden mittaisiksi, samoin syöpähoitoohin jonot ovat kuukausien mittaiset, kiireellisiä rtg tutkimuksia ei voida tehdäriittävän paljon, vaikka niitä tehdää useassa vuorossa ja viikonloppuisin myös.

Ja en siis ole hoitaja , vaan omainen.

Hoitajia ei vihata, päinvastoin epäasialliset ulostulot tulevat lähinnä heiltä, jos tämänkin ketjun kommentit luet vähättelyineen ja suoranaisine toiveina toisten omaisten kuoleman puolesta. Olemme myös erittäin tietoisia siitä, ettei sairaanhoitoa ole pitkään aikaan pk-seudulla saanut.

Tässä ketjussa ei taida kovin montaa hoitajan kommenttia olla, trolleja kyllä löytyy.

Vierailija
275/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska halusin tehdä hoitotyötä, olin naiivi ja kuvittelin jaksavani sitä, eka vuosi olikin ihanaa, sitten lähti rullaan tasasesti alaspäin. Jatkuvaa ylityötä, alimitoitusta, aliarvostusta, ei vain enää jaksanut joustaa ja joustaa ja joustaa, rupesin olemaan jo niin rikki sekä henkisesti että fyysisesti. Hattua nostan heille jotka jäävät ja ymmärrän täysin heitä, jotka poistuvat alalta. Se että jokin on ns.kutsumustyötä, ei tarkoita että kaikkea pitää kestää ja jaksaa loputtomasti. Ihminen ei voi venyä loputtomiin, varsinkin kun arvostus on nollassa. Ja mitä palkkaukseen tulee, uudessa työssä palkkani ei juurikaan muutu :) Ehkä olisin hoitajana voinut tienata tiettyinä "pyhä"kuukausina enemmän, tai tekemällä vain iltaa ja yötä ja tuplaa, mutta taloudellisesti en juurikaan kärsi muutoksesta.

Et ole kyllä paljoa venynyt työajoissa jos sairaanhoitajana olet tienannut saman verran kuin kirjanpitopuolella. Vuoden vaihteen jälkeen pääset sinäkin kokeilemaan uudessa ammatissa venymistä ja arvostusta. Tuolloin ei välttämättä ylitöistä enää maksetakaan, vaan saa vapaata tunti tunnista.

Vierailija
276/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään nyt oikeesti mitään kunnollista suunnitelmaa?

Ansiosidonnaista saa noin vuoden. Mitä muita suunnitelmia pitäisi olla?

Hyvä, ei muuta sitten kun irtisanoutumaan.

Vierailija
277/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajille tervemenoa muihin hommiin. Hommat kyllä hoituu ilman teitäkin.

Vierailija
278/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sairaanhoitajan palkka voi olla huono? Kuntasektorilla 3207 ja valtiolla 3474? Moni insinööri ei saa edes tuota palkaa tai it-alalla oleva. Oma palkka toimistotyötä ja alle 3.000. Sairaanhoitajan työ on raskasta ja hoitajia vähän, mutta en pitäisi tuota palkkaa pienenä. Ja en vaihda alaa, koska parin vuoden kuluttua olen eläkkeellä.

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa keskiarvo jossa lisät mukana, ei tuo ole se mikä kaikille automaattisesti maksetaan.

Ymmärrätkö itse mitä keskiarvo tarkoittaa? Jos väität että iso osa tienaa tuota huomattavasti vähemmän, tarkoittaa se samalla että iso osa myös tienaa huomattavasti ENEMMÄN. Eli on paljon hoitajia jotka sitten tienaavat 4000+ euroa tai jopa enemmän.

Ei ole ellei tee paljon ylitöitä ja yövuoroa. Perushoitsu ei tuohon pääse.

Ei kuule pääse moni muukaan päivätyötä tekevä. Itselleni ei edes ylityöistä makseta, vaan vapaata saa tunti tunnista. No mieluummin otan vapaana kuin rahana, vaikka palkka pieni onkin.  En pääse edes siihen perushoitajan palkkaan.

Olisit mäntti opiskellut enemmän, eikö tyhmä pää kestänyt opiskelua, olet ääliö.

Olen tarpeeksi älykäs, että olen nainut varakkaan miehen. Ja olen saanut perintöä. Miksi ihmeessä raataisin  esim. sairaanhoitajana vuorotyössä?  Työni on kevyttä. Kuten sanoin, nautin vapaa-ajasta. Ja työstänikin tykkään. Ja ennen kuin kommentoit, että entä jos ero tulee, niin tulisin silti ihan hyvin toimeen. Olen saanut rahaa säästöön ja tulen toimeen pienellä.

Vierailija
279/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ha, mitä olen työkavereilta kavereilta kysellyt niin eivät todellakaan ole työvaatteita palauttamassa irtisanoutumisen yhteydessä. Eli meillä kaikilla on työasut OnlyFansiin jo valmiina!! Repikää siitä, tunkit.

Vierailija
280/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla pakollako luulette arvostuksen nousevan? Kyllä ne kaksi tätiä ovat toimillaan ja puheillaan aiheuttaneet aivan päinvastaisen reaktion. Pidän teitä lähinnä ahneina, jotka eivät tyydy mihinkään. No mitä enemmän palkkaa tulee, sitä nopeammin hoitajien määrä vaan vähentyy. Ei se raha kuitenkaan puissa kasva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan