Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti puhuu asioista joilla ei ole mitään merkitystä voinnilleni

Vierailija
15.09.2022 |

Vaikka onkin opiskelija, silti sama tilanne tosi usein.
Alkaa puhumaan yhdentekeviä asioita.
Mun vointiin ne jutut ei auta.
En tiedä kehtaisinko sanoa miten pitäisi toimia.
Tässä yhden kerran edistyin kun kuuntelin omia tunteitani keskittyen niihin.
Seuraavasti aika menikin terapeutin höpöttäessä niitä näitä.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti terapiassa se että moni syy itsessäni pohjautuu lapsuuteen. Eli sieltä on lähtöisin turvattomuus ja epäluottamus jne. 

Ketään ei tuntunut vuosien aikana kuitenkaan kiinnostavan lapsuuteni oikeastaan pätkääkään vaan ne kohdat sivutettiin nopeasti kun yritin mainita jotakin lapsuuteen viittaavaa.

Eli juurisyihin ei pureuduttu ollenkaan? Eipä siitä terapiasta sitten mitään apua oikeastaan ollut.

Vierailija
2/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset terapeuttia, et ole itse kykeneväinen huolehtimaan terveydestäsi. Sinun mielipiteesi terapeutista ja hänen menetelmistään ei siis todennäköisesti ole oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset terapeuttia, et ole itse kykeneväinen huolehtimaan terveydestäsi. Sinun mielipiteesi terapeutista ja hänen menetelmistään ei siis todennäköisesti ole oikea.

Tämä ei pidä paikkaansa.

Vierailija
4/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ylläolevalla. Mulla myös ne juurisyyt vaikuttaa.

Turvattomuus lapsuudessa, väkivaltaa vuosien ajan ja sitten puhutaan jostain mitättömästä asiasta.

Olen vinkannut monta kertaa mikä mua vaivaa ja tunteet ovat kehossa.

Ap

Vierailija
5/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhu niistä asioista itse, mitkä koet voinnillesio merkityksellisinä. Sinuahan siellä pitäisi hoitaa.

Vierailija
6/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden jutut on hyvä tunnistaa ja nimetä, mutta siitä eteenpäin menossa ei voi aina palata lapsuuteen. Niitä asioita ei voi enää muuttaa. Nykyisyyden voit kun tunnistat haitalliset mallit ja selviytymiskeinot lapsuudesta. Näin mä itse olen kokenut ja myös terapiassa käynyt.

Vierailija
7/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puhu niistä asioista itse, mitkä koet voinnillesio merkityksellisinä. Sinuahan siellä pitäisi hoitaa.

Niinpä. Mutta tämä terapeutti aloittaa välillä puhumaan jostakin uudesta kahvilasta tai muusta.

Miten tämä auttaa trauma-asioissa?

Vierailija
8/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideahan terapiassa on myös kokea olonsa turvalliseksi ja sanoa asiasta myös hänelle suoraan. Jos et niin tee voit vain miettiä, miksi et uskalla tai halua sanoa ääneen.Oma asenteesi kertoo selkeää tarinaa siitä, millaiset vuorovaikutustaidot sinulla on ja mihin kykenet haastavissa tilanteissa. 

Terapeuttia on helppo arvostella muille, mutta en ikinä tajua miksi ei kerrota terapeutille itselleen. Hehän saavat korvauksen työstään, eikä heitä kannata inhimillistää liikaa. Asiakas ei ole vastuussa terapeutin tunteista. 

Vierailija
9/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä ei ole mitään menetelmää!

Minulla olisi ja se on auttanut.

Vierailija
10/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja kysyä kauniisti, miten terapeuttisi jutut sinua auttavat, eli onko niillä jokin selvä tarkoitus, vai puhuuko hän vain lämpimikseen.

Vierailija
11/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden jutut on hyvä tunnistaa ja nimetä, mutta siitä eteenpäin menossa ei voi aina palata lapsuuteen. Niitä asioita ei voi enää muuttaa. Nykyisyyden voit kun tunnistat haitalliset mallit ja selviytymiskeinot lapsuudesta. Näin mä itse olen kokenut ja myös terapiassa käynyt.

No, sulla tuskin on samaa ollut kuin mulla.

Nimeäminen ei auta, sama paha olo jatkuu vaan.

Vierailija
12/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon seuraavasti tästä asiastani miten se menetelmä auttaisi.

Vierailija
13/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näihin nyt mitään kertalaakiratkaisua ole.

Puhuminen auttaa, asioiden käsittely. Se on todella raskasta ja välillä on hyvä vain puhua ihan muusta.

Vierailija
14/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sulla tuskin on samaa ollut kuin mulla.

Nimeäminen ei auta, sama paha olo jatkuu vaan.

Aah, sä olet ainoa kellä on paha olo vai? Mä olen 10 v käynyt läpi asioita, joten kannattaa miettiä mitä puhuu... Sun pitää etsiä mikä se tunne on ja mikä sen käynnistää nykyisyydestä. Sit ruveta käymään läpi sitä.

Vierailija
15/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ap tämä suoraan terapeutille. Hän varmaan sitten perustelee miksi tekee niin, ja keskustelette tästä asiasta. Sinua varten se terapia on eikä terapeuttia. 

Mutta ei aina tosin asiakas itse tiedä paremmin kuin lukemattomia ihmisiä kohdannut, koulutettu terapeutti. Joskus voi ne syrjäpolut olla hyvinkin tarpeen, sitä ei vaan ymmärrä heti.

Vierailija
16/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ap tämä suoraan terapeutille. Hän varmaan sitten perustelee miksi tekee niin, ja keskustelette tästä asiasta. Sinua varten se terapia on eikä terapeuttia. 

Mutta ei aina tosin asiakas itse tiedä paremmin kuin lukemattomia ihmisiä kohdannut, koulutettu terapeutti. Joskus voi ne syrjäpolut olla hyvinkin tarpeen, sitä ei vaan ymmärrä heti.

Ja asioiden käsittelyä ei voi nopeuttaa, vaikka asiakas monesti haluaa nopeasti ja kaikki heti. Asioiden käsittely vie oman aikansa ja niitä käsitellään koko loppuelämän. Ne vaan saa erimuotoja ja kerroksia.

Vierailija
17/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttejahan on joka lähtöön. He tekevät työtä persoonallaan. Kannattaa ehkä vaan vaihtaa, jos tuntuu että tämä ei osaa auttaa.

Vierailija
18/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asioiden käsittelyä ei voi nopeuttaa, vaikka asiakas monesti haluaa nopeasti ja kaikki heti. Asioiden käsittely vie oman aikansa ja niitä käsitellään koko loppuelämän. Ne vaan saa erimuotoja ja kerroksia.

Nopeuttaa ei voi mutta kun niitä tuskin edes käsitellään.

Pakatut asiat ja tunteet odottavat käsittelyä.

Vierailija
19/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niitä näitä terapeutti puhuu?

Tosiaan, hänen pitäisi esittää kysymyksiä ja sinun pitäisi puhua.

Vierailija
20/150 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niitä näitä terapeutti puhuu?

Tosiaan, hänen pitäisi esittää kysymyksiä ja sinun pitäisi puhua.

Ajankohtaisista asioista mitä kylällä tapahtuu.

Minne lähtisin syömään etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi