Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Aiheutuukohan koronapsykoosi kanabisesta? Onko uskontokunta koronistit myös huumeiden käyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista ole väitetty. On helpompi kokeilla kovia huumeita jos niitä saa ilmaiseksi (vaikkapa kannabiksen ohessa) kuin jos niitä ei saisi "kaupantekijäisinä". Jos joku taas erityisesti haluaa maksaa ensimmäisestä kovien huumeiden kokeilusta, niin se on vaan kauppiaan etu.
Jos huumetta haluaa, niin kyllä siitä muutaman kympin maksaa jo ensimmäisellä kerralla. Sellaisen rahan menettäminen on aivan pisara meressä niissä haitoissa, joita huumeilla tiedetään olevan. Ilmaisnäytteillä ei voi vaikuttaa kuin korkeintaan vakavasti kehitysvammaisen tasolla oleviin ihmisiin.
Ihan sama johtuuko kovien huumeiden käytön suuri kasvu Suomessa ammattirikollisten jakamista ilmaisnäytteistä tai ei, mutta kovien huumeiden käyttö on joka tapauksessa moninkertaistunut muutamassa vuodessa, ja Suomessa nuoret kuolevat eniten koviin huumeisiin EU:n alueella. Niiden aineiden suurista haitoistahan et ole missään riviäkään kirjoitellut, koska "kannabispsykoosi" on sinusta suurempi ongelma kuin kovien huumeiden (ja tupakan ja alkoholin) aiheuttamat lukuisat kuolemantapaukset.
Ilmaisnäytteitä kovista huumeista jaetaan ihan yleisesti kannabiksen ohessa. Olen niitä itsekin saanut näytteiksi ja ihan ilmaiseksi.
Jankuti, jankuti.
Kannabis on edelleenkin koko maailman vähähaittaisin päihde jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, ja se on myös monipuolisin lääkekasvi.
Noin väität, mutta koskaan et viittaa tutkimuksiin, jotka todistaisivat väitteesi. Joudun siis jankkaamaan vastaan, etteivät ihmiset luule horinoitasi yleisesti hyväksytyiksi tosiasioiksi.
Oikeassa maailmassa kannabis on runsashaittainen päihde, kuten voin kymmenin viittein todistaa
Vierailija kirjoitti:
Väität siis, että huumeita kauppaavat ammattirikolliset eivät jaa ilmaisnäytteitä kovista huumeista vaikkapa juuri kannabiksen ohessa? Itse ainakin sain ilmaisnäytteitä amfetamiinista, ekstaasista ja LSD:stä kun vielä ostin käyttämäni kannabiksen.
Myyjät selvästikin huomasivat, että olet äärimmäisen tyhmä. Tilastot kuitenkin osoittavat kaltaistesi olevan niin harvinaisia, ettei koko väestön tasolla näy sellaista vaikutusta, että kannabiksen laillistaminen vähentäisi muiden huumeiden käyttöä.
Mitkä tilastot?
Vierailija kirjoitti:
Väität siis, että huumeita kauppaavat ammattirikolliset eivät jaa ilmaisnäytteitä kovista huumeista vaikkapa juuri kannabiksen ohessa? Itse ainakin sain ilmaisnäytteitä amfetamiinista, ekstaasista ja LSD:stä kun vielä ostin käyttämäni kannabiksen.
Myyjät selvästikin huomasivat, että olet äärimmäisen tyhmä. Tilastot kuitenkin osoittavat kaltaistesi olevan niin harvinaisia, ettei koko väestön tasolla näy sellaista vaikutusta, että kannabiksen laillistaminen vähentäisi muiden huumeiden käyttöä.
Olin tosiaan niin tyhmä, että en edes kokeillut saamiani kovia huumeita, mutta moni muu on kokeillut. Ei ne huumeriippuvuudet koviin huumeisiin Suomessa tyhjästä synny.
Kun aloitin itse kasvattamaan käyttämäni kannabiksen, en saanut enää näytteitä kovista huumeista.
Ilmaisnäytteitä kovista huumeista jaetaan ihan yleisesti kannabiksen ohessa. Olen niitä itsekin saanut näytteiksi ja ihan ilmaiseksi.
Myyjät ovat selvästikin arvioineet, että olet käsittämättömän tyhmä. Sellaisen ihmisen ratkaisuun käyttää tai olla käyttämättä huumetta voi olla vaikutusta sillä, että kun nyt ilmaiseksi sain enkä jaksa myydä eteenpäin...
Vierailija kirjoitti:
Jankuti, jankuti.
Kannabis on edelleenkin koko maailman vähähaittaisin päihde jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, ja se on myös monipuolisin lääkekasvi.
Noin väität, mutta koskaan et viittaa tutkimuksiin, jotka todistaisivat väitteesi. Joudun siis jankkaamaan vastaan, etteivät ihmiset luule horinoitasi yleisesti hyväksytyiksi tosiasioiksi.
Oikeassa maailmassa kannabis on runsashaittainen päihde, kuten voin kymmenin viittein todistaa
Kyllähän kannabis on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin joka voi jatkua vuosia, minkä asian kannabiksen lääkekäyttö on todistanut aivan selvästi. Lääkekäyttäjiä on maailmassa jo miljoonia, eikä vaan löydy uutisia lääkekäytön aiheuttamista haitoista, vaikka käytetyt kannabismäärätkin ovat lääkekäytössä todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä.
Ja alkoholi on edelleenkin se kaikkein haitallisin aine jota voi päihteenä käyttää, erityisesti aivojen kannalta, koska solumyrkkyhuumeena tuhoaa niitä todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät ovat selvästikin arvioineet, että olet käsittämättömän tyhmä. Sellaisen ihmisen ratkaisuun käyttää tai olla käyttämättä huumetta voi olla vaikutusta sillä, että kun nyt ilmaiseksi sain enkä jaksa myydä eteenpäin...
Väität siis, että kaikki kovien huumeiden kokeilut johtuvat Suomessa siitä, että ihmiset haluavat käyttää kovia huumeita, eikä yksikään tapaus johdu siitä, että kovien huumeiden kokeiluun innostaa ilmaisnäytteet, joita kannabiksen ohessa on jaettu?
Vierailija kirjoitti:
Väität siis, että kaikki kovien huumeiden kokeilut johtuvat Suomessa siitä, että ihmiset haluavat käyttää kovia huumeita, eikä yksikään tapaus johdu siitä, että kovien huumeiden kokeiluun innostaa ilmaisnäytteet, joita kannabiksen ohessa on jaettu?
Ei siinä voi nähdä mitään rationaalista, että vetää huumetta vain sen vuoksi, että ilmaiseksi sai. Jos niin tekee, täytyy olla kaltaisesi ihminen, rationaalisuuteen kykenemätön. Mutta teitä on niin vähän, että et kykene osoittamaan sen vaikuttavan tilastoihin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kannabis on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin
Ai jaa. Pane vain linkkiä heti kun pystyt todistamaan sen. Minulla on pitkä lista kannabiksen haittoja lähdeviitteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä voi nähdä mitään rationaalista, että vetää huumetta vain sen vuoksi, että ilmaiseksi sai. Jos niin tekee, täytyy olla kaltaisesi ihminen, rationaalisuuteen kykenemätön.
Ihan sama asia loppupelissä "vetääkö" ensimmäisellä kovien huumeiden kokeilukerralla ostettua vai ilmaisnäytettä. Ilmaisnäytteitä olen itse saanut kun olen kannabista ostanut, enkä varmaan ole ainoa tapaus Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ysärillä lätkän ohella tyrkytettiin pitiä. Ota kokeeksi oli ihan yleistä. Sitten alkoi esssoja pyöriä joka paikassa. Sai niiltä savujakin mutta valikoima näyttää vain laajenevan. Mulla ei ole hajuakaan viimeisistä villityksistä. Muotihuumeista olen käsittänyt että niitä pelkästään on laaja valikoima. Ei tämä nykyinen laki toimi ja suomi ei ole saksa.
Kun faktat ei kelpaa niin huudetaan vain lujaa ei. Thl, asiantuntijat ja rikosoikeuden professorit poistaisi käyttörangaistuksen. Se on vähentänyt haittoja muualla. Se ei käy. Siitä valitetaan tyyliin väärin sammutettu tulipalo. Ihan uskomatonta että jatketaan tavalla jonka tiedetään aiheuttavan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis aiheuttaa homoutta
Tosi neitimäinen huume se kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kannabis on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin
Ai jaa. Pane vain linkkiä heti kun pystyt todistamaan sen. Minulla on pitkä lista kannabiksen haittoja lähdeviitteineen.
Minkälaisia haittoja kannabis on lääkekäytössä siis aiheuttanut? Lääkekäytössähän käytetyt kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttökin on päivittäistä. Varmaan jotain haittauutisia olisi jo saatu aikaan, koska lääkekäyttäjiäkin on jo miljoonia.
Jokaisella päihteellä on haittoja. Tupakka, alkoholi ja kahvikin aiheuttavat suurimman osan maamme skitsofrenioista. Kannabis taas on vähähaittaisin jopa runsaassakin päivittäiskäytössä, vaikka silläkin on mahdollisia haittoja. Haittojen mahdollisuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että haittoja todellisuudessa esiintyisi paljonkin.
Ja alkoholi on edelleenkin se kaikkein haitallisin huume, erityisesti aivojen kannalta.
Aikoinaan ysärillä lätkän ohella tyrkytettiin pitiä. Ota kokeeksi oli ihan yleistä. Sitten alkoi esssoja pyöriä joka paikassa. Sai niiltä savujakin mutta valikoima näyttää vain laajenevan. Mulla ei ole hajuakaan viimeisistä villityksistä. Muotihuumeista olen käsittänyt että niitä pelkästään on laaja valikoima. Ei tämä nykyinen laki toimi ja suomi ei ole saksa.
Kun faktat ei kelpaa niin huudetaan vain lujaa ei. Thl, asiantuntijat ja rikosoikeuden professorit poistaisi käyttörangaistuksen. Se on vähentänyt haittoja muualla. Se ei käy. Siitä valitetaan tyyliin väärin sammutettu tulipalo. Ihan uskomatonta että jatketaan tavalla jonka tiedetään aiheuttavan ongelmia.
Puhut nyt ilmeisesti kaikkien huumeiden käyttörangaistusten poistamisesta.
Onko nyt kovimmat kannabiksen vastustajat taas jutelleet Jumalan kanssa enkelten välityksellä, ja nähneet kannabisdemoneja netissä?
Minkälaisia haittoja kannabis on lääkekäytössä siis aiheuttanut?
Taasko julistat tietämättömyyttäsi? No olkoon, mutta muista sitten itsekin antaa tietoa pyydettäessä. Lääkekannabis aiheuttaa tuoteselosteen mukaan seuraavia haittoja:
näkö- ja kuuloharhat (hallusinaatiot).
epätodellisiin asioihin uskominen.
uskomukset, että muut ihmiset ovat sinua vastaan.
itsemurha-ajatukset.
masennus tai sekavuus.
kiihtymys tai todellisuudentajun kadottaminen.
huimaus ja väsymys.
muisti- ja keskittymisongelmat.
uneliaisuus ja huimaus.
näön hämärtyminen.
puhevaikeudet.
lisääntynyt tai vähentynyt syöminen.
makuaistin muutokset tai suun kuivuminen.
ummetus tai ripuli.
pahoinvointi tai oksentelu.
suuongelmat mukaan lukien polttava tunne, kipu ja suun haavaumat.
voimattomuuden ja heikkouden tunne tai yleinen huonovointisuus.
epätavallinen tai päihtynyt olo.
tasapainon menettäminen tai kaatuminen.
pyörtyminen.
muutokset sydämen rytmissä, sykkeessä tai verenpaineessa.
kipeä tai ärtynyt kurkku.
vatsakipu.
suun tai hampaiden värimuutokset.
ärsytys suihkutuskohdassa.
punoittava ja turvonnut suu tai suun limakalvojen ihon kuoriutuminen.
Ihan sama asia loppupelissä "vetääkö" ensimmäisellä kovien huumeiden kokeilukerralla ostettua vai ilmaisnäytettä. Ilmaisnäytteitä olen itse saanut kun olen kannabista ostanut, enkä varmaan ole ainoa tapaus Suomessa.
Älä sano. Tuskin on muita narkkareita, joista huokuu samanlainen idioottimaisuus kuin sinusta. Kenenkään lähellekään normaaliälyisen ei voi olettaa vetäisevän huumetta vain sen vuoksi, että ilmaiseksi sai.