Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?
Kommentit (10522)
Onneksi ei tarvitse miettiä kannabiksen laillistamista vuosikausiin. Sitä lakia ei tähän maahan tule ainakaan seuraavan eikä sitäkään seuraavankaan hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen vuoksi psykoosin saa siis 192 500 ihmistä. Jos ihmisen elinikä on 75 vuotta, vuodessa heitä on 2567. Joko lakkaat jankuttamasta?
Tuollainen määrä olisi jo huomattu terveydenhoidossa ja asiasta olisi aikaa sitten tiedotettu ja luvutkin esitetty vaikkapa Irti Huumeesta-sivuilla, mutta näin ei ole tapahtunut. On vain sinun "laskelmasi".
Jos haluaa laskelman Irti Huumeesta -järjestöltä, sitä kannattaa kysyä heiltä. Minä esitin laskelman siksi, että sitä tivattiin minulta jotain kymmenen kertaa.
"Laskelmasi" ei tosin tarkoita yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen vuoksi psykoosin saa siis 192 500 ihmistä. Jos ihmisen elinikä on 75 vuotta, vuodessa heitä on 2567. Joko lakkaat jankuttamasta?
Tuollainen määrä olisi jo huomattu terveydenhoidossa ja asiasta olisi aikaa sitten tiedotettu ja luvutkin esitetty vaikkapa Irti Huumeesta-sivuilla, mutta näin ei ole tapahtunut. On vain sinun "laskelmasi".
Jos haluaa laskelman Irti Huumeesta -järjestöltä, sitä kannattaa kysyä heiltä. Minä esitin laskelman siksi, että sitä tivattiin minulta jotain kymmenen kertaa.
Laske toki paremmin, jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei vieläkään vastaa siihen, montako sellaista psykoosia on vuosittain joissa kannabis on ainoa käytetty päihde. Kannabis lisää todennäköisyyksiä, mutta se ei vielä tarkoita vielä yhtään mitään, koska kaikki päihteet lisäävät psykoosien todennäköisyyttä.
Lasketko vielä montako kofeiinipsykoosia vuosittain on?
Jospa sinä laskisit vuorostasi sen.
Kahviahan juo suurin osa aikuisista ja se "koukuttaa" suurimman osan kokeilijoistaan, ja suurin osa psykoosipotilaistakin juo kahvia.
quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske toki paremmin, jos osaat.
Sinä et siis osaa? Jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään Suomessa huumeseula, joten pelkän kannabiksen aiheuttamien psykoosien määrän pitäisi olla aivan selvä ilman sinun "laskelmiasi", ja psykoosien määrä olisi ilmoitettu jo aikaa sitten vaikkapa Irtoos Huumeesta-järjestönkin sivuilla. Ja varmaan monessa muussakin paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei vieläkään vastaa siihen, montako sellaista psykoosia on vuosittain joissa kannabis on ainoa käytetty päihde. Kannabis lisää todennäköisyyksiä, mutta se ei vielä tarkoita vielä yhtään mitään, koska kaikki päihteet lisäävät psykoosien todennäköisyyttä.
Kahviahan juo suurin osa aikuisista ja se "koukuttaa" suurimman osan kokeilijoistaan, ja suurin osa psykoosipotilaistakin juo kahvia.
Taidat tarvita laskelmaa varten esimerkiksi tiedon siitä, kuinka paljon kahvi nostaa psykoosiriskiä. Minulla oli se tieto kannabiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et siis osaa? Jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään Suomessa huumeseula, joten pelkän kannabiksen aiheuttamien psykoosien määrän pitäisi olla aivan selvä ilman sinun "laskelmiasi", ja psykoosien määrä olisi ilmoitettu jo aikaa sitten vaikkapa Irtoos Huumeesta-järjestönkin sivuilla. Ja varmaan monessa muussakin paikassa.
Minähän osasin ja laskin. Sinulta tulee puolestaan vain puolivillaista mussutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät siis päivittäin kovia huumeita? Millä rahoitat käytön joka on siis ilmeisesti jatkunut vuosia? Saatko jotain palkkiota siitä, että mainostat täällä kovien huumeiden vähähaittaisuutta, ja olet tehnyt sitäkin jo useita vuosia?
En käytä kovia huumeita. Ainoastaan heroiinia, subua ja piriä. Enkä käytä niitä vain päivittäin, vaan myös aamuin ja illoin.
Entä saatko jotain palkkiota siitä, että mainostat täällä kovien huumeiden vähähaittaisuutta, ja olet tehnyt sitäkin jo useita vuosia?
Joo, Hell's Angels pistää minulle kymppitonnin kuussa somettamisesta.
Jos narsistisen lapsellisuuden ja patologisen valehtelun voisi muuttaa rahaksi, olisit kyllä miljonääri. Nyt olet vain päihdeongelman takia sairaseläkkeellä oleva luuseri, joka käyttää kertomansa mukaan kovia huumeita, ja mainostaa niitä tällä palstalla säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat tarvita laskelmaa varten esimerkiksi tiedon siitä, kuinka paljon kahvi nostaa psykoosiriskiä. Minulla oli se tieto kannabiksesta.
Googlelle löytyy tietoa aiheesta: "caffeine psychosis"
Melko yleinen. Mielisairaalat ovat täynnä psykoosipotilaita, jotka juovat kahvia aamusta iltaan, ja ovat tehneet samaa ennen kuin ovat joutuneet psykoosin takia mielisairaalaan kahvia juomaan.
Jos narsistisen lapsellisuuden ja patologisen valehtelun voisi muuttaa rahaksi, olisit kyllä miljonääri. Nyt olet vain päihdeongelman takia sairaseläkkeellä oleva luuseri, joka käyttää kertomansa mukaan kovia huumeita, ja mainostaa niitä tällä palstalla säännöllisesti.
Itse asiassa pilviveikot ovat ne, joilla on tapana nostaa esiin erilaisia aineita. Minä keskustelisin mieluiten aiheesta eli kannabiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän osasin ja laskin. Sinulta tulee puolestaan vain puolivillaista mussutusta.
"Laskelmasi" ei edelleenkään kerro montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde. Jos "laskelmasi" pitäisi paikkansa, sen olisi joku laskenut jo aikaa sitten kuluneen 20 vuoden aikana.
"Laskelmasi" ei edelleenkään kerro montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde. Jos "laskelmasi" pitäisi paikkansa, sen olisi joku laskenut jo aikaa sitten kuluneen 20 vuoden aikana.
Onpa hienoa, että sait 20 vuotta odottamasi laskelman.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa pilviveikot ovat ne, joilla on tapana nostaa esiin erilaisia aineita. Minä keskustelisin mieluiten aiheesta eli kannabiksesta.
Miksi sinua kovia huumeita käyttävänä narkomaanina kiinnostaa kovien huumeiden vuosia jatkuva mainonta jota täällä olet tehnyt siis jo useita vuosia? Mitä siitä itse hyödyt?
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa, että sait 20 vuotta odottamasi laskelman.
Joka ei kuitenkaan kerro mitään siitä montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde
Vierailija kirjoitti:
Ja kannabis on siis edelleenkin vähähaittaisin päihde maailmassa ja monipuolisin lääkekasvi myös.
Miksi sinua kovia huumeita käyttävänä narkomaanina kiinnostaa kovien huumeiden vuosia jatkuva mainonta jota täällä olet tehnyt siis jo useita vuosia? Mitä siitä itse hyödyt?
Johan minä kerroin. Liivimiehet maksavat siitä, että sivaltelen älylläni. Kuinkas muuten?
Ja kannabis on siis edelleenkin vähähaittaisin päihde maailmassa ja monipuolisin lääkekasvi myös.
No sitten kannattaa pysyä erossa päihteistä, kun vähät haitat tarkoittavat esimerkiksi psykoosiriskin moninkertaistumista, suun mätänemistä ja syöpiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse miettiä kannabiksen laillistamista vuosikausiin. Sitä lakia ei tähän maahan tule ainakaan seuraavan eikä sitäkään seuraavankaan hallituksen aikana.
Tuoreimpien tietojen mukaan saksa laillistaa aikaisintaan 2024. Voi olla myöhemmin mutta seuraavan hallituksen aikana. Tai neljän vuoden kuitenkin. Siinä samalla muitakin maita laillistaa niin puhe jatkuu suomessa. Jos ei tämä hallitus dekriminalisoi niin se jää seuraavalle. Käyttöhuonekokeilu on muuten vaikea toteuttaa jos käyttö on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Johan minä kerroin. Liivimiehet maksavat siitä, että sivaltelen älylläni. Kuinkas muuten?
Eli olet kovia huumeita käyttävä narkomaani, jolle maksetaan siitä että mainostat kovia huumeita vauva-palstalla ja haukut kannabiksen käyttäjiä? Missä se älysi näkyy?
Joo, Hell's Angels pistää minulle kymppitonnin kuussa somettamisesta.