Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajaksi vain rahan takia?

Vierailija
14.09.2022 |

Nyt kun on lakkoilua ilmassa ja vaaditaan kuuta taivaalta, niin herää kysymys että mistä lähtien hoitajaksi on lähdetty rahaa tienaamaan? Ennen hoitajaksi ryhdyttiin koska haluttiin auttaa ihmisiä pyyteettömästi. Aviomies sitten elätti perheen ja takasi säällisen elintason. Koska tämä on muuttunut ja miksi ihmeessä??

Jos käy töissä vain dollarin kuvat silmillä, niin miksei ei sitten lukenut johonkin parempipalkkaiseen ammattiin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin sairaanhoitajaksi opiskelemaan lähteneiden olleen jo silloin varsin tietoisia alan palkkaustasosta ja muista työolosuhteista. Nyt on vähän myöhäistä narista, vaikka palkka ei niitä kaikkein kovimpia olekaan. Mutta monilla pitemmänkin koulutusajan vaativilla aloilla on vielä paljonkin heikommat kokonaisansiot. Kannatan kuitenkin kohtuullista ansiotason nousua heillekin, koska oppilaitoksemme pitivät jo kauan sitten yhteisiä bileitä ja kaikki olivat aamullakin tyytyväisiä! Minullakin oli viidestä työkaverista neljällä vaimona sairaanhoitaja.

Vierailija
22/25 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kyllä aikovat jatkaa työtä joka nyt juuri on se maailman inhottavin, täynnä sairaita ja vaativia potilaita jos saavat palkan jotka haluavat. En ole vielä mistään lukenut että millä palkalla tästä työstä taas tulisi se paras mahdollinen ja ne sairaat ja vaativatkin voisi taas hoitaa hymysuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ryhdyin vanhempien painostuksesta, en todellakaan minkään auttamisen tai rahan perässä. En osannut päättää, minne mennä, joten tein saman kuin monet muut: hankin koulutuksen, joka takaa varman työpaikan. En todellakaan ole ainoa. Uskon suurimman osan hoitajista vihaavan työtään. 

Sama kuin monilla psykologeilla: ihmisviha kasvaa vuosien myötä.

Mä luulin, että olen ainoa, joka on ollut niin typerä, että vanhempien painostuksesta opiskeli ammatin, jotta on sit töitä varmasti. Sun teksti oli kuin mun kirjoittama!

Itse olen vaihtanut alaa.

Vierailija
24/25 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ryhdyin vanhempien painostuksesta, en todellakaan minkään auttamisen tai rahan perässä. En osannut päättää, minne mennä, joten tein saman kuin monet muut: hankin koulutuksen, joka takaa varman työpaikan. En todellakaan ole ainoa. Uskon suurimman osan hoitajista vihaavan työtään. 

Sama kuin monilla psykologeilla: ihmisviha kasvaa vuosien myötä.

No toivottavasti nämä ihmisvihaajahoitajat ymmärtävät nyt tässä hetkessä olevansa väärällä alalla! Ei palkankorotus auta tällaisiin ongelmiin, ne pitää hoitaa jotenkin muuten. Vaikka siellä psykologin luona. Muuten kyllä palkankorotuksen puolella.

Vierailija
25/25 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ryhdyitte hoitajiksi, jos nyt yritätte kiristää ihmishengillä? Vaihtakaa rahakkaampaan hommaan, älkääkä vaarantako ihmisten henkeä ja terveyttä.

Miksi aina tämä vastaus eikä ongelmille tehdä mitään? Tuntuu tosiaan siltä, että valtaosa hoitajista on tyytymättömiä ja pitää palkkaa liian matalana työnkuvaan nähden. Samoin opiskelijat ja vastavalmistuneet. Nythän on jo hoitajapulaa, sekö on tosiaan mielestäsi se ratkaisu, että kaikki vaan lähtee muihin hommiin? Sekö ei vaaranna ihmisten henkeä ja terveyttä, että hoitajia ei todella ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi