Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenlapsi kohta 1v 3kk eikä kävele..

Vierailija
16.12.2022 |

Lapsenlapsi tulee ihan pian 1v ja 3kk eikä kävele. Missä vaiheessa pitäisi alkaa huolestumaan? Eikös monet lapset kävele jo tuossa iässä viimeistään?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat kävelemään siinä 1-1,5-vuotiaina. Osa aiemmin ja osalla menee hieman pidempään. Jos ei 1,5-vuotisneuvolassa ota askelia, niin taitaa saada lähetteen fysioterapiaan, mutta ei sekään ole vielä huolestuttavaa.

Vierailija
2/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liikkuu muuten? Puheen tuotto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta ap. Mun on molemmat lapset oppineet vasta vähän ennen 1,5v neuvolaa kävelemään. Molemmat on urheilullisia ja kilpailevat omissa lajeissaan.

Vierailija
4/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi omista lapsistani oli melkein 1v5kk ennen kuin lähti kävelemään. Nyt sama henkilö hiihtää helposti 50-60 km päivässä (monena päivänä peräkkäin), soittaa erästä soitinta lähes ammattilaistasolla ja valmistuu kohta DI:ksi erinomaisilla arvosanoilla.

Vierailija
5/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aihetta huolestua.

Vierailija
6/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsi oppi kävelemään 1 v 3 kk iässä ja on nyt 20 vuotta myöhemmin suvun älykkäin ihminen ja ehkä mukavinkin. Kummitäti on hyvin ylpeä!

Vierailija
7/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle milloin lapsenlapsi kävelee. Lapsen vanhemmat ja lapsi ovat neuvolan asiakkaita ja perhe saa sieltä neuvot. Ei kyylä-mummolta.

Vierailija
8/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli 1 v 4 kk kun päätti lähteä kävelemään, koki vissiin olevansa tuossa kohdin valmis 😀 Ja meno olikin sitten tasaista ja varmaa toisin kuin monilla varhemmin kävelemään lähteneillä, jotka kupsahtelevat vähän väliä. Nyt on melkein täysi-ikäinen ja harrastaa joukkueurheilua SM-tasolla. Huoli pois!

Vierailija
9/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa pitää huolestua?

Sitten kun lapsi esim. varastelee, käyttää päihteitä tai on teillä tietämättömillä.

Vierailija
10/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohti pitää huolestua, jos valmiudet puuttuvat.

Vierailija
11/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nyt 6v oppi kävelemään 1v 6kk ja hyvin on ehtinyt muiden mukaan. Oli varmaan uskalluksen puutetta, samoin esim. pyöräily ja luistelu opittu hitaasti. Siis lajit joissa tarvitaan rohkeutta. Mutta fiksu poika on, osaa jo lukeakin ja sosiaalinen lapsi.

Kyllä ne aikanaan oppivat. Ei kaikki voi kehittyä saman oppikirjan mukaisesti.

Vierailija
12/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit nyt vain ajan kulua. Ihan on normaalia, että eri tahdissa opitaan. Älä hermostuta lapsen vanhempia entisestään.

13/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskopuoli alkoi kävellä vasta 1,5-vuotiaana, kun minä ja minun isoveli alettiin kävellä jo hieman ennen 1v synttäreitä.

Vierailija
14/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika lähti just ton ikäisenä käveleen.

Vierailija
15/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sinulle milloin lapsenlapsi kävelee. Lapsen vanhemmat ja lapsi ovat neuvolan asiakkaita ja perhe saa sieltä neuvot. Ei kyylä-mummolta.

Tottakai mua kiinnostaa hänen kehityksensä. Olenhan hänen mummonsa. Kyllä mä viimeistään tässä reilun kuukauden päästä otan asian puheeksi.

Ap

Vierailija
16/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väärin siinä on jos isovanhempi on huolissaan lapsenlapsestaan? Se on välittämistä.

T.eri

Vierailija
17/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola valvoo ja syyttelee. Isoäidin tehtävä on lohduttaa, että kyllä se aikanaan lähtee liikkeelle, kun on valmis.

Vierailija
18/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisit nyt vain ajan kulua. Ihan on normaalia, että eri tahdissa opitaan. Älä hermostuta lapsen vanhempia entisestään.

Miten tiedät että tämä isovanhempi on edes puhunut asiasta vanhempien kanssa? Ehkä hän vaan pohtii asiaa itsekseen.

Syytä huoleen tosiaan ei ole.

Vierailija
19/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mua kiinnostaa hänen kehityksensä. Olenhan hänen mummonsa. Kyllä mä viimeistään tässä reilun kuukauden päästä otan asian puheeksi.

Ap

Älä ota, ei kuulu sulle.

Vierailija
20/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ota! Kyllä vanhemmat itse tuntevat lapsensa ja hänen kehitystasonsa sekä osaavat kysyä tarvittaessa neuvolasta.

T: mummi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme