Olen Valviran rekisterissä sairaanhoitaja
En ole tehnyt niitä töitä 15 vuoteen. Olen asunut 10 vuotta ulkomailla. Voiko minut hakea täältä töihin?
Kommentit (13)
Kumpi vaarantaa potilaiden henkeä enemmän: se, että en ole töissä, vai se, että ilman taitoa ja kokemusta olisin?
Teholla en ollut koskaan edes työharjoittelussa. Suuntauduin mielenterveystyöhön.
Älä ilmoittaudu Suomessa työttömäksi työnhakijaksi ja älä ota korona- ja influenssarokotteita.
Niin minäkin olen rekisterissä, en tiedä miten jouduin, ehkä työvoimatoimisto jotenkin sekoitti asiat. Alu alkaen olen laboratoriohoitaja, (siis paperiteollisuuden koulutus), mutta vanhainkodeissa ja nyt viime vuodet sairaalassa hoitotyötä olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen rekisterissä, en tiedä miten jouduin, ehkä työvoimatoimisto jotenkin sekoitti asiat. Alu alkaen olen laboratoriohoitaja, (siis paperiteollisuuden koulutus), mutta vanhainkodeissa ja nyt viime vuodet sairaalassa hoitotyötä olen tehnyt.
Paperiteollisuudessa ollaan laborantteja ei laboratoriohoitajia, joten olet provo. Miten voi unohtaa oman koulutuksensa?
Kyllä voi. Auto SDP:n logolla tulee sinut hakemaan mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, poliisihelikopteri lähti just matkaan.
Armeija on taustajoukoissa
Minuakin huvittaa kun porukka kuvittelee että kun oot sh, niin voit ihan tuosta noin vaan mennä töihin minne vaan ja osaat kaiken. Oon koko sh-urani ajan tehnyt ohjaustyötä. Yhdessä harkassa olen jotain iv-juttuja tehnyt 15 vuotta sitten, mutta ei mitään muistikuvaa, miten ne toimi. Perus ensiapua osaan antaa, mutta jos vaikka sairaalan osastolla potilaan tila romahtaa, niin ei mulla ole mitään hajua, miten toimitaan jne.
Tyhmä aloitus! Ei ketään haeta pakolla töihin, nyt on kyseessä teho-osastojen toimivuus, jota turvataan lailla. Ei sinne teholle ketään pystymetsä-hoitajia haeta eikä kelpuuteta.
sanna on jo tiedustellut haloselta miten pian hän pystyy mobilisoimaan vanhat stasi toverit. tarja oli ollut oikein otettu pyynnöstä kostunut molemmista päistä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin huvittaa kun porukka kuvittelee että kun oot sh, niin voit ihan tuosta noin vaan mennä töihin minne vaan ja osaat kaiken. Oon koko sh-urani ajan tehnyt ohjaustyötä. Yhdessä harkassa olen jotain iv-juttuja tehnyt 15 vuotta sitten, mutta ei mitään muistikuvaa, miten ne toimi. Perus ensiapua osaan antaa, mutta jos vaikka sairaalan osastolla potilaan tila romahtaa, niin ei mulla ole mitään hajua, miten toimitaan jne.
Melko nopeasti oppisin tekemään. Lukisin kaiken teorian, mitä käsiini annettaisiin, muutosten varalta.
Olen neurologisesti ehkä lievästi poikkeava, kun minulle ei tuota vaikeuksia toistaa jo kerran oppimaani. Muistini on ilmiömäinen ja kun olen tehnyt jotain myös käsin, niin se säilyy sekä näkö- että lihasmuistissani. Olin aikoinani yksi tehokkaimmista ja kykenin työskentelemään tarkoissa tehtävissä ilman hoitovirheitä. En saanut enempää palkkaa, joten lopetin ja sen jälkeen olen käyttänyt kykyjäni muissa tehtävissä. Sosiaaliset taitoni eivät olleet loistavat, sen myönnän, mutta selvisin silti keskimäärin hyvin. Tulin toimeen kaikkien kanssa. Eniten harmitti, kun jouduin toistamaan paljon samojakin työtehtäviä, kun olisin tahtonut omaksua uusia. Nautin työssä onnistumisista ja flowsta. Voisin palata, jos saisin siitä hyvää palkkaa.
Joo, poliisihelikopteri lähti just matkaan.