Minä pidän kaikkia, jotka eivät osaa yhdyssanoja, IDIOOTTEINA.
Kirjoitustyyli kertoo todella paljon ihmisestä. Yhdyssanojen osaamattomuus on yksi selvin merkki vähä-älyisestä ihmisestä. Toinen on sitten tämä, kun aloitetaan lauseet pienillä kirjaimilla ja lauseita ei osata päättää pisteillä eikä osata käyttää pilkkuja, vaan päätetään lause näin.....ja jatketaan uutta näin.....eikä osata yhdys sanoja.....
Voi luoja. Eivätkö ihmiset ole olleet koulussa äidinkielen tunneilla?
Kommentit (32)
Mutta kyllä sinun silti kannattaa yrittää kirjoittaa mahdollisimman virheettömästi, kuten teetkin, tekstissäsi oli paljon vähemmän virheitä kuin av:lla keskimäärin.
mutta ehkä kaikilla ei ole äidinkieli suomi jotka täällä käy.
Vierailija:
Joten sitä ei koskaan varsinaisesti hoidettu mitenkään ja 70 luvulla lukihäiriö oli vielä aika tuntematonkäsite.
Täytyy kyllä myöntää, että kävin yliopiston naapurissa sijaitsevaa peruskoulua. Ehkä kaikkialla ei ollut asiat yhtä hyvin ?
iseenkin. Väitätkö, että pilkkusäännöt ja yhdyssanat rajoittavat av-ilmaisuasi niin paljon, että tänne on saatava kirjoittaa miten vain ja muualle sitten oikein? Jos, niin miksi? Osaatko kirjoittaa oikein jos haluat?
Lukekaapa mielipidepalstan ensimmäinen kirjoitus. Siinä juuri kuvailtiin äidinkielentaitojen rappeutumista. Aika suuri osa nykynuorista jo lukee todella hitaasti (huono lukutaito). Harvat lukevat kirjoja, jotkut eivät lue lainkaan. Yo-kirjoitusten aineet huononevat vuosi vuodelta.
Kyllä yhdyssanavirheet kertovat siitä, ettei nykyisin enää lueta yhtä paljon kaunokirjallisuutta kuin vaikkapa 20 vuotta sitten. Vikaa on myös opettajissa; me opettajat emme yksinkertaisesti tahdo olla tylsiä ja pänttäyttää kielenhuoltoasioita. Kaiken pitää olla kivaa koulussakin.
ei voi päätellä kenenkään idioottimaisuutta. Sinun asenteesi kyllä kertoo valitettavan paljon omasta fiksuudestasi;)
Sääli lapsia, joiden kirjallinen viestintä rajoittuu tekstareihin ja chatteihin.
Nehän tajuaa ihan korvakuulolta, luonnostaan. Ei siihen mitään jankkausta äikäntunneilla tarvita. Miten suomenkielinen ihminen voi kirjoittaa esim. " juusto siivu" tai " äitiyspäivä raha" ??
Tämmösellä keskustelupalstalla on must ihan sama onko teksti kieliopillisesti oikein kirjoitettu. Aika usein lähtee teksti menemään ilman tarkastusta.
Minä pidän vanhempiasi hirviöinä, jotka loivat monsterin.
Koska jos tähän leikkiin kerta lähdetään, niin minä pidän idiootteina esim. seuraavia kysymyksiä:
- liittyen mitä laitan itselle päälle / lapselle päälle
- käykö ruskea paita mustien housujen kanssa -tyyppiset kyssärit
- mitä liikkeitä löytyy Kampin keskuksesta ( kamppi fi)
- miten pääsen paikasta A paikkaan B (keltaiset sivut fi)
- mistä löytyy pannukakun, lihamurekkeen, pihvien paiston, makaronilaatikon ohje (google fi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Listani on loputon.
Eli ap:eella on oikeus mielipiteeseensä. Kuten kaikilla meillä muillakin.
Toistaiseksi tämä palsta on " aihe vapaa" ja käsittääkseni oikeinkirjoituksen suhteen ei ole rajoitteita.
Ja esimerkiksi minua ei ole koskaan koulittu lukihäiriöni takia, koska niinkuin isäni sanoi ei minussa ole mitään vikaa olen vain laiska ja tyhmä.
Joten sitä ei koskaan varsinaisesti hoidettu mitenkään ja 70 luvulla lukihäiriö oli vielä aika tuntematonkäsite.