Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö raskautta peittelemään rakenneultraan asti?

Vierailija
10.05.2010 |

Haluaisin kertoa vasta sen jälkeen työkavereille...(Syynä tiedon pihtaamiseen on korkea ikäni, kyseessä ensimmäinen raskaus)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tarkoituksella peittänyt, mutta en korostanutkaan. Mulle mahtui koko raskausajan ihan tavalliset vaatteet, eikä kukaan huomannut raskauttani ennen kuin kerroin sen joskus 34. viikolla. Eikä ne silloinkaan huomanneet, koska mahaa ei juurikaan ollut. En ole mitenkään läski enkä roteva, BMI ennen odotuksia ollut aina 21. Mulla on leveä lantio, pitkä selkä ja taaksepäin kallistunut kohtu, eikä painoakaan tullut kuin 6 - 8 kg odotusaikoina.

Vierailija
22/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sull aon ikää, pääset varmaan jo aikaisemmin seuloihin? Kyllähän lapsivesi- tai istukkapunktio tehdään jo aikaisemmin.

ne jutut mitkä tarkistetaan rakenneultrassa?

(Minä pystyin salaamaan, mutta riippunee tapauksesta. Kannattaa yrittää?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä päässyt kumpaankaan 42-vuotiaana.

Vierailija
24/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan ollut huomannut mitään.

Tokasta kerroin rv 12 ja jo oli arvailuja ollut.

Vierailija
25/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensi viikolla rakenneultra ja maha on niin iso, että voisi luulla minun olevan kahdeksannella kuulla ;-) Olen normaalipainoinen, mutta jokainen raskaus (tämä on kolmas) on näkynyt tosi aikaisessa vaiheessa.

Tiedän kyllä tapauksia, joissa maha on näkynyt vasta viikoilta 17-20, mutta rakenneultra on noin viikoilla 20 ja siihen asti on kyllä vaikea peitellä.

Vierailija
26/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolle kerroin joskus rv 18, ei ollut arvannut mitään. Muille oli pakko kertoa rv 23, kun paikkani sijaisuus pistettiin hakuun. Tuli yllätyksenä kaikille, paitsi lähimmälle työkaverilleni, joka oli arvannut siitä, kun aina oli just "lääkekuuri" ja milloin mikäkin tekosyy, kun olisi ollut mahdollisuus ottaa viiniä. Laihduin rakenneultraan mennessä n. 7kg pahoinvoinnin takia, joten työkaverit itse asiassa kommentoivat paljastukseeni saakka hoikistunutta olemustani :D Ilmeet olivat näkemisen arvoiset, kun pamautin uutiset. Paljastuksen jälkeen maha alkoi vasta tosin todenteolla kasvaa, ja pari viikoa myöhemmin siirryin äitiysvaatteisiin.

Vierailija
27/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosia rakenneultraan saakka. Käytin löysähköjä, esimerkiksi vasta lantiolla tyköistuvia vaatteita, jakkutakkeja, legginssejä, valtavia huiveja ym. ja juuri ja juuri rakenneultraan asti pääsin ilman että jokainen kadunkulkija arvasi missä mennään. Mulla on kohtu kallellaan taakse ja aika tiukat vastalihakset, joten se auttoi kyllä.

Vierailija
28/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta osa arvas kauan ennen kun kerroin, osa ei aidosti ollut huomannut ennen hyvästejä lomalle lähtiessä. Eli riippuu ihan miten tarkasti ihmiset näitä asioita syynää. Aika usein olen itse arvannut ihan muista asioista kuin vatsan muodosta, lähinnä syömisistä.

Vierailija
29/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen töistä ja jos et ole hirmu hoikka ja käytä tiukkoja vaatteita töissä. Talvisaikaan minä pystyin paljon pidemmällekin :) Muutama ylikilo on, mutta väljät vaatteet ja talvivaatteet ulkosalla teki tehtävänsä ja sain kertoa vasta kun itse halusin :)

Vierailija
30/42 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sull aon ikää, pääset varmaan jo aikaisemmin seuloihin? Kyllähän lapsivesi- tai istukkapunktio tehdään jo aikaisemmin.

ne jutut mitkä tarkistetaan rakenneultrassa?

(Minä pystyin salaamaan, mutta riippunee tapauksesta. Kannattaa yrittää?)

lapsen vointi tsekataan ennen kertomista. Monessa asiassa nuo punkiot on kyllä paljon tarkempia.

Vierailija
31/42 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pystynyt peittelemään raskautta rakenneultraan saakka millään vaatteilla.

Maha oli ISON potkupallon kokoinen jo paljon ennen sitä ultraa :)

Vierailija
32/42 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa kolmessa raskaudessa.

Vierailija
33/42 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaudessa asia pysyi helposti piilossa rv 22 asti, jolloin päätimme kertoa lähipiirin ulkopuolisille. Ruuminrakenteeltani olen hoikka. Vatsa oli jonkin verran pöyristynyt noilla viikoilla ja pukeuduin vain hieman löysähköihin vaatteisiin. Riippunee paljolti vatsanmuodostakin, koska itse en koko raskausaikana tarvinnut ns. äitiysvaatteita. Hieman löysempää asua, masutuubi ja housuissa vyötärönjatke riittivät loppuun asti.

Vierailija
34/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi näkyä jo useita viikkoja ennen rakenneultraa löysänkin paidan läpi, että raskaana ollaan. 

Vierailija
35/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin raskaus näkyy kasvoista jo aikaisessa vaiheessa.

Vierailija
36/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun rakenneultran aikoihin luullaan jo kohta synnyttäväksi. Se riippuu niin paljon ihmisestä, tiedän yhden todella laihan naisen joka viimesillään olisi helposti peittänyt sen mahan, pienempi kuin minulla 12 viikolla.

Itsellä ei löysähkön takin alta näkynyt juurikaan mahaa edes laskettuna aikana, vaikka olen hyvin hoikka, mutta myös pitkä.

Vierailija
37/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei huomannut mitään kun olin raskaana, paitsi tietysti mieheni. 

Olipa yllätys kun pomoni kertoi työpaikalla että *pirkko*on saanut viime yönä tytön. 

Vierailija
38/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on jo sanonut, riippuu monesta asiasta, kuten mm. ruumiinrakenteesta ja pukeutumistyylistä. Joillain se maha näkyy aiemmin, toisilla myöhemmin. Itse kerroin töissä esikoisesta noin rv 16-17 tai jotain sinnepäin eikä kukaan ollut huomannut mitään. Mahaa ei ollut silloin vielä vaikea peitellä. Olin/olen muuten normaalivartaloinen, enemmän hoikanpuoleinen kuin lihava. Kuopuksen kanssa odottelin vielä reilusti rakenneultran yli (koska olin myös, ainakin iältäni, vanha äiti, 45 v.), varmaankin johonkin viikoille 24-25. Pukeuduin löysiin vaatteisiin, käytin isoja huiveja jne. eikä kukaan silläkään kertaa ainakaan tunnustanut huomanneensa mitään. Silloin oli jo iso maha, joten ihmettelen kyllä miten kukaan ei muka huomannut.

Vierailija
39/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 38 vuotiaalla ensisynnyttäjällä onnistui raskauden piilotus synnytykseen asti! En kertonut kuin lapsen isälle raskaudesta. En kyllä ollut työssä, vaan opiskelin, niin eipä ollut työyhteisöä jolle olisi pitänyt ilmoittaa asiasta. Olen kylläkin tuhtityttö, muttei minun maha niin suureksi kasvanut. Painoa tuli vain kolme kiloa lisää raskausaikana!

Onnea ja iloa odotukseen kaikille tuleville äideille ja isille!

Vierailija
40/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa raskauden pystyy peittämään ja salaamaan koko raskauden ajan suhteellisen helposti.

Esimerkiksi oulussa eräs äiti oli kyennyt peittämän raskautensa ja jopa lastensa syntymätkin  peräti 5 kertaa , kunnes kellaritiloista löytyi hajun perusteella nuo salaiset lapsoiset.

Äityliini sai 13 vuoden vankeusrangaistuksen. Muistaakseni hän oli myös sinun ikäisesi, ainakin hyvin lähelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme