Pesettekö hampaat aina niin puhtaaksi, että tuntuvat joka puolelta liukkaalta?
Itse olen aina ihmetellyt, kun jotkut pesevät hampaansa parissa minuutissa, ja että hampaidenpesusuositusaikakin on muistaakseni vain 2-3 minuuttia!
Olen ihmetellyt miten ihmeessä saavat muka hampaansa puhtaiksi siinä ajassa. Itse olen kokeillut eri hammasharjoja, sähköhammasharjoja ja aina tuossa ajassa en todellakaan ole saanut joka hammasta liukkaan tuntuiseksi, joka on minusta se merkki, että hammas on puhdas, ei ole siis karheaa plakkia hampaan pinnoilla.
No sitten törmäsin tässä yks päivä pariin tuttuun, joista toinen ihasteli hampaitaan lipoen että ihanaa, kun kävi hammaslääkärissä puhdistamassa hampaansa, "on niin liukkaantuntuiset hampaat, olisipa aina!"
johon toinen nyökytteli että niinpä, olisipa!
Eli siis eikö ihmiset yleisesti pese hampaitaan joka päivä "liukkaiksi"? :O
Kyllähän se tosiaan vaivaa kysyy, itse pesen hampaitani joka kerta n. 5-6 minuuttia, sitten vasta ovat puhtaantuntuiset joka paikasta.
(Joo ja eipä kyllä ole ollut reikiäkään, ikinä)
Kommentit (4)
ja on ihan liukkaat joka puolelta. Mutta eihän ne silti aina sellaisinä pysy, vaikka ne kaksi kertaa päivässä liukkaiksi pesisin. Siinä välissä ehtivät jo likaantua, joten voisin minäkin sanoa, että olisipa AINA puhtaat.
parissa minuutissa millään. Miten teet sen?!
ap
meni varmaan lähemmäs 10 min, mutta silti eivät tulleet täysin puhtaiksi.
terv. väritabletilla testaillut
Parissa minuutissa on kyllä koko kalusto liukas ja puhdas. Tosin minulla on sileät ja tasaiset hampaatn