Olen pahasti allerginen hajusteille, miten ilmoittaa se hääkutsussa?
Siis jotta vieraat jättäisivät laittamatta itselleen hajuvesiä ja partavesiä. Voisimme tietysti soittaa kaikille, mutta eivät he enää myöhemmin sitä välttämättä muistaisi..
Kommentit (20)
toivomme sinun/teidän saapuvan tuoksuttomina (hajuvedet, partavedet, hiuslakat).
Minusta kannattaa vielä mainita erikseen, minkä tyyppiset tuoksut aiheuttavat allergiareaktion, esimerkiksi jos hiuslakat aiheuttavat sellaisen. Moni ei välttämättä tajua sitä. Tai sitten voi vaikka laittaa juhlapaikan vessaan jonkun kyltin, jossa pyydetään olemaan lisäämättä siellä lakkaa, koska haju saattaa jäädä leijailemaan sinne pitkäksi aikaa.
"Pesethän juhlavaatteesi ennen häitämme Omo Sensitivella ja tulet suihkunraikkaana ilman dödöä, hajusteita ja meikkiä".
Tuskin ne vieraat nyt niin pahasti haisee ja ainahan voit pystytellä erossa hajusinteista.
siis minäminäminä ja minun häät ja allergiat! Ennen juhlat järjestettiin vieraita varten, ei juhlaparia.
Terveisin eräs, joka meinasi tukehtua häissään kun kala-allergisena ajattele ennenkaikkea vieraitaan ja tarjosi kalaa
Pahoittelut, etten osaa auttaa varsinaisessa ongelmassa, mutta allergiasi kiinnostaa minua: onko tosiaan niin, että saat oireita, jos isossa tilassa on hajuvettä käyttäviä ihmisiä? Miten pärjäät työpaikalla, ostoskeskuksissa tmv.?
Varmaankin voit mainita toiveesi, mutta täysin hajuttomia häitä tuskin saat, koska jokainen perhe käyttää eri pesuainetta, huuhteluainetta jne.
ihmisten kanssa ihan lähikosketuksiin, vai ajattelitteko, että hajusintit onnittelee sulhasta ja hajuttomat morsianta?
Minusta voitte mainita kutsussa, että koska morsian kärsii pahasta tuoksuallergiasta, tulethan tuoksutta.
Dödöjä kyllä saa tuoksuttomiakin.. Eikä hiuslakka kyllä sillä lailla lemahda kuin hajuvedet, joita ainakin 50+ naiset tykkäävät lotrata älyttömästi..
hajusteista saan päänsärkyä ja oksettavan olon, jotka jää päälle. Eivät siis katoa saman tien, vaikka hyppäisi itse raittiiseen ilmaan pakoon.
yksi kanssa samasta asiasta kärsivä. On tosi vaikee juttu... Mulla rupee kurkussa tuntumaan ja päätä särkemään. Jos itse käytän jotain meikkiä, missä jotain tiettyä ainetta (en ole vielä selvittäny mikä sen nimi on..), niin silmät turpoo ja tulehtuu. Samoin pyykinpesuaineet, shampoot ym.. Toivottavasti saatte jollain tavalla ilmoitettua asiasta! Ja eiköhän se ole kuitenkin hääparin päivä.
Mutta Teillä siis kesähäät. Ei varmasti uskalla vieraat etenkään naiset jättää dödöjä sun muita haisuja laittamatta.. pelkäävät hien hajua, joka vasta noloa olisikin.
Ehkä voisi jotenkin toivoa, että mahdollisuuksien mukaan käyttäisiin hajusteettomia tuotteita tai miedosti hajustettuja hyvin maltillisesti. Ihmiset nyt yleensä reagoi sellaiseen paremmin kuin täyskieltoon, josta ottavat nokkiinsa.
Minun mielestä sinun toiminta ei kyllä kovin fiksulta kuulosta. Eiköhän teilläkin olisi ollut monta monituista eri vaihtoehtoa ruokaan, ettei olisi kalaa tarvinnut tarjota!
häissä, jossa morsian oli myös pahasti hajuallerginen ja astmakin vaivasi. Kirkossa kaikki meni hyvin, mutta juhlapaikalla hän pystyi olemaan vain tunnin verran ja sit joutui lähtemään kokonaan pois kun olo meni todella huonoksi.
Kutsuun oli laitettu pyyntö, ettei hajusteita, mutta eipä sitä varsinkaan vanhemmat naiset huomioineet.
..morsian oli myös pahasti hajuallerginen ja astmakin vaivasi...juhlapaikalla hän pystyi olemaan vain tunnin verran ja sit joutui lähtemään kokonaan pois kun olo meni todella huonoksi. Kutsuun oli laitettu pyyntö, ettei hajusteita, mutta eipä sitä varsinkaan vanhemmat naiset huomioineet.
Mitä tästä opimme. Järjestäkää VAIN pienet häät perheillenne ja parhaille ystävillenne. Siinä ydinporukassa, joidenka kanssa muutenkin enimmäkseen aikaanne vietätte... kaikki tuntevat sinun rajoituksesi ja osaavat ja haluavat sitä kunnioittaa. Älä suotta tuhlaa rahojasi kummin kaimojen kestitsemiseen, jotka pilaavat oman viihtyvyytesi juhlassasi.
ei todennäköisesti suostu kunnioittamaan pyyntöäsi, mutta suurimmalle osalle ei tuota mitään ongelmia hankkia mm. hajusteeton dödö. Tottakai vieraasi haluavat että sinulla on mukavat häät.
että morsian haluaa mielellään nauttia koko päivästä, joten jätäthän tuoksusi käyttämättä allergian vuoksi!
jos laitetaan ykköset pääller, niin yleensä sitten kohennetaan kampausta, meikataan ja sipaistaan sitä hajustettakin.
Juhlat voivat ollat rennot ja vieraiden toivotaan saapuvan luonnon kauniin ja raikkaana allergioiden vuoksi.
siis minäminäminä ja minun häät ja allergiat! Ennen juhlat järjestettiin vieraita varten, ei juhlaparia.
häät vieraita varten, ei hääparia???
Mutta jokainen vieras haluaa varmaan omanlaisensa häät, kuinkas se sitten otetaan huomioon?
Kyllä häät ovat hääparin juhla, heidän näköisensä ja oloisensa.
Yleensä sulhanen varastaa aina shown "oman näköisillä" tempauksillaan ja huomionkipeydellään. Aivan kuin koko juhlapäivä oli lavastettu vain pyörimään hänen ympärillään!
Vuosikausia odottanut omia prinssihäitään..
...Kyllä häät ovat hääparin juhla, heidän näköisensä ja oloisensa.
että olet tuoksuallergikko, ja toivot, että vieraat tulisivat tuoksutta.