Apua meinasin ajaa kolarin
Ajoin kolmion takaa enkä huomannut oikealta tulevaa autoa. Onneksi ei osunut tai käynyt mitään, mutta auto ajoi perääni ja pysähdyin siksi koska ajattelin että hän haluaa jutella sisasta mutta ei mies tuli raivoamaan minulle ja otti kuvan minusta sekä rekkarista. Sanoi että tekee ilmoituksen poliisille. Voiko tästä tulla mitään kun ei kerran vahinkojakaan tullut. Ottavatko poliisit minun vanhempiin yhteyttä? Mitä teen.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku soittelisi perään kannattaa ekaks kertoi et se kuvan ottanut räpläsi puhelinta...
Mutta ihan oikeesti mistä joku voisi tehdä jutun ku ei vahinkoa tapahtunut?
Ole huoleti, ei tosta mitään juttua saa aikaiseksi. Vastapuoli johon olisit voinut osua oli varmaan joku friikki...säikähti itse, yritti syyllistää sua pelotella sinua.
Relax!
Kyllä itsekkin olin ihan sokissa. Mutta minun vikahan se olisi ollut jos olisi osunut. Kerroin kyllä sille ukolle että anteeksi mun moka. Mutta aika ikävää eihän sillä oo mitää oikeitta ottaa minun naamasta kuvaa.
Mitä tarkoitit että et saa korttia takaisin? Ottiko se mies sun ajokortin vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei ottanut sanoi että tekee sellaisen ilmoituksen että en ikinä enää saa ajaa.
Helppo se on aikusen miehen alkaa raivota mopoautolla ajelevalle, kun tietää että toinen voi olla kovinkin epävarma itsestään, liikennesäännöistä ja poliisin toimintatavoista tämmöisissä jutuissa. Et menetä korttia, et tule saamaan sakkoja eikä kukaan soittele vanhemmillesi tästä asiasta, sillä siitä ei vaan ole todisteita. Mutta hyvä, että tilanne askarruttaa, opit varmasti katsomaan kolmioita ja stop-merkkejä hiukan aktiivisemmin ja myös muuta liikennettä siinä samalla. Meillä kaikilla kuskeilla on samanlaisia tarinoita. Itse meinasin saada rakennusmestarin puskurinkuvan kylkeen, kun luulin ekalla harkkaviikolla yhdessä risteyksessä olevan kolmio. No ei ollut! Hiukan hävetti, kun mestari tuli sanomaan että olisi muuten hankkinut uuden puskurin hiaceensa, mutta ei viitsinyt kun se oli just vaihdettu uuteen. Tästä on kohta 15 vuotta, ja muistan edelleen! Hävettää vieläkin, mutta en ole samanlaisessa tilanteessa ollut sen jälkeen koskaan! Eli otin opiksi ja kaikki hyvin :)
Username1294392 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ottanut sanoi että tekee sellaisen ilmoituksen että en ikinä enää saa ajaa.
:D :D
Ei tuollaista rangaistusta edes ole ainakaan Suomessa.
Pelottava ukkeli kyllä, ihan sekaisin päästään.
Ei tuolla perusteella viedä korttia. Jos vahinkoa ei ole tapahtunut. Eikä poliisi ole käynyt tilanteessa paikan päällä. Ei yksityishenkilön kertomuksilla viedä ajokorttia yhden virhetilanteen perusteella pois. Jos tuosta tilanteesta jotain tulee. Vanhempien kanssa kannattaa ehdottomasti keskustella. Liikenteessä näköö paljon virheitä joka päivä. Sais ite ilmoitella 5 isoa virhettä viikossa ja 10 pientä. Jos joka virheestä ilmottelee. Tärkeintä on ettei satu mitään. Ja et ollaan hereillä tienpäällä. Kun kaikki ei näkyy oo.
sulta pitäis ottaa kortti kuivumaan.
Ajappas lähimmälle poliisi asemalle ja sano että ottakaa pois nyt niin voin mennä kyllä taksillakin turvallisuus syistä
Taksikuskitkin tykkää kun saa hyvät rahat.
Muistan itse tuossa iässä, miten oikein odotin tätä kolmenkympin ikää! Oli niin raastavaa olla keltanokka ihan kaikessa ja kun tiesi, että kaikki helpottuu kun kokemusta kertyy. Kovasti tsemppiä ja haleja ap, on se ärjyvä äijäkin joskus imenyt emonsa tissiä, opetellut ajamaan ja veikkaan, ettei vieläkään osaa ruokaansa tehdä tai kalsareitaan pestä ;) Sulla on mahis mihin vaan ja tämä pieni tapahtuma on vain yksi tarina muiden oppimiskokemusten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kolmion takaa kiilaa tielle niin että etuajo-oikeutettu auto ajaa perään niin kenen on syy? Onko tapauksia tiedossa?
Jos kolari tulee tuollasessa tilanteessa, niin tietysti se on kolmion takaa tulevan syy. Hän on väistämisvelvollinen.
Kyllä jos osuu kylkeen kun en ole ehtinyt vielä kunnolla tielle. Mutta jos ajaa perään niin silloinhan olen jo ehtinyt tiellä ja hän ajaa perään. Eikös peräänajo ole aina perään ajajan syy?
Vierailija kirjoitti:
sulta pitäis ottaa kortti kuivumaan.
Ajappas lähimmälle poliisi asemalle ja sano että ottakaa pois nyt niin voin mennä kyllä taksillakin turvallisuus syistä
Taksikuskitkin tykkää kun saa hyvät rahat.
Läheltä piti-tilanteita sattuu kokeneillekkin kuskeille, mutta tuo perässä hiihtäjänkin olisi pitänyt tajuta A) turvavälin riittävyys ja B) hidastaa vauhtia kolmiota lähestyessä. Ja jos perässä hiihtäjä sattui näkemään edestä vilahtaneen auton, niin luulisi hänenkin tajuavan tilanteen eikä huutavan pää punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Läheltä piti-tilanteita sattuu kokeneillekkin kuskeille, mutta tuo perässä hiihtäjänkin olisi pitänyt tajuta A) turvavälin riittävyys ja B) hidastaa vauhtia kolmiota lähestyessä. Ja jos perässä hiihtäjä sattui näkemään edestä vilahtaneen auton, niin luulisi hänenkin tajuavan tilanteen eikä huutavan pää punaisena.
Niin minulla oli kolmio ja ajoin suoraan oikealta tulevan eteen että olis osunu suoraa kylkee jos olis osunu.
Vierailija kirjoitti:
Jos kolmion takaa kiilaa tielle niin että etuajo-oikeutettu auto ajaa perään niin kenen on syy? Onko tapauksia tiedossa?
Perään ajajan oma syy ja myös korvaus velvollinen. Auto tai kulkupeli on kaikissa olosuhteissa pitää saada pysäköityä.
Jos ap. kiilasi etuajo-oikeus auton eteen ja jos kolari olisi tullut, syy olisi ap, mutta ei enään ap. syytä, jos joku olisi ajanut perään. Kolmion takaa pitää noudattaa erityistä varovaisuutta.
Mieheni oli tänään ajaa suoraan ojaan liikennemerkin kautta kun oli tuomassa minua lääkäriin, on aina haukkunut minun ajotaitoani, mutta kertaakaan en ole ollut aikeissa ajaa autoa ojaan, kun olen ollut häntä kyydissä, ehkä hän halusi päästä minusta eroon ennenkuin menen lääkäriin, sen verran tiukille meni ehtiminen sovittuun tapaamiseen hänen töppäilyn takia.
Tää ukko varmaan ajoi reipasta ylinopeutta ja sen takia et huomannut häntä ja ajoit risteykseen hänen eteensä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ukko varmaan ajoi reipasta ylinopeutta ja sen takia et huomannut häntä ja ajoit risteykseen hänen eteensä.
Niin en tiedä aikamoisen hätäjarrutuksen teki, aika jännä tunne tuntui kuin sekunnit olisivat pidentyneet? Mutta joo oli silloin kaveri kyydissä ja kertoi ettei myöskään nähnyt autoa ennen kuin oli jo kyljen vieressä. Mahtoiko olla tuolta kuskilta vain joku sokki reaktio tulla huutaa...
Oli miten oli niin sä voit jättää asian taakses. Toki kannattaa olla liikenteessä tarkkana ja just risteyksissä ottaa hetki aikaa ettei jää A-pilarin taakse autoa piiloon jolloin voi tosiaan ajaa eteen. Mutta jos on ollut kaveri kyydissä niin silloin hän olisi kyllä nähnyt tässä tapauksessa. Olisko tosiaan ollut tyypillä liian kova tilannenopeus?
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli niin sä voit jättää asian taakses. Toki kannattaa olla liikenteessä tarkkana ja just risteyksissä ottaa hetki aikaa ettei jää A-pilarin taakse autoa piiloon jolloin voi tosiaan ajaa eteen. Mutta jos on ollut kaveri kyydissä niin silloin hän olisi kyllä nähnyt tässä tapauksessa. Olisko tosiaan ollut tyypillä liian kova tilannenopeus?
Nii en kyllä osaa sanoa, osa syy voi kylläkin olla se että mulla aika vahva adhd epäily eikä lääkitystä koska en ole halunnut diagnoosia. Mietin vain kun ei ole ensimmäinen läheltäpiti tilanne vaa viikottaista toki tälläkertaa extra läheltäpiti. Jöi varmaan 20 centtiä kyljen ja auton keulan väliin.
En jutellut vanhemmille koska sen jälkeen eivät luottaisi ajotaitoihini (joihin ei ole luottamista) enään ja en halua huolestuttaa. Toivottavasti ei tule poliisilta mitään viestiä...
Jos joku soittelisi perään kannattaa ekaks kertoi et se kuvan ottanut räpläsi puhelinta...
Mutta ihan oikeesti mistä joku voisi tehdä jutun ku ei vahinkoa tapahtunut?
Ole huoleti, ei tosta mitään juttua saa aikaiseksi. Vastapuoli johon olisit voinut osua oli varmaan joku friikki...säikähti itse, yritti syyllistää sua pelotella sinua.
Relax!