Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia siivousfirman käytöstä kotona

Vierailija
13.09.2022 |

Olen aina pitänyt itsestäänselvyytenä, että oma koti pitää itse saada pidettyä kunnossa. Ihan hyvin ollan selvitty tähän asti, eikä olla onneksi kovin pikkutarkkoja siisteyden päälle muutenkaan. Eläimiä ja likaavia harrastuksia löytyy, joten sotkua tulee.

Tämä tuleva talvi on nyt vain osoittautumassa liian rankaksi. Miehen älytön ylityötilanne ei näytä helpottamisen merkkejä, mulla on on paljon töitä ja illoiksi opintoja, lapsenkin koulu ja harrastukset vie koko ajan enemmän aikaa, ja sitten tuo eläinlauma vielä päälle.

Ekaa kertaa harkitsen nyt että palkkaisin jonkun tekemään perussiivouksen vaikka kerran viikossa tai kahdessa. Mutta koska tämä on ihan vierasta minulle, on monta kysymystä:
- Mitä kaikkea siivoukseen yleensä kuuluu?
- Pitääkö paperi- ja lelu- ja vaate- ja rojukasat siivota etukäteen pois tieltä kuinka tarkasti? eivät kai he voi tietää mihin mikäkin kuuluu, ja kaikelle ei varmaan edes ole paikkoja.
- Onko niillä oma imuri? (meillä on vanha robotti-imuri ja huono tavallinen imuri)
- Voinko valita mitä puhdistusainetta käytetään? (meillä on suopakuuratut lattiat joille ei kai pitäisi käyttää muuta kuin pellavaöljysuopaa, jota kyllä on valmiina)
- Kuinka kauan suunnilleen ammattilaiselta vie n. 140 neliöisen vanhan 2-kerroksisen talon siivous, silloin kun se on säännöllistä? Ei ole mattoja eikä koriste-esineitä, mutta roinaa kuljeskelee ympäriinsä. Iso keittiö, pieni olkkari, 2 makuuhuonetta, kylppäri ja pikkuvessa. Lisäksi jumppahuone, jossa talon ainoa matto ja pari kuntolaitetta, pyyhkivätköhän he ne, jos pyydetään?
- muuta mitä olisi hyödyllistä tajuta etukäteen? Ollaan pikkukaupungissa keskellä korpea, joten mitkään isot firmat eivät toimi täällä, mutta pari paikallista yrittäjää näyttäisi löytyvän.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi pitkään siivooja, eli sopimuksen mukaan niin että heillä oli kaikki omat aineet ja välineet, imurit ym. Lattioilta aina pois kaikki ylimääräinen, koiran pedit ja lelut sun muut. 

Lopetettiin nyt toi koska mua rasitti aina järkätä aikataulu niin ettei olla paikalla siivousaikaan, ja hekin halusivat jo osaeläköityä, parin rouvan kotisiivousfirma kyseessä. 

Ei musta tuntunut miltään että joku meillä kävi, helpotustahan se vaan toi, aikaa olis tietty ollut itselläkin kun en ole työelämässä. 

Vierailija
42/46 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tarjouskysely ja ilmoita mitä haluat siivoukseesi kuuluvan. Asunnon koko täytyy ilmoittaa. Jos haluat heidän käyttävän omaa imuria ja siivousaineita, ilmoita se. 

Minulla on käynyt 3v. kahden hengen siivousjengi ja hyvin on toiminut. Huom. matka-ajastakin veloitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka vanha ketju.

Siivousyrityksiä ja yrittäjiä on erilaisia ja sen kyllä huomaa näissä vastauksissa. Minulla on siivousalanyritys ja mielelläni korjaan muutaman väittämän ketjussa.

1. Useissa kotisiivouskohteissa siivousajaksi riittää tuo 3-4h. Keskimääräinen siivousaika on 3h, myös omakotitaloissa. Tähän vaikuttaa se, mitä asiakas toivoo siivottavan, onko lemmikkejä, mattoja ja onko esim paljon siirreltäviä koriste-esineitä tasoilla. Perusteelliseen kylpyhuoneen ja saunan jynssäämiseen muun siivouksen yhteydessä 3h ei riitä, niistä sovitaan erikseen.

2. Lattia ja tasopintojen EI tarvitse olla tyhjiä. Järjestelen tavarat samalla mikäli asiakas näin toimii. Tarvittaessa myös vaihdan lakanat, pesen/ripustan pyykit kuivumaan, kerään lattialta lasten lelut, pyykit, täytän astianpesukoneen ym. Edelleen, riippuu mikä asiakkaan tarve on.

3. Meillä on omat imurit ja siivousvälineet mukana. Joskus voimme käyttää asiakkaan imuria jos esim. keskuspölynimuri isossa talossa. Usein pienyrittäjillä on kaikki tarvittavat tavarat itsellä mukana. Isoissa firmoissa siivoojaa saattavat käydä vaikka julkisilla siivouskohteissa ja heillä ei ole mahdollisuutta kantaa välineitä mukana.

4. En koskaan mieti mennessäni asiakkaan luokse miten sotkuisesti he siellä elävät. Varsinkin lapsiperheissä aikaa jää lasten harrastuksille ja yhteiselle tekemiselle. Siivouspalveluiden ostaminen ruuhkavuosille on erittäin suotavaa. Kaikkea ei tarvitse suorittaa niin että polttaa itsensä loppuun.

T. Siivousyrittäjä

Vierailija
44/46 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoo ny tää meidän työn vähättely taas?!?? Todellakin haittaa ne lelut siellä lattioilla haloo hei?!?

Jätättekö rojuja myös muiden ammattilaisten tielle?! Putkarin? Nuohoojan? Maalarin?!?

Estettömyys ja työturvallisuus, sanooko mitään?

Tätäpä olen miettinyt kans ja ilmeisesti ei kannata sitten ottaa siivoojaa.

Vierailija
46/46 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen siivousfirma on Freska? Kokemuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme