Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia siivousfirman käytöstä kotona

Vierailija
13.09.2022 |

Olen aina pitänyt itsestäänselvyytenä, että oma koti pitää itse saada pidettyä kunnossa. Ihan hyvin ollan selvitty tähän asti, eikä olla onneksi kovin pikkutarkkoja siisteyden päälle muutenkaan. Eläimiä ja likaavia harrastuksia löytyy, joten sotkua tulee.

Tämä tuleva talvi on nyt vain osoittautumassa liian rankaksi. Miehen älytön ylityötilanne ei näytä helpottamisen merkkejä, mulla on on paljon töitä ja illoiksi opintoja, lapsenkin koulu ja harrastukset vie koko ajan enemmän aikaa, ja sitten tuo eläinlauma vielä päälle.

Ekaa kertaa harkitsen nyt että palkkaisin jonkun tekemään perussiivouksen vaikka kerran viikossa tai kahdessa. Mutta koska tämä on ihan vierasta minulle, on monta kysymystä:
- Mitä kaikkea siivoukseen yleensä kuuluu?
- Pitääkö paperi- ja lelu- ja vaate- ja rojukasat siivota etukäteen pois tieltä kuinka tarkasti? eivät kai he voi tietää mihin mikäkin kuuluu, ja kaikelle ei varmaan edes ole paikkoja.
- Onko niillä oma imuri? (meillä on vanha robotti-imuri ja huono tavallinen imuri)
- Voinko valita mitä puhdistusainetta käytetään? (meillä on suopakuuratut lattiat joille ei kai pitäisi käyttää muuta kuin pellavaöljysuopaa, jota kyllä on valmiina)
- Kuinka kauan suunnilleen ammattilaiselta vie n. 140 neliöisen vanhan 2-kerroksisen talon siivous, silloin kun se on säännöllistä? Ei ole mattoja eikä koriste-esineitä, mutta roinaa kuljeskelee ympäriinsä. Iso keittiö, pieni olkkari, 2 makuuhuonetta, kylppäri ja pikkuvessa. Lisäksi jumppahuone, jossa talon ainoa matto ja pari kuntolaitetta, pyyhkivätköhän he ne, jos pyydetään?
- muuta mitä olisi hyödyllistä tajuta etukäteen? Ollaan pikkukaupungissa keskellä korpea, joten mitkään isot firmat eivät toimi täällä, mutta pari paikallista yrittäjää näyttäisi löytyvän.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleisimmin vei röökiä, nuuskaa, käteistä tai jotain ruokaa, juomaa. Tästä vuosia aikaa."

Tupakkatuotteita ei ole, mutta käteiset voisi katsoa turvalliseen paikkaan. Ruokaa ja juomaa saa ottaa vapaasti, jos nyt sattuu nälkä tulemaan.

Vierailija
22/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sinkku, mutta olen silti käyttänyt siivoojaa kerran kuussa jo vuosia. Kun kerran teen rankkaa työtä ja tienaan siitä ihan kivasti rahaa, miksi kuluttaisin aikaani ja voimiani johonkin niin tylsään kuin siivoamiseen? Ostan palvelun Freskalta, tulee joka kerta sama siivooja. Sellainen tummaihoinen mies, ihan hyvä tekemään hommansa. Vastauksia noihin kysymyksiin:

- Ei ole niillä omaa imuria, käyttävät sitä mitä talosta löytyy. Myös puhdistusaineet ja WC-harja pitää olla itsellä. Perus rätit niillä on mukana.

- Kyllä voi valita mitä puhdistusainetta käytetään.

- Siivoojat ei järjestele eikä mene kaappeihin, joten hajatavarat on hyvä järjestää itse ennen. Mutta jos on jotain leluja tms. niin ei ne haittaa, siirtävät pois tieltä kun siivoavat sitä kohtaa. 

"Ai niin, ehkä tärkeimpänä: Miltä se tuntuu, kun joku tulee kotiisi siivoamaan sinun sotkujasi? Tuleeko olo, että pitäisi osallistua tai auttaa, tai selitellä, että miksi kaikki on nyt näin hujan hajan ja pölyistä?"

No ei todellakaan, suositushan on ettei itse ole edes paikalla kun siivous tapahtuu joten ei siinä ole selittämässä. Saa toki olla jos haluaa, mutta silloinkin olisi hyvä antaa työrauha ja olla eri huoneessa kuin mitä parhaillaan siivotaan. Meillä eka kerralla käytiin läpi perusasiat, mitkä huoneet siivotaan, missä on erityisvaikeaa likaa, mitä aineita käytetään, missä on välineet jne. Sen jälkeen ainoa kommunikaatio on ollut "Good afternoon" kun siivooja tulee, sitten minä häivyn ja palaan kun homma on tehty. 

- Mitä siivoukseen kuuluu - mun käyttämän palvelun lista löytyy https://www.freska.fi/kotisiivous. Huonekaluja eivät ala siirtelemään paitsi jotain irtotuoleja toki.

- Mulla on 65 neliön asunto ja siivousaika on 3 tuntia. Lähden siksi aikaa aina pois jaloista tekemään etätyötä kirjastoon. Avaan vaan oven siivoojalle ja häivyn. 

Mitä hittoo ny tää meidän työn vähättely taas?!?? Todellakin haittaa ne lelut siellä lattioilla haloo hei?!?

Jätättekö rojuja myös muiden ammattilaisten tielle?! Putkarin? Nuohoojan? Maalarin?!?

Estettömyys ja työturvallisuus, sanooko mitään?

Mihin hemmettiin sitä siivoojaa tartee, jos pitää siivota ennen siivoojan tuloa. Aikoinaan palkkasin siivoojan just sen takia, etten ennättänyt pitää itse kotia siistinä. Ja siivoojan työhön kuuluu just se, mitä sovitaan. Olkoon se sitten vaikka niiden leluröykkiöiden keräys lelulaatikoihin. Tai tiskien latomine astianpesukoneeseen. Toki vaikuttaa sitten siivoukseen menevään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousfirma siivoaa mistä sovitaan. Tavarat paikalleen. Kukaan ulkopuolinen ei tiedä kenen pehmolelu on sohvalla ja minne lyijykynät laitetaan. Jos haluat ikkunapesua, raivaat tavarat pois tieltä. Ei siivooja siirrä kalusteita, kukkia, sohvia pois edestä.

Edelleen riippuu mitä on sovittu tehtäväksi siivota 140 neliötä. Onko vain imurointi, moppaus ja vapailta pinnoilta pölyt. Siivotaanko vessat, keittiön tasot?

Ehkä heiltä tulee aika-arvio. Lemmikit pois tieltä siivouksen ajaksi.

Kiitos! Sitä juuri mietin, että mikä on yleensä tapana ja mitä on kohtuullista pyytää. Onko siis niin, että jos en saa tavaroita raivattua, en voi palkata siivoojaa? Kyniä, papereita, lehtiä, vaatteita, lapsen roinaa on aina.

Toivoisin, että siirtelisi tavaroita tai vaikka keräisi muutamaan laatikkoon sen verran, että pääsee siivoamaan. Voitaisiin itse sitten lajitella paikoilleen (tai jättää niihin laatikoihin..). Sitten olisi imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä ja vessojen pesu. Joskus sitten jotain ylimääräistä, kuten ikkunat tai vaikka uunin pesu.

Lemmikeistä puolet ei asu talossa muutenkaan ja loputkin katoavat näkyvistä kun tulee vieraita. Allerginen ei täällä voi olla, joten meitä ei haittaa jos siivoojan mukana tulee eläinpölyä muilta asiakkailta.

Vierailija
24/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sinkku, mutta olen silti käyttänyt siivoojaa kerran kuussa jo vuosia. Kun kerran teen rankkaa työtä ja tienaan siitä ihan kivasti rahaa, miksi kuluttaisin aikaani ja voimiani johonkin niin tylsään kuin siivoamiseen? Ostan palvelun Freskalta, tulee joka kerta sama siivooja. Sellainen tummaihoinen mies, ihan hyvä tekemään hommansa. Vastauksia noihin kysymyksiin:

- Ei ole niillä omaa imuria, käyttävät sitä mitä talosta löytyy. Myös puhdistusaineet ja WC-harja pitää olla itsellä. Perus rätit niillä on mukana.

- Kyllä voi valita mitä puhdistusainetta käytetään.

- Siivoojat ei järjestele eikä mene kaappeihin, joten hajatavarat on hyvä järjestää itse ennen. Mutta jos on jotain leluja tms. niin ei ne haittaa, siirtävät pois tieltä kun siivoavat sitä kohtaa. 

"Ai niin, ehkä tärkeimpänä: Miltä se tuntuu, kun joku tulee kotiisi siivoamaan sinun sotkujasi? Tuleeko olo, että pitäisi osallistua tai auttaa, tai selitellä, että miksi kaikki on nyt näin hujan hajan ja pölyistä?"

No ei todellakaan, suositushan on ettei itse ole edes paikalla kun siivous tapahtuu joten ei siinä ole selittämässä. Saa toki olla jos haluaa, mutta silloinkin olisi hyvä antaa työrauha ja olla eri huoneessa kuin mitä parhaillaan siivotaan. Meillä eka kerralla käytiin läpi perusasiat, mitkä huoneet siivotaan, missä on erityisvaikeaa likaa, mitä aineita käytetään, missä on välineet jne. Sen jälkeen ainoa kommunikaatio on ollut "Good afternoon" kun siivooja tulee, sitten minä häivyn ja palaan kun homma on tehty. 

- Mitä siivoukseen kuuluu - mun käyttämän palvelun lista löytyy https://www.freska.fi/kotisiivous. Huonekaluja eivät ala siirtelemään paitsi jotain irtotuoleja toki.

- Mulla on 65 neliön asunto ja siivousaika on 3 tuntia. Lähden siksi aikaa aina pois jaloista tekemään etätyötä kirjastoon. Avaan vaan oven siivoojalle ja häivyn. 

Mitä hittoo ny tää meidän työn vähättely taas?!?? Todellakin haittaa ne lelut siellä lattioilla haloo hei?!?

Jätättekö rojuja myös muiden ammattilaisten tielle?! Putkarin? Nuohoojan? Maalarin?!?

Estettömyys ja työturvallisuus, sanooko mitään?

Mihin hemmettiin sitä siivoojaa tartee, jos pitää siivota ennen siivoojan tuloa. Aikoinaan palkkasin siivoojan just sen takia, etten ennättänyt pitää itse kotia siistinä. Ja siivoojan työhön kuuluu just se, mitä sovitaan. Olkoon se sitten vaikka niiden leluröykkiöiden keräys lelulaatikoihin. Tai tiskien latomine astianpesukoneeseen. Toki vaikuttaa sitten siivoukseen menevään aikaan.

No just, tehdään mitä sovitaan. Tarkasti jos ei sovita, mikä lelu menee minnekkin, mikä vaate nostetaan naulakkoon, mikä menee pyykkiin, minne laitetaan sakset, minne uusi posti, minne vanha posti, minne laitetaan laturi, ( kuuluukohan noikin tavarat tosta nostaa jonnekkin?), no laitetaan ne tonne, laitanpa tietokonepöydältä paperit kauniiseen kasaan. Sit ihmetellään, et se on varmaan pölliny jotain, kun mitään ei löydy mistään ja työpaperit sekasin tietokonepöydällä.

Sama se toimistoissa ja muualla. Tavaroihin ei kosketa. Tai jos asiakas antaa luvan, siivooja ei ole vastuussa.

Vierailija
25/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousfirma siivoaa mistä sovitaan. Tavarat paikalleen. Kukaan ulkopuolinen ei tiedä kenen pehmolelu on sohvalla ja minne lyijykynät laitetaan. Jos haluat ikkunapesua, raivaat tavarat pois tieltä. Ei siivooja siirrä kalusteita, kukkia, sohvia pois edestä.

Edelleen riippuu mitä on sovittu tehtäväksi siivota 140 neliötä. Onko vain imurointi, moppaus ja vapailta pinnoilta pölyt. Siivotaanko vessat, keittiön tasot?

Kiitos! Sitä juuri mietin, että mikä on yleensä tapana ja mitä on kohtuullista pyytää. Onko siis niin, että jos en saa tavaroita raivattua, en voi palkata siivoojaa? Kyniä, papereita, lehtiä, vaatteita, lapsen roinaa on aina.

Toivoisin, että siirtelisi tavaroita tai vaikka keräisi muutamaan laatikkoon sen verran, että pääsee siivoamaan. Voitaisiin itse sitten lajitella paikoilleen (tai jättää niihin laatikoihin..). Sitten olisi imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä ja vessojen pesu. Joskus sitten jotain ylimääräistä, kuten ikkunat tai vaikka uunin pesu.

Lemmikeistä puolet ei asu talossa muutenkaan ja loputkin katoavat näkyvistä kun tulee vieraita. Allerginen ei täällä voi olla, joten meitä ei haittaa jos siivoojan mukana tulee eläinpölyä muilta asiakkailta.

Olen tehnyt siivoojan työtä pk-seudulla ja siis kyllä on ihan tavallista että lapsiperheissä ja varsinkin Helsingissä jossa moni perhe asuu pienissä neliöissä, on leluja, lasten tarpeita yms. Ei ole ollut koskaan mikään ongelma pinota vaikka jonnekin sivuun siivottavan huoneen tällaista tavaraa, siivota ja sitten laittaa takaisin sinne missä ne tavarat oli. 

Ikkunoiden ja uunien pesu, roskakaapin jäte- ja kierrätysastioiden pesu, jääkaapin sisältä siivous oli ainakin siinä firmassa erikseen tilattavia töitä, joissa olin. 

Ja jollekin joka mietti järkyttyykö siivoojat. No ei järkyty ihan vähästä. Kaikenlaista bileiden jälkeen likaista paikka ajossa on tölkkejä ja pulloja joka paikassa, jalat jää kiinni kaatuneisiin siidereihin lattialla tms on tullut nähnyt. Muta jos on erityisen paljon siivottavaa ekalla kerralla, kannattaa tästä sanoa siivousta tilatessa, niin laitetaan sille ekalle siivouskerralle pidempi aika. Sitten ylläpitosiivous säännöllisesti voikin olla lyhyempi aika.

Vierailija
26/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, että jos minä tmi kotipalveluyrittäjä olisin kunnassasi, niin minut ottaisit koska.

Minulla on mukana mm. oma imuri, roskapusseja, lasta, pesuharja kph pesuun, siivousliinat ja erilaisten pintojen pesuun tarvittavia pesuaineita, kolmiaskelmainen rappu

Tavarakasat raivaan, esim esille varattuihin laatikoihin, pyykkikone pesee likapyykin, lakanat vaihdan ja pedit imuroin ja petaan

Koirat, kissat ja muut karvaturrit eivät minua haittaa. Pisalla käytän jos tarvitsee

Lapsia ja vanhuksia olen vahtinut ja ruokkinut

Rehellinen, auttamishaluinen ja tunnollinen olen

Tuntitaksa alle 40€ sis alv ( minulla vielä reilu tunti eli teen kauemmin kuin laskutan, koska

olen jo yli 60 vuotias. Polvissa nivelrikko, painoa liian paljon

Tsemppiä ap, että löydät tarvitsemasi ihmisen.

Ps älä heti tee vuosisopimusta, vaan koekäytä useampaa yrittäjää

Muita tarkistaa alv- velvollisuus ja y-tunnuksen voimassaolo

Vierailija
27/46 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa missä oon ite ollut töissä, on ollut ohje ettei kosketa mihinkään kasoihin ja rojuihin vaan pyyhitään ainoastaan vapaat pinnat, oli se lattia tai joku taso.

Ei voida tietää ihmisten roinan paikkoja.

Hyi hitto en koskis mihinkään pyykkeihin 😂

Vierailija
28/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tungen nyt tähän ketjuun kumminkin. Olen sairastanut todella vaikeaa masennusta vuosia, nyt olen pikkuhiljaa alkanut toipumaan. Tästä syystä mun kotona on likaista. Lattioita en ole jaksanut pestä ikuisuuksiin, seinät ja ovenpielet ja pölyt on pyyhkimättä todella pitkältä ajalta. Paikat on kyllä järjestyksessä jo nykyään, mutta en vain ole jaksanut siivota niin, että olisi puhdasta. Olen miettinyt, että uskaltaisinko ottaa jonkun siivoojan tänne avuksi, mutta sitten iskee hirveä häpeä kun täällä on niin likaista. Kauhisteleeko ammattisiivoojat mielessään millaisissa törkypesissä jotkut asuu, ja puhuu niistä sitten vielä muillekin? :( Kaipaisin myös apua joidenkin röykkiökasojen (lähinnä kierrätykseen menevien tavaroiden) poisviennissä, saako heiltä tällaista palvelua?

Miksi sun pitää kertoa, että sinä asut siellä? Kerro, että ystäväsi/siskosi/?? asuu siellä ja autat häntä vaikeassa elämäntilanteessa.

Laskutusosoite on siivouspaikka ja sinun nimellä voi sen laskun laittaa...

Vierailija
29/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt siivoojan työtä pk-seudulla ja siis kyllä on ihan tavallista että lapsiperheissä ja varsinkin Helsingissä jossa moni perhe asuu pienissä neliöissä, on leluja, lasten tarpeita yms. Ei ole ollut koskaan mikään ongelma pinota vaikka jonnekin sivuun siivottavan huoneen tällaista tavaraa, siivota ja sitten laittaa takaisin sinne missä ne tavarat oli. 

Ikkunoiden ja uunien pesu, roskakaapin jäte- ja kierrätysastioiden pesu, jääkaapin sisältä siivous oli ainakin siinä firmassa erikseen tilattavia töitä, joissa olin. 

Ja jollekin joka mietti järkyttyykö siivoojat. No ei järkyty ihan vähästä. Kaikenlaista bileiden jälkeen likaista paikka ajossa on tölkkejä ja pulloja joka paikassa, jalat jää kiinni kaatuneisiin siidereihin lattialla tms on tullut nähnyt. Muta jos on erityisen paljon siivottavaa ekalla kerralla, kannattaa tästä sanoa siivousta tilatessa, niin laitetaan sille ekalle siivouskerralle pidempi aika. Sitten ylläpitosiivous säännöllisesti voikin olla lyhyempi aika.

Kyllä järkytytään, olen joutunut tekemään lasun asiakkaasta kun oli niin törkyistä!

Ja nykyisessäkin työpaikassa tauoilla jutellaan just mitkä on pahimmat kohteet joita on nähty :)

Taitaa olla joku pomo linjoilla kun hirvee todistelu että eheiii, ei me siivoojat olla ihmisiä vaan kasvottomia robotteja ilman aivoja 😂

Vierailija
30/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos vastauksista kaikille! Numero 26 kuulosti ihanalta ammattilaiselta, mutta muuten tämä idea alkaa tuntua liian vaikealta. En viitsi ottaa ylimääräistä stressiä sellaisen asian takia, josta olisi tarkoitus saada apua.

Saan koulujutut kasaan kesäkuuhun mennessä, joten eiköhän me kestetä siihen asti. Ei olla kovin pikkutarkkoja tai pölyallergisia, joten jos lattioilla on hiekkaa niin sen kanssa voi elää ja tavarakasojen yli loikkia.

Vierailija
31/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran siivooja kun sain lahjaksi yhden kerran siivouksen. En muista firmaa, mutta siivooja ei osannut kuin auttavaa englantia. Hyvin hoiti hommansa, ei mitään moitittavaa, siistiä oli niin että oikein ihmettelin miten oli saanut niin hyvin siivottua joka paikan. No, sitä se ammattilaisuus ilmeisesti on.

Syy siihen, etten enää halunnut meille siivoojaa oli ihan minussa. En jotenkin pitänyt siitä, että kodissani (joka on minulle hyvin henkilökohtainen paikka) oli täysin vieras ihminen. Ja korostan siis sitä, että tämä tunteeni ei ollut siivoojan vika eikä mitenkään johtunut hänestä vaan ihan minun korvieni välissä oleva vika.

Nykyään vaan kaiholla muistelen, miten ihanaa jälkeä siivooja teki kolmessa tunnissa kun kaikki paikat kiilsivät puhtauttaan.

Vierailija
32/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alkuun hyviä kokemuksia, kun siivousfirmasta kävi joka viikko sama mukava hieman vanhempi virolainen nainen. Häneen tutustui ja häneen syntyi luottamussuhde. Hän jopa toi virosta neulelapasia meidän lapsille. Mutta sitten kun hän lopetti, niin siivousfirmasta alkoi käydä joka viikko eri porukkaa. Nuorta ja vanhempaa välillä kaksi kerrallaan. Alkoi mietityttää, että jos jossain vaiheessa havaitsisin, että jotain arvokasta viety kotoa, niin en voisi välttämättä millään tavalla pystyä aikaa sanomaan, minä viikkona se on viety. Kun siivousfirma ei pystynyt takaamaan yhtä siivoojaa, niin lopetettiin se.

Ainahan tuossa oli, että iso työ lopulta piti tehdä asioiden järjestelyssä edellisenä päivänä, mutta koti pysyi siten hieman pakostikin hyvässä kuosissa ja tietty puhtaana, kun siivottiin.

Vierailija
33/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kotisiivouksia. Osa firmoista käyttää mielellään omaa imuria, osa omaa. Usein sovittavissa. Jos se oma imuri on romu, niin menee kauemmin/ tulee huonompaa jälkeä. Halutut erikoispesuaineet totta kai huomioidaan. Yleensä missä vain kohteessa asiakkaan kanssa sovitaan siivouksen sisältö, mutta joillain kotisiivousfirmoilla on valmis paketti.

Tosiasiassa pinta-ala ei kerro paljon siivousajasta. Ison tyhjän tilan siivoa hyvin nopeasti. Ahdas tila täynnä tavaraa on hidas siivota ainakaan hyvin. Joutuu siirtelemään tavaroita ja etsimään mistä ylettyy minnekin. Myös jos paljon erilaisia pintoja ja paljon mattoja, niin se hidastaa.

Tavaroiden keräämiseen pinnoilta menee vähintään yhtä kauan kuin itse siivoamiseen. Jos esim. huonekalujen alla on tavaraa, joka pitää kerätä ennen kuin voi imuroida sieltä, niin keräämiseen menee noin kaksi kertaa se aika mikä imuroimiseen. Vastuukysymykset voivat olla hankalia, jos jotain katoaa. Vähintään pitää tarkat kirjalliset ohjeet mitä poimitaan mistä ja mihin ne laitetaan. Olen kyllä ollut siivoamassa tällaista kämppää jossa lattiat täysin lasten tavaroiden peitossa. Valittivat, että menee liikaa aikaa, pitäisi siivota vähemmän huolellisesti.

Itse olen sitä mieltä, että viimeistää 5-vuotiaana lapsi on kykenevä itse poimimaan tavaransa laatikkoon. Jos koululainen ei siihen kehotettuna pysty, niin jotain on vialla.

Siivoojien ja siivouksen taso on kirjava. Siivousfirmat ovat usein huonoja työnantajia ja hyvästä työjäljestä ei saa kuin tes-palkan ja kipeän selän.

Kerran olen itse joutunut palkkaamaan muuttosiivoukseen apua kiireen takia. Tämä oli sivutoiminen yksinyrittäjä. Reilun ja ahkeran tuntuinen ihminen, mutta siivouksen jälki ei ollut kovin hyvä.

Jos joku on paikalla siivouksen aikana, niin yleensä esim. sovitaan, että jätetään se huone siivoamatta. Mummot kyllä tykkäävät neuvoa vieressä. :) Lapsen kanssa on nämä, että jos kaatuu imurin johtoon tai liukkaaseen lattiaan.

Vierailija
34/46 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy joka toinen viikko siivooja ja hän imuroi keskuspölynimurilla, pyyhkii pölyt ja moppaa. Tämän lisäksi pesee vessat ja pesuhuoneen sekä vaihtaa pyyhkeet ja lakanat.  Tämän lisäksi hän tekee jonkun muun homman, josta hänelle on jätetty viesti, eli ikkunoiden pesua, parvekkeen tai terassin siivous, silittämistä, saunan pesu, pihahommia tai ompeluhommia (on toiselta ammatiltan ompelija). 

Muutaman kerran on käynyt niin, että meillä on ollut lapsi sairaana just sinä päivänä, kun hän on ollut tulossa meille. Silloin on sovittu, että hän huolehtii ainoastaan lapsesta ja jättää kaikki muut hommat sillä kertaa tekemättä.

Hänen työaika on meillä 7,5 tuntia johon sisältyy ruoka- ja kahvitauko,  Ja hän siis hoitaa työt meidän siivousaineilla ja -välineillä.

Vierailija
35/46 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin muutama viikko sitten facesta yhden aivan äärimmäisen taitavan nuoren kundin, jolla todella oli ammattitaitoa ja näkemystä. Itse (ehkä vähän turhankin) pedanttina asiakkaana osasin arvostaa hänen tarkkaa jälkeään ja huomion kiinnittämistä pienimpiin yksityiskohtiin lattialistoja myöten. En voi muuta kun suositella. Ystävällistä palvelua!

Ohessa linkki:

https://extrasiivous.fi

Vierailija
36/46 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoufirman kanssa sovitaan, kuinka paljon/mitä siivoavat. Meillä on kohtuullisen iso talo, kahden viikon välein siivous 2 tuntia ja tekevät sen mitä ehtivät. Käytännössä imurointi, moppaus, pölyt, vessojen pesu, peiliovia yms pyyhkivät siinä ajassa. Itse en saisi kaikkea tuota siivottua kahdessa tunnissa.

Koitetaan laittaa tavaroita paikalleen, mutta jos pöydällä on jotain niin sitten kiertävät tavaran.

Meillä käyvät käyttävät vain omia välineitä ja heillä olevia aineita ja liinoja, en tosin ole keskustellut olisiko vaihtoehto, että käyttäisivät jotain haluamaani pesuainetta.

Vierailija
37/46 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä voi saada palvelusetelin, jolla saa 2 h siivousta kuukaudessa, jos eläke maksimissaan 1422 brutto - verot.

Mutta tietenkin terveyden perusteella. 

Vierailija
38/46 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä voi saada palvelusetelin, jolla saa 2 h siivousta kuukaudessa, jos eläke maksimissaan 1422 brutto - verot.

Mutta tietenkin terveyden perusteella. 

Siis saa alennusta kodin siivouksesta. 

Vierailija
39/46 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Ota yhteys yrittäjään, pyydä käymään ja antamaan tarjous.

Ei ne voida täällä hänen puolesta toimia.

Oulussa koettua. Käytän useinkin siivousfirmaa mutta yks oli jännä. Ruukaan ottaa kellonajan muistiin kun likat alkaa ja hyvinhän he aina hommat tekee. Kun homma loppuu otan ajan muistiin. Soitin firmaan ja sanoin et hyvin meni ja olivat sen ja sen ajan. Kun lasku tuli oli yksi tunti ylimääräistä. Soitin että kun olivat vain 5.5 tuntia. Firman kommentti oli että tytöt sanoivat että 6.5 tuntia -)))! Olkaa tarkkana. Voi niitä vanhuksia joita nää firmat kusettaa tunneissa.

Vierailija
40/46 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä sovitte. On olemassa ylläpito- ja perussiivouksia + muitakin palveluja tuottavia siivousfirmoja. Asiakkaan kanssa kirjataan, mitä palveluun sisältyy ja arvioidaan hinta/ ajan käyttö.

Osalla firmoista on olemassa siivousvälineitä, toiset käyttävät asiakkaiden välineitä/ pesuaineita. Tämäkin selviää palvelusopimuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän